Viimased kommentaarid

Juhul, kui jääb talvehooajaks ka see liin siis ideaalne suusatajatele. Enamus majutust Alpides L-L ja ka lennuajad väga mõistlikud. Ei pea poole öö pealt üles ärkama või öösel rendiautot otsima.

Hotellide Veekeskused, mis nimetavad ennast “spadeks” võiksid Eestis alustada sellest, et spades on mingi elementaarne käitumisetikett ka, mida ka kontrollitakse. See siis kehtib nii selle kohta, et lapsed ei jookse valimatult ringi ning saunas võiks olla nii, et rahvas ei voori lihtsalt sisse välja ja kõva möla käib üle pea. Jah, on tehtud 21+ alasid aga hind neile on ca 30€ nägu, mis on ka absurd. Viimased korrad, kui olen ööbinud spa hotellides, polegi viitsinud enam veekeskusesse minna nii kui nii ei saa rahulikult olla ja lõõgastusest on asi kaugel. Kindlasti ei ole mul laste vastu midagi ning ise ma ei ole ka pensionär vaid varastes 30ndates. Kuid, kuidas on võimalik, et kui minna kesk-euroopa poole siis sellistes hotellides saadki lubatud rahu ja vaikuse , kuid meil oled jõudnud nagu mingi möllu keskele?

Väga hea point, et eestlastel puudub harjumus või komme siseriiklikult puhata. Kui hakata nii mõtlema, siis tõesti paljud lähevad maale kuhugi sugulase või tuttava juurde, mitte raha eest puhkemajja. 

Ning reisimine ja puhkamine on enamustele siiski sünonüüm välismaale sõitmisega.

Täpselt, olen ka Eestis otsinud selliseid majakesi, mis oleks sobilikud ühele perele. Väga vähe leidub ning need pole siis ka üldiselt järve või mere ääres. Soome lõuna osasse minek võtab ainult natukene rohkem aega, kui näiteks lõuna Eestisse ( Tallinnast minnes) , kuid sellise puhkuse stiili jaoks on just valik ikka kümneid kordi suurem.

Norsu, aga miks peaks üldse minema tipphooajal lõuna Euroopasse, kus on 35-40 kraadi sooja ja meeletute rahvamasside vahel unistad ainult kliimaseadmest päev otsa? Ühe korra ammu kogemata käinud ja rohkem seda viga ei tee. 

Pigem siiski võiks võrrelda septembri kuud seal meie juuliga. 

Ütleme , et Pärnu on meil selline suvituskoht, kus oleks tore suvel viibida. Paraku eelmistel aastatel on küll terve linn olnud nende 200€ hotellihindade juures ka välja müüdud. Vaatame, mis see aasta saab. 

Ise olen avastanud viimastel aastatel üldse ida soome. Rendid mökki, ühtegi inimest pole ümberringi, enda järv on ka ilmselt. Sellise privaatsusega majakesi on meil ka siin aga hinnad 2x kallimad.

Meie tegime nii, et kohapeal valisime hotelli ja siis bookisime selle läbi agoda või bookingu receptioni laua ees ära. Sest nemad ei saanud kohapeal nii head viimase hetke hinda teha. Tingimus oli, et oleks max 2km linnast ja ikkagi oma rannaga. Seega seal jäi ca 10 resorti, mille vahel valida. Paar tk mis piltide peal tundusid head tegelikkuses olid ikka väga hädised. Ka eelpoolmainitud orange resort tundus üsna väsinud. Siis leidsime Mai spa resort, millel oli hinna ja kvaliteedisuhe paigas. Saime bechfront toa ca 50€ eest. Teenindus ja muu oli seal sõbralik. Kuid vaatasime veel ringi ja viimased 3ööd võtsime Saigon Phu Quoc resordis, see oli 4* ja väga tasemel. Seal beachfront bungalow oma suure terassiga, millel veel väike mullivann ka terassil, mitu basseini oli ka veel seal ümbruses. Hind oli ca 100€ öö eest. Minu arvamus on, et kui minna rannapuhkusele pealegi veel nii kaugele siis hotell võiks olla ikkagi mere ääres. Mai Spas oli probleeme sellega, et inimesed teiselt poolt teed oma hotellidega tulid sinna ja võtsid lambist rannatoolid ära. Saigoni hotellil olid väravad ja asjad ees ning ei lastud võõraid sisse.

Cervinia ja Zermatt on omavahel suusliftidega ühendatud keskused. Ehk alustad Itaalia poolelt ja ca tunniga oled juba zermattis, kindlasti soovitan võtta natukene kallima piletivariandi, et saaks suusatada mõlemal pool. Endale isegi meeldis shveitsi pool rohkem, ning zermatt ise kindlasti külastamist väärt. Võimalik ju suuskadega sinna sõita ning näiteks lõuna teha. Märgiksin ära kindlasti selle, et tasub jälgida liftide lahtiolekuaegu, sest kui juhtud viimasest maha jääma ja oled shveitsi pool siis pole muud kui võtta hotell ja oodata järgmist päeva. Enda tuttavatel juhtus ühe korra nii

Tere, Aosta org on väga suur piirkond ning seal asub 25 erinevat suusakeskust. https://www.skiresort.info/ski-resorts/aosta-valley-valle-daosta/

Eestlaste seas kindlasti tuntuim Cervinia, mille teine pool keskusest asub Zermattis Šhveitsis. Kahtlemata väga hea koht suusatamiseks ( pigem just suusatamiseks, sest lauatajatele offi variante väga palju pole), kus kõrgeimad liftid sõidavad pea 3900m kõrgusele. Mainimata ei saa ka jätta ilmselt maailma üks enimpildistatud mägesid - Matterhorn, mille omapärane välimus lisab keskusele kindlasti iseloomu. Zermatt ääretult ilus suusaküla, mis 100% autovaba ( inimesed tulevad sinna rongiga).  Ööelu oli Cervinias pigem tagasihoidlik, samas kui hästi otsida saab praktiliselt lifti / suusaraja kõrval elada. Mis puutub teeoludesse siis, kui ikka lund kõvasti sajab on ketid kohustuslikud. Euroopas ju ainult lamellrehvid (Itaalias ei pruugi neidki all olla). Need saab kaasa küsida rendifirmast või osta tanklast. Pealepanek nõuab ka natukene pusimist, kuid youtube tuleb kindlasti appi.

Oasis on maailma suurim kruiisilaev ning wow efekt kindlasti korralik. Lisaks sellele läbis ta 2019 sügis kahekuulise ja 165milj maksnud renoveerimistööd.Seega peaks olema igati värske välimusega.

Enda kogemuse põhjal võin öelda, et ise ostetud ekskursioonid on tõesti paremad. Tavaliselt on grupis 6-10 inimest , laeva omadel siiski terve bussitäis. Soovitaksin seda, et ise uurida näiteks cruisecritic foorumist kõikide sadamate kohta infot. On palju kohti, kus ei olegi mõtet võtta mingit korraldatud ekskursiooni, vaid vaadata omal käel ringi.  Näiteks caymani saartel võtsime stingray City ekskursiooni kalda pealt laevalt maha tulles, pakkujaid oli meeletult ning hind oli 2-3x soodsam, kui laeva peal pakutud. 

Söögipaketti ei pea ka ette ostma, esiteks on laeval väga head söögid tasuta ( klassikaline öhtusöögirestoran , buffee ja palju fast foodi). Sealsed söögid on täiesti restorani tasemel. Kui aga ikkagi tekib soov proovida kokanduse tipptaset siis laeva peal müüakse ka koguaeg pakkumisi restoranidesse. Soovitaksin tähelepanu juhtida ka riietusele mida kaasa pakkida. Õhtuti üldiselt laevas ei tolereerita shortsid t-särk riideid. Kuigi kruiisifirmad on reegleid lõdvendanud siis õhtuseks ajaks meestele siiski smart casual riideid võiks jaguda. Kindlasti ühel või kahel õhtul tehakse ka gala vms õhtu. Õhtuse dresscode saad teada iga päev apist või ajalehest mis tuuakse kajutisse. See siis tähendab , et riidetumisstiil on veel pidulikum. Inimesed näevad sellega isegi üllatavalt palju vaeva.

Kirjutasin üsna pikalt ja põhjalikult nii broneerimisest ja kogemusest ca aasta tagasi siia: https://trip.ee/foorum/uldfoorum/kariibi-mere-kruiis-kogemusi

Miami kohta oskaks ühte soovitada, et ära võta Budgetist. Meil oli ka alguses sealt võetud(läbi rentalcarsi) aga lennuk hilines 9h ja autot muidugi enam polnud ning neid ei huvitanud ka. Enne seda oli järjekord umbes 1h, et saaks üldse leti juurde. See kõik toimus umbes kl 6 hommikul. Pärast läks järjekord ainult hullemaks. Kõik ülejäänud firmad olid mõistliku järjekorraga ja töötajate arvuga. Tegime seal samas läbi rentalcarsi uue broneeringu ja võtsime auto läbi Alamost, saime valida 3 erineva cabrio vahel parklas. Kõik oli ok ja mingit jama ei olnud. Tagasi viisime Fort Lauderdale.
Hiljem võtsime veel üheks päevaks Fort Lauderdale lennujaamast ka auto aga seda enam ei mäleta, mis firma oli.  

Tundub, et minu saaga sai ka positiivse lõpu. Nimelt lendasime novembri alguses 2018.a Moskva-Miami. Lend pöördus poole pealt tagasi ja lõpuks oli hilinemine pea 9 tundi. Kõikide nö. spetsialistide käest küsides öeldi, et Aeroflotilt pole lootustki raha saada. Kuid mõtlesin siiski taotluse teha ja küsida see 1200€ kahe inimese eest. Esimene vastus tuli neilt kuskil mai kuus, et minu taotlus on edastatud Riia osakonnale. Ning nüüd eelmine nädal tuli järgmine teade, et saadaksime oma andmed, kuhu raha kanda. Ehk kunagi siis toimub laekumine ka. Kokkuvõttes selles teemas on vaja kannatlikkust.  

Miks kirjutavad mõned inimesed, et “tegelikult on kohalesõitmine väsitav ja ebameeldiv” ? Ei saa nii väita. Jah, kindlasti on väsitav, kuid see ei võrdu ebameeldivusega.Sama hästi võiks kindlas kõneviisis väita, et kõikidel kes osalevad Tartu maratonil on ebameeldiv, kuna see on ju väsitav. 

Mina näiteks naudin välismaal autoga kulgemisel iga hetke. Kuni Kaunaseni on autopiloot aga edasi on juba huvitav. Iga hetk on huvitav, kasvõi suvaline tanklamüüja , kes ei oska ühtegi keelt või see, et ei tea kus õhtul ööbid. Oleneb täiesti reisi eesmärgist ning inimtüübist. Kui ainult raha lugeda siis tasub minna paketireisile kuhugi tiksuma. 

Üsna lääne pool oli selline linn nagu rach gia. Ei näinud seal mitte ühtegi teist turisti ühe päeva jooksul. Samas saime seal parimat toitu terve reisi jooksul. Sealt saab phu quo saarele ka, aga seda ei julge soovitada. Vähemalt meile meeldis see Vietnamist kõige vähem. Korralik turistikas. Mekongi delta suurim linn can tho oli ka üldist turisti kontsentratsiooni arvestades suhteliselt rahulik. Väga head lukshotellide hinnad jne. 

Polegi veel kunagi päevakorras olnud Andorra suusareis, koguaeg alpid teemaks jäänud, eriti just Prantsusmaa. Aga Grandvalira mäekaarti vaadates tekkis täitsa huvi. Kuidas seal mäel ja väljas söömise/joomise hinnatase võrreldes näiteks Prantsusmaa suuremate kuurortidega? Kui näiteks  võrdluseks tuua, et õlu seal ca 7€ ja burger friikatega ca 15-17€. 

Kas Grandvalira regioonis on kuskil päris ski in/out võimalus ka? 

Poola rahvaarv on ca 40milj ja Baltikumis 6milj. Lisaks veel Poola transiitliiklus kordades suurem , kui siin. Eks taristu areng on ikkagi enamjaolt seotud rahvastikutihedusega. Peab oma ääreala staatusega leppima või leidma kuskilt meeletutes kogustes kulda või naftat

Olime ka eelmine aasta umbes samal ajal Floridas, enamus aega siiski veetsime kruiisi peal. 


Autot soovitan soojalt mitte võtta Budgetist, see oli katastroof. Kuna me lennuk hilines ca. 8h siis andsime ka nendele sellest teada. Lõpuks siis kohale jõudes ootasime teendusletisabas umbes poolteist tundi. Kell oli vist ca 7 hommikul :D Siis lõpuks ülbe latiino juurde jõudes selgus, et meie autot polegi enam, kuna me ei ilmunud kohale. Ütlesin, et miks te siis seda lannunumbrit küsite kui kedagi ei huvita see? Ühesõnaga karjusime seal natukene aega üksteise peale ja autot me ei saanudki nende käest. Tegime netis uue bookingu ja võtsime Alamost. Rentalcarsi kaudu euroopast tehes on hinnad tunduvalt paremad ja kindlustused ka sees kui kohapeal. Kuna tahtsime mingit ägedat kabrioletti siis õnnestus lõpuks see ka välja kaubelda. Kui olime juba alamost accepti saanud siis budgeti saba oli veel 2x pikem. Tagasiandmine teises linnas oli ka probleemidevaba. 
Mina isiklikult ei oleks Miamis üle 2-3 päeva, ega seal eriti midagi teha pole. Hinnad ka suhteliselt krõbedad beachil.  Endale meeldis isegi florida läänerannik rohkem , Naples, Tampa jne. Orlandos käinud ei ole aga kindlasti kunagi tasub minna. Key west pidi tore olema, eriti sinna sõit.
Sawgrass millsis käisime ostlemas, väga suur ja palju valikut, kindlasti leiad, mida otsid.  

Käisin 2014.a MSCga kruiisil Vahemerel. Kõik oli täitsa tore aga peale seda, kui see aasta käisin celebrityga sain aru, miks on MSC-l suhteliselt madalad hinnangud. Põhiliseks märksõnadeks olgu siin siis ülerahvastatus laevadel, kerge Lõuna-Euroopalik kaos organiseerimises, keskpärane toidutase. Aga kui tegemist on esimese kruuisiga siis on ta kindlasti väga äge kogemus. 

Diilide osas ütleb minu kogemus, et parimaid saab USA portaalide kaudu. Hinnavahed Eestist ostes on märgatavad. Eriti just lisa asjade osas, mida pakuvad USA portaalid kaasa. Olgu selleks siis joogipakett, makstud jootrahaks või pardakrediit. Kirjutasin ka oma organiseerimisestpõgusalt https://trip.ee/foorum/uldfoorum/kariibi-mere-kruiis-kogemusi siin. 

@heanaine - Me olime sama lennu peal. Tegin avalduse ca. kuu peale seda lendu. Minuga pole veel keegi ühendust võtnud nende poolt. Millal te tegite? 

Tegime eelmine aasta sarnase reisi. Liikusime küll maad ja vett mööda HCM-st phu quocile. Lennujaamast välja tulles on taksosid palju aga tasub tähelepanelik olla , et kohe tünni ei saa. Ametlikud taksod asuvad kohe ukse ees järjekorras ja nad ei tule sind võrku püüdma nende juurde tuleb ise minna. Piraadid hakkavad kohe pakkuma ise. Malinh on üks firma, rohelised autod. Teine oli ka aga ei mäleta. Alguses võivad miljonid dongid pea segaseks ajada ja ei saa päris täpselt aru palju maksad. Raha vahetasin lennujaamas eurosid ja oli täitsa ok kurss. Käisime ka tunnelites, oli päris huvitav. Ostsime kohalikust firmast, neid on seal iga nurga peal. Saigonis tasuks minna ka veel mõnel õhtul katusebaari, need üsna legendaarsed. Phu quocil võib küll rolleriga sõita. Seal rahulik asi. 

Nii, käidud-nähtud. 
Nagu eelnevalt kirjutasin siis valisime seekord Celebrity Cruises. Põhiliselt just sihtkohtade pärast. 11 öine kruiis külastades Caymani saari, Columbiat, Panamat, Kostariikat ja kahte sihtkohta Mehhikos. Merepäevi oli kokku 4 aga mitte ükski neist ei olnud järjest. Soovitaksingi kõigepealt selgeks teha kuhu on soov minna, ehk selle järgi vaadata edasi. Kui soov saada jõhkralt rannapuhkust siis soovitaksin valida ida-kariibi kruiisid, seal sihtkohad väikesed paradiisisaared. Ida-kariibidel rohkem selliseid suuremate linnade sihtkohti. Samas seal peab ka valmis olema, et näeb päris koledat ja vaest elu ( colon panamas) või väga agressiivseid müügimehi nagu Cartagena Columbias. Lääne pool asi rahulikum ilmselt. Soovitaksin valida sellise kruiisi, kus ei ole üle 3 sadamapäeva järjest, sest lõpuks on lihtsalt kopp ees ja tekib huvipuudus kõige vastu. 
Eelmine kruiisikogemus pärines MSC laevalt ja siis tundus juba see väga äge, aga Celebrity lõi selle arvamuse pihuks ja põrmuks. Kõigepealt laevast: Celebrity Reflection, ca. 3000in ja 1500 meeskonnaliiget, mitte kõige suurem aga ka mitte väike,  ilus puhas ja elegantne. Kordagi ei tundnud ülerahvastatust, mida sai tunda eelmine kord. Pigem täiskasvanutele suunatud kruiisifirma, lapsi kohtasime väga vähe. Laeval üldiselt puudusid igasugu tilu-lilud, ala veetorud, kaljusein vms. Samas oli rohkelt baare või alasid kus sai niisama rahulikult olla, pool viimasest tekist oli kaetud ehtsa muruga, kus siis päeval võiks niisama pikutada ning öösiti oli õuekino. 3 Basseini, millest 2 õues ja üks sees, alati leidis ruumi kui soovi õues pikutada päikse käes. 
Meeskond: Uskumatult sõbralik ja abivalmis, meie kajutiteenindaja ütles mulle teisel päeval, kui jalutasin kajuti poole, et mu naine(nimepidi) läks just teisest liftist üles... ainult kiidusõnad, ainult mõned meeskonna liikmed olid natukene mossis. 
Söök ja jook: Nagu kruiisidel ikka siis peaaegu igal pool söök hinna sees, Bufees olid toidud paremad kui pooltes Eesti söögikohtades, näiteks õhtusöögiks võisid ise valida steigi tüki ja see tehti sinu ees valmis jne. Nö. Main Dining Roomis kus restorani teenindus oli ka ikka väga hea toit, mõned näited: 30cm pikkune vähk ning umbes 4 korda erinevates vormides veise sisefileed. 
Oli veel basseinitekil fast food burksisõpradele. Ning siis oli 5-6 raha eest restorani, mis olid absoluutne kokanduse tipptase. Võrreldavad meie tipprestoranidega kindlasti. 

Lisaks veel tasuta Room Service, milles ka kõik basic toidud olemas. Kui olid sadamapäevad siis tellisime ka hommikusöögi endale tuppa ja sõime seda rahulikult rõdu peal, väga mõnus. 
Meil oli joogipakett, mille saime üsna odavalt reisibüroo kaudu ostes kaasa. Jooki saab siis põhimõtteliselt kõike ja piiramatult ja igalt poolt. Muidu eraldi ostes hinnad üsna krõbedad , õlu ca 7$ purk, vein 9$ klaas, kokteilid ka 9-10$. Kohvid 5-6$ jne. 
Meelelahutust laevad palju, kõikvõimalikud mängud, viktoriinid, ajalooklassid ja veinikoolitused jne jne. Neid ei kohtanud nii palju MSC peal. Ning kui midagi teha ei taha siis alati saab bassu ääres lebotada ja enda Daquirit juua. Õhtuti siis põhiteatris show, kus esinejad ka ikkagi väga tasemel. Meil esines ühel õhtul näiteks American Idoli võitja. 
Kontingent oli laeva peal väga erudeeritud ja viisakas. Samas pidu oli laevas küll. Enamus vanuses 50-70 aga oli ka küllaldaselt 30-40 aastaseid. Saime ka väga paljude toredate inimestega tuttavaks ning just vanematest inimestest on päris paljud käinud kruiisidega Tallinnas ning kuulsin ainult positiivset meie kohta. Väga positiivne oli see, et õhtusöögilaudadesse koondati seltskondi vastavalt vanusele, seega sai omaealistega väga lihtsalt tuttavaks. 
Julgeks mainida, et tegemist oli kindlasti liikuva 5* hotelliga. 


Me sõitsime Miamisse, ei hakka eraldi teemat tegema vaid jagan meie kogemust Aeroflotist. Ostetud sai piletid mugavate lennuaegade ning üsna hea hinna tõttu. 
Tallinn-Moskva täiesti ok. See vene reaktiivlennuk on mugavaimate istmetega, mis üldse vist praegu liikvel.
Moskvas lendas lennuk ilusti õigel ajal välja, söök oli lennuki peal ikka väga jama ning alkoholi ei pakuta ( tõsi, osta sai õlut). Teenindus on  väga pealiskaudne, kui mitte üleolev. Reisjatest ütleks, et 80-90% idanaabrid. Igal juhul kui olime Moskvast 3h välja lennanud ning Londoni kohale jõudnud siis tuli teadaanne, et WC-d ei saa vett peale ja lennuk lendab Moskvasse tagasi!! Peale 6h lendamist olime siis uuesti Moskvas. Kui terminali sisse saime siis mingid mutikesed seal seletasid midagi, et oodake edasisi teadaandeid. Õigepea see ilmuski ja uue lennuni oli ca 1,5h. Saadud siis uuesti lennuki peale ootas meid jälle üleolev teenindus ja täpselt sama toit mis 5h tagasi. Tõusime õhku ja siis enam ei töötanud telekad, neid restarditi umbes tund aega ja umbes 5tk ei hakanudki lennukis tööle, üks nendest oli minu oma. Ei ole väga põnev 13h ilma meelelahutuseta istuda, õnneks hakkas öö tulema, see päästis natukene.  Mitte midagi ei pakutud kellelegi nende vintsutuste eest paraku.Mõtlesin et hea küll ostan siis õlut paar tk jääb vähemalt magama, siis tuli välja et sellel lennukil pole neid kaasas :)  Jõudsime Miamisse kl 20 asemel ca 05.00. Üldse see Airbus330 oli väga vana (tv restarti tehes oli näha programm 2004a), ning jalaruumi tõsiselt vähe...
Tagasi jäi lennuk välja minnes ainult tund aega hiljaks, aga inimesed ootasid selle tunni ilusti boardingu sabas, sest boardingut lükati koguaeg 10min võrra edasi. Siis kutsuti ükshaaval või paarikaupa inimesi nimepidi, ei saanud aru mis selle point oli. Üldiselt kutsumine käis Miamis vene keeles ainult...meie veel oskame aga mõned olid seal ikka kes ei saanud midagi aru. Siis tagasi tulles üks reisija kukkus Kanada kohal kokku, otsiti arsti ja õnneks leiti ka. Muidu oleks vist hädamaandumise teinud, personali suhtumine küsimuste peale oli muidgi jälle masendav. Lisaks siis kõigele keegi hakkas lennuki tagaosas kl 04 öösel täiest kõrist paanikas röökima, kui kõik magasid ja hetkeline šhokk tekkis inimestel, siis tuli välja et ta nägi halba und...
Väga-väga raske on leida põhjust miks lennata nendega uuesti, Finnust on nad ikka väga kaugel vähemalt USA suunal. 

Sügist kuni novembri alguseni loetakse orkaanihooajaks. Ehk siis hinnad odavamad aga võib ka ilmaga halvasti minna. Põhihooaeg on ikkagi meie mõistes talvel, kevadel paljud laevad kolivad jälle Euroopasse ära, et sõita suveperioodil Vahemerel, Läänemerel jne.