Lufthansa näeb suveks reisinõudluse suurt kasvu
veigo
veigo
28. veebr 2022 05:49

Reisipiirangute leevendamine üle Euroopa tõi Lufthansale kaasa viimase kahe aasta edukaima broneerimisnädala, kus uute broneeringute arv veebruari kolmandal nädalal neljakordistus võrreldes 2021. aasta sama nädalaga. Seda ei soovita maha magada ning nii on Lufthansa nõudluse leevendamiseks käiku pannud lisalende nii Frankfurdist kui Münchenist.

Juba saabuvate lihavõttepühade ajaks lisandub üle 50 lisalennu nii Frankfurdist kui Münchenist. Frankfurdist on oodata rohkem kui 30 lisalendu lõunasse. Lennugraafikus on nüüd nädalas viis täiendavat ühendust Frankfurdist Palma de Mallorcale (Hispaania), viis ühendust Farosse (Portugal), kolm ühendust Funchalisse Madeiral (Portugal) ja kaks ühendust Larnakasse (Küpros).

Münchenist lisatakse rohkem kui 20 lendu puhkuseliinidel: kaks korda nädalas Farosse (Portugal), kaks korda Heraklioni (Kreeka), kaks korda Fuerteventurale, Gran Canariale ja Tenerifele ning üks ühendus Palma de Mallorcale (kõik Hispaania).

Märkimisväärne on, et Lufthansa on odavlennufirmadelt ära õppinud nõudlusele operatiivselt reageerima ning suudab lende lisada suhteliselt lühikese etteteatamistähtajaga (lihavõttepühad on sel aastal aprilli keskel).

Kõige populaarsemad riigid, kuhu Lufthansaga pileteid ostetakse nii lihavõteteks kui ka eelseisvaks suveks, on Hispaania, Portugal, Itaalia, Kreeka ja Küpros. Aga jälle on tagasi nõudlus ka linnapuhkuste järgi suurlinnades, kus saabuval hooajal on kõige populaarsemad sihtkohad Barcelona, London, Rooma, Oslo ja Ateena. Nende ja paljude teiste linnade reiside arv on võrreldes eelmise aastaga kahekordistunud.

Sakslaste seas on muidugi eriti populaarsed lennud Mallorcale. Eelmine suvi tõstis reisipiirangute ajutine leevendamine nõudluse lakke ning Lufthansa pani laupäevastel lendudel Palma de Mallorcale käiku oma suurimad lennukid. Frankfurdist oli Mallorcale lennukiks Boeing 747-8, Müchenist Airbus A350.

Lufthansa Boeing 747

Saksa lennundusportaalid kirjutavad, et suure tõenäosusega näeme me Lufthansa suuri lennukeid Euroopa siseliinidel, kus muidu lennatakse A320/321 lennukitega, ka sel aastal. Kuigi Lufthansa pole täpsemat infot jaganud, on võimalus, et Boeing 747-ga saab Frankfurdist Mallorcale juba lihavõtete ajal (mis seekord on ilmselt vanem Boeing 747-400). Kui nõudlust on, oleks ju tobe potentsiaalseid kliente konkurentidele jätta. Ja suure lennukiga opereerimine võib osutuda lisalendude tegemisest lihtsamaks variandiks.

Ka teine Lufthansa gruppi kuuluv lennufirma Austrian Airlines näeb ees ootamas väga head suve, pakkudes suvisel tipphooajal Viinist 120% rohkem lende võrreldes pandeemia-eelse 2019. aastaga, mil mäletatavasti reisiti ohtralt.

Viinist on kõige populaarseimad sihtkohad Palma de Mallorca, Ibiza, Thessaloniki, Keflavik ja Larnaca. Seoses nõudluse kasvuga on Austrian Airlines lisanud suvel täiendvaid lende Baleaari saartele Mallorcale ja Ibizale.

Kokkuvõtteks

Tundub, et sel suvel tehakse Euroopas kuhjaga tasa eelmisel kahel aastal reisimata jäänud reisid ja puhkamata jäänud puhkused. Kindlasti on viimastel nädalatel kiiresti kasvanud broneeringute arvu taga see, et Euroopa riigid on üksteise järel asunud reisipiiranguid kas kaotama või vähemalt leevendama. Loodetavasti on suveks enamik piiranguid üldse kadunud.

Kui vaadata selle ja eelmise aasta trende, siis on näha, et nõudlust on eelkõige puhkuselendude järgi ja pakkumise kasv ongi märgatav Vahemere-äärsetesse sihtkohtadesse. Seda kinnitavad ka pakkumised sel suvel odavlennufirmade (Ryanair, Eurowings, Norwegian) võitlustandriks saavast Stockholmi Arlanda lennujaamast – pea kõik sihtkohad on sinna, kus on päike ja meri.

Nõudluse kasvu arvestades võib olla mõistlik puhkuseplaane mitte liiga hiliseks jätta ja lennupiletid varakult ära osta. Kindlasti tuleb soodsaid lende suvi läbi, kuid varastel ostjatel on reeglina suurem kuupäevavalik. Arvestades rendiautode nappust tasub populaarsemates sihtkohtades ka auto varakult ette broneerida.

Tore uudis on ka, et LH toob A340-600 tagasi. Mitte küll kõikki lennukeid, kuid siiski mõned. Esimene nendest on seerianumbriga D-AIHI.

0
0

Kui mina, suur lennufoobik, üldse lennukitega lendan, siis ainult A350, 747 või 787 tüüpi lennukitega. Suuremate lennukite eelis on kahtlemata kõrgem turvalisus, sest vähemasti mina olen seda usku, et tipplennukeid hooldatakse paremini ja nende meeskonnad (kaptenid) pole lennukoolist tulnud algajad. 

Nii et, suured lennukid - tere tulemast!

0
0
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased