Lennupiletite broneerimisleht AirFastTickets probleemides

Lennupiletite ja teiste reisiteenuste broneerimisleht AirFastTickets on tänu konkurentidest soodsamatele piletihindadele (aga ka ostetud piletite põhjuseta tühistamisele) teeninud palju tähelepanu ka Trip.ee-s. Äsja teatas aga IATA (International Air Transport Association – lennufirmasid esindav katusorganisatsioon), et AirFastTickets ei suuda tähtaegselt täita oma maksekohustusi lennufirmade ees ning firma koguvõlgnevus ulatub 45 miljoni euroni. Sellest summast on 14 miljonit eurot tekkinud Ühendkuningriikides, 22 miljonit eurot Saksamaal ja 9 miljonit eurot Kreekas.

Seoses võlgnevustega on IATA Suurbritannias pöördunud BSP (Billing and Settlement Plan - süsteem, mis vahendab reisibüroode ja lennufirmade vahelist andmete ja raha liikumist) poole AirFastTicketsi süsteemist eemaldamiseks ning kavatseb sama teha ka Saksamaal ja Kreekas. AirFastTickets ise eitab makseraskusi, pidades tekkinud võlgnevust ajutiseks, kiirest laienemisest tekkinud probleemiks ning on IATA-ga "läbirääkimistes".

Aga kiirelt laienenud AirFastTickets tõesti on. Firma asutati 2009 aastal Kreekas siis 30 aastase Nikola Kokloni poolt. Vähem kui nelja aastaga on AirFastTickets nullist kasvanud globaalseks brändiks. Kokloni väitel on tegemist nii Kreeka kõige kiiremini kasvava äriga kui ka maailma kõige kiiremini kasvava firmaga reisiteenuste sektoris. Euroopas on AirFastTickets reisiteenuste vahendajana tõusnud 3 postitsioonile. Tänaseks on firma peakorter üle viidud Ameerika Ühendriikidesse ning valmistutakse minema NASDAQ-i börsile.

AirFastTickets on väljastanud teate, mille kohaselt pole neil mingeid rahalisi probleeme ega tähtaegu ületanud tasumisi. Väidetavalt on firma pangaarvetel kaugelt rohkem raha kui on võlgnevusi. Tekkinud arusaamatused loodetakse kiiremas korras lahendada.

Mis seisus AirFastTickets tegelikult on, on kättesaadava informatsiooni põhjal üsna keeruline hinnata. Teada on, et sel aastal on nad kulutanud suuri summasid reklaamile ja väljastanud mitmekümneeuroseid sooduskuponge. Isegi, kui kõik peaks korras olema, on AirFastTicketsi erinevaid lehti lennupiletite broneerimiseks raske soovitada. Ikka ja jälle kipub korduma üks ja seesama muster – tehtud broneering annuleeritakse ilma põhjenduseta, kuid raha läheb krediitkaardilt sellegipoolest ning selle tagasisaamine nõuab kõvasti kannatust ja närvirakke. Briti erinevate teenuste ja toodete kohta hinnanguid koguval veebilehel reviewcentre.com on valdav hindajatest AirFastTicketsi hinnanud 5-palli süsteemis ühega. Kuigi leidub ka rahulolevaid kasutajaid, on sellelt lehelt pileteid ostes probleemide tekkimise võimalus natuke liiga suur.

Uudise kirjutamise hetkel töötasid kõik AirFastTicketsi veebilehed näiliselt normaalselt, kuigi otsingutulemused tundusid natuke kentsakad. Näiteks kõik Lufthansa lennud näisid olema süsteemist kadunud.

No Veigo...oli seda nüüd siis vaja, mul 30. juuniks pilet bronnitud :)

Mina olin ikka päris ullike,,saades meili,et mu 5 piletit Argentiina siseliinides on tühistatud soovitati rõõmsalt uuesti proovida.Ei osanud unes ka näha,et järgmisel päeval panga konto pea 700 euri võrra väiksem on ja ülejärgmisel päeval saades jällegi piletite tühistuse veel 700 euri võrra.Kokku siis miinus 1340 ja pileteid ikkagi ei ole.Hakkasin oma pangaga asju ajama ja usun,,tegelikult loodan,et mulle mu rahad ikka tagasi laekuvad,aga mis närvide hinnaga!! Olen panka helistamiseks juba 30 euri kulutanud,,printinud 20 lehte pileteid ja 20 lehte tühistusi,raisanud printeri värve ,ümbrikku marke ja mis põhiline,närve!!

Möödas üle 2 nädala ja siiani ei kippu ega kõppu Air Fastilt.

Olgu minusgused tolad teistele õpetuseks,loll pidi kirikus ka peksa saama( see viimane käib jällegi minu kohta.) Inimene õpib kogu elu-sureb aga ikka lollina,,,,,,Reisibüroosid ja firmasid on palju,,kes vähegi mind usub,ärge kasutage Air Fast teenuseid,kui just ei ole tõesti oma rahaga midagi muud peale hakata.

Bronnisin AFT kaudu talveks lennu MIA ja tagasi (FLL kaudu) ning esialgu paistis kõik korras olevat (check my trip näitas, et broneering on "confirmed" mõlemat pidi). Eilse uudise peale kontrollisin uuesti ja booking reference numbri järgi näitab nüüd ainult tagasi lendu. ARN-MIA kohta pole jälgegi (ka seda mitte, et cancelled vms). AFT vastas kiiresti (poole tunni jooksul), et kõik korras ja mõlema suuna piletid kehtivad ("as far as we know"). Palusin veel ülekontrollida ja esitasin küsimuse ka lennufirmale. Väike kahtlus on, et AFT "soodsad" edasi-tagasi piletid olid tegelikult ühe otsa omad. Loodetavasti saab selgus majja enne hotellide, rendiauto ja siselendude broneerimist.

Olen ka üks AFT pakkumiste õnge läinud reisihuviline. Ostsin nende vahendusel juuni algul siin reklaamitud piletid Milaanost Buenos Airesesse novembrikuuks. Selle broneeringuga on hetkel justkui kõik korras. Checkmytrip näitab, et broneering on toimiv ja lennukompanii poolt kinnitatud. Kas on siin broneeringusüsteeme tundvaid inimesi, kes teavad öelda, kas AFT-l on ka mingi võimalus hiljem omavoliliselt sellist kinnitatud broneeringut tühistada?

Üritasime koos reisikaaslastega õnnestunud ostu sõiduvees AFT-st osta ka Argentiina siselendude pileteid, aga need nad tühistasid juba järgmisel päeval. Nüüd ootame raha tagastust juba 12. päeva, aga seda ei paista veel kuskilt. Küll aga antakse mingeid lubadusi e. meilidele nad siiski midagi vastavad. Kas kellelgi on varasemaid kogemusi AFT tühistatud broneeringutega? Kas ja kui kiiresti olete raha tagasi saanud?

Ette tänades kõiki vastajaid!

Mul selgus, et AFT kaudu tehtud broneeringust ARN-MIA suuna tühistas British Airways (BA) (kõnekeskuse töötajale teadmata põhjustel). Protsess pidavat olema selline, et BA teavitas AFT-d lennu tühistamisest ja AFT pidanuks mulle välja pakkuma uue lennuaja ja kinnitama tühistamise ja/või loobumise. Kuna aga AFT ei reageerinud, siis tühistas BA ilma uut lendu kinnitamata. Peale viimase info edastamist pole AFT enam kirjadele vastanud.

Värsked kogemused... Istun hetkel lennujaamas ja check-in tehtud...tundub, et minul läks õnneks :) Õnnestumisi kõikidele!

Kuigi läks ligi poolteist nädalat aega, lahendati olukord ilusi ja tühistatud lennu asemel pakuti mitmeid alternatiive. Kuigi olukord (mis võis olla osalt AFT süü) tekitas veidi närvikõdi, olen asja lahendamisega (ja lahendusega) rahul. Eks tavapärasest poole soodsama hinna korral tulebki arvestada, et kuskilt võib mingi "viga" välja tulla.