Viimased kommentaarid

Unustasin lisada, et auto rendi eest sooviti saada 2500 bahti päev.

Käisime paar nädalat tagasi nii Krabis (Ao Nang) kui Samuil.

Krabis tegime 4 islands tripi kiirpaadiga. Viiakse mööda erinevaid saari, igaühe peal saad natuke ringi vaadata. Väga palju rahvast. Saarte peal õlut ei müüda. Hinnale (u 700 nägu vms) lisandub rahvuspargi tasu 400 bahti.

Ao Nangis võib käia veel Railay beachil. Turistikatest kohtadest veel Emerald Pool, kus me ise ei käinud. Ao Nangi rand ei meeldinud, must ja lärmakas. Meie majutus oli rannast u 10 min sõitu, hea rahkulik basseini ääres olla.

Lisaks on seal Ao Nangis igal kolmapäeval Wednesday Evening Market - peamiselt kohalike turg, seda küll soovitan, lahe kogemus. 

Raha saab igast ATM-ist. Rahavahetuskohti on väga palju. Enne peaks internetist hetke kursi vaatama ja siis seda kohalike kurssidega võrdlema ning parima välja valima. Ise võtsime Eestist suurema summa eurosid kaasa, ülejäänu võtsime ATM-idest.

Koh Samuil saab autot rentida küll, aga enda jaoks oli vasakpoolne liiklus liiast. Käisime aastavahetuse perioodil, siis olid enamikes kohtades välja müüdud autod. Car Rent Samui tegi sellise pakkumise: "Condition to rent a car we have to take a photo your passport and driver’s license plus 5,000 baht (or 200 USD./EUR.) deposit and 100% payment in advance."

Taksosõit väga kallis. Kasutasime Grab app-i (nagu Bolt ja Uber). Lühike (3-4km) sõit u 300 bahti.

Samuil võiks Big Buddha ja Fisherman Village üle vaadata.

Endal minek ka Krabisse läbi Stockholmi. 

Väljalend Tallinnast 07:00. Arlandas ümberistumine 1h, 07:05 (kohalik aeg)-08:05. Probleemiks see, et lennuk maandub terminalis 2 ja jätkulend on terminalist 5. Terminali kaardi järgi on vahemaa u 20minutit (joostes ilmselt vähem) + vaja läbida turvakontroll.

Kas kellelgi on kogemusi? Lennud muidu sama pileti peal, ostetud mytrip.com. Qatari kodulehe süsteem näitab ka neid ilusti....

Kas peaks võtma lennujaama bussi või pigem jalgadele valu andma?

Check-in pagas võib maja jääda, sellest pole probleemi.

Tahaksin teistele jagada oma kogemust 30päevase e-viisa kohta: kindlasti ei tohi seda liiga vara ära teha. Kui su e-viisa taotlus rahuldatakse, siis ETA kehtib kuu aega ning selle aja sees tuleb reisida Indiasse ja seal viisa saada.

ETA peal on kuupäevad: Date of issue of ETA (ETA taotluse rahuldamise kuupäev) ja Date of expiry of ETA (30 päeva pärast issue kuupäeva) ning nende kuupäevade vahel pead Indiasse jõudma ja viisa saama.

Kui täna minna https://indianvisaonline.gov.in/evisa/Registration lehele 30 päevast viisat tegema, siis Expected Date of Arrival (Journey date) saab valida tänasest alates neli päeva (ehk 15.10) kuni 30 päeva (9.11). Kui nüüd mõelda, et mu India reis on näiteks novembri keskel ja panna Journey date 9.11, siis tundub loogiline, et kui ETA kuupäev tuleb 9.11 alates kuu aega, siis peaks maandumine Delhis või mujal ka selle ETA perioodi sisse jääma. 

Aga tegelikult rahuldatakse taotlus u 48-72h jooksul ning ETA kuupäevadeks (issue ja expiry) saab 13.10-11.11 ning reisi kuupäev novembri keskel on sellest vahemikust väljas. Seega see Date of Arrival tähendabki, et kui su reisi algus on sellest vahemikust väljas, siis pead ootama kuni saad sealt reisi alguse kuupäeva valida.

Ise avastasin 4 päeva enne reisi, et ETA on aegunud ja jõudsin õnneks uue teha. Sellel teemal on nt Lonely Planeti foorumis pikalt diskuteeritud ning peamiseks murepõhjuseks on informatsiooni puudumine enne viisa tegemist. 


Kokkuvõtteks: kui tahta 30 päevast viisat, siis on see mõistlik teha u 2 nädalat enne reisi algust. Siis on piisavalt aega ETA saamiseks ning ETA ka reaalselt kehtib kui sa Indiasse jõuad.

Lisaks veel: ETA infotelefonile helistamisel pole mõtet, sealt keegi ei vasta. IVRi oma taotluse numbrit sisestades ütleb automaatvastaja, et number ei ole kehtiv ning lõpetab kõne. Maksin u 4 eurot kõne eest. Ka ETA emailile vastuse saatmine on umbes nagu EMTAga suhtlemine: tuleb väga üldine ja mittemidagiütlev vastus. Näiteks et su taotlus on veel töös. See võtab aega umbes 24 tundi ning selle ajaga on ilmselt su ETA taotlus juba heaks kiidetud.

Oli ka vaja osta 2 piletit Tallinn - Malta - Tallinn. Väljalend 12.09 ja tagasilend 19.09 (ehk Ryanairi otselennud).

Panin flights.google.com piletite jälgimise peale (hind kokku kahe pileti eest)
Joonistus selline graafik (näitab enamikel päevadel (sh odavaimad hetked ja viimased päevad) Ryanairi hindu):


Jälgimine kestis u 2 kuud.
Odavaim hind selle aja jooksul oli 50 päeva enne - 205 eur (102.5 eur per pilet).
22 päeva enne väljalendu oleks saanud veel 292 eur eest kaks piletit.
Peale seda hind suurenes oluliselt.

Eks see muster oleneb ilmselt sihtkohast ja lennukuupäevadest ja täituvusest ja kampaaniatest jne...

Üks võimalus seda Delhi-Agra liikuda oleks jah rongiga, aga ülejäänud India reisi jooksul jõuab veel mitu korda rongiga sõita ja sooviks korra autoga kohalikku tee-elu ka näha. Delhi-Agra reisi jooksul kõige lühem ots, siis mõistlik just seal autot kasutada.


Hetkel on tulnud päris mitu pakkumist autorendi kohta kogu perioodiks, summad jäävad 128 ja 150 euro vahele. 

@Valeria.A - kas saaksid mõne lehekülje, mida ise oled kasutanud, anda. Kust saaks auto ette broneerida 16 eur eest.

Plaanis on teha Delhi - Agra nelja päevane reis. Kaks päeva Delhis, kaks päeva Agras.  Saabumis- ja väljumislennu vahe on u 3.5 päeva.


Kuna aega napib ja kohalikega vaidelda väga palju ei tahaks, siis mõtlesin võtta täisteenuspaketi - hotell, autojuht  - kogu perioodiks.

Küsisin erinevatest kohtadest, hinnad u 400-550 eur 3 tärni majutusega. Enamik majutuskohti väga kehva review-ga (bookingus), asukohad kehvad.
Pakkumisi tuli peaaegu 10st kohast, kõik samasse vahemikku.

Järgnev mõte oli võtta ainult autojuht kogu perioodiks ning ise majutus vaadata. Ka seal olid hinnad u 250 eur. Viimaks leidisin ühe firma, kes on nõus mind 10k ruupia (u 128 eur) eest kogu aja sõidutama. Iseenesest enamvähem hind, aga ilmselt lisandub sinna erinevaid "tasusid".

Hetkel on mõte lihtsalt kohale minna ja esimesest hotellist endale autojuht lasta tellida / või siis tänaval kohalike "ärimeestega" kokkuleppele jõuda.

Huvitav on muidugi see, et firma, kes tegi esimese ja kõige kallima pakkumise, pakkus täna täpselt sama asja 275 eur eest. Special price for you, my friend...

Huvi pärast uuriks, et kas keegi on Delhis pikemaks ajaks auto rentinud, kui palju on selle eest maksnud ja kuidas on rendini jõudnud (kas kohapeal olles või ette broneerides).




Enda kogemusest võin öelda, et Mytrip vs Qatar vahe oli Tai lennu puhul 60 eur. Nelja piletiga 240 kohalikku raha.


Aasta tagasi oli olukord, kus oli vaja üks Mytrip kaudu ostetud pilet ära tühistada. Läks aega, aga lõpuks kandsid nad mingi osa rahast kontole tagasi (millest oli maha lahutatud nende teenustasu). Emailidele vastati 4-5 päevaga.

Mytrip kaudu ostetud Qatari lendu saab ka Qatari kodulehel jälgida: https://booking.qatarairways.com/nsp/views/retrievePnr.xhtml?selLang=en.html

Ise olen ööbinud Klong Nin Beachil Nik's Garden Resordis. Väike resort, asub kohe mere ääres. Perega reisimiseks väga hea koht.

Mart T, kas sa oskad Lanta ja korviga võrri rendi kohta rohkem infot anda. Olen olnud Lantal Klong Nin beachil ja oli ka soov külgkorviga võrri rentida, aga kohalikud ei teadnud midagi sellisest võimalusest. 


Enne Lantale minekut proovisin ka netist rohkem infot leida, aga leidsin ainult sellise lingi (http://4globetrotters.world/tour-in-a-rented-tuktuk-at-koh-lanta/), kus pere rentis tuktuki. Kohapeal sellist pakkumises ei olnud.

Kuna Chang Mai ja Krabi / Koh Lanta on Bangkokist täiesti eri suundades, siis ma ise valiksin ainult Krabi / Koh Lanta. 

Või siis teeksin Chang Mai - Krabi otsa lennukiga. 
Vahemaad pikad ja liikumine üldiselt päris aeglane. 
Oleneb ka seltskonnast - väiksemate lastega sellist sikk-sakitamist ei teeks. 

Kui aga kõike soov näha, siis pigem öörongiga Chang Maisse, sealt lennukiga Krabisse, Krabist Koh Lantale ja siis kuidagi tagasi Bangkokki (a la lennukiga Krabist või Phuketist).

Tegin sama sõidu läbi 2 aastat tagasi.
Ostsin kuskilt väiksemas kohas olevast teeäärsest "turismibüroost" reisipaketi, oli vist 700 või 800 bahti.

7:30 tuldi hommikul hotelli järgi (tegelikult muidugi jäädi hiljaks ja pidin tegema paar kõnet). Sõitmiseks oli minivan, mis oli backpacker'eid täis.
8:30 oli praam ja 11:30 olime piiripunktis.
Seal siis riburadapidi üle piiri (mõistlik on teha online viisa, kohapeal piiripunktis kallim).
Teisel pool piiri ootas suur liinibuss, mis pidi viima Shinoukville'i. Tegelikkuses viskas buss meid mingil ristmikul maha ja hakkas hoopis Phnom Penh-i poole vurama. Samas tuli ka bussist maha mingisugune organisaator, kes peale tunniajast ootamist peatas ühe suure liinibussi kinni, buss viis meid Shinoukville'i. Esialgse 6:30pm saabumise asemel jõudsime vast 8pm. Tegelik reisikava ja transport ei vastanud "brošüüris" toodud kirjeldusele ja piltidele (see juba harjumuspärane).

Iseenesest juurde ei pidanud kuskil maksma, va piiril piirivalvuritele.

Põhimõtteliselt terve päev loksumist ja seiklusi. Soovitan :)
Hiljem sain teada, et tegelikult saab seda paketihinda ka odavamalt.

Viisavabalt saab Taisse ka mitmekordselt siseneda. Lennukiga saabudes võid olla 30 päeva ja maismaad mööda saabudes 15 päeva. Kui vahepeal lähed riigist välja, siis tagasi tulles saad uue viisa.

Ise lendasin TLN-BKK, sain 30 päeva viisa. Olin paar nädalat Tais, siis läksin Kambodžasse, maismaad mööda tagasi Taisse naastes sain 15 päevase uue viisa. Paari päeva pärast oli lend BKK-TLN.

Hinnad on jah aastate jooksul kallimaks läinud.
Ise olime 2014 lõpus Lonely Beach'i ja Bailan Bay piirkonnas enamiku saarel veedetud ajast. Väga hea söögikoht on Tamarin, kus hinnad

Tulin riiki 30 päevaks viisavabalt. Selle aja jooksul sooviksin ka Kambodzas nädala veeta. Kas saan pärast maismaad pidi Taisse naastes uue 15 päevase tasuta viisa?

Kas keegi oskab öelda, kuidas olukord viimasel ajal on? Kas on mõistlik kaasa võtta USD või EUR? Mõtlen maksmise seisukohalt, raha vahetamisel ilmselt vahet ei ole...

Tripadvisoris kirjutas, et veebruarist 2014 küsivad kõik pangad seda 150 (180) baht summat. Seega on mõistlik ilmselt korraga välja võtta maksimaalne lubatud summa (20 pangatähte = 20000 bahti), siis on teenustasud kõige optimaalsemad.
Saab näiteks sõbraga jagada, üks kord võtab üks, teine kord teine jne.

Tripadvisori link: http://www.tripadvisor.com.au/Travel-g293915-s601/Thailand:Banks.And.Money.html

Aga mis on alternatiivid, et vähem raha väljavõtmise eest maksta?
Suure koguse sularaha kaasas kandmine ei ole ka väga mõistlik mõte.

Kui sobib noorte seljakotireisijate seltskond, siis soovitaksin Halong Bay tuuri võtta sellest hostelist: http://www.vietnambackpackerhostels.com/the-hostels/downtown-hanoi/

Ise tegime 3 päevase tuuri koos ~50 backpackeriga: hommikul start Hanoist ja saabumine Halong Bay-sse. Kahe laevaga sõit saarte vahel. Ööbimine laevas. Enne seda muidugi laevalt vette hüpped ja õhtused mängud. Lisaks veel kajaki sõit. Järgmine päev sõideti private islandi peale Halong Bay saarestikus. Seal oli siis meelelahutus ja pidutsemine. Ööbimine saarel. Järgmine päev tagasi Hanoisse. Väga meelelahutuslik reis oli.

Aga soovid muidugi olenevad seltskonnast.

Kodulehel on Halong Bay tripi kohta täpsem info olemas:
http://www.vietnambackpackerhostels.com/trips/ha-long-bay/ha-long-bay-and-castaways-island-3-days-2-nights/

Ise oleme öö Frankfurdis ja järgmine päev AirBalticuga tagasi Eestisse (läbi Riia). Lennupiletid olid 80EUR per nägu. Hotell 30 per nägu.

Liiguta reisi nädal aega edasi-tagasi. Või siis lühemaks/pikemaks. Mul oli sama probleem kui üritasin broneerida. Viimasel lehel jätab kinnitamata ja ütleb, et pileteid ei ole. Muutsin reisi paari päeva võtta pikemaks ja sain broneeritud.

Ma plaanisin just novembris Sihanoukville'i minna. Roop, kas saaksid põhjendada, miks sa ise enam sinna ei läheks?

Soovime sõbraga oktoobris-novembris Taisse minna. Kas keegi on lähiajal ostnud sinna soodsad lennupiletid ja oskab aidata? Kohapeal sooviks olla ~3 nädalat.

Ise leidsin lastminute.de -st pakkumise 708 euri (alguse ja lõpuga Berliinist; kuupäevad 4.okt kuni 25 okt). Oskab keegi soodsama hinna leida. Bookinghouse pakub 818 eurot Tallinnast.

Võibolla oleks odavam mõnda lähiriiki lennata? Vietnam, Laos etc