Lufthansa võtab digitaalse pagasilipiku kasutusele juba sel aastal
veigo
veigo
22. jaan 2016 10:13

Ilmselt teab enamik kogenud reisijaid, mis tunne on, kui ootad pagasilindi kõrval ja sinu äraantud pagas ei tule ega tule. Ja lõpuks jääbki saabumata. Järgneb vormide täitmine lennujaama puuduva pagasi letis, kuid kui oled parasjagu alustamas seiklusreisi mõnes eksootilises riigis või pead järgmine päev tähtsal ärikohtumisel viisakalt riides olema, siis ajab ikka meele mõruks küll. Õnneks tuleb pagasi kaotsiminekut ette aina vähem. Võrreldes 2007 aastaga on rändama läinud pagasi hulk kahanenud 61,3%.

Sel aastal plaanib Lufthansa välja tulla uuendusega, mis peaks reisijate stressi kadumaläinud pagasi juhtumitel oluliselt vähendama. Lennufirma on praeguseks juba mitmeid kuid testinud digitaalset pagasilipikut, kuid plaanib selle 2016. aastal ka laiemalt kasutusele võtta. See tähendab, et varsti on võimalik pagasi asukohta reaalajas jälgida mobiilirakenduse kaudu. Kui pagas on mingil põhjusel lennult maha jäänud, saab reisija sellekohase sõnumi ega pea pagasilindi ääres aega kulutama. Rakenduse kaudu saab ka sisestada aadressi, kuhu lennufirma peaks pagasi toimetama.

Kuigi reisija vaatenurgast on tegemist uue mõnusa mugavusteenusega, on kogu asja juures siiski paar "aga". Selleks, et reisija saaks digitaalset pardakaarti kasutada, peab tema reisikohver olema toodetud Saksa firma RIMOWA poolt, kes on Lufthansa partneriks digilipikute juurutamise juures. RIMOWA digitaalset pagasilipikut ei panda käepideme ümber, nagu seni tavaks, vaid see on integreeritud kohvri välisküljele. Peale seda, kui oled Lufthansa rakendusega lennule registreerunud (mis tähendab, et muuhulgas soovib Lufthansa saavutada ka seda, et pilet oleks ostetud otse nende käest, mitte mõnest online broneerimiselehelt), ilmub kogu vajalik info, s. h. näiteks ka roheline triip EL siselendude puhul, WiFi-ga varustatud kohvri elektroonilisele pagasilipikule. Pagasilipik peaks olema ilmastiku-, löögi- ja niiskusekindel.

Niisiis on digitaalse pagasilipiku toimimiseks vaja konkreetse firma uusimaid kohvreid. Vaadates RIMOWA kodulehele, näivad kõik nende kohvrid kuidagi üheülbalised välja. Varieerub vaid värvitoon. Maitse üle ei vaielda, kuid esimene ega kümnes eelistus RIMOWA kohver küll pole. Pole teada ka hind, millega sellise kohvri kätte saab. On arvatud, et esimese faasis võib elektrooniline pagasilipik kohvri hinnale lisada isegi 40-50 eurot. Muide, RIMOWA kodulehe andmetel müüakse nende toodangut ka Eestis (Stockmann, Kaubamaja ja Easy Travel Kristiines ja Ülemistes).

Pagasijälgimise tehnoloogiast võivad osa saada siiski ka need, kel RIMOWA kohvrit pole. Selleks tuleb pagasilipik kodus välja trükkida ja lisada sellele lennujaamas RFID tehnoloogiaga lisavidin. Pole siiski teada, missugustes lennujaamades neid saama hakkab (esialgu ilmselt Lufthansa sõlmlennujaamades Frankfurdis ja Münchenis), kas see maksab midagi ja kuidas tavaline paber üldse pagasi küljes vastu peab. Kokkuvõttes, tehnoloogiline võimekus ühest küljest on, kuid selle laiemaks levikuks on eeldusi veel veidi vähevõitu.

Loe ka pikemat ülevaadet samal teemal: Tulemas on elektroonilised pagasilipikud.

EMP-ga saab siis kohvrid kõik pildituks võtta. Pärast värvi järgi hea otsima hakata ;)

0
0

Jah, see on veel omaette küsimus, kuidas digilipikute turvalisusega olema saab.

0
0

Ei saa aru, miks Lufthansa selle lihtsa asja nii keeruliseks teeb. Põhimõtteliselt on juba täna olemas NFC kaudu ühildatavad ja e-tindi tehnoloogial põhinevad kohvrisildid, mille võid kinnitada iga kohvri külge ja mille kaudu saab siis kohvriomanik teada, kus tema pagas parasjagu on. British Airways tuli juba 2013.a. välja, et testib sellist süsteemi (http://www.geek.com/chips/british-airways-to-start-using-nfc-enabled-e-ink-luggage-tags-1560517/), samas paraku puudub mul info, kaugele nad sellega jõudnud on. Sisuliselt samasuguse tootega on välja tulnud ka Vanguard (http://www.nfcworld.com/2013/11/06/326714/vanguard-offers-nfc-bag-tag-texts-location-owner/) ja ilmselt ka teisigi tootjaid.

0
0

See on jah hea küsimus, miks Lufthansa seda teed on läinud. Ka üks Hollandi firma pakub lihtsamat lahendust. Kui lihtsam tehnoloogia on juba nii mõnelgi firmal olemas, siis miks seda ei rakendata, vaid Lufthansa tuleb mingi kohvrifirma tunduvalt kallima lahendusega?

0
0

Vastus küsimusele miks? on lihtne -- marketing as usual ;-) Ehk maakeeli öeldes -- suurfirmade turunduskokkulepped ja -põhimõtted on äraarvamatud...

0
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased