Booking.com sai Ungaris 7 miljonit eurot trahvi
veigo
veigo
29. apr 2020 07:25

Ungari Konkurentsiamet GVH kirjutas hotellide broneerimislehele Booking.com välja 2,5 miljardi forindi ehk ~7 miljoni euro suuruse trahvi. Põhjuseks toodi Booking.com-i ebaausad äripraktikad, sealhulgas eksitavad reklaamid ja klientidele avaldatav psühholoogiline surve. Trahvi suuruse määramisel arvestati Booking.com-i Ungarist saadud tasusid alates uurimise käivitamisest 2018. aastal.

Bookingule heidetakse Ungaris ette eksitava sisuga info jagamist. Näiteks lubatakse broneeringu tasuta tühistamist, kuid see võimalus kehtib ainult teatud tingimustel. Samuti peetakse Ungaris lubamatuks Booking.com-i kasutajatele avaldatavat psühholoogilist survet majutus kiiresti ära broneerida, näidates, palju ruume antud hinnaga veel alles on ja palju teisi inimesi samaaegselt seda majutust vaatab.

Booking.com on otsuse üle loomulikult pettunud ja leiab, et kuvatakse ainult broneerijale vajaminevat infot ning kogu info on mõeldud klientide abistamiseks. Reutersi uudisest ei selgu, kas Booking.com plaanib otsuse edasi kaevata või mitte.

See pole kaugeltki esimene kord, kui Booking.com satub mõnes riigis probleemidesse. 2017. aastal blokeeriti Booking.com Türgis (taas ebaausa konkurentsi eest), hiljuti sai Booking kõvast kriitikat Ühendkuningriigis, kus jätkas majutuste müüki vaatamata isolatsiooninõudele. Majutuste broneerimine lõpetati alles pärast parlamendiliikme sekkumist.

See "psühholoogiline surve", et majutuskoht kiiresti ära broneerida, on ju täiesti tavapärane praktika müügitöös. Mis siin kuritegelikku on?

Ma olen selle Bookingu "ainult üks tuba selle hinnaga", "kaks inimest on just vaadanud", "viimane tuba" jms "psühholoogilise survega" kursis ja minu jaoks on see pigem informatiivne. 

Näiteks olen ma vaadanud lauaarvutist mingit majutuskohta Bookingus, näinud infot, et "viimased kaks tuba", ja broneerin ühe toa ära.  Sest piirkond sobib, hotell sobib, hind sobib. Kui seda infot ei oleks, et need on viimased saadaolevad vabad toad, mõtleksin ma ehk veel paar päeva ja jääksin sellest hotellitoast ülehomme juba ilma.

Kui ma kümme minutit hiljem vaatan sedasama majutust oma mobiiltelefonist või teisest arvutist, tuleb ekraanile info, et selles majutusasutuses on just tehtud broneering ja et kiirusta - järel on veel vaid viimane tuba.. Tegemist ei ole mingi pettusega, vaid reaalajas infoga. Minu jaoks on see väärt info, sest annab aimu majutusasutuse täituvusest (ja ka populaarsusest).  Ma tõesti ööbin parema meelega väljamüüdud hotellis, kui hotellis, kus ma olen ainukene klient.
Ma ei teagi miks, aga millegipärast teeb alati südame alt soojaks, kui ma enne reisileminekut näen, et minu poolt mitu kuud varem broneeritud hotell on minu saabumise päevaks täielikult välja müüdud..

1
0

Bookingule meeldib piire kombata, aga "Ainult x viimast tuba jäänud" kiri kipub natuke liiga sageli olema otseselt ekitav. Võtame näite Tallinnast: [[46754]] Ibis Tallinn Center hotellis on 1. - 2. mai alles ainult 7 viimast tuba. Kuna selles hotellis on kokku 190 numbrituba, siis on Ibis suutnud teha praegust reisivaba perioodi arvestades erakordse tulemuse. Või tõesti panid nad müüki näiteks ainult 7 tuba?

0
0

Suured hotellid panevad bookingusse jms sageli müüki korraga ainult piiratud arvu sarnaseid tubasid. Näiteks 7 või 9 tuba kõigist tüüpidest. Kui võtad näiteks neli tuba ära, siis lähebki arv reaalselt alla. Järgmine päev võib juba jälle 7 tuba tagasi olla. Üks põhjus on kindlasti see, et ei broneeritaks gruppidele soodsamate bookingu hindadega hulgaliselt tube. Kinldasti on põhjusi veel. Ja seda müügis olevate tubade maksimaalset arvu määrab minu teada ikka hotell ise mitte booking.com. Võimalik, et saab ka bookingult mingi lisateenuse võtta, mis siis sinu hotellis ise tubade arvuga mängib.

0
0

Hotell määrab Bookingu-süsteemis ära, mitu tuba tal konkreetse toa-tüübi puhul on saadaval. Näiteks, kui hotellil on 20 twin-tuba, siis süsteemi paneb näiteks 10. Kuna süsteem võimaldab ühe tüübi ja hinnaklassiga tubade saadavus pikema perioodi (kuu või rohkem) kaupa ära määrata, siis tihti hotellipoolne haldaja mugavuse mõttes nii teebki. Kui nüüd mingil päeval läheb tubade arv punasesse (on reaalselt välja müüdud), siis hotellipoolne haldaja lisab saadavusel veel mõned toad juurde. Keegi ei keela ka kohe kõik antud näitel olevat 20 tuba Bookingusse müüki panna, aga tavaliselt nii ei tehta, sest on ka teised süsteemid (sh hotelli enda oma), otsebronn ja toad letist küsijatele.

1
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased