Finnair kärbib pardatoitlustust - ja patju
veigo
veigo
30. märts 2023 08:03

Finnair teatab, et alates 19. aprillist tehakse muudatusi lennufirma pardatoitlustuses. Põhilised muudatused puudutavad:

  • toitlustamist ja jooke Euroopa-siseste lendude äriklassis
  • kauglendude kõiki teenindusklasse
  • tasulist pardamenüüd

Erinevalt Lufthansast, kellele meeldib menüükärpeid põhjendada "reisijate sooviga", ei hakka Finnair keerutama ning ütleb otse välja, et muudatused on üks meetmetest, et taastada lennufirma kasumlikkus.

Kauglennud

Finnairi kauglendudel asendatakse teise toitlustuskorra ajal soe toit sõltuvalt lennu pikkusest kas kerge eine või snäkiga. Kõige lühematel kauglendudel Dubaisse ja New Yorki turistiklassis teist toidukorda enam pole, soovi korral saab sööki-jooki osta täiendatud tasulisest pardamenüüst.

Äriklassis sõltub põhilise söögikorra serveerimine väljalennu ajast, vastavalt kellaajale serveeritakse kas hommiku-, lõuna- või õhtusööki. Hilisõhtustel väljumistel on esimene söögikord kergem, toekam söök serveeritakse enne maandumist.

Premium economy kaks söögikorda on sõltuvalt lennu kestvusest kas peaeine + kerge eine või snäkk. Jooke, v.a. vahuvein, serveeritakse tasuta kogu lennu vältel.

Kauglendude turistiklassis serveeritakse põhitoidukorra ajal tasuta kas klaas veini või õlut. Pikemate lendude puhul pakutakse teiseks söögikorraks kerget einet või snäkki. Lendudel New Yorki ja Dubaisse teist toidukorda enam pole, snäkke ja jooke saab tellida tasulisest menüüst.

Euroopa-sisesed lennud

Äriklassis on soe söök ainult pikematel lendudel, lühematel lendudel pakutakse võileiba ja joogivalikut. Šampanja asendatakse vahuveiniga.

Turistiklassis pakutakse tasuta ainult vett ja mustikamahla. Kõik muu tuleb osta pardamenüüst või tellida ette.

Kõige lühematel lendudel toitu ei serveerita.

Finnairi menüü hakkab vahelduma 2 – 3 korda aastas.

Finnairi kauglendudel patju enam pole

Finnair teatab ka, et alates 19. aprillist kauglendudel turistiklassis patju enam ei pakuta ja tekke on piiratud hulgal ehk saavad need, kes esimesena küsivad. Finnair põhjendab patjade kadumist sellega, et tänasel päeval reisib suur osa inimestest nagunii oma padjaga. Finnair elab vist mingis omaloodud paralleelreaalsuses. Aga muretsemiseks pole ju põhjust, sest isegi, kui suudate magada, ootab teid ärgates ees tühi kõht.

No more champagne...

Lennureisijate kogunemispaigas Flyertalk on huvitav jälgida, mida arvavad kärbetest Finnairi püsikliendid, ehk see seltskond, kes reisivad sageli ja tihti teevad seda äriklassis ning on seetõttu lennufirmale kõige tulusam kliendisegment. Finnairi kokkuhoidu pehmelt öeldest ei mõisteta. Lühikokkuvõte reisijate reaktsioonidest:

  • Šampanja asemel vahuvein. Premium klassis lennates on Prantsusmaal toodetud kihisev šampanja sisuliselt kohustuslik standardelement. Asendades šampanja nimetu vahuveiniga, kaob ära üks eristavaid põhjuseid, miks Euroopas lennates äriklass üldse valida.

  • Teise toidukorra kadumine lendudel New Yorki. Kui arvestada, et USA-s võtab immigratsiooni läbimine oma aja ja lennujaamast Manhattanile kulub samuti aega, siis tekib olukord, kus ka äriklassi reisijad jõuavad sihtkohas hotelli näljasena.

  • Kauglendudel teisel toidukorral sooja toidu asendamine kerge eine või snäkiga tähendab, et menüüst kaob salat. Sama Euroopa-sisestel lendudel äriklassis, kus sooja toidu asemel pakutakse võileiba. Salati kadumine tekitab üllatavalt palju pahameelt.

  • Finnair on loobunud pakutava reisikogemuse poolest konkureerimast Aasia lennufirmadega. Selle asemel laskuti SAS-i tasemele.

  • Pardatoitlustuse (ja patjade) kärpimine ei haaku kuidagi Finnairi tõeliselt kalliks muutunud lennupileti hindadega.

  • Kohutav kommunikatsioon Finnairi PR osakonnalt. Soovitus turistiklassi reisijatel tühja kõhu leevendamiseks kauglendudele kaasa osta müslibatoone, kreekerid või küpsiseid, kuna need ei võta palju ruumi ega tekita turvakontrollis probleeme, on tase reisijatesse suhtumises juba omaette. Sama kehtib ei-tea-kust võetud väite kohta, et nagunii reisivad turistiklassi kõik oma padjaga.

Kokkuvõtteks

Covidi pandeemia ja Venemaa õhuruumi sulgumine panid Finnairi strateegiale olla mugavaks ühenduslüliks Euroopa ja USA ning Aasia vahel kõva põntsu. Seetõttu on soov jätkusuutlikkuse tagamiseks kulusid kokku hoida täiesti mõistetav. Aga kui lennufirmal on valida, KUS kulusid kokku hoida, siis kliendikogemus pardal peaks olema viimane koht, mille kallale minna. Saavutatav kokkuhoid pole eriti suur, kuid igasuguse kliendilojaalsuse kadumine ja kahju lennufirma kuvandile on korvamatu. Ja kahju on, et Finnair enam isegi ei püüa jätta muljet, et teenindusega positiivses võtmes eristutakse, vaid tiritakse see absoluutse miinimumini, mis Oneworldi lennufirma puhul veel aktsepteeritav on. Muumipiltidega lennukid seda ei kompenseeri. Selline "areng" teeb paratamatult kurvaks.

Vähemalt on neil lennukid korralikud, hästi hooldatud ja piloodid kompetentsed. Sama käib ka SAS-i kohta. Kogu see ninnu-nännu, mida ja kui üldse pardal pakutakse, on minu jaoks täiesti tühine. Piletihinna määrab ikka lennufirma turvalisus ja kvaliteet. Finnair, LH ja SAS on kindlasti esirinnas selle koha pealt ja see toit ei huvita mind absoluutselt, kuna maksin selle eest, et saan täiesti kindel olla, et nende firmadega jõuan 100% turvaliselt kohale ka. Toitu saab alati vajadusel juurde osta.

1
13

Euroopa lennundus on ikka võidukooks põhja :)

Samas, minu personaalset lojaalsust see eriti ei muuda. Lennukitest ei söö ma juba aastaid (harvad kauglennud äriklassis on erand). Samuti ei joo ma lennukites kunagi alkoholi, isegi šampust mitte.

Minu jaoks on otsustav nn "kõva toode" (hard product) - iste, lennukimudel, marsruudid, ühendused. Sellega AY endiselt võidab - A358 on mu meelislennuk + nende uus äriklassi iste on siiani minu jaoks kõige mugavam.

Hetkel on 10 AY segmenti lendamist ootamas.

1
0

Ah et lausa 100% täiesti kindel? Palun lõpeta oma idiootlik jauramine.

0
1

Euroopa Liidus kehtivad turvalisuse reeglid kõigile võrdselt. Erinevalt mõningatest Aasia ja Aafrika lennufirmadest pole näiteks ei Ryanairil ega airBalticul olnud hukkunutega lõppenud õnnetusi.

Tegelikult pole olnud viimase 10 aasta jooksul ka keegi vigastada saanud.

Pole mitte mingit alust arvata, et Finnair ja SAS oleksid täna turvalisemad kui Ryanair ja airBaltic.

Kui aga toidu juurde tagasi tulla, siis loomulikult on see järjekordne samm lahjema pehme toote pakkumisega Euroopa traditsiooniliste lennukompaniide poolt.

7
0

Ühest küljest ei tohiks see väga mõjutada Soome kliente - ma pole ühegi lennufirma pardal näinud sellist ostmist (vein, õlu, muu alkohol) kui Finnairis. Kauglendudel vahel on tunne, et ma olen ainus, kes oma kaarti ei viibuta (ostjad on küll peamiselt soomekeelsed, mitte transiitreisijad). Ma usun, et neil pole mingi probleem lisaks alkoholile kümme euri ka toidule kulutada. Transiitreisijaid see muidugi pelutab rohkem ja istmetäitjaid on vaja.

Üldiselt aga ei käi piletihind, toode ja teenus enam kokku, eriti kauglendudel Aasia suunal. Lennud läksid ringilendamise tõttu 2 tundi pikemaks (lendude lühidus oli üks argument taluda kallimat piletihinda), aga see-eest teenus läks halvemaks. Kaks miinust ei anna kokku plussi.

5
0

Ma pole kunagi aru saanud miks peaks lennuk olema parem söögikoht kui lennujaama restoran. Ruumi vähe, toit on valmistatud ei tea kaua ette jne. Kõik võiks tasuline olla, ehk oleks pilet parema hinnaga veidi.

0
3

Olgem ausad Finnairi äriklassi toitlustus Long Haul äriklassis oli koshmaar juba enne neid muudatusi. Ega nüüd muud üle ei jäägi - lounges juustu võiku kaasa teha või Whopper BK-st.

4
0

See salat on/oli üks normaalsemaid asju lühemate short haul lendude äriklassi juures, eriti võrreldes nende Saksamaal tehtud sügavkülmutatud nö. soojade einetega üle 3-tunnistel short haulidel.

Turvalisuse koha pealt on vahe väga suur - Ryanairi piloodi üldine stressitase on selgelt kõrgem kui näiteks Lufthansal. Jah, tehniliselt võivad Ryanairi jm. ehk uuemad lennukid paremadki olla, aga inimfaktor on see kus tavaliselt tõrge tekib.

2
0

Vorsti paksus pole vist kunagi Finnairi tugevaim pool olnud. Loodame, et maapealses klienditeeninduses midagi allapoole ei tõmmata, see on olnud üks parimaid.

0
0

Lisaks kõigele suruvad nad oma riiklikku veganideoloogiat peale ka Schengen lounges. Kahtlane, kas on ikka hea mõte oma riiki tutvustada nii et külalisi üritatakse kiirelt ja sunniviisiliselt maailma päästmise usku pöörata. Lisaks kõigele pole seal pakutav isegi mitte soomepärane vaid pigem mingi india sugemetega, see käib vist jälle trendika "mitmekesisuse" ehk oma rahvusliku identiteedi häbenemise ideoloogia juurde.

2
0

reisija 66, olen sama meelt, et Schengeni lounge' i kôikvôimalikud maitsetud läätsekarrid ja taimsed "lihapallid" vajaks vaheldust. Ônneks vahel harva vôib neil rammus koorene lôhesupp vôi chorizo vorstitükikestega supp "päästa päeva."

Algsest teemast mööda, aga süüa teha tegelikult osatakse ka Finnairis - hiljutised kogemused Vantaal Non-Schengeni Platinum tiiva erinevate kreveti- ja loomalihasuupistete, Caesari salati ning valge kalaga olid väga head. Samuti lounge'i A La Carte menüüst valitud pôhjapôdraburger koos sinna sobituva prantsuse Medoci punaveiniga oli lihtsalt suurepärane.

1
0
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased