Et tagada suvisesse lennuplaani planeeritud lendude toimivus, liisib AirBaltic suveperioodiks Leedu lennufirmalt Avion Express neli A320-200 lennukit, teatab lennufirma oma pressiteates. Avion Express pakub AirBalticule lennukid koos meeskonnaga ehk wet lease põhimõttel.
Neljast lennukist kaks hakkab perioodil 26. märtsist kuni 28. oktoobrini baseeruma Riias, üks Vilniuses ja üks Tallinnas ajavahemikus 1. maist kuni 28. oktoobrini. Seega osasid AirBalticu Tallinnast lähtuvaid otselende hakkab sel suvel teenindama Leedu Avion Expressi lennuk.
Tegemist on omapärase olukorraga, kus AirBaltic plaanib saabuval suvel koos meeskonnaga teistele lennufirmadele välja liisida 14 kuni 15 lennukit, aga samal ajal ostab ise lennuvõimsust sisse. AirBalticu lennukid on seni teenindanud näiteks SAS-i, Eurowingsi ja SWISS-i liine.
Sellise vahetusmängu põhjus pole siiski AirBalticu suutmatus lende adekvaatselt planeerida, vaid probleemid A220 lennukimootorite ebanormaalselt pikaks veninud hooldustüskliga. Kui varem võttis Pratt & Whitney PW1500G mootorite lennukilt maha monteerimine, nende saatmine hooldusesse ja seejärel lennukile tagasi paigaldamine aega 90 päeva, siis nüüd on kogu tsükkel veninud 8 kuu pikkuseks. Põhjuseks on probleemid tarneahelate töös ja varuosade nappus. Näiteks eelmise aasta detsembri alguses ootas Riias mootoreid 7 A220-300 lennukit. Kui tavaliselt on AirBalticul olemas varumootorid, et lennukid saaks edasi lennata, siis nüüd varumootoreid varuosade puudumisel lihtsalt pole. Ja tänaseks on selge ka see, et enne 2024. aastat olukord ei normaliseeru.
Kuna AirBalticu 2023. aasta suvises lennuplaanis on võrreldes eelmise aastaga suvega 35% lende rohkem, siis tulebki puudujääv lennuvõimsus sisse osta.
Reisija vaatenurgast kordub eelmine suvi, kui AirBalticu moodsa A220 asemel võis sattuda hoopis Rumeenia Carpatairi Fokker 100 või Airbus A319 või siis Ukraine International Airlinesi Boeing 737-900 pardale. Seatmaps.com andmetel on Avion Expressi A320 lennukite istmetevaheline kaugus 28-29". Võrdluseks: Lufthansa A320 lennukitel on see 30" ja Wizz Airil 29-30".
Keegi võiks selgitada, miks SAS-l nii paljud lennud teiste firmade poolt opereeritud on? Lennukeid on neil küllaga, praktselt kõik A321-d veel covidi ajast grounditud, mõned üksikud ainult lendavad ja seda ka ainult Oslo-Stockholm/Copenhagen liinil. Põhjuseks siis sarnaselt LH-le personalipuudus?
Täna uudis, et Air Balticu lennuk sõitis Riia lennujaamas rajalt välja. See on teine kord, kui selle sama lennufirmaga samas lennujaamas sama asi juhtub. Miks teiste firmadega selliseid asju ei juhtu, ainult Air Balticul? Tehke mind nii maha, kui tahate, aga Air Baltic oli, on ja jääb ebaturvaliseks firmaks ning sellega lendavad vaid need, kellel pole raha, et osta pilet normaalse ja korraliku lennufirma peale, nagu seda on Lufthansa ja Finnair.
1. märtsil sai mitu inimest vigastada Lufthansa lennukis, mida tabas turbulents, haiglasse viidi 7 inimest. Ilmselgelt ei treeni Lufthansa oma piloote piisavalt ja sellega lendavad ainult rotid, kellel normaalsete firmadega lendamiseks raha pole.
henry086, enda silmaringi avardamiseks võid sirvida näiteks https://www.aeroinside.com/incidents
Või otse oma lemmiklennufirmade kohta:
Noh rajalt väljasõitmine ei ole asi, mida suurtel Euroopa lennufirmadel just väga tihti juhtub...per capita on Air Baltic sellega kindlasti esirinnas nüüd.