Tulin augusti lõpus ja Tallinnasse laekusin Vilniusest ,lennujaamas lihtsalt vastasin küsimusele kust tulete tuimalt Leedust. Mul oli muidugi 60 tundi vana koroona test tehtud Maltal ise enda jaoks ja kaks päeva hiljem tegin ka Eestis testi ,sest mul ei olnud aega jobutada nagu meie riigiisadel.
Momondost võib välja vaadata ja siis kindlasti lennufirma lehele .Minul Momondo pakkus välja Malta -Tallinn ilusti kodutee aga Ryanairi lehel sellist võimalust ei olnud ,oli küll lennud Malta- Milano ja Milano-Tallinn, ühest ja samast lennujaamast aga ümberistumiseks oli 50 min ja nemad seda välja ei pakkunud ja mina ka ei riskinud osta Aga Momondo pakkus välja läbi Dublini koju. Mõni päev enne lendu Dublin -Tallinn ots tühistati ja kuna ei raasinud ja ka aega polnud tuli leida Dublinist kodutee .Momondo pakkus välja ja Airbalticust sai ka pilet läbi Vilniuse ostetud ,nemad 50 minutises ümberistumises probleemi ei näinud.See oli augusti lõpus kui .
Heategijatel,seda jutumärkides muidugi, topiti suu lihtsalt rahaga kinni.
Mulle kuidagi algusest peale ei tundunud see kuidagi vettpidav ja rahulik ootamine tasus ennast ara ilma igasugu teenustasudeta tuli kõik tagasi .Üks asi on veel õhus aga ma ise lohe alles eile tegin taotluse kaks nädalat ärajäänud lennu eest,sest summa on odavlennu firmale kohaselt nii väike ,et läks meelest. Nemad tuletasid meelde mulle ,et teil on midagi tagasi saada.
Neid kulusid mis lennu ärajäämisest ja muutmisest tekkisid tuleks minna küsima Aasa Taavi käest, tema seisukoht pigem ,et las kondavad mööda euroopa lennujaamu ehk toovad siis koroona meile koju...
Ryanair tühistas teise poole piletist mis õnneks maksis nii vähe ,et tõmmelda ei tasu üldse aga kuna kallim esimene pool jäi alles siis tuli Leida selle kasutamiseks alternatiiv.Nüüd istun lennujaamas löön aega surnuks,sest talveriideid kaasas pole ja õues 13 kraadi ,õhtul sõidan siit rohelisse riiki ja sealt koju.Esialgselt oleks juba kodus aga nüüd alles homme pluss kaks lendu ja erinevad lennujaamad .Jah muidugi kapitalistlik maailamajandus õitseb monopolist tõstab hinda ja naerab ainult.
Enne koduteele asumist tegin Covidi testi mis oli negatiivne aga kas see euroopas tolknemine on positiivne ma kahtlen.
Mai lõpu reisi raha lubasid peale korduvaid meeldetuletusi nüüd 10 päeva jooksul tagasi maksta.
Aastaid on lennatud 80-100 eurot ja nüüd on äkki puhta kahjumlikud,mul ei ole vaja lounge,mul ei ole superkotte,mul ei ole vaja staatuseid,mul ei ole vaja seda putru lennuki pardal,sest ma magan nagunii enamuse lennust maha .Ma tahan saada punktist a punkti b ja ma mahun lennukitoolile ka ära.
See kahjumlikkuse jutt on sama nagu meie kütusemüüjatel vaevu paar senti teenime liitrilt.Mul on täitsa tavakaardiga 12 senti liitrilt alet,kas nad siis maksavad peale või?
Need piirangud on täiesti variserlikud,iga päev ületab sadu kui mitte tuhandeid rekkasid riigipiiri ,mille juhtidel pole mingit karantiini kohustust. Põrutab rekkamees oma naist kellel juhuslikult kolm armukest,kes armastavad pidu pidada....
Ja sealt lähevad kõik otsad vette.Ehitame Hiina müüri ette ja mitte üks asi ei tule sisse.
Tahaks lihtsalt Euroopa teisest servast ,laste juurest koju saada .Ma ei saa pileteid aastaid ette osta.Ja teisest küljest on lennufirmade poolt näidata ja müüa lende,mida nad teavad ,et nagunii ei toimu.Kahjuks mul see siseinfo puudub.
Hetkeseisuga tühistati laupäeval 29.august lend Dublin -Tallinn täna lõuna ajal ,piletid olid ostetud eelmisel nädalal.
Sellise tõmblemise peale nagu valitsus teeb ei saa ju mitte keegi ja mitte kuskil oma plaane teha.Keeruline on teha mingeid plaane kui sa ei tea kelle peas mingi kruvi logisema hakkab ja mis sodi sealt suust välja tuleb.
Ostaks alternatiivi,aga ei tea kes mida jälle tühistab,lõpuks on kogu raha kuskil lennufirmade taskus.
Väike riik kuhu maabub laevatäis tõrvatäppe Aafrikast,kes on seal aluse peal loksumisega kõik nakatunud,nad võetakse kõik kinni ja pannakse tara taha aga riigi statistilise numbri viivad nad hetkega nii punasesse kui saab.
See esmaspäev on nad statistikas ja ma peaks jääma karantiini,järgmine esmaspäev on nad sealt statistikast kadunud ja kõik on rõõmsalt roheline.Tegelikkuses ei ole kahel nädalal mitte mingit vahet või on ,mina rumal inimene sellest aru ei saa ja ei viitsigi süveneda,nagunii on võimalus tulla tagasi neutraalsest riigist.
Võrrelda liiklussurmasid ja koroona surmasid on vast natuke vägivaldne.
Aga omalgi on ees reis riiki kus kaks nädalat tagasi oli see mis iganes arv 1,2 aga tänase seisuga 33,6 ,edasisi trende ei oska ennustada,milliseks need numbrid muutuda võivad.
Aga nagu õigele nihverdajale ja kõigeeitajale kohane tuleb ju asjale loominguliselt läheneda.
Kuna on üheotsa pilet siis tuleb tagasisõit valida läbi riigi kust karantiini nõuet ei kohaldata.
Võib-olla südametunnistus küll piinab aga ei raatsi pileteid prügikasti ka visata siis tulebki tagasisõit läbi koroonaneutraalse riigi vaadata ja sirge seljaga pärast puhkust tööle minna ega keegi tea kuhu ma lähen.
Ei taha küll õel olla aga ostke ikka Ryanairi pileteid siis ehk saan mina oma raha kiiremini tagasi! Lugedes kõike eelnevat ,võib vist pileti sellistelt firmadelt osta siis kui lennujaama aknast lennuk paistab.
Kui lendamine on protsess omaette siis võib ka Eestist Lätti läbi Saksamaa lennata.Kui on soov punktist A punkti B jõuda võimalikult vähese ajakuluga tuleb võtta see kes otse lendab aga kui ikka otse ei saa siis hakkab enamikul kindlasti ikkagi mängima olulist rolli pileti hind, mitte vedaja maine.
Ega vist väga palju vahet pole kes lennutab aga raha hakkab võibolla siis tagasi saama kui kui uut raha hakkab kottidega peale tulema(taastub mingiski mõttes normaalne regulaarliiklus)
Kas pole töörände lubamine variserlik suhtumine asjasse ,kas need töölised käivad mööda kiletunneleid töö ja kodu vahel,kas nad istuvad 24/7 kodus lukus ukse taga ,isegi midagi juhuslikku katsumata ukse taguses ruumis. Kas töö juures suudavad nad Itaaliast ,Venemaalt tulnud kolleegist 2 meetri kaugusel olla kui on vaja meetri pikkust asja tõsta,mida just katsus üks Hispaanlane ja siis läheb midagi kogemata silma ,tõmbad juhuslikult käega üle näo ja asi ongi käes.
Juba paanika alguse teisel päeval kui naine saatis poest soola tooma mida oli täpselt üks pakk suures poes riiulil ja ta vedeles X asendis ,sain ma aru ,et seda on käperdanud kümned kodanikud.Ja kui veel kassapidaja, kellel olid käes kummikindad mis olid mustad nagu aiatõõlisel võttis eelmiselt kliendilt vastu sularaha ja siis keerutas seda soola pakki ,et piiks kätte saada.Ühesõnaga kontakte kui palju.
Kogu selles kinni lahti teemas on sama palju vastuolusid nagu vihmaga poolenisti lahti teha vihmavari ja öelda vist nii on ikka parem.
Ilmselgelt me peame ka selle haigusega õppima koos elama nagu paljude teistega aga reisida nii ,et vaadata seda maja või kaljut mingi transpordivahendi aknast ma ette ei kujuta ja mina ilma kohaliku köögita reisimist veel vähem.
Suurem mure ongi ju tulles ,kodus ikka inimestel enamasti kaal olemas aga lähed suvitama ,tahad ühteist paremat kaasa tuua.Ole siis see hiromant ja ennusta palju miski kaalub.
Leiab ka Ikla-Kaunas otsal mida vaadata,vähemalt mina leidsin,Kaunas -Augustow nagu ei otsinudki
Kes kihutab nädalaga euroopale ringi peale ,kes lendab lennukiga üle ja teatab ,et nii mitmes riigis käisin aga kellele ei piisa isegi Hiiumaa avastamiseks nädalast.
Mai lõpuks oli lennureis Maltale ja septembri alguseks autoreis lõunaeuroopa poole plaanis,ühtteist ka broneeritud aga õnneks kõik ilma ettemaksuta ,sai just nimelt selliselt vaadatud ,et äkki leiab midagi paremat ja siis saab muuta.Kõikide asjade kondikava sai juba jaanuari algupoole tehtud aga eks aeg annab arutust.
Iga asi mida arutult tarbida tekitab lõpuks üleküllastust.Kui inimese jaoks on Eesti Tallinn ja Tallinna lennujaam , kust saab maailma avastama minna ja alles nüüd tuleb meelde ,et meil on ka ilusaid kohti mida avastada .siis on ka asi pisut nihkes.Kui ikka Eesti ja ka lõunanaabrid on korralikult läbi vaadatud tahaks ka kaugemaid maid näha.
Mai lõppu on või karta on ,et oli selline suvealustus lõunapoole planeeritud ja sügiseks suvepikenduseks pikem autoreis plaanitud.Äkki midagi ikka õnnestub,broneeringuid veel tühistama ei hakka.
Kas see nüüd ületarbimine on kui esimene oleks olnud lapsel külas käimine ja teine puhtalt puhkusereis ei tea.
Enda tutvusringigi kuulub inimesi kelle jaoks on välismaareis Valmiera Depo ehituspoe külastamine ja siseturism Jõhvi -Narva aga ausalt las inimene käib parem aastaga 18 riiki läbi kui tiirutab terve elu oma koduküla ümber,vähemalt on millest rääkida .
Aga paljuski näitab see olukord mis praegu on ,et pole see maailm nii sõbralik ühti kui paistab.
Ärilisest seisukohast miks peaks lennufirma sõidu ära jätma?Vähemalt Maltal pannakse 14 päevaks saabujad karantiini,ilmselt kui kohe tagasi saata ei saa.Lennukeeldu ju pole peale pandud ,järelikult lendavad tühjalt kui kedagi peale ei tule ja pole vaja midagi kellelegi tagasi maksta ega ringi bookida.
Eespool mainiti ,et idaeurooplased on oma liikluskultuuri ka euroopasse viinud.Maltal käies pakkus poeg ,et ta sõidutab meid kuna liiklus on seal hectic,kõige parem on tõlge vast rahutu või midagi sinna poole.Sõitsin seal ise ka ,jah autosid on seal palju ja pisikesed,lendavad nagu putukaparved aga ainuke mis tundus seal hecitc olema oli oma laps,kah ida-eurooplane.