Lufthansa nõukogu lükkas Saksamaa abipaketi tagasi

Kuidagi on nii kujunenud, et Saksa riigi võimalikust abipaketist Lufthansale on saanud kirjutada kaugelt rohkem, kui abist Euroopa teistele suurtele lennufirmadele (BA/IAG ja KLM/AF). Kui Lufthansa esialgu testis, kui kaugele nende bluff viib, siis plaanis maksejõuetust ja lõpuks nõustus Saksa riigi abipaketiga kaasneva osaluse ja vetoõigusega, siis nüüd tundub, et Lufthansa riikliku toetamisega seotud uudised pole ikka veel otsa lõppenud.

Nimelt jõudis Lufthansa nõukogu (Supervisory Board, järelvalvenõukogu) otsusele, et Euroopa Komisjoni plaan sundida Lufthansat konkurentsi edendamiseks loobuma osadest Frankfurdi ja Müncheni slottidest (määratud ajad maandumiseks ja õhkutõusmiseks) pole neile vastuvõetav, kuna nõrgestaks Lufthansa konkurentsivõimet nende kahes kõige olulisemas sõlmjaamas.

Hetkel on Lufthansa käes üle 2/3 Frankfurdi ja Müncheni slottidest. Euroopa Komisjoni soov oleks, et Lufthansa loobuks 72 slotist jäädavalt, Lufthansa oleks nõus loobuma slottidest vaid ajutiselt. Ka Angela Merkel ja Saksamaa praegune koalitsioon on Euroopa Komisjoni plaani vastu. Baieris kardetakse, et Lufthansa slotid võivad minna odavlennufirmade kätte, mis "ei ole töötajate suhtes sama vastutustundlikud, kui Lufthansa." Lufthansa päästmise häälekate kritiseerijate hulka kuulub mitte just üllatuslikult Ryanair.

Samas nenditakse ka Lufthansas, et Saksamaa abipaketile muud head alternatiivi pole.

See on jah juba omamoodi järjejutt :)

Aga eks Lufthansa lõpuks oma tahtmise saab ja FR jäetakse pika ninaga.

Kuna ka pr Merkel siin Lufthansat toetab võib üsna kindlasti juhtuda, et Saksamaa annab oma abi EL nõuetele tähelepanu pööramata. Saksamaa on ka varem leidnud, et kui EL otsused on piisavalt valed, et Saksamaa huvidega vastuollu minna, kehtivad neile Saksamaa huvid ennekõike.

Eks suured võivad ja saavad seda lubada. 

Vahel õnnestub ka väikestel. Läti on Airbalticu osas suutnud alati need “euroreeglid riigiabis” nö ära tinistada.

Kui Saksamaa lihtsalt eiraks Euroopa Komisjoni, siis mis huvi peaks kellelgi üldse olema EL suuniseid järgida? Pigem leitakse mingit sorti formaalne kokkulepe.

Ma olen oma kohatises naiivsuses aru saanud, et Euroopa olulistes küsimustes (a la rahandus ja välispoliitika) pole ei Saksamaal ega ka Prantsusmaal kunagi vajadust eirata Euroopa Komisjoni juhiseid kuna Euroopa Komisjonil pole lihtsalt  võimalust eirata Saksamaa ja Prantsusmaa arvamust... Ehk siis Ursula, Josep, Kadri jt. toredad inimesed kindlasti otsustavad kuid reaalses maailmas  võtavad enne Angela ning Emmanuel seisukoha.

Kipun seda "naiivset" (kuid vast üsna realistlikku) arvamust jagama. Küll nad ka sel puhul kokkuleppele jõuavad. Viiteid sellele juba on.

Tundub, et saivadki kaubale :)

Kuna vabanenud slotid peaks minema lennufirmadele, mis FRA või MUC praegu ei lenda, siis mis lennufirmad need üldse olla võiks?

Võimalik, et selliseid lennufirmasid ei tulegi. Oodatakse neid vist oksjonile 18 kuud...

Lisaks olla nagu ka piirang, et nende slottide kasutamisel on oluline, et füüsiliselt üks ja sama lennuk teeb neid kasutades 3 returntrippi kõnealusest lennujaamast, mis omakorda võimaldab seda vaid lühimarsruutidele.

Ehk siis LH juhtkonna kohati pokkerimänguna tundunud tegevus tasus end kuhjaga ära — lennufirma on päästetud ning mingeid erilisi kahjustavaid piiranguid peale ei saadud.

Tallinnast lendab LH taas igapäevaselt alates 15.06., kusjuures vaheldumisi kas siis hommikuti või õhtuti.

Hoimae pöialt ja on ka lootust, et juulis näeme kahte igapäevast lendu ning edasi läheme kiiresti normaalsuse poole.

Ja saaga jätkub...

LH-l pressiteade, et akstionäride üldkoosolekul vôib abipaketi heaks kiitmine ikkagi pôruda.