Viimased kommentaarid

Ise hiljuti pikemal Aasia reisil olnuna (kokku ca 7 kuud), sai igalpool kasutatud kohalike SIM-kaarte. Kuna endal telefon 2-SIM pesaga, siis kohalik SIM läks sisse ainult 4g data jaoks. Niipalju, kui mäletan, siis Singapuris oli eraldi "tourist SIM" (teenuspakkuja Singtel), vastavalt 7, 12 ja 15 päeva omad. Sisaldas tol hetkel 100 gb andmemahtu. Ise kasutasin 7p oma ja maksis 15 SGD, teised olid vastavalt 30SGD ja 50 SGD.

Malaisias kasutasin 14p SIM kaarti, teenuspakkuja DIGI, kui ei eksi. 
Sisaldas 25gb andmemahtu. Maksis 39 MYR.

Tais sai kasutatud AIS teenuspakkujat, aga hindadest suurt enam ei mäleta. Toimis hästi, sai pidevalt käidud esinduses vastavalt vajadusele mahtu juurde laadimas.

Ööbisime kohe kõrvalolevas Aluthgama linnas, kus peamine kaubandus/poed/toidukohad asusid, sest seal oli lihtsalt odavam elada. Bentotasse, mis siis kujutas endast peamiselt vähe kallimaid restosi ja kõrgema klassi hotelle ning randa, oli ca 1-1.5km jalutamist. Rand oli meie arvates üks ilusamaid ja puhtamaid, mida Sri Lankal kohtasime. Peale selle muud seal nagu polnudki, mõneks päevaks käib küll. Kuna see oli pärast Colombot esimene sihtkoht, siis algul ehmatas veidi ära, kõik olid jube tüütud ja kõrvale ilmus igasugu "sõpru", kes kõik kuhugi juhatada soovisid või midagi pähe määrida tahtsid. Jäigi mulje nagu oleks mõnda Indias asuvasse turistide meelispaika jõudnud. Hiljem sellist tüütamist kusagil ei kohanud ning oli kuidagi rahulikum olla.

Sai ise koos elukaaslasega perioodil veebruar-mai 2019 (kokku peaaegu 3 kuud) läbitud järgnev marsruut: 

Colombo-Bentota-Hikkaduwa-Galle-Unawatuna-Weligama-Mirissa-Dikwella-Tangalle-Ella-Hatton-Kandy-Dambulla-Anuradhapura-Jaffna-Trincomalee-Arugam Bay-Haputale-tagasi lõunarannikule ja sealt vaikselt Colombosse. Lisaks väiksemaid väljasõite ülaltoodud sihtkohtadest. Kõik siis kohaliku bussi/rongiga kolistatud. 

Miskipärast läänerannikule ei jõudnudki, ei sobitanud kuidagi marsruuti algul sisse ja pärast enam ei viitsinud, sest otseselt miski nagu ei tõmmanud sinna. Seega selle kohta miskit öelda ei oska.

Põhjaosa (piirdus peamiselt Jaffnaga ja sealt mõne lühema väljasõiduga) erilist muljet ei jätnud, aga vähemalt süda rahul, et sai ära käidud. Erilist midagi teha seal meie jaoks nagu polnud, kontrast oli muude paikadega muidugi suur. Turisti liialt ei kohanud, India mõjutus suur, toidukohtadega vähe keerulisem, kui mujal. Aga jällegi maitse asi, oleneb, kes mida teha tahab. 

Idarannikult meeldis Trincomalee kant, baseerusime Uppuvelis. Olime seal aprilli esimeses pooles, kui hooaega veel polnud. Väga mõnus ja rahulik lihtsalt olemiseks, turiste oli üsna vähe, ilm samas ideaalne, ööbimiste hinnad olid soodsad (meile anti ilma allahindlust küsimata korralik a/c tuba 1500 LKR / öö, hooajal siis u 2x kallim), samas enamik turisti teenendavad toidukohad juba ka avatud ning pakkusid samuti tihtipeale tavapärasest soodsamaid hindu ("hotellid" muidugi koguaeg lahti). Meie jaoks parimad toiduelamused ka just sealtkandist.  Uppuvelis oli niisama mõnus lebotada, Trincomaleest leiab vähe kultuuri, kära ja müra rohkem, et peaks kõigile midagi leiduma. 


Arugam Baysse samas enam ei naaseks, jättis üsna nigela mulje, keskpärane ja ülehinnatud toit, palju tüütuid safari pakkujaid. Samas rolleriga niisama ümbruses ringi kulgeda oli mõnus ning võimalus erinevaid loomi (ilma safari külastuseta) näha.

Selleks aastaks sai oatetud TLL-BKK 18/12-08/01. Qatar/LOT läbi Arlanda ja Doha üpris mõistlike ümberistumistega. Hind 550 EUR. Leidus ka ca 500ga Turkishi pileteid mingi hetk, aga need sai maha magatud. Riiast pakkus UIA vahemikus 470-530. Lisaks Tallinnast Aeroflot ca 600 euri ringis. Sai ostetud ja vaadatud pileteid jaanuari teine pool / veebruari algus.


Soovitaks kõik 3 nädalat ainult Vietnamile keskenduda (põhi + lõuna). Sai ise 2 aastat tagasi sama pikk Vietnami reis tehtud jõulude ja aastavahetuse ajal. Tempo oli täpselt paras meie seltskonnale ja jäi lõpus pikem aeg ka rannapuhkuseks.

Põhjas käisime Hanoi, Halong Bay, Mai Chau.
Lõunas Saigon, Can Tho, Con Dao, Phu Quoc.

Con Dao oli selliseks 3-4 päevaseks rannapuhkuseks mõnus rahulik saar (kohati tundus inimtühi).

Kohvrit oleks kõige mõistlikum ja odavam kodus hoiustada.

Kõige loogilisem tunduks alustada Bangkokist ja sealt võtta ümbritsevad riigid + soovi ja aja korral Vietnam. Eks tuleb selgeks teha, mis kõige rohkem endale huvi pakub ja selle järgi vaikselt niite tõmbama hakata. Ise üle 4 riigi kindlasti selle aja sisse ei pressiks.

Oskab keegi ehk peale Revoluti mõnda muud sarnast "prepaid" kaardilahendust välja pakkuda, millel mingigi tasuta ATM limiit olemas ?

Olen päris paljude kodukatel ringi vaadanud, paljud pole väljaspool UK-d resideeruvatele mõeldud ning ka tingimused aina kehvemaks läinud..

Tulime suurema seltskonnaga üleeile 3-nädalaselt India reisilt ning mingit erilist probleemi sularaha hankimisega ei tekkinud. Marsruut Delhi-Jaipur-Agra-Kovalam-Varkala-Alleppey-Kochi-Cherai.

Delhi lennujaamas vahetasime saabudes igaksjuhuks niipalju kui võimalik. Ühes Thomas Cooki punktis 75 eur / per pass ja mingis kohalikus vähe aeglasemas kohas anti kuskil 60 euri jagu / per pass. Kurss oli Thomas Cooki omas kohutav (kuna lisandusid erinevad vahendus/lisatasud) ca 61.5 ja tolles teises ca 66.

Võtsime kaasa parasjagu sularaha eurodes ja Delhis sai vahetada erinevates valuutavahetuspunktides kursiga 66-67 ilma probleemideta. Osad küll eelistasid suuremaid kupüüre (küsiti 100 euroseid), aga sai ka väikestega hakkama enamikes. Kaardiga maksta sai küll vähestes kohtades, aga alguses väga ka ei üritanud.

Lõuna pool sai juba rohkemates poodides/söögikohtades kaardimaksete kohta uuritud. Väga palju neid kohti küll kahjuks polnud, kuid kus vähegi sai, seal ka üritasime. Kovalam/Varkala piirkonnas oli kurss keskmiselt 65 ringis. Ühes ööbimiskohas aksepteeris peremees aga ca 275 EURi kursiga 70, mis oli väga positiivne nähtus.

Kochi/Cherai piirkonnas proovisime esimest korda kaardilt raha võtta ja aparaate kust raha sai, oli piisavalt. Ca 3000-4500 kohaliku sai korraga võtta. Mõnes ka 2500, aga neid ei hakanud näppima. Vahetuskurss oli 65-66 ringis.

Seltskond oli 9-liikmeline ja saime ilusti hakkama. Kurss oleks võinud parem olla, aga kartsime hullemat ja raha saadavusega probleeme ei tekkinud.

to Marit78

Check-in tehes Aerofloti kodulehel saad kohti valida.

to jaanp

oleneb millisesse terminali üks lend saabub ja teine väljub. Kodulehel ka ilusti kirjas, kaua terminalide vaheline liikumine aega võtab.

SIM-i võtaks ära, kirjutasin sõnumitesse.

Niipalju, kui ise lugenud, siis on infot seinast seina, aga üldiselt on olukord stabiilisemaks läinud, kuigi limiidid pidid ATM/valuutavahetuses endiselt peal olema ja ka pikemaid järjekordi esinema.

Loodetakse/usutakse, et paari nädalaga, peaks asi normaliseeruma. Kui ei eksi, siis mõni päev tagasi lasti ka uued 500 rahatähed ringlusse.

Tere

Millal India SIM-i reaalselt viimati kasutati ja kui palju seal kõnede jaoks krediiti peal on ?

Käisin oktoobris Floridas (Miami+Orlando). Rendiauto oli võetud 10-päevaseks perioodiks (13-23/10) Nationalist.

National kasutab TollPass nimelist süsteemi (kui küsisin rentides Sunpassi kohta, siis öeldi, et ega nemad ei tea, kust ma läbi sõidan, vb üldse liiklen väljaspool Floridat), mis arvestab kõiki tolle automaatselt + siis "Convenience fee" USD 3.95 / päev (max. 19.75 USD rendiperiood).

Täna oli igaljuhul esimene summa maha läinud ning leidsin ka kiirelt väljavõtte selliselt lehelt: http://www.htallc.com/nationalcar/ - praegu oli arvestatud esimese 7 päeva eest ning sealjuures ka "conevnience fee" USD 19.75. Ilmselt ülejäänud 3 päeva, mille jooksul ka tolle läbisin läheb eraldi hiljem maha ja arvestatakse ka eraldi rendiperioodina (vaatasin, et Nationali lehelt bronnides, kinnitusel oli nädalane periood eraldi reana + siis veel 3 päeva teise reana kirjas).

Veetsime eelmise aasta jõulud Con Daol (23-27 dets). Lend HCMC-Con Dao maksis meile ca 70-75 euri edasi-tagasi (ostsime piletid ette juba veebruaris).

Meile kõigile (7 in) saar meeldis (rohkem kui Phu Quoc, kus olime av paiku). Hea pisike ja ajaliselt sellest 4 päevast täiesti piisas. Saar oli rahvast üsna tühi ning väga kedagi ringi liiklemas polnud ning söögikohtade vahel just eriti suurt valikut polnud.. Mööda rannikut oli ilus ringi sõita ning leidis ka mõne ilusa loodusliku rannariba, mis võrreldes teiste randadega olid ikka võrratud (pärast lõunat olid need muidugi tõusu tõttu kadunud).

Ööbimise osas väga soodsaid variante seal pole, meie jaoks parima hinna-kval suhtega tundus Con Dao Camping, mis asus rannas (mitte küll eriti ilusas) ja maksis ca 35 euri öö.

Miks mitte Stockholmist ? Nt 23.01-06.02 Emiratesiga ca 490€

Detsembri algul sai ostetud Finnairilt edasi-tagasi Rix-Hel-Bkk EUR 625 tunnise ümberistumisajaga Helsingis, 7-21 märts.

Sama soodsat märtsi kuuks hetkel pole kohanud.