Viimased kommentaarid

Reisitõrkeks loetakse üldjuhul kas reisi katkemine, ärajäämine, või reisile hilinemine. Silmas tuleb pidada, et tegemist on kahe erineva reisiga, seega ei saa olla tegemist reisi katkemisega (kuna reis ei ole veel alanud).

Ärajäämise all peetakse üldjuhul silmas olukorda, kus väljaostetud reis jääb ära kindlustusvõtja või mõne lähedase haigestumise, surma vms sellise asjaolu tõttu. Sellist asjaolu ka hetkel ei ole nimetatud.
Seega saab tegemist olla ainult reisile hilinemisega. Reisile hilinemiseks loetakse üldjuhul regulaarse ühistranspordi (nt. lennuk, buss, laev jne) hilinemist reisi alguspunkti, mistõttu kindlustatu ei jõua reisile. Samas, üldjuhul peetakse selle all silmas ka seda, et hilinemine peab olema toimunud kas ühistranspordi tehnilise rikke või ilmastikutingimuste tõttu st. mitte igal põhjusel hilinenud ühistransport ei ole kindlustuskaitse all. 

Kõik sõltub ikkagi kindlustustingimustest, kuid juhul kui eelmise reisi lend hilineb tehniliste asjaolude või ilmastikutingimuste tõttu, siis on võimalik sellist riski kindlustada küll. Vaata erinevate seltside tingimused läbi, et kes hilinemise vastu kaitset pakub ja millistel tingimustel. 

Meditsiini kate võiks olla olla ikkagi võimalikult suur. Võid vaadata hinda ühe või teise kindlustussummaga, kindlustusmakset mõjutab selle suurus suhteliselt vähe. Üldjuhul mõjutab reisikindlustuse puhul makse suurust pigem reisitõrke summa ja igasugused eritingimused a la riskiohtlik töö jne. Seega kui nende vastu huvi ei ole (tõrke minimaalne kaitse võiks muidugi olla), siis on hinnavahed väikesed ja pigem võtaks meditsiini katte võimalikult suure. Kui midagi juhtub, siis on see ka tunduvalt olulisem kui ärajäänud lend või kadumaläinud kohver. Kindlasti loe ka tingimusi, kuna seltside tingimused pole sugugi ühesugused. Ehk isegi kui summa on suur, võib mõni juhtum olla välistatud, mis teises seltsis, kus on väiksem maksimaalne summa, juhtumiks tunnistatakse. 

Ilmselt oleks kõige rohkem abi sellest kui helistaksid mõnele seltsile ja küsiks? Või kui ei viitsi kõiki seltse läbi helistada ükshaaval, helista mõnele maaklerile. 

Jaanapr - ma pakkumisi ei küsinud, aga erinevate ettevõtete renditingimusi sirvides oli mitmeid, kes ei olnud läbisõidupiirangust ühtegi sõna kirjutanud, mis muidugi ei tähenda, et lõpuks lepingut sõlmides seda ei oleks. Paar ettevõtet pakkusid ka 6k, mõni 5k jne. Ma neid kõiki läbi ei vaadanud. Ma ei või siin reklaami teha ei või teha, aga üht ettevõtet tean küll kindlalt, kellel LS piirang puudub ka välisriikides. Vähemalt oli see nii mõned aastad tagasi. 


Vastus oleks rendiautoga. Aga üldplaanis on see teemapüstitus küllaltki mõttetu, sest see ei Anna mingisugustki olulist infot. Huvitavam oleks see arutelu teemal isiklik auto vs rendiauto, sest mõlemal on omad plussid ja miinused. Teatavasti kulutab üks kolmenädalane ca 8k km tripp sõidukit üksjagu. Rendiauto puhul see kliendivaates jällegi rolli ei mängi ja saab valida täpselt sobiva suuruse, -mootori ja -varustusega sõiduki. Isikliku sõiduki puhul lähed sellega, mis on :) Samas, kahjuks ei paku Eestis rendifirmad nt eriti cng sõidukeid, mis vähendab oluliselt kulutusi kütusele. Kui isiklik sõiduk kasutab cng-d, siis on suur kiusatus sellega minna ning tavalisest bensukast või dislast ei taha enam midagi kuulda. Seega küsiks pigem, et kas reisite isikliku sõidukiga või rendisõidukiga ning miks just selline valik.

Tavaoludes on kindlasti piisav ja lennujaam ei ole tõepoolest kuigi suur, aga turvajärjekord oli viimati pikk ja aeglane. Kohver jõudis lindile ca 20 minutiga. Kõik sõltub täpselt sellest, palju on teisi lende samal ajal saabumas-lahkumas ja kas RIX-SXF lend saabub õigeaegselt. Ma ilmselt käsipagasi võtaks lennukisse kaasa, aga muidu pole põhjust väga muretseda. RIX-SXF lennu hilinemise korral on sel juhul vähemalt pagas kaasas ja saad järgmisele lennule joosta ning kui väga vaja, siis turvajärjekorras ettepoole trügida, aga kui pead kuskil lennujaama avarustes tiirlevat kohvrit ootama, siis seda protsessi kiirendada ei saa. 

Lätis ei olegi teadaolevalt hetkel ühtegi tanklat ja Leedus on igapäevaselt toimivad avalikud tanklad Klaipedas ja Vilniuses. Vilniuse tankla näidik näitas viimati küll aiateibaid, aga paagi sai täis. 


Šiauliaist saab ca 1h ajavahemiku jooksul (kui soovid sulas maksta), aga nad ise soovitavad ette helistada, kui muul ajal on soov neid külastada. http://sgdujos.lt/en/cng-filling-stations/ 

Kaunase tankla ei ole väidetavalt avalikuks kasutamiseks, ilmselt neil ei ole sõiduautole mõeldud püstolit ja saab ainult busse tankida. 

Suuremalt jaolt on olulisemad nimetatud. Taxify töötab ka päris laialdaselt, seega kulub see ka vahel reisil ära. Võib-olla ei ole päris reisiäpp, aga pärast seda kui netflixile offline mode lisandus, valin alati enne reisi mõned filmid välja, mida lennukis ajaviiteks vaatan. Paljudel lendudel onboard infotainment puudub või on valik nii ja naa. 

Ok, nüüd nägin, et 18 päeva on veel aega. Igal juhul siin on õpetus olemas selliseks olukorraks: https://www.airbnb.co.uk/help/article/767/what-is-the-resolution-center

Ma saan ka samamoodi aru nagu vatse ehk kui broneeritud kuupäevani on vähem kui 7 päeva, on majutajal õigus saada sinult kokku 124 eurot, mida sa tagasi ei saa. Kuna sa oled 170.84 tasunud, siis saad tagasi 46.84 eurot. 


Iseküsimus on see, et broneeritud majutus ei vasta nendele lepingutingimustele, mille majutaja oli välja kuulutanud. Sel juhul sõltub nüüd konkreetselt Airbnb tüüptingimustest, kuid see võiks iseenesest anda aluse ikkagi kogu broneeringu eest tasutu tagasisaamiseks. Airbnb soovitab võtta ühendust majutajaga ja sel juhul kokku leppida tühistamises ja kogu raha tagastamises.  Seega ma kirjutaks majutajale ja tooks välja, et kuna majutajal ei ole võimalik välja pakkuda neid tingimusi, mis olid pakkumises, siis palun majutajal ise tühistada. Kui majutaja sellega ei nõustu või sulle ei vasta 24h jooksul, siis kirjuta sellest Airbnb-le.

Sellist kaitset nagu sa sisuliselt soovid - kogurisk ilma välistusteta, ei paku ükski selts. Ilmselt peaksid mõne kindlustusmaakleri poole pöörduma, kes kindlustushuvi täpsemalt välja selgitab ja selle põhjal seltside hinnad välja toob.

Müügis on neid küll, kuid rentida on keerulisem. Küsi tqhq.ee foorumist ka. Kui üldse, siis tõenäoliselt sealtkaudu jõuad nendeni, kel võib teardrop olemas olla. 




Kui su lend Tallinnast algab, siis võib see sõit juba ka Tallinna lennujaamas lõppeda (sõltub, kas selle sõidu lennud on kõik ühel piletil), sest lennufirma võibolla ei luba sind pardale kui esta esta tingimused ei ole täidetud.

Kasutan kahe simiga telefoni ja vastavalt vajadusele olen sihtkohas ostnud kohaliku simi, millel ka 4g olemas. Sellise simi järgi, millist sa kirjeldad, ei olegi otsest vajadust leidnud. Lisaks on saadaval ka nn. taskuruuterid, kuhu saab kohaliku simi sisse pista ning sellega wifi ala luua (sobib nt neile, kel kahe simi tugi puudub). EU siseselt puudub nüüdsest üldse vajadus reisimisel eraldi sim hankida. Aga mõte iseenesest on huvitav, et kui veel mõne lahenduse leiad, siis anna siin teada.

Ära seda infoliini juttu veel nii tõsiselt võta. Seal võis vabalt olla mõni möödarääkivus vms. Esita esmalt ikka kahjuavaldus ära ja oota otsus ikkagi ära. Kui on keeldumine, siis peab selts ikkagi selgitama, et milline välistus rakendub või miks ei ole tegemist juhtumiga ja kui sa selle otsusega ei nõustu, võid alati kindlustusseltside liidu (www.eksl.ee) juures tegutseva lepitusorgani poole pöörduda. See on sulle tasuta ja mingeid kulusid, peale enda ajakulu ei kaasne. Olen ise lepituses osalenud ja jõudsime seal seltsiga sobivale kokkuleppele.

Peab tunnistama, et saidi uuendamisega ei näe briti saidil ise ka seda võimalust enam. Samas, .com lõpuga lehel on see võimalus olemas. Vt. võrdle hindu mõlemal lehel ja otsusta selle järgi, et kust kogu asja enda jaoks soodsamalt kätte saad. Pigem on Nationali eeliseks just see, et saad valida sellise sõiduki, mis kõige rohkem meeldib, sõidukid on uued ja korralikud ning asjaajamine on väga lihtsaks tehtud, et kui hinnavahe mõne sellise rendifirmaga, kes sellist eelist ei paku, suur ei ole, siis soovitan Nationali eelistada.

Täpselt nii ongi, et kui ise loll (raskelt hooletu) oled, siis raskest hooletusest tulenevate kahjude kindlustamiseks pead lisakindlustuse ostma. Seega vaata et alati paagis alati kütust oleks ja ära võtmeid ära kaota :)

Ise ei ole seda katsetanud, aga esimese asjana leidsin selle: https://debitcardcarhire.com/germany-car-hire-with-a-debit-card/

Vt. kas mingeid review-sid või muid kommentaare leiad kuskilt. Bremenis lubavad nad olemas olla.

Rattaga oleks väga pikad vahemaad jah. Vt. nt. google maps-ist, kui võtad marsruudi lennujaamast nt. Chinese Theatre-i juurde, siis läbib seda jalgrattaga ainuüksi üle ühe tunni. Santa Monica-sse on sealt omakorda tund aega sõitu rattaga, seega ei soovitaks väga kui aega niigi vähe on.

Annaks ka hääle auto rentimisele kindlasti. Parkimine ei ole nii hull midagi. Mäletan, et parkisime ise auto sellesse parkimismajja: https://goo.gl/wRdmRV Hinda täpselt ei mäleta, aga ju siis ei olnud midagi märkimisväärset. Kui seal ruumi pole, siis on neid parkimismaju ümbruses veel või siis vaata kõrvaltänavaid ning kindlasti jälgi parkimist reguleerivaid märke.
Kunagi oli endal ühes suurlinnas sisuliselt vaja lennujaama vahetada ja siis soodsaim variant oligi rentida sõiduk ja tagastada teise lennujaama. Kuna see oli siiski ühes piirkonnas, siis ei võetud ka eraldi teise lennujaama tagastamise tagastamise tasu. Samuti oli hilisõhtune aeg ning sõiduki rentimine viiele inimesele oli soodsam ja mugavam kui kõigile ühistranspordipiletid soetada või takso võtta.

Ummikud on minu meelest kõige hullemad seal ikkagi kiirteedel ja linna ümbruses. See walk-of-fame-i piirkond oli selles osas siiski suhteliselt rahulik. Muidugi sõidukeid oli, aga mitte midagi märkimisväärset, et oleks pidanud tunde seal passima. Samas võibolla tol korral lihtsalt vedas.

Isiklikku kokkupuudet ei ole, kuid eeldan, et päris nii ei saa. Tänaseks on palju erinevaid rahapesu tõkestamist käsitlevaid rahvusvahelisi kokkuleppeid ning seega eeldan, et konto tegemiseks pead ikkagi panka kohale ilmuma ning ka siis võib välisriigis konto avamine küllaltki keeruline olla.
Üks artikkel, mis ette tuli sellega on siin: http://bkpk.me/how-to-open-a-us-bank-account-as-a-tourist/

Teine variant on alati mõni riiuliettevõte osta, millel on konto juba olemas, aga tihti rakenduvad sel juhul kõikvõimalikud kohustused, mis on vastavas riigis ettevõtetele ette nähtud - maksud, deklaratsioonid jne, muutudes seega üsna kalliks ja tülikaks.

Kui sul juhtub muidugi olema ettevõte, mis sellele kontole kohe ka suure summa paigutab, siis on uksed igas pangas avatud :)

Igaks juhuks mainin ära, et avatud alkoholitaarat ei tohi enamikes osariikides sõiduki salongis olla. Ka tagaistuja käes mitte.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_open_container_laws

Mind ajas muigama see märk: http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/800x450/format/jpg/quality/85/http://o.aolcdn.com/os/autos/photos/20120725_speeding-aircraft_612mz.jpg

Pärast otsisin netist üles, et kas tõesti tehakse nii ja selgus, et eriti mitte, sest see olevat - "üllatus-üllatus" - liiga kalliks lahenduseks osutunud.

Seega sellist olukorda ilmselt ei teki: http://i.imgur.com/il2q8.jpg :)

Aga võibolla mõni tripikas teab selle märgi ajalugu paremini.

Ming, kui kohale/tagasi jõuad, siis anna teada, kuidas läks selle apartmentiga.