Finnair ja Qatar Airways teatasid, et sõlmisid pikaajalise strateegilise kokkuleppe, mille käigus Finnair alustab lende Helsingist, Stockholmist ja Kopenhaagenist Dohasse. Lisaks uuritakse võimalust lisada veel üks liin Euroopast Dohasse.
Lennud hakkavad toimuma koodijagamislepinguga kahe lennufirma vahel ning algavad novembris ja detsembris 2022. Finnair kasutab Dohasse lendamiseks Airbus A330 uuendatud salongiga lennukit, kus on kolm teenindusklassi: turisti-, premium economy ja äriklass. Võrdluseks: Qatar Airways kasutab HEL-DOH liinil palju väiksemat Airbus A320 lennukit.
Lennusagedused:
Lennuplaanid:
Helsinki – Doha eff 16DEC22 1 daily A330-300
Stockholm Arlanda – Doha eff 01NOV22 1 daily A330-300
Copenhagen – Doha eff 01NOV22 1 daily A330-300
Ei saa öelda, et Finnair lennukeid just kõige efektiivsemalt kasutab, sest lennukid saabuvad Dohasse enne südaööd ja lahkuvad alles hommikul.
Finnairi kaugliinid Stockholmist lähevad sulgemisele
Kuna Finnairile väga oluline turg Hiina jäi suletuks, otsis Finnair eelmisel aastal oma kaugliinidele mõeldud lennukitele alternatiivset rakendust. Lahendusena alustati 2021. aasta lõpus kauglende Stockholmist – New York, Miami ja Los Angeles USA-s ning Bangkok ja Phuket Tais. Need liinid (pluss Krabi ja Chicago Helsingist) suletakse talvise lennuplaani jõustudes oktoobri lõpus. Järelikult näeb Finnair ettevedaja rolli Qatar Airwaysile tulusamana, kui on kauglennud Stockholmist. USA USA-ks, aga kas tõesti ei jätkunud rootslaste seas piisavalt väga populaarsesse Taisse lendajad, olid marginaalid liiga madalad või on sulgemine "ajutine"?
Mida Finnairi uutest liinidest arvata?
Kõigepealt kaks fakti:
Seega võib Finnairi lende Dohasse vaadata, kui sisuliselt Qatar Airwaysi poolset lennukite liisimist Finnairilt koos meeskonnaga. Hetkel pole infot, et Qatar Airways enda lennud Helsingisse, Stockholmi ja Kopenhaagenisse lõpetaks või sagedusi vähendaks.
Näiteks Helsingisse lendab Qatar Airways praaegu neli korda nädalas, tippaegadel enne pandeemiat lendas Qatar Airways Helsingisse 2x päevas, 7x nädalas ehk 14 korda nädalas. Nii et lennuvõimsust sellel liinil on praegu oluliselt vähem, kui enne pandeemiat.
Omaette küsimus on, missugune saab Finnairi pardal olema teenindustase. Näiteks Helsingi – Dubai liini peab Finnair lähiliiniks, kus turistiklassis tasuta toitlustust pole ja äriklassis on see nigelavõitu. Kui Finnair jätkab samamoodi ka Dohasse lennates, siis pigem püüaks valida Qatar Airwaysi lennu.
Jah, kui "lähiliin", siis tasuta toitlustust ei ole, ainult vesi ja nende "signature" mustikamahlajook. Samas on suur tõenäosus, et samuti nagu ka Euroopaga samastatud Dubai ja Tel Aviv suundadel, saab ainult 10,000 punkti eest (või tasemeklientidel Euroopa upgrade voucheriga) tõsta ennast businessi, siis kogu pakett (Helsingi non-Schengen Lounge + laia kerega lennuki magamisasend ja toit-joogivalik) polegi ju nii paha "deal". Kui endal punkte või vouchereid pole, siis tasub 100% kampaaniate puhul punkte osta (teeb 10,000 p hinnaks mälu järgi umbes 100 eur) või ka vahel on Tripis pakutud vist lausa 70-80 euriga neid upgrade vouchereid.
Upgrade läheb 4x soodsamaks.
Samas kukuvad teenitavad Finnair Plus boonuspunktid samuti 4x väiksemaks.
Kui Dohast äriklassis Helsinkisse lennata pääseb ka Al Mourjani lounge'i.
Ehk võib sellise graafiku põhjuseks olla ka see, et 8h pausi puhul saab sama meeskond tagasi lennata? Täna vist meeskonnast suurem puudus kui lennukitest.
See 10000 punkti upgrade on tore, aga kuidas saadavus? Eks nad enne ju müüvad äriklassi piletid ja siis alles kui midagi vaba tulevad punktid ja voucherid.
Saadavust saad ExpertFlyeriga vaadata. Kui U hinnaämbris on rohkem kui 0 kohta (st ei ole U0), siis on upgrade kohti olemas. U1 võibolla hoitakse kõrgema staatusega inimestele, aga kui on rohkem saadavust, siis on upgrade suhteliselt kinde.
8h pausi ei ole vist personali jaoks piisav. Inimesed on arvanud, et äkki on lennukeid 8h Dohas odavam parkida kui HEL/ARN/CPH.
Nojah, vanasti käidi Aasias ööpäevaga edasi-tagasi ära ja suurt parkimisvajadust polnudki. Nüüd on ajad teised ja teema algab sellest, mis liinidel A330/A350 lennukeid üldse rakendada saab.
Finnairil on kehvasti - kogu äri oli ju Euroopast, üle Venemaa, Hiinasse/Jaapanisse ja nipet-näpet mujale aasiasse lendamine. Hiina, Hong Kong ja enamvähem Jaapan on endiselt suletud. Ja Venemaa...
Huvitav, mis edasi saab. Äkki peaks oma Finnair Plusi punkte kiiremini kulutama hakkama :)
FlyerTalkis inimesed räägivad, et Finnair muutvat Kesk-Ida lendude klassifikatsiooni keskmaalendudest kauglendudeks. Seega võib vist 10k upgrade'id (ja 0.25x punktide teenimised) ära unustada :)
Elu on seiklus.
Finnair jah muudab Dubai staatuse Euroopa lennust kauglennuks. Upgrade 10k pealt 50k peale. Sweet spot kaob.
See upgrade võimalus 1 septembrist muudetud ja tegemist Dubai puhul kauglennuga.