Viimased kommentaarid

Kuni 13.maini kinni. Edasist otsust veel ei ole.

Viimane kord alustasime sõitu Tartust kell 5 (eesmärk oli saada ühe päevaga kohale). "Hommikusöök" oli Läti-Leedu piiri lähistel kaasa võetud väikese näksiga, hiline lõuna oli peale Varssavit. Sõitsime kahe juhiga ning õhtuks olime Berliinis. WC peatusi oli muidugi rohkem, sh ka vahetult peale Leedu-Poola piiri.

Tänases ringvaates oli intervjuu mehega, kes lendas/sõitis Tallinn - Saksamaa - Holland - Rootsi  ja plaan naasta Tallinnasse tagasi. Kajuks ei kuulnud mis ajal ta oma reisi alustas aga intervjuu toimumise ajal oli Rootsis.

Need samad nõuded ja kukil istuvad ametnikud tähendavad seda, et kui piirid avanevad on Eestil väga hea võimalus sellest kasu lõigata ning reklaamida ennast kui puhta ja turvalise kohana ning saada väga suur eelis teiste riikide ees.

Turismitalus ja hotellis ööbimise võrdlemine on sama ebamõistlik nagu see võrdlus, mis teises teemas oli auto või lennukiga puhkama minemiseks.

Neid kahte ei ole nagu väga mõistlik võrrelda. Ei saa võrrelda ainult ühte tegurit, need on ikka täiesti erinevad asjad, kuhu minnakse juba täiesti erinevate eelduste, soovide, ootuste ja arusaamadega. 

Ega kooki ja kotleti ka ju ei võrdle. Hind võib ju võrreldav olla ja mõlemad on söögikõlblikud ka, aga sellega asi ka peaks piirduma.

Ons keegi juba võimalust kasutanud ja aasta lõppu/uue aasta alguseks midagi soetanud?

Muidugi huvitav on see,  et bookingut muutes on lend juhuslikult natukene kallim, et peaks vähemalt vahe juurde maksma. Ehk ümber bookides pileti hind 28euri, ilma broneeringu andmeid sisestamata (ns müügist ostes) pileti hind 19 euri.

Muutmise eest ei pea maksma. Hinnavahe pead ikka maksma. 

For bookings for travel from today (13 Mar) until Tue 31 Mar, Ryanair will waive the flight change fee for customers who wish to change their travel plans due to the current Covid-19 outbreak. This policy applies to all existing and new bookings.

While customers will still need to pay the difference in fare when changing a flight, we believe removing the change fee will provide more flexibility.

This does not apply to customers affected by flight cancellations as they are entitled to a refund or a free move onto an alternative Ryanair flight.

+1 AB osas. Tänaseks piletid Berliini aga otsustasime mitte minna ning tundub üsna võimatu AB kätte saada. Ilmselt läheb piletiraha korstnasse. Tagasilend Ryanairiga - nendega ilmselt pole isegi lootust.

Olen kuulnud. Mis edasi?

Vihjeks võin öelda, et ka terviseameti facebook on olemas.

Võibolla sõnastasin küsimuse natukene valesti. Eesmärk ei ole ilmtingimata punkte ega mingeid tasemeid saavutada.  Pigem tekkis teema sellest, et kuna aasta jooksul ringi liigun ja lendan, siis kas saaks neid lende kuidagi täiendavalt ära kasutada. Teema tekkis sellest, et eelmisel aastal tuli 31 segmenti, ehk Miles and more järgi oleks teoorias pidanud FFP esimese taseme kätte saama. Paraku ei reganud kõiki lende ära. Sel aastal siis prooviks veidi maad kaardistada, kus oleks mõistlik koguda. Rõhun veelkord, et minu jaoks ei ole need boonused eesmärk, st esimene valik on ikkagi mugav lennuühendus, teiseks hind ja kolmandaks võimalikud boonused. St kui on valida, kas sama hinnaga lennata 2 ümberistumisega ja istuda 4h lounges või lennata 1 ümberistumisega, siis on kindel valik nr 2.

Siiani on lend olnud ikkagi teenus/transport, mitte eraldi eesmärk, kus esmane eesmärk on ikka mugavus. Seega ala Vilniusesse läbi Frankfurdi küll lendama ei hakka, kui otselend on sobival ajal.  

Aastas ca 30 segmenti, enamus EL sisesed võimalikud mugavad lennud (st eelistatud ümberistumiseta või väikese lennuajaga), enamasti turistiklass. Aastas 1-2x pikem mandritevaheline lend.

@improved. Eesmärk ei ole lennupiletite eest rohkem maksta vaid maksimeerida makstud raha eest saadav teenus. Ehk mingid lennud aastas tulevad niivõi teisiti, eraldi boonuste pärast lendama ei hakka.  Boonuste pärast kallimat lendu ega rohkemate ümberistumistega võtma ei hakka.  Küll aga tahaks nende lendude ajal nautida rohkem hüve. Loomulikult võiks osta business ja lounge pääsmed eraldi, aga teema püsitus oligi, et kuidas ja mis võimalustel oleks võimalik neid nö boonusena saada.

Milliseid krediitkaardid need on, mis võimaldavad lounge sissepääsu?

Eile õhtuse Tallinn-Brüssel lennuaega mõjutas suuresti ka see, et Brüsseli kohal tehti mitu ringi. Ca 45 minutit pani see lennuajale otsa.

London. Sealt edasi juba valik väga suur.

Odavalt saab veel Milanosse ja Berliini.

Sotimaal ja UK-s soovitan Celtic Legendi, [https://www.celticlegend.co.uk/\](https://www.celticlegend.co.uk/). Kaks korda kasutanud ja mõlemal korral väga hea teenus. Tullakse lennujaama vastu/viiakse lennujaama ära. Lisajuht tasuta, piiramatu kilometraaz ning mingit eelnevat krediitkaardi sisestamist ei ole vaja. Kohapeal midagi juurde maksma ei ole pidanud. Viimane kord küll oli väike segadus broneeringuga (bronnisin Edinburghist võtmise ja tagastamise Manchesteri). Nendel süsteemis oli aga ka tagastamine Edinburghis, kuid niikui enda bronni andmeid näitasin, siis muudeti ka süsteemis ära ja asi korras. Ja isegi sain hinna esialgsest soodsama, kuna GPS oli autos sisseehitatud ja sellevõrra võeti summa väiksemaks.

Mina veetsin Siem Reapis pmst 2 päeva (ühe öö) ning tegelikult oleks tahtnud veel olla. Saabusime lennuga Bangkokist ning samal päeval nautisime linna. Järgmisel hommikul alustasime Angkor Wati külastusega päikesetõusu ajal. Ning peale lõunat liikusime bussiga edasi Phnom Penhi. Hotelli poolt aidati korraldada nii kohapealne transport kui bussisõit Phnom Penhi. AW üle 3-4h ei ole tavainimesel midagi teha. Pealegi on ta juba väga turistikas.

"Rahvusvahelisest" lennujaamast rongiga kesklinna (Brussels-midi-staion) ja sealt bussiga (flibc.com) South Charleroisse.  

Sellepärast ongi igalpool kirjas, et lennujaama tuleb saabuda vähemalt 2h enne lennu väljumist. 

Jah olen. Pole probleemi olnud. Sõidab vastavalt väljuva(te)le lendudele selliselt, et Tallinna suunal jõuaks reisija kõige varasemale lennule ning tagasi tulles oodatakse kõige viimane saabuv reisija ära.