sis153

Uus kasutaja, liitus Tripiga 6 aastat tagasi
15 meeldimist
6 postitust / 39 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Meie käisime 2018 sügisel Olso-Fort lauderdale-Oslo marsruudil. Söök oli täitsa ok, millegi üle kurta ei osanud kuid ega ka miskit erilist ei oodanud. Piletid ostsin vahendaja kaudu ning ostmise ajal teadsin, et sööke pole hinnas, on vaid pagas. Kuid üllatusega avastasin, et lisaks pagasile on hinnas ikkagi söögid ning istekohtade valimine.

Kui sul on pilet, mille sees on ka äraantav pagas, siis soovitan igaksjuhuks norwegiani kodulehelt või klienditeenindusest uurida, äkki on toidud ka sees. 
Norwegiani kodulehel mina pole näinud sellist valikut, et pagas on kuid toite mitte. Samas vahendaja pakutud 2*20kg per nmase pagasit norwegian pakub vaid miski kõrgema klassi piletiga, kuid meil oli kõige odavam.

Lisan siis siia juurde ka oma kogemuse Taani-Rootsiga. 

Peale kaalumist valisime ikkagi variandi, et veedame enamus aega Taanis ja Rootsis külastame vaid Kolmardenit ning mujalt sõidame lihtsalt läbi. Öömajade osas broneerisime ette vaid esimesed kaks esimest ööd: 1 Kolmardeni lähedal ja siis teine poolel teel Jönköpingus. Mul oli tehtud ka no kondikava, mida võiks külastada ja kus käia, kuid kuna ilmad olid väga heitlikud, siis otsustasime jooksvalt, mis teeme ja kus oleme. 

 

Kokkuvõttes külastasime selliseid kohti:

- Kolmardeni loomaaed (kaks päeva, kummalgi päeval ca 5h). Saime kõike vaadata, atraktsioonidega sõita ning teravaid elamusi äikese käes gondlisõidul. Bufee söök oli seal soodne ca 15 eur täiskasvanu ja 7 lapsed, see oli maitsev ja sisaldas ka jooke. Piletid kaheks päevaks perele olid ca 200.-

- Gränna linnakese külastus (pikem vahepeatus enne Jönköpingut). Linnake jättis väga hea mulje ning meie jaoks kindlasti koht, kuhu võiks tagasi tulla.

- Jönköpingus öömaja peatus (linn ei meeldinud, öömaja oli 4* hotellis ikka väga kasin ning miskit seal teha ka polnud, järgmine kord sõidaks ikka ühe jutiga Taani välja)

- Taanis öömaja Odense lähedal kämpingus, jättis väga hea mulje ning seda saarekest oleks tahtnud isegi kauem külastada, kuid kuna järgmised päevad lubas ilusat ilma, siis kiirustasime edasi Legolandi. Kämpingutes ööbimine muidugi on kallis, madalhooajal on soodushind 130.- öö ja endal peavad olema voodipesud kaasas ning koristama pead ka hommikul. Lisandub veel ujula ja elektri kasutus. Mänguväljakud olid seal muidugi aga väga lahedad ja lastele väga meeldis.

2 päeva Legolandi külastust (ei pea olema järjestikused päevad ja meie jätsime ühe päeva vahele). Kõigile seal väga meeldis, tegevusi oli absoluutselt igas vanuses lastele. Kaks päeva oli just paras, kuna nii mõnegi atrakstiooni juures olid päris pikad järjekorrad. Eestist võtsin kaasa kupongid, millega said lapsed tasuta, nii et kahepäeva perepiletid tulid ikka väga mõistliku hinnaga. Söök on Legolandis vähemalt meie jaoks ikka väga kallis, buffee on ca 30 eur täiskasvanu ja 15.-  lapsed, pidasime 90.- lõunat kalliks ning võtsime oma moonakotid kaasa. Pikniku kohti on seal piisavalt.

Tirpitz muuseumi külastus. Ülimalt lahe koht, sobilik igas vanuses külastajatele. Kuni 18a lapsed on tasuta ja täiskasvanute hind oli vist ca 17 eur. Kindlasti üks parimaid muuseume, kus olen käinud.

Varde linn (ööbisime kolm ööd seal lähedal Naesbjergis ning see oli just paraja kaugusega, et sai külastada nii Legolandi kui ka teiselpool ranniku linnakesi). Linnake ise on väga armas, kuid midagi väga seal teha pole. Majutuse võtsime airbnb-st ja arvestades Legolandi hindasid saime korraliku majakese 75.- ööga ning olime rahul. Hotellid/hostellid me välistasime, kuna kolme lapsega on need liiga kallid ning õhtusööke väljas süüa ka igapäev ei jaksa ega taha.

Blävand rand. Väga ilus rannaala koos II maailmasõjaaegsete punkrtitega ja tuletorniga. Igati väärt külastamist ja ka pikemat peatumist.

Henne rand. Samuti väga ilus ala, nii puhkamiseks, ujumiseks, jalutamiseks kui ka lähiümbruses matkamiseks. Kindlasti läheks tagasi.

Esbjerg. Põikasime sealt läbi, kuid mingit muljet ei jätnud ja uuesti ei läheks

 

Kuna otsustasime ikkagi sõita saare ülemissetippu välja, siis jäi seekord kahjuks külsatamata Vejle linn ning ka Kopenhaagen ja kriidikaljud. Kindlasti tahaks sinna kanti ka minna ning teistkorda minnes enam üles ei sõidakski.

Kolm järgmist ööd võtsime saare üleval osas Boddumi lähedal. Leidsime airbnbst väga soodsa ja korraliku korteri, 40.- eur öö. 

Rahvuspargi Thy külastus. Käisime rahvuspargi erinevates kohtades. Meeldisid kõik kohad ning suuremate lastega ning eriti ratastega oleks seal väga vahva seal matkata. Seal on väga omapärane rannikuala ning ilusad rannad

- Aarhusis Den Gambe By külastus. Igati väärt külastamist, meeldis nii lastele kui ka meile. Lapsed olid tasuta kuid täiskasvanute hinda ei mäleta, miskit kallist polnud. Õhtupoole külastasime ka ühte käsitöö siidri meistrit ning saime põnevat infot, kuidas seal siidrit tehaks. 

- Jesperhusi lilleaed. Kahjuks/õnneks sattusime sinna päeval, millal oli park kinni. Meie õnneks olid aga väravad siiski lahti (tõenäoliselt kämpingus ööbijatele mõeldes) ja saime lillapargis täitsa tasuta ringi jalutada. Muidu on seal ka väike loomapark ning mõningad atraktsioonid lastele, mis olid suletud. Pilet perele oleks olnud ca 75 eur, ütleks, et kallis. Esialgu plaanisime ööbida sealses kämpingus, kuid see oli väga kallis ning seal olid erinevad piirangud, mis päeval sa said oma ööbimist alustada, mis kohe üldse ei sobinud meie tegevustega. Kämpingust sõitsime ka läbi, see oli suur ja lastele orienteeritud ning suvel palavaga kindlasti väga vahva. Ööbides kämpingus on enamus asju sh veepark ja lilleaed juba hinnas. Mina läheks perega sinna tagasi küll, mehele aga üldse ei meeldinud.

- Kuna lillepargis läks meil vaid lühike aeg (planeerisime terve päeva), siis külastasime Morsi ja Thiested linnakesi. Mõlemad on armsad linnad, rohkem meeldis Thiested, sinna läheks tagasi küll. Peale lõunat otsustasime tagasi majutusse sõita rannikut mööda ning võtsime ette erinevate randade külastuse. Väga ägedaks osutus Cold Hawaii ja veel rohkem meeldis Havbad. Emotsiooni ja mõnusa olemisega rannad. Mõlemad erilised ning meeldejäävad. Väga soovitan, super kogemus ja täiesti tasuta.

- Taanist lahkumise päeval külastasime ka Frederikshavnis asuvat palmiranda, oli päris vahva koht. Kahjuks jäi ajapuudusel külastamata Skagen ja Hirtshals, kuhu kindlasti tahaks ka minna. Sõitsime laevaga Göteborgi ning veetsime seal öö. Linn ise on väga tore ning öömaja valisime ka peatänavale, et oleks mugav jalutada ning söömas käia. Hinnad on seal muidugi karmid, nt. auto parkimine soodushinnaga oli 30 eur, kuid majutus väga heas Scandic Rubinen hotelli peretoas koos hommikusöögiga 117 eur, nii et kokku päris ok. Restoranide hinnad olid seal tänaval muidugi üle meie taluvusläve (nt pasta 25 eur jne), kuid leidsime ühe pubi, kus sai väljas istuda ning hinnadki enam-vähem normaalsed.

Kokku olime siis reisil 13 päeva, millest 2 kulus laevasõitudele, Helsingis olime nii mines kui ka tulles väga ilusa ilmaga ning nautisime Allas seapooli. Maha sõitsime peaaegu 3000km ning see möödus kenasti. Arvatavasti saime Taanis ühe kiiruskaamera trahvi kuna ei pannud tähele, et kiirteel, kus oli muidu 130 lubatud, on lõik, kus on 110. Eks jääme ootama siis trahvi ning lootma, et see pole kohutavalt suur. Lisaks peaks siis koju jõudma millalgi ka Rootsi ummiku maksude teatised nii Stockholmi kui ka Göteborgi kohta. Reis oli muidugi väga elamusterohke, väsitav kuid igati kordamist väärt, kuid järgmine kord ilma Kolmardeni ja Legolandita ning sõidaks hoopis edasi Madalmaade poole.

Pagasi kaalu jagamine sõltub minu kogemusel nii lennufirmast kui ka lennujaamast kui ilmselt ka konkreetsetest töötajatest. Tulime Norwegianiga USAst. Meil oli kamba peale tubatud 8 äraantavat kohvrit a20kg. Kuna meil kotte nii palju polnud, siis pakkisin ühte kohvrisse 16kg ja teise 22kg. USAs probleemi polnud, kuid Oslos kohvrit vastu ei võetud ja pidin asjad ringi tõstma.

Ryanairiga viimati lennates paluti Tallinnas küll osadel reisijatel koht sinna mõõtmiskasti panna, kuid nad olid suht paindlikud ja kui vähegi suutsid sisse suruda, siis tädi ütles ok. Berliinis ei vaadatud pagasit aga üldse.

Kas need on õiged kohad sillamaksu arvestamiseks? 

Plaanime sõita marsruudil Billund - Malmö

Sõitsime Ryanairiga. Ja lend läks nii tavaliselt, et ei oskagi väga midagi öelda. Ei mingit hirmu ega segadust. Kuna me piletid ostsime varakult ja olime igasugu lisatasudega arvestanud, siis sai valida ka head istekohad. Lennujaama saabusime isegi 2.5h enne, et oleks aega rahulikult toimetada, süüa ja kiirustamata lennule minna. Lennukis oli väga abivalmis personal, kes pakkus nii lennukile minnes kui maha tulles oma abi, kuigi seda me tegelikult ei vajanud. Meie kogemuse järgi ei jäänud Ryan alla ei lufthansale ega airbalticule, oli igati mugav ja meeldib lend.

Lühike lennureis nüüdseks tehtud ja kõik läks väga kenasti.

Pakkusin valimiseks välja Istanbuli, Praha, Berliini ja Pariisi. Istanbul ja Praha said aga kiirelt välistatud, esimene võõra kultuuri tõttu ja teine ümberistumise pärast.
Jäid siis Berliin ja Pariis. Vastavalt majutusele ning selle asukoha mugavusele tuginedes sai seekord otsustatud Berliini kasuks, rääkimata ka muidugi alla 2h lennuajast. 
Kuigi me sattusime sinna totaalse kuumalaine ajal (32c ja päike), siis valisime oma tegevused ja käimised nii, et ei oleks kõrvetava kuumuse ajal päikese käes. Sõitsime laevaga spreel, nautisime kohvikut teletorni jalamil, külastasime muuseumi saarel kahte muuseumit (küll siiski vaid osaliselt, et poleks kurnav), veetisme päeva pargis kus on ka väliujula, käisime sea lifes ja holokausti mälestusmärgil. Kuigi kõik need tegevused oleks arvatavasti noortel vaid 1-2 päeva jagu tegevust, siis võttes kõik rahulikult, kulus 4,5 päeva nii ära, et oleks vabalt võinud kaks veel olla. Alguses oli plaan ka spreewaldi sõita, kuid kuna selleks oleks pidanud mitu tundi kokku rongiga sõitma ja siis veel omajagu jalgsi päikese käes kõndima, siis sellest loobusime ja valisime muuseumite külastuse hoopis. 
Kuigi ma väga pelgasin seda kuumust ning isegi kaalusin mitte minemist, siis tegelikult võttes asju rahulikult ja väiksema programmiga, on kõik tehtav ja nauditav. 
Enamasti liikusime U ja S bahniga, kuna see oli täpselt hotelli kõrval ning peatustes olemas (mõne väikese erandiga) liftiga liikumise võimalused. Kuigi ühel päeval sattusime halval ajal ja rahvast oli palju, siis enamus kordi oli sellega ikka väga mugav liikuda, alati sai istuda ning kogu süsteem töötab laitmatult ja mugavalt.

Aga Pariis jäi muidugi endiselt veel valikusse.

Mina soovitan ka Nerja koopaid ning samuti on mõistlik pilet ette ära osta. Meie jäime esimesel korral ukse taha ja pidime järgmisel päeval tagasi sõitma.

Nerja linnake meile ka väga meeldis. Olime kolme lapsega.

Uuesti minnes sõidaks hoopis mõneks päevaks Portugali.

Aitäh @hbert lõbusa kommentari eest!

Tatarimaa jätame seekord valikust kõrvale. Esimese reisi ettevalmistused on meil nüüd tehtud ning ka järgmine juba nimekirja pandud. Kui tagasi oleme, siis jagan ka muljeid ning täpsemalt, miks sellise valiku tegime ja kas see osutus õigeks või valeks.

Aitäh kõigile vastajatele! Poleks ise Istanbuli peale tulnudki, kuid hetkel tundub kõige ahvatlevam. Sama on ka Prahaga. Nii et pakun välja Istanbuli, Praha ja Pariisi.

Veel kord suur tänu!

AndresR - ikka olen küsinud, tal ükskõik, midagi eelistada ei oska, lihtsalt on soov lennureis teoks teha.

Mina mööda maad küll ei soovita. Meie selle vea tegime ja tänu sellele kaotasime oma reisist kokku 2 päeva (edasi-tagasi). Vaatad küll, et km nagu polegi ja väga lihtne sinna jõuda, kuid reaalsuses sõitsime me mikrobussiga 6+ tundi ning lisaks siis laeva ootamine ja ülesõit. Kui ma ei eksi, siis 9h läks sinna kenasti ära. 

Never-ever, kui lennupiletid on samuile kallid, siis kaaluks mitte minemist, kuid bussiga seal kolistamine oli minu arvates ikka üpris kohutav ja eelkõige meeletu ajaröövel.

Kas te tõesti arvate, et aastane laps ei oska nautida soojust, sulistamist meres, ema-isaga koosolemist? Kui vanemad ise naudivad reisimist (mitte puhkamist, sest lastega reisimine ei ole kunagi puhkus), arvestavad kõigi reisil olijate vajadustega, siis ei ole beebi kohe kindlasti lisapagas. Kuna ta ei mäleta ka kodusolemisest mitte midagi, siis nii väiksel lapsel on tõesti kama kaks, kus ta puhkab, kuid kui on valida puhkamine koos ema-isaga või kodus olemine hoidjaga, siis olen 100% veendunud, et ema-isa on parim variant.


Muidugi võiks beebiga lähemale reisida, kuid kui juba otsus nii kaugele minna on tehtud, siis tuleb seda 100% nautida. Võtta rahulikult, mitte planeerida liiga palju käimist ja arvestada, et see pole puhkus vaid seiklus. 

Muidugi on reisimine ego trip, kõik mis inimene teeb on nii või naa ainult iseenda pärast :). Kuid seda saab jagada oma kallite inimestega, nii et kõigil on hea.

Minul tekib alati küsimus, et mis tähendab, et laps on lennureisil tasa? Ilmselge, et mudilased ei istu tunde paigal vait ja liikumatult, isegi kui sul nii nagu meil oli 6 inimest (sh 2 suurt last), kes pidevalt 1 mudilasega tegelevad. Minu lastest pole keegi tasa olnud, nad jutustavad, naeravad, isegi kilkavad. Viimasel korral tehti enne uninumist isegi kisahäält, ilmselgelt üleväsimusest ning seda on arvatavasti kõik lapsevanemad kogenud. Kuid samas kui ta oli 6 kuune, siis ei teinud ta terve lennureisi jooksul vist piuksugi. Ma olen ikka omajagu lennanud, kui pole veel kordagi olnud häiritud mõne lapse nutust, ju mul on vedanud või ma lihtsalt ei lase ennast häirida, kuna olen nagunii üleval.


Kindlasti tuleb valmis olla selleks, et sa ei saa see 10h üldse puhata ega magada, isegi kui laps magab, siis sina hoiad teda ja on väga väike tõenäosus, et ta magab nii palju kui tavaliselt. Lihtsalt katsu enne lende piisavalt palju puhata, et oleksid valmis terve selle aja temaga aktiivselt tegelema, kussutama ja süles hoidma. Kui ise oled ettevalmistunud, piisavalt puhanud, siis ei lähe närvi ja on laps ka rahulik.

Oleneb väga, milline reisisell sul laps on ja mis ajal toimuvad lennud. Meie oleme oma lapsega lennanud juba titest saati ning lennusõidud on kõik olnud väga ok. Kui ta veel ei kõndinud, oli muidugi oluliselt lihtsam.

Nüüd aga vahetult enne 2. aastaseks saamist käisime 9h lennuga USAs ja no see aeg kus ta üleval oli pidi keegi temale koguaeg mingit actionit pakkuma, telekat ta ei vahi, tahvlit meil pole, mänguasjad teda ei huvita. Kuna meil oli 4 täiskasvanut, siis iga natukese aja tagant keegi tegeles temaga, käis ringi, joonistas, vaatas raamatut vms. 
Õnneks oli lend öösel, nii et enamus aja ta magas. Mul oli selleks kaasas spetsiaalselt väike madrats (kookosest kõvem vankrikorvi madrats), millega oli siis teda mugav süles hoida ja vajadusel liigutada. 8- kuu vanuse jaoks võtaksin arvatavasti kaasa kõvapõhjaga kookoni. 
Lisaks aitavad enamasti ka igasugu lihtsad vidinad, mida saab kotti panna ja välja võtta, samuti söödava kraami pakkumine (kamapallid, puuviljad, püreed). Kui rinnalaps, siis lihtsam õhkutõusmistel ja magama saamisel.

Nagu eelnevalt mainitud, siis 3-4 päevaga antud marsruuti ette võtta pole mõistlik. Kui tahate tingimata olla Miamis ja ainult 3-4 päeva ringi reisida, siis valiksin hoopis Everglades ja Key saarestiku. Meie käisime ühe päevaga küll Key Westis (peatusime Key Largol), kuid see kummaline ilma korraliku rannata saar mulle siiski meeldis ja 1 päev jäi minu jaoks väheseks. Sai õhku nuusutada, kuid ei muud.

Eelmine kord (ca 3a tagasi) peatusime isiklikel põhjustel West palm beachi lähedal ning sealt tegime 2 ringi.  Anna Maria island - Siesta key - Sanibel ning enne äralendu Miami-Key Largo-Key west - Everglades. Mõlemad olid 3 päevased väljasõidud ja piisasid tutvumiseks, kuid mitte nautimiseks.
Seekord tegime vaid ühe 5 päevase ringi Clearwaters - Fort Myers (põige muidugi ka Sanibelile). Kummaski kohas olime 2 ööd ning see oli palju parem, kui ühe öö kaupa. Järgmine kord oleme kokku kindlasti rohkem kui 2 nädalat ja sellest poole läänekaldal, kuna seal meeldib mulle ikka tuntavalt rohkem.

Meie käisime 2017 oktoobri koolivaheajal. Loomulikult polnud tegu suurepärase rannailmaga, kuid otseselt vihma me ei saanud, päevitada saime kah ning isegi meres ujuda. Kuna meil korter oli veidi kõrgemal (Trogiri lähedal), siis kohati oli tuul ikka väga hull ja kuigi meil oli bassein soojendusega, siis ööd olid nii külmad ja tuulised, et basseini vesi oli ikka päris külm (lapsi see muidugi ei seganud).

Käsime palju ringi, matkasime ja uudistasime niisama. Meile igatahes väga-väga meeldis ja läheks teinekordki just sügisel. Kui koolivaheaeg ei piiraks, siis september on kindlasti palju soojem ja meri ka siis veel soe.

Kas endal või pereliikmel pole krediitkaarti, mille kindlustus kehtiks?

Kui pole ja teades, et 100% ei lubata reisile minna juba toimunud op-i või selle võimalike tüsistuste tõttu, siis kindlustuse tegemine nüüd enam ei aita.

Minul on kindlustus korra katnud lennupiletite kulu haigestumise tõttu. Kuigi mul olid kõiksugu paberid korras, siis keegi neid näha ei küsinud (tegemist polnud Eesti kindlustusega). Nii palju kui olen kuulnud, siis haigestumise korral Eesti seltsid teevad tihtipeale igasugu täiendavaid päringuid, selgitamaks, ega tegemist polnud mõne kroonilise haigusega või varem toimunud meditsiinilise juhtumiga otseses seoses oleva asjaoluga.

See uudis sobib just siia teemasse:
http://publik.delfi.ee/news/mitmesugust/video-toeline-porgu-reisijad-meenutavad-oovaga-lendu-kus-3-aastane-deemonlik-rublik-8-tundi-jarjest-karjus?id=81125113

Ma ise lendan oma lastega (nüüdseks kolme lapsega) iga aasta ca 2 korda ja pole veel kordagi sattunud lennule, kus mõni titt või laps oleks olnud nii häiriv, et kellegi puhkus peaks olema selle pärast rikutud. Kuigi mu enda lapsed taluvad lendamist hästi ja me oleme ka piisavalt varustatud igasugu uudsete tegevustega, siis pidin tõdema, et 1.3a kangekaelse titega lendamine on paras väljakutse vanematele. 6h tegin täiskohaga tööd (va see õnnis aeg kui ta magas) ja kohale jõudes olin ikka väga väsinud. Nii et esialgselt planeeritud USA lennu lükkame küll tiba kaugemale. Aga alla aastase imikuga oli küll lausa lust lennata. Vahtis natuke ringi, siis jälle magas, siis sõi ja kohal olimegi. Rinnalapsega on ka muidugi veidi lihtsam, nii kui hakkab kisa, on olemas midagi, mis koheselt rahustab.

seda parki ma mõtlesingi, Krk saarele sõitu ei plaani, see liiga kaugel.
Väikeste lastega oleme leidnud, et kõige mugavam on siiski majutuda ühes kohas ja teha sealt väljasõite ning võttagi üks piirkond korraga ning järgmise reisi ajal juba järgmine piirkond.
Zadarist ülespoole ja Makarskast allapoole seekord minna ei plaani ja ega nädalaga teab mis palju näha ei õnnestugi.

Majutus bassein pidi olema jah avatud ja ka soojendusega, nii et loodetavasti on see sinna 20c kanti.

Meie sattusime kahel korral kiirteele, kus aluses oli kena silt, et tollroad, kuid maksta polnud mitte kuskil. Eks mingi hetk tehti pilt, kuid kuidas oleks saanud maksta jäigi arusaamatuks. Oli ka mingi telefoni nr kuhu helistada, kuid meil see igatahes ei õnnestunud. Need teed, kus olid putkad, on igati arusaadav, et lähed võtad pileti ja siis teelt väljudes maksad ning see pole üldse nii kallis, kui me kartsime.
Mis maksab ja kuidas toimub selle summa maksmine, millistel teedel polnud putkasid, veel ei tea, eks ole näha palju kaardilt maha võetakse. USAs vähemalt võeti hiljem maha aga ei midagi ulmelist.

Meie puhul broneeriti rendi summa + täis kütusepaak.
Kuna auto tagastasime täis paagiga, siis see osa võeti maha (õigemini eelmine bron tühistati ja see asendati uue summaga). Meile öeldi ka, et võidakse broneerida (isegi täiskindlustuse korral) kuni 500 eur lisaks, kuid meil seda ei tehtud, kuid olime selleks valmis ja vastava kinnituse kui palju on maksimum, mis võidakse broneerida.

Ainus mõistlik autorent Itaalias on võtta täiskindlustus ilma oma vastutuseta. Me pidasime ka alguses ligi 500 eurost autot (4 inimest) 10 päevaks kalliks, kuid olles lugenud siinseid ja inglise keelseid kommentaare otsustasime siiski võtta 0 omavastutusega. Ilma selleta ma Itaalias autot rentida küll ei julgeks. Me oleme ikka palju varem rentinud autot erinevates riikides ja mitte kunagi pole midagi juhtunud, kuid nüüd piisas auto jätmisest Como linna väga rahvarohkesse kohta, kui tagasitulles avastasime, et autosse on sissemurtud. Juhi ukse sees mõlk ja lukk rikutud, ilma 0 omavastutuseta oleks see meile maksma läinud 870 EUR, mis siis, et me polnud selles mitte kuidagi süüdi.
Igatahes tuleb arvestada, et see mille sa excess (omavastutuse) summaks jätad, sellest võid sa Itaalias väga lihtsalt ilmajääda.
Meil sujus Avisega asjaajamine igatahes ladusalt ja julgeme neid soovitada.

Alaealisi lapsi reeglina vähemalt ühest vanemast eraldi ei panda, kuna vanemad vastutavad oma laste eest. Kindlasti tee check-in nii varakult kui võimalik, siis on suur tõenäosus saada kõik kohad kõrvuti. Meie saime kõik 4 kohta kõrvuti ja tagasilennu check ini teen ka ära nii pea, kui see avatakse