Lufthansa Miles&More nüüdsest sisuliselt kasutu
veigo
veigo
20. märts 2018 01:10

Euroopa suurim lennufirma Lufthansa juurutas lendajatele mõeldud püsikliendiprogrammi Miles&More aastal 1993. Programmi on aja jooksul mitmeid kordi kohendatud, kuid üldjoontes oli süsteem selline, et lennumiilid kogunesid vastavalt lennatud vahemaale ja lennupileti broneerimisklassile. Kogunenud miile sai kasutada tasuta lendude broneerimiseks või teenindusklassi upgrade’i jaoks Lufthansa grupi ja teistes Star Alliance’i kuuluvate lennufirmade lendudel. Täpsemalt jagunevad kogutud miilid kaheks (jätame tõelisi lennuhunte puudutavad HON Circle miilid siinkohal välja):

  • award miles ehk auhinnamiilid, millega saab broneerida lennupileteid või upgrade’i, kehtivusega 36 kuud;
  • staatusemiilid, mis määravad ära püsikliendiprogrammi taseme, ning mis kehtivad 1 aasta.

Alates 12. märtsist 2018 tegi Miles&More püsikliendiprogramm läbi ajaloo suurima muudatuse. Nüüdsest ei laeku miilid kontole enam mitte lennatud vahemaid (miile) arvestades, vaid sõltuvalt lennupileti hinnast. Veelgi täpsemalt, arvesse ei lähe mitte kogu pileti eest makstud raha, vaid ainult puhas pileti maksumus, mitte piletile lisanduvad maksud. See tähendab, et kui reisija maksis pileti eest näiteks 400 eurot, millest 100 eurot moodustavad maksud, siis miile arvetatakse vastavalt pileti netohinnale 300 eurot. Maksude osakaal on proportsionaalselt suurim lühemate lendude puhul.

Toodud reegel kehtib nii Lufthansa, Lufthansa Grupi, teiste Star Alliance’i lenufirmade, aga ka Condori puhul (Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air New Zealand, All Nippon Airways, Asiana Airlines, Austrian Airlines, Avianca, Brussels Airlines, Condor, Croatia Airlines, EgyptAir, Ethiopian Airlines, Eurowings, EVA Air, LOT Polish Airlines (v.a. Premium Economy), Lufthansa, Luxair, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Thai Airways, Turkish Airlines, United Airlines).

Lisaks lennupileti eest makstud hinnale loeb auhinnamiilide arvestuses ka kasutatud lennufirma ja Miles&More programmis saavutatud tase. Miile arvestatakse järgmiselt:

  • 4 auhinnamiili iga kulutatud euro kohta, kui kõrgem staatus (alates Frequent Flyerist) puudub;
  • 5 auhinnamiili iga kulutatud euro kohta kõrgema püsikliendikaardi omanikele lendudel Eurowingsi, Brussels Airlinesi ja teiste Star Alliance’i lennufirmadega, mida pole järgnevalt ära toodud;
  • 6 auhinnamiili iga kulutatud euro kohta kõrgema püsikliendikaardi omanikele lendudel Adria Airlinesi, Air Dolomiti, Air Canada, Austrian Airlinesi, Croatia Airlinesi, Lufthansa, LOT Polish Airlinesi, Unitedi ja Swissiga.

Mida uus süsteem lendaja jaoks tähendab?

Saksakeelne reisiblogi Reisetopia.de tegi Miles&More muudatuste kohta põhjaliku uurimuse. Põhilised tulemused on järgmised:

  • enamikel lendajatel laekub püsikliendikontole nüüdsest vähem miile. Halvimal juhul kujunes kaotuseks 87% vähem miile (tegemist oli Lufthansa odavate lendudega Stockholmist USA-sse);
  • kõige enam kannatavad sooduspakkumiste jahtijad, kellele laekub uue süsteemi järgi 40-80% vähem miile, kui vanas arvestuses;
  • kohati võidavad need, kes ostavad kalleid pileteid kas aasta tippnõudlusega perioodiks (näiteks aastavahetuseks) või äriklassis ja kellel on Miles&More staatus alates Frequent Flyerist;
  • kõige rohkem saavad vastu pükse need, kes lendavad premium economys ehk kõrgemas turistiklassis;
  • kõige vähem teenivad need, kellel puudub programmis kõrgem staatus (alates Frequent Flyerist)
  • paljudel lendudel teenivad vähem miile ka äri- ja esimeses klassi lendajad.

Vast kõige markantsem näide on Lufthansa soodsad lennud Stockholmist San Franciscosse ja Los Angelesse hinnaga 280 euro kandis. Miilidesse ülekantuna oli tulemus selline: - uus süsteem: 512 miili (ilma püsikliendi staatuseta) | 768 miili (staatusega) - vana süsteem: 3092 miili (ilma staatuseta) | 5996 miili (staatusega)

Kokkuvõte

Kes soovib Lufthansa püsikliendiprogrammiga tasuta lende või upgrade’, peab Star Alliance’i lennufirmadega a) palju lendama ja b) olema valmis raha kulutama. Võib küsida, kas lojaalsus on seda kõike ikka väärt. Lufthansa kaitseks võib öelda, et nad ei ole ainukesed, kes on oma püsikliendiprogrammi rahapõhiseks teinud. Sama kehtib näiteks ka KLM-i ja British Airwaysi kohta.

Lufhansa püsikliendiprogrammi põhiline boonus näib olema Frequent Flyeri tasemelt algav tasuta sissepääs Lufthansa ja partnerlennufirmade äriklassi lounge’idesse. Saksamaal on miile tunduvalt lihtsam (ja odavam) koguda näiteks ajakirjade tellimusega, kui lennates.

Kuna Euroopas tursitiklassis lennates on kogunevad punktid marginaalsed, siis kohe uuele süsteemiga põhjalikult tutvuma ei hakanud. Saan nüüd ümberistumisega edasi-tagasi lennu eest 200 punkti vähem või rohkem ega vahet ei ole. Õnneks kehtib jätkuvalt süsteem, et 30 segmendiga saab hõbekaardi ja sellest piisab.Aga kui nüüd veidi uue süsteemiga tutvuda, siis avastasin huvitava asja. Uus süsteem kehtib ainult nendel lendudel, mis on Lufthansa, SWISSi, Austriani või Brusselsi piletinumbriga. Ülejäänutel kehtib vana süsteem. Seega jäävad alles suhteliselt suured kogused punkte näiteks TAPiga lennates jne. Aga jõudes LOT-ini (ehk siis ka Nordicani) selgub huvitav asi. Miilid laekuvad Euroopas lennates jätkuvalt vastavalt broneeringu klassile (mitte vahemaale), aga rahvusvahelistel Euroopa lendudel saab punkte ainult äriklassi ja premium turistiklassi eest. https://www.miles-and-more.com/online/myportal/mam/ee/earn/flight/offer?nodeid=2509143&l=en&cid=1000230International European flightsTravel classBooking classMilesBusiness ClassC, D2,000Business ClassF, Z1,250Premium Economy ClassP1,350Premium Economy ClassA1,250Premium Economy ClassR750Kas tegemist on veaga või asi jääbki nii, seda ei oska välja lugeda. Aga Nordicaga lendamisel oleks vahe juba silmatorkav.Kuna teistel Miles & More partneritel nagu Adria and Croatian on ka Euroopa lendudel jätkuvalt tursistiklassi lendudelt punktid saadaval, siis tundub tegemist olema lihtsalt näpukaga.

0
0

Olles M&M Frequent Flyer, tänu vatse poolt märgitud nn 30 segmendi reeglile, vaatasin samuti neid tingimusi ja tegin läbi miski LH simulaatori nende lehel, kus saab vaadata, palju punkte lendudega teenib. See nn simulaator on siin: https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/be/program/information?nodeid=1541924825&l=en&cid=18002Vaatasin oma eelmise aasta lende, mil sai tehtud ja pikki rahvusvahelisi lende. Pean tunnistama, et pole seni kunagi täheldanud, et M&M alusel oleks mulle kuigi tihti vahemaa ulatuses miile kantud. Võimalik, et olen lihtsalt liiga rumal, et sellest aru saada :) Aga näiteks lennu puhul Frankfurdist Astanasse sain kokku 2674 "award" miili +  669 miili nn executive bonus´t. Broneeringuklass oli M. Antud juhul vastab summa enam-vähem vahemaa pikkusele miilides. Aga - atagasilennul Astanast Frankfurti sain ainult 1337 "award" miili (+669 executive bonus´t), põhjuseks ilmselt teine lennuklass (S). Ma oletan, et vahemaa Frankfurdi ja Astana vahel ei ole tagasilennul kaks korda vähenenud, et ma kaks korda vähem miile sain. Samasugust asja näeb nt Varssavist Tbilisisse lennates, kus sain 2004 "award" miili (+334 boonust, klass Y), samas kui Yerevanist Varssavisse lennates sain ainult 694 miili (+347 boonust, V klass). Laias laastus olen aga ühe ja sama vahemaa läbimisel (nt TLL-FRA või vastupidi) saanud erinevas hulgas miile: 1250, 750, 500 või 125. Samasuguseid numbreid näeb ka teiste lennufirmadega lennates (SAS, LOT, Adria, Turkish, Brussels, Austrian, TAP jt). Ehk siis minu pika jutu mõte oli selles, et ma isiklikult pole veel aru saanud, kuidas see uus süsteem reaalselt toimima hakkab ja kas tõesti need kaod saavad nii suured olema nagu eespool toodud. Sest ma pole seni kunagi saanud nii palju miile, et see oleks täpselt vastavuses lennatud vahemaaga. Alati on arvesse võetud ka piletiklassi (mis ühtlasi tähendab ka lennupileti hinda, sest kõrgem klass - kallim pilet) ja mingeid muid tegureid :)Aga eks siis elame-näeme, mis saama hakkab.  P.S: vaatasin, et nt Lufthansaga lennates arvestatakse miilide summa selliselt: fare (ehk siis pileti hind, nt minu pileti puhul on see 41 eur :)) + surcharges levied by the M&M partner airline (ehk lennufirma poolt kogutavad maksud - ei oska kommenteerida, kas siis ainult kütuse lisatasu, mida firma kogub, või ka lennujaama maksud vms). Mu esimesed lennud partner airlines´idega, mis said bronneeritud pärast 12.03, on juba sel pühapäeval Adriaga. Siis näen ära, mis miilidega toimub. 

0
0

Euroopas lõpetati vahemaa järgi miilide andmine juba mingid aastad tagasi. Arvestusse läks vastavalt klassile antav kindel arv miile  125, 250, 500 jne. Seega sama klassi Frankfurt-Luxembourg andis alati täpselt sama palju punkte kui Frankfurt-Lissabon. Sama süsteemi järgi peaksid jätkuvalt laekuma ka sinu järgmise Adria lennu miilid. Kui see on Adria piletina ostetud.Ja väljaspool Euroopat oli siis koefitsent vastavalt klassile, millega korrutati reaalne vahemaa miilides. Astana näitega siis minnes 1 ja tulles 0.5. Samas võis see olla mõne klassiga ka 1,5, 0,25 vm. Sellest kõik need suvalised tunduvad miilide arvud.Sain reeglitest aru, et lennujaamamaksud võetakse hinnast maha. Alles jäävad kütuse lisatasud jms lennufirma enda kehtestatud lisatasud.Ja lõpetuseks lõin huvi pärast sisse suvalistel päevadel Tallinn-Frankfurt edasi-tagasi lennud. Odavamad piletid. Minnes L ja tulles K klass. Ilma FF boonuseta näitab nendele lendudele miile kokku 336. See on siis nüüd selle uue süsteemi järgi. Samal lennul hind classicuga (ehk pagasiga) annab 496. Vaatan kõrvale eelmise aasta Euroopa lendudelt saadud punkte mõlema klassi eest sai 125 miili ehk kokku 250 miili + siis FF boonus. Seega nüüd saab rohkem miile, kohati isegi peaaegu topelt.Kõrvale samadel päevadel sama marsruut - minek S ja tulek L. Varem kokku 750, nüüd 576 miili. Samadel lendudel hind classicuga (ehk pagasiga) ja nüüd miile 736. Nüüd saab miile vähem.Kokkuvõttes võib lõpuks jääda see miilide arv aastas turistiklassis Euroopas lennates äkki isegi samaks. Aga ega suurt vahet pole, sest mingit tõsist miilide laekumist turistiklassi lendude eest pole Euroopas juba üle 10 aasta enam olnud.

1
0

Vabandust...vähese lendamise tõttu ei ole sellele tähelepanu pööranud.Selgitage kuidas ja kuhu need punkte koguda? Peab olema liikmeks kuskil või kuidas?Tänades info ja õpetuse eest

0
0

Eelmisele täienduseks. Plussiks on see, et ostes classicu (pagasiga) pileti saab nüüd punkte rohkem kui lighti piletit ostes. Seni polnud seal mingit vahet, sest antud lennul oli turistiklassis kõigi hinnagruppide jaoks sama klass. Kuna enamik lende on mul pagasiga, siis pigem jälle pluss.Miilide kogumiseks pead hakkama mõne antud lennul miile andva lennufirma vastava programmi liikmeks. Näiteks lennates Nordicaga sobib selleks Lufthansa Miles & More - https://www.miles-and-more.comVeidi pikemalt on sellest juttu siin - https://trip.ee/foorum/uldfoorum/lennufirmade-lojaalsuspunktid-miilidReaalselt on asi tänapäeval nii, et kui sa lendad aastas vaid paar lendu Euroopas, siis mingit erilist mõtet asjal enamasti ei ole, sest kogunevad punktid aeguvad enamasti kolme aastaga. Samas mine tea, äkki lendad paari aasta pärast rohkem ja siis lähevad ka need esimesed vähesed punktid lõpuks asja ette.

0
0

Näib, et Lufthansa lendudega on siiski võimalik miile koguda vana süsteemi järgi, kui broneerida Lufthansa lennud näiteks Unitedi või Air Canada lennukoodi alt. Lisaks on ka hõbekaardi boonus kõrgem.

0
0

Artikkel on veidi puuduliku infoga. Olles Lufthansa Senator rohkem kui 10 aastat, ei saa ma kindlasti nõustuda väitega, et programm on nüüdsest kasutu.Peamine erinevaus artikois välja toodust on, et uus award miilide arvutus kehtib AINULT Lufthansa grupi poolt väljasttaud lennupiletitele. Kui pileti on väljastanud LOT (ka Nordica) ehk pilet algab koodiga 080, saadakse miile täpselt samamoodi nagu varemgi.  Auhinnamiile ehk award miiile arvutatkse uue süsteemi järgi AINULT neil reisijatel, kellede pilet on väljastataud järgmiste firmade poolt:  220 (Lufthansa), 724 (SWISS), 257 (Austrian Airlines), and 082 (Brussels Airlines).Kõik teised saavad miile nagu varem. Ka staatusmiile jagatakse täpselt samuti nagu ka varem (ka siis kui pileti väljastab Lufthansa ise).Miles&More probleemiks (kasutaja seisukohalt) on olnud küll liiga suur staatusklientide hulk, sest see on põhjustanud ülerahvastuse loungedes. Aga selle vastu sai jõudsalt eelmine suurem uuendus, kus saadav miilide hulk diferentseeriti väga suurel määral broneeringuklassist sõltuvalt. Muide, selles osas on kõige kasulikum lennata just Premium Economys ja Firstis. Seal on staatusmiili maksumus enamasti kõige väiksem.Miles&More näol on tegemist Euroopa suurima lennufirmade püsikliendiprogrammiga. Kas see on ka suurim kogu Star Allinace sees, täpselt ei tea, aga on ka nii väidetud.Programmi mõte on hinnata ja väärtustada just neid kliente, kes lennufirmale kasu toovad. Ehk siis, olgem nüüd päris ausad -- eks ka kahel truistiklassi reisijal on väärtuse mõtes meeletu vahe, kui üks lendab odavads K broneeringuklassis ning teine kordades kallimas H või Y klassis (OK, Y klass on veidi absurd, sest siis on juba odavam lennata äriklassis, küll aga on Y feederlendude broneeringuklassisk pikamaalendude Premium Economy puhul).On silmakirjalik hädaldada selle üle, et odavaima pileti ostja saab nüüd vähem miile -- peabki saama, kusjuures sai ka enne vähem.Päris õige ei ole ka väide, et awardmiile jagatakse ainult piletihinna eest kõiki makse välja jättes. Hinna sisse arvestatakse The fare in euros (ticket price + surcharges. 

0
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased