Viimased kommentaarid

Valisin enne 5-tärni hotellid ja siis tekkis see kast juurde. Kui seda valikut ei lisanud, siis ei näinud samuti. 

Bookingus kuvab, et Royal Casino Spa & Hotel Resort-is peaks olema. Lisaks 2tk Jurmalas. 

Üks oluline asjaolu reisikindlustuse puhul, mida ka siin tripis sageli segamini aetakse, on see, et reisikindlustust ei pakuta üldjuhul koguriskikindlustusena vaid kindlustuskaitse katab ainult konkreetselt lepingus (tingimustes ja poliisil) kokku lepitud juhtumeid. Ehk siis kui konkreetset juhtumit tingimustes kirjeldatud ei ole, siis kindlustuskaitset sellise juhtumi vastu ei ole. Paraku eeldavad paljud, et kindlustus katab alati kõikvõimalikke juhtumeid, mis reisi jooksul tekivad, mis tekitabki arusaamatusi. 

Maakler esindab üldjuhul seltsi ees klienti ja samamoodi on ka kirjeldatud juhtumi puhul, kuid kui tegemist ei ole kindlustusjuhtumiga, siis ei saa maakler ka rohkem aidata.

Kas riietele on eraldi kastid? Minu arusaamise järgi on ainult ühed kastid ja need ongi mõeldud käsipagasi (ja kõige muu) jaoks. Ei meenu ka, et mujal lennujaamades teistmoodi oleks. Eraldi kastide jaoks peaks olema ka eraldi kastide tagastamise süsteem ning kokkuvõttes ajaksid suurem osa reisijatest need ikka omavahel segamini. Ehk siis see oleks mõttetu investeering kuna ei täidaks oma eesmärki ja sellega jändamine suurendaks ainult julgestustöötajate töökoormust ning pikendaks järjekorra ooteaegu. Kui esemete paigutamine ei õnnestu kuidagi nii, et määrdumine vältimatu oleks, siis pane turvakontrolliks mantlile mingisugune kott ümber. Ma ei oska öelda, kas see on lubatud või mitte, aga kui see nagunii skännerist läbi käib ja keelatud esemeid ei ole, siis ei tohiks sellest probleemi tekkida. 

Üldiselt on lennuk ju tänapäeval samasugune ühistransport nagu buss ja tramm, mida kasutades peab arvestama, et maailm on kirju.

Artiklis on niipalju ikkagi selgitatud, et läbirääkimised käivad ja leping Majandus- ja Kommunikatsiooniminiseeriumis on koostamisel. Ilmselt muuhulgas arutatakse, kas Tallinna elanikud ikka tasuta sõita saavad ja kuhu rohelise kaardi validaatorid paigutada - kas lennukisse või väravasse. 

Teinekord siis suhtle teenindajatega sel teemal, küll nad lahenduse leiavad. Erandlikke olukordi tuleb ikka ette, aga ega erandite pärast ei hakka ükski lennufirma siis suuri ja kulukaid ümberkorraldusi tegema. 

Tõenäoliselt ei tulegi kuna selleks ei ole piisavalt ruumi või peaks pardale lubatav käsipagas olema oluliselt väiksemate mõõtmetega. Mõned lennufirmad (nt Nordica) korjavad käsipagasi väravas ära ja peale lendu saab lennuki kõrvalt kätte, aga see ei ole igas olukorras teostatav. 

Aga alati on võimalik osta pilet äriklassi või paigutada enda pagas eesoleva istme alla. Kui see kogu jalaruumi ära võtab ja on pisut pikem lend, siis enne maandumisega alustamist (ca 20 min) antakse ju ka teada, et peagi hakatakse maanduma. Kui käsipagas on lennuki teises otsas, saab selle ju ära tuua ja kasvõi ainult maandumise ajaks eesoleva istme alla paigutada.

Täienduseks, et buss+kohalik rong Märsta kaudu variandi puhul on võimalik osta ka 75 minuti pilet, mis mälu järgi maksis ca 50 SEK (täpset hinda ei mäleta, kuid see on netist ilmselt leitav) ja seda ka nädalavahetusel. See sobib hästi juhul kui ei ole vaja kesklinnas rohkem ühistransporti kasutada. 

Loogika on selline, et Salva pakub seda reisikindlustuse paketis lisakaitsena. Kindlustusest on maakler ning pakub lihtsalt lisateenust omavastutuse vähendamise  näol nende vahendusel sõlmitud kindlustuslepingutele. Samasugust teenust pakub ka nt Iizi. Ehk siis, selleks et saada nt. PZU kaudu rendiautole 0 omavastutuse kaitset, tuleks kaskokindlustuse leping (see kaitse sisaldub kallimas kaskopaketis, mitte tavakasko paketis) sõlmida Kindlustusesti või Iizi vahendusel ja võtta lisaks vastav teenus, mida maakler pakub. Juhul kui nüüd toimub reisil rendiautoga kindlustusjuhtum ja rendilepingu excess on näiteks 1500€, siis võtab rendifirma selle krediitkaardilt maha (või esitab nõude muul viisil), millest tuleb kindlustusandjat teavitada ja kes hüvitab siis 1300 ning 200 hüvitab maakler. Kas selline poliis maakleri kaudu sõlmides ära tasub, eks seda saab igaüks ise otsustada. Ma ei ole selle teenuse hinda kokku vaadanud, sest see sõltub riskiasjaoludest ja on iga isiku puhul erinev.

Reisitõrkeks loetakse üldjuhul kas reisi katkemine, ärajäämine, või reisile hilinemine. Silmas tuleb pidada, et tegemist on kahe erineva reisiga, seega ei saa olla tegemist reisi katkemisega (kuna reis ei ole veel alanud).

Ärajäämise all peetakse üldjuhul silmas olukorda, kus väljaostetud reis jääb ära kindlustusvõtja või mõne lähedase haigestumise, surma vms sellise asjaolu tõttu. Sellist asjaolu ka hetkel ei ole nimetatud.
Seega saab tegemist olla ainult reisile hilinemisega. Reisile hilinemiseks loetakse üldjuhul regulaarse ühistranspordi (nt. lennuk, buss, laev jne) hilinemist reisi alguspunkti, mistõttu kindlustatu ei jõua reisile. Samas, üldjuhul peetakse selle all silmas ka seda, et hilinemine peab olema toimunud kas ühistranspordi tehnilise rikke või ilmastikutingimuste tõttu st. mitte igal põhjusel hilinenud ühistransport ei ole kindlustuskaitse all. 

Kõik sõltub ikkagi kindlustustingimustest, kuid juhul kui eelmise reisi lend hilineb tehniliste asjaolude või ilmastikutingimuste tõttu, siis on võimalik sellist riski kindlustada küll. Vaata erinevate seltside tingimused läbi, et kes hilinemise vastu kaitset pakub ja millistel tingimustel. 

Meditsiini kate võiks olla olla ikkagi võimalikult suur. Võid vaadata hinda ühe või teise kindlustussummaga, kindlustusmakset mõjutab selle suurus suhteliselt vähe. Üldjuhul mõjutab reisikindlustuse puhul makse suurust pigem reisitõrke summa ja igasugused eritingimused a la riskiohtlik töö jne. Seega kui nende vastu huvi ei ole (tõrke minimaalne kaitse võiks muidugi olla), siis on hinnavahed väikesed ja pigem võtaks meditsiini katte võimalikult suure. Kui midagi juhtub, siis on see ka tunduvalt olulisem kui ärajäänud lend või kadumaläinud kohver. Kindlasti loe ka tingimusi, kuna seltside tingimused pole sugugi ühesugused. Ehk isegi kui summa on suur, võib mõni juhtum olla välistatud, mis teises seltsis, kus on väiksem maksimaalne summa, juhtumiks tunnistatakse. 

Ilmselt oleks kõige rohkem abi sellest kui helistaksid mõnele seltsile ja küsiks? Või kui ei viitsi kõiki seltse läbi helistada ükshaaval, helista mõnele maaklerile. 

Jaanapr - ma pakkumisi ei küsinud, aga erinevate ettevõtete renditingimusi sirvides oli mitmeid, kes ei olnud läbisõidupiirangust ühtegi sõna kirjutanud, mis muidugi ei tähenda, et lõpuks lepingut sõlmides seda ei oleks. Paar ettevõtet pakkusid ka 6k, mõni 5k jne. Ma neid kõiki läbi ei vaadanud. Ma ei või siin reklaami teha ei või teha, aga üht ettevõtet tean küll kindlalt, kellel LS piirang puudub ka välisriikides. Vähemalt oli see nii mõned aastad tagasi. 


Vastus oleks rendiautoga. Aga üldplaanis on see teemapüstitus küllaltki mõttetu, sest see ei Anna mingisugustki olulist infot. Huvitavam oleks see arutelu teemal isiklik auto vs rendiauto, sest mõlemal on omad plussid ja miinused. Teatavasti kulutab üks kolmenädalane ca 8k km tripp sõidukit üksjagu. Rendiauto puhul see kliendivaates jällegi rolli ei mängi ja saab valida täpselt sobiva suuruse, -mootori ja -varustusega sõiduki. Isikliku sõiduki puhul lähed sellega, mis on :) Samas, kahjuks ei paku Eestis rendifirmad nt eriti cng sõidukeid, mis vähendab oluliselt kulutusi kütusele. Kui isiklik sõiduk kasutab cng-d, siis on suur kiusatus sellega minna ning tavalisest bensukast või dislast ei taha enam midagi kuulda. Seega küsiks pigem, et kas reisite isikliku sõidukiga või rendisõidukiga ning miks just selline valik.

Tavaoludes on kindlasti piisav ja lennujaam ei ole tõepoolest kuigi suur, aga turvajärjekord oli viimati pikk ja aeglane. Kohver jõudis lindile ca 20 minutiga. Kõik sõltub täpselt sellest, palju on teisi lende samal ajal saabumas-lahkumas ja kas RIX-SXF lend saabub õigeaegselt. Ma ilmselt käsipagasi võtaks lennukisse kaasa, aga muidu pole põhjust väga muretseda. RIX-SXF lennu hilinemise korral on sel juhul vähemalt pagas kaasas ja saad järgmisele lennule joosta ning kui väga vaja, siis turvajärjekorras ettepoole trügida, aga kui pead kuskil lennujaama avarustes tiirlevat kohvrit ootama, siis seda protsessi kiirendada ei saa. 

Lätis ei olegi teadaolevalt hetkel ühtegi tanklat ja Leedus on igapäevaselt toimivad avalikud tanklad Klaipedas ja Vilniuses. Vilniuse tankla näidik näitas viimati küll aiateibaid, aga paagi sai täis. 


Šiauliaist saab ca 1h ajavahemiku jooksul (kui soovid sulas maksta), aga nad ise soovitavad ette helistada, kui muul ajal on soov neid külastada. http://sgdujos.lt/en/cng-filling-stations/ 

Kaunase tankla ei ole väidetavalt avalikuks kasutamiseks, ilmselt neil ei ole sõiduautole mõeldud püstolit ja saab ainult busse tankida. 

Suuremalt jaolt on olulisemad nimetatud. Taxify töötab ka päris laialdaselt, seega kulub see ka vahel reisil ära. Võib-olla ei ole päris reisiäpp, aga pärast seda kui netflixile offline mode lisandus, valin alati enne reisi mõned filmid välja, mida lennukis ajaviiteks vaatan. Paljudel lendudel onboard infotainment puudub või on valik nii ja naa. 

Ok, nüüd nägin, et 18 päeva on veel aega. Igal juhul siin on õpetus olemas selliseks olukorraks: https://www.airbnb.co.uk/help/article/767/what-is-the-resolution-center

Ma saan ka samamoodi aru nagu vatse ehk kui broneeritud kuupäevani on vähem kui 7 päeva, on majutajal õigus saada sinult kokku 124 eurot, mida sa tagasi ei saa. Kuna sa oled 170.84 tasunud, siis saad tagasi 46.84 eurot. 


Iseküsimus on see, et broneeritud majutus ei vasta nendele lepingutingimustele, mille majutaja oli välja kuulutanud. Sel juhul sõltub nüüd konkreetselt Airbnb tüüptingimustest, kuid see võiks iseenesest anda aluse ikkagi kogu broneeringu eest tasutu tagasisaamiseks. Airbnb soovitab võtta ühendust majutajaga ja sel juhul kokku leppida tühistamises ja kogu raha tagastamises.  Seega ma kirjutaks majutajale ja tooks välja, et kuna majutajal ei ole võimalik välja pakkuda neid tingimusi, mis olid pakkumises, siis palun majutajal ise tühistada. Kui majutaja sellega ei nõustu või sulle ei vasta 24h jooksul, siis kirjuta sellest Airbnb-le.

Sellist kaitset nagu sa sisuliselt soovid - kogurisk ilma välistusteta, ei paku ükski selts. Ilmselt peaksid mõne kindlustusmaakleri poole pöörduma, kes kindlustushuvi täpsemalt välja selgitab ja selle põhjal seltside hinnad välja toob.

Müügis on neid küll, kuid rentida on keerulisem. Küsi tqhq.ee foorumist ka. Kui üldse, siis tõenäoliselt sealtkaudu jõuad nendeni, kel võib teardrop olemas olla. 




Kui su lend Tallinnast algab, siis võib see sõit juba ka Tallinna lennujaamas lõppeda (sõltub, kas selle sõidu lennud on kõik ühel piletil), sest lennufirma võibolla ei luba sind pardale kui esta esta tingimused ei ole täidetud.