Viimased kommentaarid

Oleme ühe korra saanud sellise tünga, et väidetavalt helistati, et üle kinnitada meie saabumisaeg (kuigi see oli veebilehel saabumisinfo all märgitud), aga kuna telefon oli välja lülitatud, siis broneering tühistati. Sel hetkel olime lennukis, seega ei saanud ka kontrollida, kas kõne üldse tehti, aga imelikul kombel saime sellest tühistamisest teada alles hotelli saabudes, sest mingit e-maili ei tulnud. Otse loomulikult ei olnud neil kõik toad broneeritud ja nad olid nõus meile "vastu tulema" ja varem broneeritud 50 Eurose toa asemel täpselt samasuguse 75 Euroga pakkuma.

Arvutikott mul nendesse tasuta lubatud mõõtudesse ei mahu, aga see ei pakkunud kellegile absoluutselt mingit huvi.

Ka seljakotiga reisijaid nad tookord ei tülitanud, aga see muidugi ei tähenda, et nad seda kunagi ei tee, sest see on vaid minu tähelepanek.


Seda saab lisada Ryanair appis "trip extra" all, check-in tegemisel või osta pagasile pileti isegi registreerimislauas. Viimasel juhul on see muidugi juba päris kallis.

Sixt autorenti Hispaanias (Valencia) kasutasime, siis alguses pakuti täiskindlustust, mis oli lisatasuna kallim kui rent ise ning kui ma seda ei soovinud, siis deposiiti 500 Eurot, aga kauplesin selle 300 peale. Pärast reisi oli 2 päevaga raha kontol tagasi, seega erilist muret polnud. Krediitkaarti ei nõutud,

Angelos Guest House on ka endale tuttav. Angelo sõidab vajadusel ise ja korjab lennujaamast peale ja seda probleemita ka umbes 23:30.

Hommikul rahulikult lennujaama tagasi ja siis juba rendiautoga edasi.

Caminito del Rey üks parimaid elamusi selles piirkonnas, aga üldiselt eeldab ka etteregistreerimist, sest isegi novembri alguses oli hommikul piletita sabas seisjaid ligi 100, seega karta on, et tipphooaja saabudes see asi kordades hullem. 

Praegu on vist enamus lennuliinidel võimalus nutitelefonist pardakaarti näidata. Igatahes olen elektroonilise piletiga saanud lennata nii Air Baltic, Ryanair kui ka Wizz Air lendudel ja pole pardakaartide paberile printimiseks vajadust näinud.



Smartlynx tšarterlendudel on ju üldjuhul hinna sees registreeritav pagas kaaluga kuni 20kg, seega lennukisse võetava käsipagasi kaal 5 kg ei tohiks ju eriline probleem olla.



0 omavastutuse puhul ei tohiks vahet olla, kas on kriimud või mitte.


Budget Avis autorendi puhul vaadati Viini lennujaamas auto üle, leiti velje pealt kriimud, tehti raport, aga see oli ka kõik.
Hiljem saadeti ka mingi aruanne meili peale kulutuste kohta, aga märkega, et omavastutus 0, seega lisakulutused 0.

Enda viga oli see, et autot võttes ei vaadanud korralikult üle, aga kuna omavastutus 0, siis ei olnud ka erilist muret, kas need olid peal juba enne või tekitasin need mina.

0 omavastutust saab ikka enamus rendipakkujatel kohe tellida ja seda just pakkumisel nad ka eelistavad.

Viimati Kreetal Sixt teenuseid kasutades võtsin kohe veebist broneerides 0 omavastutuse ja rohkem muresid polnud. Auto tagastasin pärast rendiperioodi ajal kui kontor suletud oli, seega keegi kriime ja kraapse ei kontrollinud ja hiljem ka mingeid kommentaare ei saadetud.

Jah, päris tihti on komme majutusasutustel see enne kaardilt maha võtta, kuigi broneerimisel märge, et "makse hotellis".

Rixwell Elephant Riias läks veel nii ülbeks, et tahtis veel, et check-out ajal maksaks. Kui küsisin, et mille kuradi eest te siis päev enne saabumist raha maha võtsite, siis kokutati natuke, käidi tagaruumis asja "uurimas" ja tõdeti, et tõesti "kogemata" nii juhtunud ja raha enam ei tahetud.
Sama hotelliga veel üks ebameeldiv juhus olnud, aga see veits teine teema.

Airbnb kaudu ju üsna soodsa hinnaga võimalusi aprillis.

Penyal d'Ifac kaljumäe tipu vallutamine Calpe linnas on väga lahe ettevõtmine, kuigi nii väikestele lastele tõenäoliselt liiga suur väljakutse, aga ka umbes poole mäe peal vaade merele täitsa kena, kuigi linna näeb vaid ülevalt, sest matkarada on teisel pool mäekülge.
Denias on ka täitsa kena loss ning matkata saab Montgo mäel, kus korralik tee ning hea vaade kogu linnale.

Caminito del Rey oli meie hiljutise Malaga reisi üks tipphetki, aga kuna seal päevalimiit 1100 inimest ja esmaspäeviti kinni, siis tuleb arvestada piletite ettebroneerimise (väidetavalt vaja seda teha kuni 2 kuud enne, sest nõudlus suur) või hommikuse järjekorraga. Seal oli isegi novembris tahtjaid omajagu, aga meil õnnestus ca 0,5 tunniga sisse saada. Paar tundi matka ja vapustavaid vaateid.
Loomulikult oli väga hea elamus Gibraltar ja sealse mäe püsiasukad ahvid :)

Jah, Tarbijakaitseamet tegi neile 06.01.16 ettekirjutuse, sest 05.01 lõppenud tagatist polnud pikendanud ja sujuvalt lubas neil uue teha 3 korda väiksemas summas kui see varem oli.
Ilmselge riigipoolne asjade lõdvalt võtmine.

Mind paneb ikka imestama see, et aastal 2012 oli teiste reisifirmade survel Tarbijakaitseameti poolt menetlus, mille tulemuseks oli tagatis 180000 Eurot ja veel möödunud aastal oli tagatis 150000 Eurot, aga nüüd räägib Tarbijakaitseamet juttu, et see tagatis ei oma mitte mingisugust tähtsust, sest Cherry Media oli vaid vahendaja.
Miks nad lollpead siis kuni 06.01.2016 maksid nii kõrget tagatist, kuigi neil selleks praeguste väidete kohaselt poleks pidanud kohustust olema ja isegi 51000 vajalikust miinimumist 3 korda kõrgem.
Kuidagi vastuoluline.
Kusjuures, hoolimata sellest, et broneeringu väidetavalt kinnitanud Wow Travel, siis ei ole ju mitte midagi, mis kinnitab, et reisi eest on neile tasutud, sest makse sooritati Cherry Media arvele.

1500 inimest???
Siis tuleks Tarbikaitseamet kohtusse kaevata, sest ennekuulmatu, et nad hoolimata selgelt näha olnud raskustest nõustusid 3 korda väiksema tagatisega, kui 2015 kehtiv oli.

Cherry läheb likvideerija kätte ja kohtusse kaebamine lootusetu juhtum, sest teatavasti see seltskond asju üldjuhul eriti ausal teel ei aja.

Omapärane värk.
Need, kes reisi järelmaksuga ostsid, saavad sellest probleemist priiks, aga kes kasutasid krediitkaarti võid tegid tasumise oma kontolt, need ootavad edasi.
Kas Inbank siis polegi reiside eest tasunud, et neid järelmakse nii lihtsalt tühistatakse?
Selline asi paneb reisi eest juba tasunud inimesed ebavõrdsesse olukorda.

Tarbijakaitseamet on riiklik asutus, mis tegutseb vastavalt EL seadustele ja regulatsoonidele ja kui neil pole hoobasid asjade mõjutamiseks, siis ...

Info Wow Travel kodulehelt ja ka nende reisitingimustest:

Wow Travel omab turismiettevõtja registreeringut ning vajalikku tagatist Saksamaal (kindlustaja Zurich Insurance Group, kindlustuse number Z – 8690INSO1643). Wow travel on tegelenud tšarter-reisidega üle 20 aasta ja lennutab aasta jooksul puhkama üle 100 000 kliendi.

Nende saksakeelne koduleht igatahes reklaamib edukat firmat, kes korraldab reise üsna paljudesse kohtadesse.

Hetkel on Cherry tagatis vaid 51000 Eurot, kuigi pärast "kahtlaste" Türgi reiside saabumist aastal 2012 oli artikkel, et Eesti reisifirmade süüdistuste tõttu suurendati pärast Tarbikaitse menetlust tagatist 188000 Eurole ja lisaks sellele on kindlustuseks ka veel Wow Travel enda tagatis.
http://reis.postimees.ee/846352/cherry-suurendas-tagatisraha

Tol korral suurendati ja siis jälle sujuvalt vähendati või keegi juba siis üsna otse valetas?

Otsingut kasutades leidsin sellise asja.
07.01.16 ehk selle aasta jaanuaris tegi Tarbijakaitse ettekirjutuse tagatise lõppemise kohta ja nõudis kohest tegutsemist, sest reise ju hoolega müüdi. Mitu rida oli sellest ajakirjanduses, et inimesi nende massiliste pakkumiste eest hoiatada? Isegi nende enda lehel pole sellest ettekirjutisest uudist.
http://www.tarbijakaitseamet.ee/sites/default/files/veebihaldus/artikkel/files/ettekitjutus_cherry_media_ou_07_01.pdf
Kui tagatis oli aastal 2012 188000 Eurot ja 07.01.15 - 06.01.16 150000 Eurot, siis tekib küsimus, et miks Tarbijakaitseamet leppis nüüd äkki 51000 Euroga, kuigi reiside müük aina suurenes.