Eurowings - Lufthansa uus odavlennufirma
veigo
veigo
8. dets 2014 08:57

Kui juulis ilmus info Lufthansa plaanidest asutada mandritevahelisi odavlende tegev tütarfirma, siis nüüd on Lufthansa oma strateegilistest eesmärkidest täiendavat infot jaganud. Algatuseks Lufthansast endast.

Nagu varem kirjutatud, jääb Lufthansa opereerima vaid kahest suurest sõlmlennujaamast, Frankfurdist ja Münchenist, lähtuvaid lende (sealhulgas ka Tallinn-Frankfurt liinil). Kõikidel muudel Euroopa-sisestel ühendused antakse 2015. aasta jaaanuariks üle Lufthansa tütarfirmale Germanwings.

Mandritevahelistel kaugliinidel keskendub Lufthansa 2015. aastal kvaliteedile. Tõsi, turistiklassis reisijaid see väga ei puuduta, kuid uuenevad nii Lufthansa esimene kui äriklass. Järgmise aasta kolmandas kvartalis on kõikides Lufthansa kauglende tegevates lennukites olemas ka kõrgem turistiklass (premium economy).

Mida Lufthansa oma pressiteadetes ei maini, on ümberkorraldused lennuki erinevate teenindusklasside vahel. Peale ümberkorraldusi saab Lufthansa Airbus A340-300 lennukites senise 221 koha (8 esimeses, 48 äriklassis, 165 turistiklassis) olema 298 kohta (18 äriklassis, 19 kõrgemas turistiklassis, 261 turistiklassis).

Lufthansa soovib Euroopas senisest aktiivsemalt konkureerida odavlennufirmadega nagu Ryanair ja EasyJet ning hakata pakkuma odavlennunduse kontseptsiooni ka kauglendudel. Strateegia koondub uue kontseptsiooni alla, mis kannab nime "Eurowings".

Tänane Eurowings on Lufthansale kuuluv pisike regionaallennufirma, mis teenindab osasid Germawingsi lende. Ilmselt pole enamus meist sellisest lennufirmast kuulnudki, kuid varsti ootavad Eurowingsi ees üsna radikaalsed muudatused. Perioodil veebruar 2015 kuni märts 2017 vahetatakse kogu Eurowingsi senine 23 Bombardier CRJ900 lennukipark välja sama arvu Airbus A320 lennukite vastu, mis on Bombardieridest kaks korda suuremad. Plaanitud 23 lennukist 10 on tellitud, 13 A320 lennukit tulevad Lufthansa olemasolevate tellimuste arvelt.

Esialgu tegutsevad nii Germanwings kui Eurowings olemasolevatel liinidel edasi, kuid Lufthansa plaan on koondada kõik odavlennud nii Euroopas kui kaugemale kaubamärgi Eurowings alla. Kaubamärk Germanwings kaob ilmselt 2015. aasta lõpuks.

Konkureerimaks odavlennufirmadega avab Eurowings Euroopas uusi marsruute ning hakkab sarnaselt odavlennufirmadega pakkuma "punktist punkti" lende. 2015. aastal avatakse ka uus lennubaas ja seda väljaspool Saksamaad. Samas jääb Lufthansa Grupi põhifookus konkurentsivõimele oma saksakeelsel koduturul Saksamaal, Austrias, Šveitsis, kuid ka Belgias. Odavlendude peamise sihtgrupina nähakse erareisijaid.

Lufthansa avas plaane ka mandritevaheliste odavlendude kohta. Kuigi lende hakatakse turustama Eurowings kaubamärgi alt, hakkab lende teenindama Lufthansa ja Turkish Airlines'i puhkuselendudele keskenduv ühisfirma Sun Express Deutschland. Põhjus on ilmselt soovis hoida kulusid madalamal. Kulude kokkuhoiuks saab lendudel olema vähem pardateenindajaid, kui tavapärastel Lufthansa kauglendudel.

Mandritevahelistel odavlendudel võtab Eurowings kasutusele Airbus A330-200 tüüpi lennukid. Esimesed kolm lennukit teevad oma esimesed lennud 2015. aasta lõpus, kuid kokku plaanitakse kauglende tegevate lennukite arvu kasvatad seitsmele. Ainult turistiklassiga lennukitesse mahutatakse kokku 310 reisijat. Seda on näiteks üle 90 koha võrra rohkem, kui suuremas Airbus A330-300 4-teenindusklassiga Lufthansa lennukis.

Natuke poetati infot ka mandritevaheliste odavlendude tulevaste sihtkohtade kohta. Esimeses faasis plaanitakse lende Floridasse, Lõuna-Aafrikasse ja India Ookeani piirkonda. Lendudel saab valida kolme hinnatüübi vahel – Best, Basic ja Smart. Vähemalt alguses algavad kauglennud Köln/Bonni lennuväljalt, mis pole meile lendamiseks just kõige odavam sihtkoht.

Plaane taas Euroopasse lendama hakata peab ka AirAsia, kes seekord soovib edukam olla suurema lennuki kasutamisega. Kuala Lumpurist algava lennu sihtkohaks saab ilmselt olema London.

Lihtsalt täienduseks, et alates kevadest hakkab Ryanair lendama ka Riia-Köln/Bonni liinil, iseasi kas see Eurowingsi tulekuni vastu peab.

0
0

Sel juhul oleks see täitsa variant.

0
0

Kui ka Eurowingsi hinnad väga madalal ei saa olema, lisab see tublisti konkurentsi. Kölni ja Riia vahel otselende pole ning sealt saab paljudesse kohtadesse ka edasi lennata, ehk peab see liin siis ikka vastu. AB lendab keset päeva Düsseldorfi ja sealt rongiga Kölni paarkümmend minutit ehk. Tihtipeale kauglennud lähevad õhtul ja tagasi hommikupoole, ehk ka ühendus sobiks, iseasi mis kõik kokku tuleb ja ehk Tallinnast algav pilet lõpuks mõtekam ikkagi.

0
0

No selge see, et Eesti rändaja Eurowingsi esimene sihtgrupp pole. Pigem saame mõne Finnairi soodukaga kiiremini ja odavamalt kohale. Kuid vaieldamatult on Lufthansa strateegilise nägemuse teostumist kauglendude odavlennumudelist huvitav jälgida.

0
0

Buldooza ja Veigo, minumeelest ajate te jama, Ryanair juba lendab ju Kölni Riiast. Vähemalt kui siin eelmine kuu vaatasin soojamaareisi Saksast, siis oli see variant täitsa olemas.

0
0

Jah, tõepoolest, Riiast Kölni Ryanairiga ja käsipagasiga reisides oli ühe suuna hind 18 eurot. Et lend väljub Riiast 19:45, siis vähemalt minnes on ööbimine ilmselt paratamatu. Kui Eurowings just kella 10 paiku õhtul väljuma ei hakka. Mis võib isegi täitsa võimalik olla.

0
0
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased