Finnair saatis oma püsikliendiprogrammi Finnair Plus liikmetele kirja, kus teatatakse olulistest muutustest, mis 2024. aasta alguses ees ootavad. Ehk nagu odavlennufirma Finnair seda sõnastab: "2024. aastal algab Finnair Plusi uus ajajärk". Peamised ees ootavad muutused on järgmised:
Kes pole kursis, mis on Avios, siis see on British Airwaysi ja Iberia ühinemisel sündinud IAG (International Airlines Group) lojaalsusprogramm, mida kasutavad British Airways, Iberia, Aer Lingus, LEVEL, aga ka IAG-s osalust omav Qatar Airways.
Kui Finnair Plusi uuendus kuidagi kokku võtta, siis see on kasulik ainult neile, kes lendavad Finnairiga sagedasti ehk need, kes teevad seda harva oma raha eest, sest lendude arv üksi ei oma tähtsust, oluline on makstud raha. Ülejäänud Finnair Plus liikmetele, kes Finnairi pardale jõuavad juhuslikumalt ja oma raha eest, muutub nende püsikliendiprogramm mõttetuks (kuigi siin on mõned nüansid, millest allpool). Finnair saab sellest suurepäraselt ka ise aru ning üritab püsiklientide pahameelt leevendada paari hüvega:
Põhimõtteliselt pakub Finnair meile praegu müüa põrsast kotis, sest seda, palju ühe kulutatud euro eest Aviosi saab, pole avaldatud. Paras sigadus ja hoolimatus oma lojaalsete klientide suhtes, aga Finnairi üldist allakäiku arvestades mitte liiga üllatav.
Mida näiteks Flyertalki foorumis Finnair Plus klientidele soovitatakse, on avada (kui veel pole) British Airways Executive Club konto ja kanda olemasolevad Finnairi punktid suhtega 1:1 BAEC kontole, kus nad on väärtuslikumad. BAEC kaudu saab broneerida preemialende Oneworldi kuuluvate partnerlennufirmade lendudele oluliselt paremini ja odavamalt, kui Finnairi enda kaudu. Näiteks 40 000 Finnari preemiapunkti saab konverteerida ~27 000 Avioseks, aga Finnairi 40 000 punkti maksev Euroopa sisene lend maksab BAEC kaudu broneerides vaid 15 000 Aviost.
Miinuseks on see, et pärast seda, kui Qatar Airways 2022. aastal Aviosega ühines, on OW preemialendude saadavus halvenenud. BAEC konto plussiks on, et Aviosed ei aegu, kui kontol on 3 aasta jooksul mingi tegevus, s.h. Avioste ostmine ning kuni 18. oktoobrini on see segmendi ja lennumiilide põhine, seejärel paraku samuti kulupõhine.
Ühe lisanduva plussina saab veel välja tuua, et BA Aviostega saab tulevikus broneerida preemialende algusega Tallinnast, mis varem polnud võimalik.
Kokkuvõtteks
Finnair tähistab sel aastal oma 100 sünnipäeva. Sel puhul võiks ju oodata tähistamist mõne hea uudisega, aga vaatame loetelu teistest sel aastal Finnairi poolt tehtud "kingitustest":
Tähistamine missugune, kui seda kuidagi tähistamiseks pidada. Finnairiga lendamisest pole kohati pääsu, aga Finnair Plusi ainus mõte (kui seda üldse veel on) edaspidi piirduks sellega, et kogutud Aviosed sealt ära kanda.
Preemialende Tallinnast, vähemalt TLL-HEL-LHR, saab ka praegu BA Aviostega broneerida, aga selleks tuleb klienditeenindusse helistada ja loota, et asjaliku agendi otsa satud.
Oskate kommenteerida, kas oneworld saphire tase BAEC-ga annab finnairiga lennates samad soodustused mis finnairi kuldkaardiga? Või lisapagas, istekoha valik jne finnairi lennul jääks saamata? Tunnistan, et kogu see avioste teema on mulle maru segane, eriti allianssi kuuluvate lennufirmade vahel kombineerimisel.
Jah, BAEC Silver (OWS) annab Finnairiga lennates samasid hüvesid, mis AY Gold.
Mul segane, kas Finnairi punkte saab juba praegu BAEC kontole üle kanda või alles 2024 kevad? Kui saab praegu, siis kuidas?