Ära võta hotellist seda kohevat käterätikut kaasa! Sind võidakse jälgida.
veigo
veigo
16. märts 2015 08:41

Nagu tihti juhtub, võetakse ühel eesmärgil leiutatud tehnoloogia hiljem kasutusele hoopis teises valdkonnas. Samamoodi juhtus ka tehnoloogiaga, mis loodi algselt selleks, et hoida silma peal hotelli voodilinade pesemise vajadusel, kuid millest on nüüd saanud vahend, kuidas ennetada hotelliinventari vargusi.

USA-s Miamis baseeruv firma Linen Tracking Technology on leiutanud mikrokiibi, mis peale paigaldamist annab võimaluse reaalajas jälgida kõiki hotelli käterätikuid, linasid, padjapüüre, hommikumantleid ja muid esemeid, kasutades selleks RFID tehnoloogiat. RFID (Radio Frequency IDentification) on raadiomärgendtehnoloogia, mille abil saab raadio teel infot kiipidelt lugeda ja sinna kirjutada. Paigutades RFID kiibid esemetele, on võimalik luua erinevaid rakendusi nende positsioneerimiseks ning jälgimiseks. Hotelli sissepääsu juurde paigaldatud antennid võimaldavad hotellitöötajatel tuvastada, kui keegi üritab hotellist lahkuda koos kiibiga varustatud esemega. Lisaks varaste püüdmisele saab loomulikult ka jälgida, kaua on linad ja käterätikud hotellitubades kasutuses olnud.

Linen Tracking Technology andmetel peab selline kiip vastu kuni 500 pesu, see ei sega pesu kokkuvoltimist ja see on sensorite poolt loetav kuni 2 meetri kauguselt. Kiipide abil saab lisaks asukohale jälgida ka iga eseme pesemiste arvu ja aega.

Hotellidest käterätikute ja linade varastamine on kaugelt suurem probleem, kui võiks arvata. Näiteks tunnistas ühes uuringus 68 protsenti britte, et neil on hotellist lahkumisel kiusatus kas käterätik või midagi muud kaasa võtta.

Eriti teravalt tunnetavad asjade kadumise probleemi luksuslikumad majutuskohad. Lukshotellidest võib ühes kuus kaduma minna isegi kuni 20-30 protsenti pesust. Kuna selliste hotellide käterätikud, linad ja muud esemed on valmistatud eritellimusel, on see hotellidele märkimisväärne rahaline kahju. Mikrokiipide abiga on võimalik seda oluliselt vähendada. Näiteks üks Beverly Hillsi lukshotell on RFID tehnoloogia kasutuselevõtuga suutnud vargusjuhtumite arvu viia 30 protsendilt 3 protsendini. Kuigi iga hotell on erinev, peaks hotelli keskmine sääst taolise tehnoloogia abil ulatuma hinnanguliselt 50.000 dollarini (47.500 eurot) aastas.

Kuigi RFID tehnoloogia ei võimalda teada saada kadunud käterätikute ja linade täpset asukohta, saab hotell võta ühendust kadunud hotellis viibinud külalisega ja paluda tal kaasavõetud esemed tagastada. Paljudel juhtudel on seda ka tehtud.

Mikrokiipe tootev firma Linen Technology Tracking siiski ei avalda, missugused hotellid nende tehnoloogiat kasutavad. Teada on, et vähemalt 2000 hotellis see juba toimib. Hetkel on neist suurem osa Ameerika Ühendriikides, kuid on aja küsimus, kunas sama tehnoloogia võetakse kasutusele Euroopas ja mujal maailmas.

Ebameeldiv uudis neile, kes soovivad hotelli rätikuid kasutada ajutiselt väljaspool hotelli (nt linna ujulasse minnes, rannas jne), ilma plaanita rätikut permanentselt omastada.

0
0

Kuna sellise süsteemi rakendamine maksab, siis võib arvata, et hotellid hindavad, kas see võiks ära tasuda või mitte. Ilmselt sõltub see eelkõige sellest, kui palju asju külalistega koos ära jalutab. Võimalik, et praegu on see suuremate/kallimate hotellide huviorbiidis, kuid ühel hetkel võib see olla kättesaadav ka suvalisele Laose küla võõrastemajale.

0
0

Päris huvitav tehnoloogia ja hotellidele kindlasti vajalik. Kuid ma ei saa aru, kes tahab endale koju kaasa tuua hotellirätikut, mida on 100 klienti eelnevalt kasutanud. Isegi kui see rätik tundub pehme, siis ikkagi ei teki tunnet seda koju viia. Selles mõttes, e tkui ma juba jõuan hotellis ööbimise eest maksta (olgu see siis 40 või 400 eurot), siis tõenäoliselt on mul kodus piisavalt rätikuid. Või see on mingi staatuse näitaja, et mul Hiltoni rätik?

0
0

See on klassikaline küsimus ka teistest foorumites - miks peab keegi tahtma kaasa võtma linasid, mille all on maganud veel sajad inimesed? Ma ka ei tea, aga näe, maailmas leidub üllatavalt palju inimesi, kes pakivad hotelli linad lahkudes kaasa. Ja need inimesed pole tingimata vaesed.

0
0

Mina ei saa aru sellest, miks peab asjad kiibistama ja siis hiljem helistama ja paluma tagastada, Miks ei saa helistada siis, kui kiipi polegi paigaldatud aga rätik,lina mis iganes kadunud ?

0
0

Positiivne lahendus.

Sama võib küsida hotelli voodis magamise kohta, miks peaks tahtma magad keegi voodis, kus on sajad inimesed on juba maganud ja halvemal juhul siivutuid, hirmsaid asju teinud. Ma arvan, et voodipesu on voodites kõige puhtam asi.

0
0
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased