Nõudlus laes – Lufthansa lendab Mallorcale suurte lennukitega
veigo
veigo
12. juuni 2021 02:42

Lufthansa võtab tarvitusele ebatavalised meetmed, et rahuldada reisijate lakke hüpanud nõudlust lendudele Palma de Mallorcasse nii Frankfurdist kui Münchenist. Kuna lendude broneerimine Mallorcale on võrreldes aprilliga juuni alguseks kasvanud 25 korda, paneb Lufthansa suvel laupäevastele lendudele oma kõige suuremad lennukid.

Lufthansa Boeing 747-8

Frankfurdist Palma de Mallorcale võetakse kasutusele Lufthansa kõige suurem lennuk Boeing 747-8. Selles on 364 istekohta võrreldes Airbus A321 215 istekohaga, mis sel liinil tavapäraselt kasutuses on. Kahekorruselises lennukis on 88 kohta äri- ja esimeses klassis ning 276 kohta turistiklassis (s.h. premium economy). Esimene B747-8 lend LH1152 väljub Frankfurdist laupäeval 17. juulil kell 10:20 ja jõuab Palma de Mallorca lennujaama kell 12:25. Tagasilend LH1153 toimub samal päeval kell 14:25, saabudes Frankfurti kell 16.45. Sama lennukit kasutatakse veel kolmel nädalavahetusel, 24. juulil, 31. juulil ja 7. augustil.

Lufthansa A350-900

Münchenist lennatakse 31. juulil Mallorcale 293 kohalise Airbus A350 lennukiga. Neist 48 on äriklassis ja 245 turistiklassis (s.h. premium economy). Lend LH2658 väljub Münchenist kell 09:50 ja jõuab Palma de Mallorcale 12:00. Tagasilend väljub 13:30 samal päeval.

Kui vaadata piletihindu, siis nädalavahetuse väljumised on umbes kaks korda kallimad, kui teistel päevadel. See viitab, et nõudlust on, eriti äriklassis. Kuna äriklassi pilet võimaldas broneerida ka esimese klassi istekoha, siis seda võimalust agaralt ka kasutati. Euroopa siselennul ei teki võimalust esimeses klassis lennata just sageli. Aga ka täishorisontaali käiv äriklassi iste on suurepärane pakkumine. Iseasi, kas kahetunnise lennu puhul tasub selle nimel üle 1000 euro (edasi-tagasi) välja käia.

Ka kõrgema turistiklassi istekoht pole Euroopas igapäevane nähtus. Selle eest küsib Lufthansa 20 eurot lisaks. Tundub väga mõistlik pakkumine.

Neid suuri transkont-lennukeid jah aegajt trehvab intra-EU liinidel ka, kuigi harva.

Väikseks selgituseks:

Firsti kohad asuvad selles lennukis peadekil ninas. Kohad 1-3.

Need, tõsi, on sel lennul reserveeritud enamasti HON/SEN klientidele. 

3.rea keskmiselt kahelt kohalt on oamamoodi lennusuunas vaatamise tunne veidi, kuna nina läheb üsnagi kitsaks lennukil kokku.

Omaette kogemus on selles lennukis  2.korrusel olev äriklass, peaksid olema kohad 81-88.

Kuigi teenus vastab kogu lennukis tavalisele intra-EU, siis nii öelda raudvaraline kogemus on jah, hoopis teisest “puust”.

2
0

Teoorias peaks 2xA321 olema lennufirmale odavam kui B748, kui just palju cargot pole. Mis Baleaaride puhul suht kahtlane.

0
0

Pakun, et siin on see variant, et Lufthansal kogub paras hulk suuri lennukeid praegu tolmu ja mõtlesid, et teeme siis parem täie raha eest PR-i.

1
0

Tundub tõenäoline

0
0

Veigo,

Just seda tüüpi, B748 lennukeid Lufthansal just üle ei ole.

Tegemist on hetkel ainsa neil lendava lennukiga, millel on First class ning kuna praegu ja järgmise 2 kuu jooksul taastatakse First ka kokku 5-6 USA liinil, siis on lennukitega üsna kitsas. Seepärast on LH ka reaktiveerimud viimase 2 nädala jooksul veel 3 varem nö ladustatud B748-t

Smallisiland

Puhtalt kütusekulu ei ole ainus faktor. On veel maandumisõigused, slotid. Ja lennuki vs mitme lennu käitluskulud lennujaamades. Lennuplaanidki. Ma olen küll ühel korral aastate jooksul näimid, kuidas BA-l oli HKG-LHR liinil 2 sama lennunumbriga (ühele siiski vist 0 või 1 lisatud)  ja 10 minutilise vahega jumbot lendamas, kuid  korralduslikult on palju lihtsam kasutada ühel lennul 1 suurt kui 2 väiksemat lennukit.

Promo aspekt on asja juures ka kahtlemata olemas.

Aga selliseid asju on ka varem juhtunud, et interkont teeb transkont hop-e. Reisijatel on selle üle ainult hea meel alatu olnud, kindlasti on nüüdki.

0
0

Natuke vaidleks vastu. Ryanairil näiteks (enne koroonat) lennukite täismüümisega probleemi polnud. Kas keegi arvab, et kui widebody oleks Euroopas kasumlik opereerida, siis O'Leary oleks need ostmata jätnud?

Slotid võivad küll probleemiks olla, aga ühe jumbo opereerimine short haulil tuleb ikkagi ilmselt kallim, kui kaks korda narrowbody.

Ma hetkel pole kursis hoidnud, kuidas koroona asja on mõjutanud, aga kes huvi tunneb, siis suured lennukid on (olid) käigus järgmistel liinidel

AY HEL-LHR,  kohati vist kaks korda päevas

BA ja IB MAD-LHR, mõlemal vist üks lend päevas

TK IST-Euroopa suuremad punktid, ei ole küll regulaarselt kavas, aga juhtub tihti

LATAM FRA-MAD, 5th freedom lend

0
0

Raul "järgmise 2 kuu jooksul taastatakse First ka kokku 5-6 USA liinil", selle kohta on mingid ametlikud andmed kuskil? Pannakse lende USAsse juurde ka?

0
0

To tatanka

Minule teatas seda esmalt HON Service mai lõpus ning peaasjalikult seoses lootusega, et selle mõjul avatakse juuli kekspaigas ka Frankfurdi First Class Terminal.

Juttu on sellest liinide ümbermängimisest siin https://onemileatatime.com/news/lufthansa-first-class-returns-united-states/

Samas on ka expertflyeris asi näha.

Chicago vahet juba lendab B748 Firstiga (süsteemides tähis 74H), täpsemalt LH430

Juulist juures: 

LH462 FRA-MIA 74H

LH456 FRA-LAX (juunis lendab veel 359, kuid alates 01.juulist 74H)

Augustist  alates

LH400 FRA-JFK 74H

LH402 FRA-EWR 74H

Septembris 

LH440 FRA-IAH

Eks loodetakse ka, et USA lõpuks (EL eeskujul) oma piirid ka ESTA alusel reisimiseks Schengeni-riikide elanikele avab. Pika nimekirja viisakategooriatega saab ka täna käia. Aga B1/B2 viisaga siiski veel mitte.

Kogu pandeemia-aja on Lufthansa käigus hoidnud Firstiga liine GRU (isegi sellega mõni nädal tagasi lennanud), MEX, JNB (loodan ka lähiajal käia, pilet olemas), EZE, PVG.

Tuleb arvestada, et ühe long-hauliga on  lennuk ühe returni lendamisel kinni ca 1,5 ööpäeva. USA EWR/JFK on nö lühikesed otsad, seal saab returni ööpäevaga tehtud vahel isegi tiba alla. Samas näiteks GRU-s on lennuk maapeal 13 tundi + ca samapalju mõlemal suunal lendamiseks. Minu teada on hetkel 74H ehk B747-8i lennukeid kokku 19 tk, neist osad veel  ladustatud ja reaktiveeritakse samuti lähikuudel.

Uutele A359-tele tuleb algsest plaanist erinevalt samuti sisse First, kuid need lennukid peaks esmalt minema Müncheni. Samuti ollaks üsna kindlad, et ka B777-tele tuleb siiski First, kuigi algul seda ei plaanitud. Samas läheb uute lennukitega aega. Ja seniks mängitakse Firsti-soovijad vajadusel Swissi peale ümber, sest LX omab Firsti kõikidel  kauglennukitel ja on kinnitanud, et nii ka jääb.

Minu isiklik spekulatsioon on küll, et siiski tuleb tagasi ka midagi A346-st.

0
0

To Raul_R

Tänud.
Mul ongi vajadus töö asjus 15-16.07 LAXi lennata, aga vist selleks ajaks ei ole veel varianti viisat/ESTAt saada. Ühtki uudist pole ka juba üle kuu selle kohta tulnud.

0
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased