Viimased kommentaarid

Mõningad kalkulatsioonid:

8.5 l/100km kohta teeb 9500 km läbimisel kokku umbes 810 l kütust. Kütusehinnaga 1.2 € liiter (mis ilmselt on vägagi optimistlikult arvestatud) kulub ainuüksi kütuse peale ligi tuhat eurot. Koos kiirteemaksudega siis 1200 eurot.

Neljakesi väikeses vanemas ilma konditsioneerita autos on 35-40-kraadises palavuses üsna hullumeelne liikuda. Seega arvan, et võiks summa jagada kolme inimese vahel, mis ainuüksi kütusehinnaks teeb inimese kohta 400 eurot.

Arvestada tuleb ka seda, et kui kogu kilakola kaasa võtta ja auto vajalikku kraami täis toppida, on keskmine kütusekulu veelgi suurem. Sama ka mägede tõttu.

Lisaks siis veel ööbimised ja söömised, mida nii pika tripi korral võiks kuskil 300 euro ringis inimese kohta ilmselt tulla.

Lisaks tuleb siis veel arvestada võimalikud remondikulud, mida väga ette planeerida ei oska.

Meil läks eelmisel aastal keset Kreekat konditsioneer katki (polnud üldse vana masin, vaid lihtsalt õnnetu juhus). Leidsime, et odavam on maksta see 50 eurot freooni uuestitäitmise eest ja loota, et see enam välja ei jookse. Liikuda mööda kiirteed, kus aknaid eriti lahti hoida ei saa, sest kiirused on suured, oli juhina küll see tunne, et pilt läheb eest ära. Niivõrd palav oli lihtsalt. Palavus tekitas sõna otseses mõttes külmavärinaid ja läbimärja särgiga juhitoolil istuda oli üsna rõve.

Lisaks veel see tüütus, et otsisime autoteendidust nädalavahetusel ning need, mida kohtasime, olid kõik suletud.

Ise leidsime, et see polnud küll mingi ekstreemsus, pigem mõttetu tüli, selle asemel, et puhkust nautida ja mõnusalt edasi liikuda.

Lisan veel juurde, et võtsin hetkel keskmise autokütuse hindadest Euroopa riikides (jätsin välja Moldova, Ukraina, Kanaari saared) ja sain 95 keskmiseks liitrihinnaks 1,37 eurot.

Verso, kui sa stardid hommikul kell 5:00 ja oled lõunaks (ca. 14:00) Poolas, siis kas või kell 10:00 startides jõuadki Poola õhtuks (19:00).

Ma ise ei suuda samuti hommikul nii vara tõusta, sest kell 5:00 minemahakkamiseks tuleks ärgata umbes 4:00, mis minu kui hommikuse unega inimese jaoks on veel sulaselge öö.

Seega jah, inimesed on erinevad nagu ka reisi eesmärgid ja reisimise viisid.

Miol pidi see lihtsam olema. Keegi kuskil foorumis kirjutas, et töötas. Ja samas Clarioni kohta tuli nutulaul, et ei toimi. Oleks hea teada, kas kellelgi see Clarioni peal õnnestunud ka on.

Charly21, lugesin netist et põhimõtteliselt saab siis ka Garmin Mobile tarkvara WinCE peal käima ajada. Kas sul selles osas ka edu on olnud? Iseenesest oleks see parim kooslus - Clarion Map780 pluss Garmini tarkvara seal peal, oleks paugupealt see kaardiprobleem lahendatud.

Jäi nüüd pisut segaseks, kas IGO8 peal töötavad kaardid on alates 2009.02 versioonist Regiolt ostetud info peal üles ehitatud? Ehk siis põhimõtteliselt on IGO8 ja TomTom-iga kaasatulevad kaardid samad? Või on Clarionis TeleAtlase info peale ehitatud täiendatud/parandatud kaardid?

Kas IGO8 jaoks on ka võimalik netist kohalikke kaarte leida nagu näiteks Garmini seadmetele?

Kuna Clarion kasutab opsüsteemina WinCE-d, siis kas on võimalik kasutada Clarionis mõnda teist kaardiprogrammi ja sinna Regio kaardid laadida?

Praegu olen GPS-i ostmisel dilemma ees kas TomTom GO 930T või Clarion Map780. Hinna ja kasutusmugavuse poolest eelistaksin TomTom-i, kuid kardan, et need uued TeleAtlase 2009.02 kaardid pole ka piisavalt detailsed. Oleks vaja liikuda Ida-Euroopas (Sloveenia, Horvaatia) ning tahaks ka Eestis võimalikult detailset kaarti näha.

Kui hea Eesti kaardi Clarion Map780 peale leiab? Kas iGO8 tarkvaraga annab näiteks Regio või Eomapi kaarti ka kasutada? Eestis liikudes tahaks talukohtasid küll näha, mis Eomapi kaardil vist olema pidid.