marjakas4
Reisisell
marjakas4
Liitus Tripiga 16 aastat tagasi
66 meeldimist
12 mittemeeldimist
1 postitust
23 kommentaari
Tahab minna:
1 sihtkohta
Viimased kommentaarid

Sõltub vast sellest, kuhu minna. Eelmisel suvel (juulis) oli Novatoursi lehel väga palju väga hea hinnaga tšarterlende Kreeka saartele (Kreeta ja Korfu ntx), osta ette päev-nädal-kaks-kolm. Kogu aeg häid pakkumisi jagus. Hind inimese kohta (koos pagasiga) oli kuni 160 eurot. Vahepeal läksid hinnad isegi madalamaks. Ideaalne võimalus, kui pikalt ette planeerima ei pea.

Pakettreiside puhul ei tea, mulle sageli tundub, et need väga head hinnad viimasel hetkel on mingitesse odavatesse ja kehvadesse hotellidesse. Ei kutsu.

Lennupileteid lennufirmalt ostes pole ma viimasel hetkel veel mitte kunagi hea hinnaga saanud ega näinud. Reeglina tuleb ikka kuid ette osta, kui head hinda tahad. Ja ka siis tuleb sihtida kampaaniaid.

1
0

Tallinna lennujaamas võid alati igaks juhuks arvestada keskmisest suurema kottimisega, mingit vahet ei ole, kui kaugele sa sealt Helsingist lendad. Kaalumist ei ole ise kogenud, aga seljakoti jaoks veeretati teisest lennujaama otsast raam kohale, et veenduda, ega ikka mõni cm üle pole (ei olnud). Seljakott oli sealjuures kerge ja äraantava pagasi eest makstud, mis siis, et ei kasutanud. Helsingis, kust pikk lend päriselt algas, ei tundnud selle vastu mitte keegi huvi.

Aga üldiselt kehtib lennates see reegel, et piirang 8 kg ei ole tegelikult rangelt kuni 8 kg, vaid kõik, mis jääb 8,9 kg sisse. Alles siis, kui kaal lööb ette "uue" kilo (ehk siis 9), on kaalupiirang ületatud.

3
4

1. Sel aastal sai käidud kaks korda Saksamaal, kaks korda Prantsusmaal, kaks korda Itaalias, korra Kreekas ja korra Soomes, kui see üldse arvessegi läheb :)

2. Uueks aastaks on piletid olemas jälle Saksamaale (kaks korda), Austriasse, Nepaali ja Kreekasse. Tahaks sügisesse paigutada ka ühe pikema Taisse ümberasumise, aga selleks pileteid veel pole, alles jahime.

3. Ausalt öeldes kasutasin küll. Sellega seoses meenub, kuidas sai selle aasta esimene Itaalia reis planeeritud. Lebasin ühel õhtul enne magama jäämist voodis ja ütlesin elukaaslasele, et ma tahaks õudselt Itaaliasse minna. Ta arvas, et võib ju vaadata. Mina lõingi kohe trip.ee lahti ja samal päeval üles pandud pakkumiste seas olid ka soodsad piletid Rooma. "Mis sa arvad?" küsisin elukaaslaselt. "Võta ära." Ja oligi Itaalia reis Tripi abiga kalendris :)

Pakkumiste osas hoian alati avatud meelt, sest teinekord nende abil reisikalender paika loksubki.

4. Üks värvikas seik on samuti seotud just nimetatud Itaalia reisiga. Roomast sõitsime rongiga Firenzesse. See kurikuulus Toskaana, kus ma ise veel kunagi käinud polnud, aga kuhu elukaaslane ammu mind viia oli tahtnud. Tuntud oma päikseliste vaadete poolest. Meie reis jäi aprilli teise poolde, kõik eeldused natuke sooja saada olid justkui olemas. Aga sooja me eriti ei saanud. Ühel oma õuepäeval (külastasime just Giardino di Bobolit) saime hoopis kaela aasta esimese räige äikesetormi, mis leotas sekundiga läbimärjaks ja hirmutas mu oma valjude kõuekärakatega surmani ära. Varjuda polnud kuhugi mujale kui ühe roosipõõsa alla. Vihm pesi kõik juba närtsima hakanud roosi kroonlehed meile selga. Väiksed valged kroonlehed kleepusid tugevalt riiete külge, kätega pühkides maha ei tulnud. Nii et pärast vihmavalangu lõppu silkasime täpilistena ja läbikülmunutena esimesse pizzeriasse sooja. Nii palju siis päikselisest Toskaanast :)

3
0

Tänan neid inimesi, kes võtsid üldse vaevaks minu postitused läbi lugeda ja teemasse süveneda. Paljud ei lugenud teemat läbigi, aga rääkisid rõõmsalt kaasa.

Ühe asja õiendaks siiski ära - ma ei oota kindlustuselt mingit rahas välja makstavat hüvitist, ma soovin, et kompenseeritaks lisandunud ootamatud kulud, mis mahuvad pagasikindlustuse piirmäära 300 € sisse.

Olen nõus, et meie juhtum oli osalt erandlik ja täpselt sellepärast postituse tegingi. Pole me sugugi ainsad matkalised, kes Swedbanki kindlustusega matkareisidel käivad ja arvavad, et nad on ootamatuste eest kaitstud. Kahjuks see nii ei ole.

E. T. kirjeldatud juhtum oli teemale väga heaks illustratsiooniks. Lihtsalt kui mul vanasti oli mingi ettekujutus, et Swedbank Insurance pakub pigem natuke rohkem kui need kõige odavamad seltsid ja asjaajamine Swediga on sujuv ja inimlik, siis viimane juhtum raputas selle valearusaama maha ja paneb turul uuesti ringi vaatama.

2
0

norsu, KLM-i tingimused ütlevad: If you had to buy extra items, such as clothes and toiletries, because your checked baggage was delayed, you can request compensation.

Seega tundus mulle isiklikult, et peale t-särgi, hambaharja ja -pasta sealt suurt välja ei pigistaks. Ootamatuste jaoks on inimestel ikkagi reisikindlustus, kuhu võiks esmalt pöörduda, kui segilöödud marsruudiga probleeme esineb. Selleks ju kindlustusi sõlmimegi.

isaac, aitäh veelkord linkimast tingimustele, mida ma juba 79 korda lugenud olen :) Kui postitused läbi loeksid, siis saaksid aru, et üle 300 siin keegi ei soovigi hüvitist.

6
1

Lennufirmalt hüvitise küsimise võimalust mina isiklikult kusagilt ei leidnud. KLM-i lehel oli igasuguseid tingimusi, aga et mul tekiks hilinemisest mingeid õigusi, ma ei tuvastanud. Juttu oli vaid pagasi kadumisest.

0
0

norsu, nagu öeldud, sai kindlustusse helistatud, aga sealt ei tulnud konkreetset vastust. Keegi ei soovi ju vastutada, öeldakse lihtsalt, et tehke avaldus ja siis menetletakse. Ja veelkord - 2 x 300-euroste telkide ostmisest poleks kasu olnud, sest see ei oleks kuidagi kompenseerinud meie puuduolevat varustust. See oleks olnud lihtsalt võimalus kindlustusele nö "ära teha", et kasutada kompensatsioon maksimaalselt ära. Kõik olnuks jokk, nii nagu vaja, aga võitnud ei oleks sellest olukorrast mitte keegi. Ei kindlustus, kellel oleks kokkuvõttes olnud suurem kulu, ega meie, kes saanuks endale reisiks sobimatu varustuse, millega pärast midagi peale poleks hakata.

Pagas oli üks, aga reisikindlustuse tingimused ütlevad, et kindlustuskaitse 300 eurot kehtib ühe kaardi kohta. Neljase seltskonna peale oli meil kaarte tegelikult isegi kolm. See oleks olnud võib-olla isegi vaieldav, et pagasit oli üks, aga varustus jagunes kolme kaarti omava isiku vahel.

3
0

Ma kardan, et siinsetest vastajatest mitmed ei mõista matkareisi olemust. Olen teadlik sellest, et lennufirmal on võimalik paluda pagas transportida sinna, kuhu reisija ise suundumas on, mitte oodata seda lennujaamas või kusagil läheduses. See töötab hästi, kui suundutakse edasi kuhugi konkreetsesse kuurorti päikest võtma, suusatama, pikemalt peatuma. Siis on see variant, et lähed poodi, ostad hädavajalikud riided, sandaalid või suusapüksid ja nii saab hakkama kasvõi kaks-kolm päeva, pole suurt vahet, mis päeval ja mis kell see hilinev pagas ära tuuakse. Pärast esitad kindlustele ostetud riiete eest arve.

Matkareisil niimoodi ei saa. Kui sinu eesmärk oli võtta seljakotid ja asuda 200 km pikkusele teekonnale, siis kuhu sa selle pagasi endale järele palud tuua? Suurem osa matkast kulgeb radadel, kuhu autoga ei pääsegi. Veel vähem saab anda ette aadressi stiilis "Mägi 1, muruplats 2". Pole absoluutselt mitte kuhugi tellida seda pagasit, sest sa ei teagi, mis päeval seda pagasit keegi transportima hakkab ja kus sa ise selleks hetkeks, kui ta jõuab, oled.

Rääkimata varustusest, mida matkal vaja kasutada on. Isegi kui pagasikindlustuse piirmäär oleks 1000 eurot, ei kataks see meie kaasa võetud matkavarustuse maksumust. Ma oma reisikaaslaste telgi hinda täpselt ei tea, aga meie oma maksis u 700 eurot. Seljakott on u 200 eurot. Magamiskott u 300 eurot, madrats umbes 300 eurot. Priimus, riided ja muu kotis olnu veel juurde. Päris nii ei saa, et mine suvalisse toidupoodi, osta 20 euro eest telk, võta see näpu otsa ja muudkui matka, nagu midagi poleks juhtunud. Isegi 300-eurone telk ei oleks olnud samaväärne meie enda telgiga, muust varustusest rääkimata. Seega oli hilineva pagasi nii öelda ära ootamine ainus võimalik stsenaarium, et asjad esimesel võimalusel kätte saada ja algselt planeeritud marsruuti jätkata. Ja poleks vast mõeldav, et seda pagasit tuleb oodata 24 h lennujaamas kügeledes. Ikka minnakse lähimasse linna ja ööbitakse seal.

Lepingutingimuste järgi muutub reisiks vajaliku varustuse puudumine reisitõrkeks juhul, kui pagas kaob. Kindlustus ütles mulle, et aga teie pagas ei kadunud, asukoht oli ju teada. See, et meie jaoks oli varustus meist eemal ja meile kasutamiseks kättesaadamatu, reisitõrkeks ei kvalifitseerunud. Nats fucked up minu jaoks. Aga kõik on jokk :) Seetõttu ma nüüd rõhungi pagasi hilinemise klauslile. Ma ei soovigi, et hakataks kompenseerima mingeid kahtlasi ulmekulusid, minu taotluse kogusumma jääb alla 300 eurot, mis jääb ka kõige tavalisema pagasikindlustuse piiresse. Ootan veel, mis vastatakse, hetkel vaikus.

9
0

täitsajänku, mulle pole mitte midagi makstud.

Pagasikindlustuse kohta ütlevad lepingutingimused, et saab taotleda kuni 300 € ulatuses tehtud vältimatuid kulusid, mis pagasi hilinemisega seotult tekivad. Mis kulud need täpselt on, seda leping ei sätesta ja need tuleb kindlustusele ise ära tõendada.

Seega keegi ei kanna pagasi hilinemise korral sulle lihtsalt 300 € arvele.

Minu kahjuavalduse peale öeldi, et pagasikindlustuse raames oleme nõus maksma ainult ühe otsa transpordi eest (majutusest lennujaama), see oli veidi alla 50 €. Kõik.

2
0

ElCato, üks reisikaaslane tegi kindlustusse lennujaamast kõne ja sealt tuli vastu mökk-mökk. Et "peaks küll majutus kinni makstama, aga iga juhtumit vaadatakse eraldi". Sellise vastusega pole mitte midagi peale hakata.

Lennupiletid olid ikka edasi-tagasi ja ostetud. Majutusi ei olnud ette broneeritud mitmel põhjusel. Esiteks oli plaan reisida matkates, mille juurde kuulub telkimine nii palju kui vähegi võimalik, ja pigem vältida muid majutusvõimalusi. Erakordselt külma ilma tõttu tuli mõnes kõrgemas kohas majutuda ka öömajades, aga see mu arust asjasse ei puutu, kuna me ei tahtnud kindlustuselt raha ühegi nii öelda kasutamata jäänud majutuse eest, ikka ainult sellise majutuse eest, mille vajadus tekkis ootamatult. Matkates on ka mõnikord võimatu ette prognoosida, mis ajal sa kuhugi ööbima jõuad. Just sel põhjusel läksimegi suve asemel spetembris, et vajadusel saaks mägimajades ööbida ka ilma eelnevate bronnideta, kuna hooaeg oli lõppemas.

Seda tõestust, et meil ikka päris kindlasti just matk plaanis oli, ka ei küsitud. Vajadusel oleks saatnud matkaraja brošüüre, koopiaid varasemast suhtlusest potentsiaalsete öömajadega, mille kasutamist rajal kaalusime ja kasvõi hiljem reisifotosid :D Kui soovivad, siis meil on isegi matkaraja äpid olemas, kus liikumisrada fikseeritud. Mulle ei jäänud muljet, et nad ei usu, et matka plaanis polnud.

täitsajänku, kas oskad ehk juhatada mõne matkajatele mõeldud kindlustuspakkuja juurde? Ma ise pole varem kuulnud, et midagi sellist oleks, aga kui on, siis miks mitte kaaluda. Muidu kehtib Swedbanki krediitkaardi kindlustus ka matkadele, kui need ei kulge ohtlikel radadel ja asustamata paikades liikudes on professionaalne giid kaasas. Varasemalt oleme juurde teinud ainult lisariski nendeks päevadeks, kui liigume üle 4500 m kõrgusel. ja kindlustus pole hoiatanud, et matkates reisikindlustus ei kehti.

Seda teemaalgatust tehes kütsin end nii üles, et saatsin ikkagi ka kindlustusele veel ühe vastuse, milles ma otsusega ei nõustu. Vaatame, mis vastatakse.

7
0