Täiesti tavaline tuba oli, ilma lisadeta.
Hetkel on raha alles, Agoda pole kirjale vastanud ja meie järgmises kohas riiki uudistamas. Eks kirjutan kui Agoda asja selgitab. Sellegipoolest on alati mõistlik ka peale makse tegemist summat kontrollida, kunagi ei tea millal jälle juhtub ja miks üldse nii juhtus.
Maandusime nädal tagasi Cancunis. Ainsana küsiti kui kaua olete ja vastates 2 kuud, kirjutati sõnagi lausumata 180 päeva viisa. Meil läks kergelt, mõnelt küsitakse kogu reisi ajaks majutuse broneeringut ja seda ka kontrollitakse. Kõrval letis läks ühtedel üsna kaua, ma küll ei tea mis pahasti oli. Turistikaardist ei tea ma midagi, lennukis ei antud ja lennujaamas ei näinud.
Igal hetkel olid hinnad eurodes, siin eksimist polnud. Sama hotelli hinnad on Agodas ja bookingus praegugi sajakonna euro kandis.
Kinnitusmailis oli hind juba 420 eurot. Probleem ongi selles, et hotell kuvati Agodas 100 euro eest ja selle summaga ka broneerisime. Broneerimise ajal muutus summa neljakordseks ja seda nägi alles kinnitusmeilist (me kohe ei vaadanud, alles hotellis tahtsime näidata õiget hinda ja siis tuli see vahe välja). Broneerimise ajal oli hind läbivalt 100 eurot.
Reaalselt raha kaardilt veel ei võetud, maksma pidime hotellis. Hotelli jõudes küsiti ulmesumma ja saime alles siis aru, et kusagil on broneeringusse sattunud viga. Igaks juhuks panime kaardi netimaksed kinni, uusi netitehingud kaardiga teha ei saa ja kuna raha pole veel võetud, siis peaks selline variant toimima.
Tühistamistingimused on karmid. Tühistades peab maksma 98% täishinnast, mis on Agoda arvates 470 euri. Lihtne matemaatika ütleb, et 98% ei saa olla suurem kui algsumma aga nii seal kirjas on. Reaalselt tühistada ei saa, kuna hotell oli tänaseks. Agodal Mehhikos kõnekeskust ei ole, proovime hommikul USA omasse helistada. Kirjutasime paarile netist leitud Agoda aadressile vastava kirja, ehk jõuab mõni kohale.
Teise broneeringu tegime teise nime alt, maksin Bookingu kaudu kaardiga ja sellega on kõik tip-top.
Ma ei tahaks uskuda, et Agoda meelega nii teeb. Pigem leidis hotell Agoda süsteemist augu ja kasutab seda ära. Näiteks kohalik maks, seda Agoda lehel ei kuvata ja pannakse automaatselt juurde. See on tavaliselt väike summa 2-20 eur aga hotell lihtsalt keeras selle maksu absurdselt suureks ja üritab nii teenida. Kui broneerides on hinnad usd või eur ja summa väike, siis koha peal teises valuutas raha küsides ei pruugi kõik inimesed kohe vahet märgata. Kui hiljem märkavad, siis on broneeringu lehel samuti juba suur summa ja mida sa enam vaidled.
Aga proovi https://etravel.gov.ph/ lehel vorm ära täita ja näed kohe kas vana vaktsiin kehtib või mitte. Võid ju katsetamiseks kasutada vanaema andmeid - emaili ja passi numbrit. Vastus genereeritakse puhtalt sinu sisestatud andmete põhjal ning midagi hirmsat ei juhtu kui paar korda suvaliste andmetega proovid. Kui tulemus on rohelise taustaga siis ok ja kui punasega siis on pahasti.
Filipiinidele tulles hoia saadud QR kood telefonis alles, seda tahetakse riiki sisenemisel ja hotellides. Paberil tõestust võidakse hotellis küll küsida aga kui näitad telefonis QR koodi siis sellest on seni piisanud.
Tänane info tõendite kohta. Tulime läbi Dubai, ühel oli vaktsiineerimistõend ja teisel läbipõdemise tõend. Vaktsiineerimistõendiga probleeme kusagil polnud, aksepteeriti igal pool ja kui see on taskus siis oled Filipiinidel igale poole teretulnud.
Teine asi oli läbipõdemisega, seda ei tunnistata kusagil. Alguses oli Dubais kõvasti vaidlemist, et check-inni tehtud saaks. Saime lõpuks piletid kätte ja lennukile. Manilas sama asi - kontrollija saab küll aru, et põdemine annab mõneks ajaks immuunsuse aga seadus ei ütle põdemise kohta midagi. Pakkus testimist ja hoiatas ette, et kuna põdesin hiljuti siis võib vabalt positiivset näidata mis tähendaks kohest garantiini.
Lõpuks siis mees mainis, et "I can help you, but you help me too". Aitasime siis üksteist ja kohe ilmus sobilik tõend millega läbi sai.
Hotellis küsiti esimese asjana vaktsiinipassi, sobis üks pass kahe peale.
Ehk siis lühidalt - vaktsineerimispass kaasa. Kui passi pole siis varuda kannatust ja raha PCR testide jaoks. Riiki saamiseks sobib Eestis tehtud PCR test mis on arsti poolt kinnitatud aga kui hotelli vahetada tahad siis peab siin uue testi tegema. Manila lennujaamas saab tasulist testi teha, saad testiga tõendi millega saab esimesse hotelli sisse registreerida. Lisaks on eArrival card kindlasti vajalik.
Tulime Sansibarile nädal tagasi, seltskonnas oli 1 PCR testiga ja 3 läbipõdemise tõendiga. Läbipõdemise tõendi võtsime inglise keeles perearstilt, sobis väga hästi.
Rahaks sobib siin nii kohalik kui dollar, oleme väiksemad asjad kohalikus maksnud, suuremad summad dollaris. Kivilinnas on rahavahetuspunktid, seal vahetasime eurod kohalikeks. Automaadist pole veel raha pidanud võtma ja kaardiga maksmist oleme vältinud.