Viimased kommentaarid

Ma võtaks kõigepealt lennujaama kodulehe ette ja vaataks, millised rendifirmad seal üldse tegutsevad. Vaataks need kõik läbi, kes mõistliku hinnaga 0-omavastutusega või madala omavastutusega pakuvad. Itaalia on üks väheseid kohti, kus ilma selleta eriti sõidukit rentida ei soovi. Esiteks on need kohalikud frantsiisipidajad tihti sullerid ja teiseks, teades kui hooletult seal kohalikud sõidavad, siis ei tahaks rendifirmale 1200€ omavastutust kinkida. Siis kui valikust on pilt ees, vaataks konkreetselt selles lennujaamas tegutsevate pakkujate review-sid. Hind ei ole ainus argument, pigem kas sõidukid on puhtad ja korras, kus on vähem negatiivset tagasisidet jne. Kui siis 2-3 veel sõelal on, teeks kiire otsingu vahendajate seas, et kas saaks sama pakkumist samadel tingimustel pisut soodsamalt. Vahendajad ei paku tavaliselt 0-omavastutust oma kanalis vaid pigem antakse vahendajate müügikanalisse lihtsalt mingisugune soodsam netohind, millele vahendaja lisab siis oma teenustasu ja täiendavad lisateenused (nn. omavastutuse tagasimaksmine vms). Samas saab vahendajate kaudu sõlmitud rendilepingu puhul vahel 0 omavastutuse letist juurde osta, mille maksumus on tõenäoliselt kuskil rendifirma kodulehel olevates tingimustes ka olemas. Seega lõpphinna teadasaamiseks (kus sisalduks ka 0 omavastutus), peab sel juhul pisut vaeva nägema. Kui vahendaja kaudu midagi paremat ei leia, broneeriks otse rendifirmast.

Võid rentida ka mõne vahendaja kaudu (rentalcars.com, argus jne), kes pakuvad sulle sisuliselt sama asja, kuid sinu vastutus on 0, mitte 200. Ehk siis juhtumi korral kasseerib rendifirma sinult 1600 ja vahendaja maksab hiljem tagasi. Aga kindlasti loe enne tingimused läbi, et millised toimingud tuleb juhtumi toimumisel teha.

viisat mitte, aga esta on vaja ikka teha

See worldwideinsure on samuti ainult omavastutuse kindlustus ehk sellega sa ei kindlusta sõidukit ega enda vastutust (ehk siis nn. liikluskindlustus) vaid kahju korral hüvitavad ainult omavastutuse. Mis on ka loogiline, sest £70-£90 aasta oleks täiesti olematu raha kui kogu sõiduk oleks kaitse all. Eestis ju odavam kasko on al 350€ aastas, et vaevalt nüüd rendiautole saaks väiksema raha eest aastaringse kaitse, mis kehtiks üle maailma.

Vaatasin suvalist pakkumist rentalcars.com-ist. Nende kaudu tehtud pakkumisel oli küll võimalik kindlustus juurde osta ning siis see omavastutuskindlustus viiks su enda riskid nulli. Et mis rendifirma see on, mis kindlustamata sõidukeid rendib?

Mõni Eestis tegutsev selts pakub tõepoolest rendiautole kaitset, kuid üldjuhul hõlmab see ainult omavastutuse osa ehk tegemist ei ole eraldiseisva sõidukikindlustusega ning sellega ei kindlustata sõidukit ennast. Hüvitise saamise eelduseks on siis see, et sõiduk on kindlustatud rendifirma vahendusel võetud kindlustusega või mõne kolmanda kindlustusandjaga sõlmitud lepinguga ning Eesti kindlustusandja maksab omavastutuse osa, mida rendifirma poolt pakutud kindlustusandja ei hüvita, tagasi. 

Teemaalgatajale - kas Mehhiko rendifirma tingimused lubavad sõidukiga vabalt üle piiri sõita?

Isenesest huvitav lähenemine. Müüb end bookingu lehel, aga vahendustasu maksab homeaway.com-ile. Ju siin nende vahendustasu on niipalju väiksem. Booking ilmselt rakendaks head leppetrahvi sellise lähenemise puhul.


Homeaway.com on airbnb alternatiiv (kuulub Expediale) ja saiti otseselt karta ei tuleks, aga eks ettevaatlikuks teeb ikka. Ma vaataks homeaway.com tingimused üle, et kui majutusasutus raha ette ei saa (ettemakse jääb mingiks ajaks vahendaja kätte) või pakub homeaway muid garantiisid, siis ei ole kliendil otseselt põhjust muretseda. Oluline on ka see, et kas bookingus saab tasuta tühistada või mitte.

Vabandust, aga $50-$60 on üle makstud. Sõltub muidugi täpsemalt asukohast ja kuupäevadest, aga $30+- (päev) (sisaldab LDW ja SLI) eest on saadaval nii SUV-id (a la RAV4) kui ka full size (a la Camry) . 

Kui sõidukil on kaskokindlustus ja soovid, et sellest ka Türgis kasu oleks, siis kontrolli kindlustuslepingust, et kas see ka Türgis kehtib. Üldiselt on kehtivuspiirkonnaks Euroopa majanduspiirkonda kuuluvad riigid, kuid osad seltsid annavad ka laiema kaitse. Kui see Türgis ei kehti, siis küsi seltsist, et kas Türgi reisi ajaks oleks võimalik saada lisakaitse. 

Siit leiab info viisataotluste juurde lisatava broneeringu osas: https://www.schengenvisainfo.com/flight-itinerary-visa-application/


Kokkuvõttes soovitatakse kasutada broneerinmiseks seda saiti: https://visareservation.com/

Maksab $30 ja saad soovitud broneeringu.

Ise ei ole proovinud, aga kui proovid, siis anna teada kas kõik toimis. 

Minnesota osariigi põhjaosas on üpris suur soomlaste kogukond. Suurem
ränne toimus küll 19. Sajandi lõpul, kuid järeltulijad on Soome kultuuri hoidnud. Seal peaks olema nii mõnigi muuseum ja ka sauna peaks saama. Kui on
huvi, siis vast leiad netist ka rohkem infot selle kohta.  

Sellega meenub ka üks lugu - sattusin kunagi
ühe kohalikuga (tol hetkel ma ei teadnud Minnesotast ega sealsest Soome
kogukonnast midagi) vestlema ja hakkasin uhkusega rääkima Eestist ja saunast
jne. Seepeale näitas ta mulle fotot enda kodus olevast Soome saunast :)

Kui keegi on hiljuti Marokot külastanud, siis pakuks huvi ka Maroko antud teema võrdluses.

Momondo leiab nendeks kuupäevadeks 165€+pagas millest üks ots on Jetblue-ga. Nende pagasipoliitika tundub esmapilgul samasugune olevat kui Deltal, aga peaks täpsemalt üle lugema. Lennujaamad ka teised ehk Palm Beach ja Fort Lauderdale. 

MIA-st (nii saabuv kui väljuv) on 192€+pagas.


Samas esimesel juhul võib taksokulu hinnavahe olematuks muuta (pigem muudab hoopis kallimaks) kui just rendiautot ei võta, seega vt üle milline lennujaam sulle kõige paremini sobiks ja vali pigem selle järgi. Kui rendid siiski auto, siis osariigisiseselt tagastades ei lisandu üldjuhul ühe-suuna-tasu. Ehk kui võtad Nt. FLL-ist ja tagastad PBI-sse, siis selle eest lisatasu maksma ei pea, kuid see tasub ka enne vastavast rendifirmast üle kontrollida. 

Vähemalt Delta lehel ( https://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/checked.html/#DetailsRules ) ka sama jutt kirjas ning hinnaks 30$ (kuni 23kg) suund:

Within 24 hours of your departure, you can check in and notify Delta of the number of bags you will check on delta.com or on the Fly Delta app. If you’ve already checked in, drop your bags at Baggage Drop. You may also check in and pay for bags at the airport.

Valisin enne 5-tärni hotellid ja siis tekkis see kast juurde. Kui seda valikut ei lisanud, siis ei näinud samuti. 

Bookingus kuvab, et Royal Casino Spa & Hotel Resort-is peaks olema. Lisaks 2tk Jurmalas. 

Üks oluline asjaolu reisikindlustuse puhul, mida ka siin tripis sageli segamini aetakse, on see, et reisikindlustust ei pakuta üldjuhul koguriskikindlustusena vaid kindlustuskaitse katab ainult konkreetselt lepingus (tingimustes ja poliisil) kokku lepitud juhtumeid. Ehk siis kui konkreetset juhtumit tingimustes kirjeldatud ei ole, siis kindlustuskaitset sellise juhtumi vastu ei ole. Paraku eeldavad paljud, et kindlustus katab alati kõikvõimalikke juhtumeid, mis reisi jooksul tekivad, mis tekitabki arusaamatusi. 

Maakler esindab üldjuhul seltsi ees klienti ja samamoodi on ka kirjeldatud juhtumi puhul, kuid kui tegemist ei ole kindlustusjuhtumiga, siis ei saa maakler ka rohkem aidata.

Kas riietele on eraldi kastid? Minu arusaamise järgi on ainult ühed kastid ja need ongi mõeldud käsipagasi (ja kõige muu) jaoks. Ei meenu ka, et mujal lennujaamades teistmoodi oleks. Eraldi kastide jaoks peaks olema ka eraldi kastide tagastamise süsteem ning kokkuvõttes ajaksid suurem osa reisijatest need ikka omavahel segamini. Ehk siis see oleks mõttetu investeering kuna ei täidaks oma eesmärki ja sellega jändamine suurendaks ainult julgestustöötajate töökoormust ning pikendaks järjekorra ooteaegu. Kui esemete paigutamine ei õnnestu kuidagi nii, et määrdumine vältimatu oleks, siis pane turvakontrolliks mantlile mingisugune kott ümber. Ma ei oska öelda, kas see on lubatud või mitte, aga kui see nagunii skännerist läbi käib ja keelatud esemeid ei ole, siis ei tohiks sellest probleemi tekkida. 

Üldiselt on lennuk ju tänapäeval samasugune ühistransport nagu buss ja tramm, mida kasutades peab arvestama, et maailm on kirju.

Artiklis on niipalju ikkagi selgitatud, et läbirääkimised käivad ja leping Majandus- ja Kommunikatsiooniminiseeriumis on koostamisel. Ilmselt muuhulgas arutatakse, kas Tallinna elanikud ikka tasuta sõita saavad ja kuhu rohelise kaardi validaatorid paigutada - kas lennukisse või väravasse. 

Teinekord siis suhtle teenindajatega sel teemal, küll nad lahenduse leiavad. Erandlikke olukordi tuleb ikka ette, aga ega erandite pärast ei hakka ükski lennufirma siis suuri ja kulukaid ümberkorraldusi tegema. 

Tõenäoliselt ei tulegi kuna selleks ei ole piisavalt ruumi või peaks pardale lubatav käsipagas olema oluliselt väiksemate mõõtmetega. Mõned lennufirmad (nt Nordica) korjavad käsipagasi väravas ära ja peale lendu saab lennuki kõrvalt kätte, aga see ei ole igas olukorras teostatav. 

Aga alati on võimalik osta pilet äriklassi või paigutada enda pagas eesoleva istme alla. Kui see kogu jalaruumi ära võtab ja on pisut pikem lend, siis enne maandumisega alustamist (ca 20 min) antakse ju ka teada, et peagi hakatakse maanduma. Kui käsipagas on lennuki teises otsas, saab selle ju ära tuua ja kasvõi ainult maandumise ajaks eesoleva istme alla paigutada.

Täienduseks, et buss+kohalik rong Märsta kaudu variandi puhul on võimalik osta ka 75 minuti pilet, mis mälu järgi maksis ca 50 SEK (täpset hinda ei mäleta, kuid see on netist ilmselt leitav) ja seda ka nädalavahetusel. See sobib hästi juhul kui ei ole vaja kesklinnas rohkem ühistransporti kasutada. 

Loogika on selline, et Salva pakub seda reisikindlustuse paketis lisakaitsena. Kindlustusest on maakler ning pakub lihtsalt lisateenust omavastutuse vähendamise  näol nende vahendusel sõlmitud kindlustuslepingutele. Samasugust teenust pakub ka nt Iizi. Ehk siis, selleks et saada nt. PZU kaudu rendiautole 0 omavastutuse kaitset, tuleks kaskokindlustuse leping (see kaitse sisaldub kallimas kaskopaketis, mitte tavakasko paketis) sõlmida Kindlustusesti või Iizi vahendusel ja võtta lisaks vastav teenus, mida maakler pakub. Juhul kui nüüd toimub reisil rendiautoga kindlustusjuhtum ja rendilepingu excess on näiteks 1500€, siis võtab rendifirma selle krediitkaardilt maha (või esitab nõude muul viisil), millest tuleb kindlustusandjat teavitada ja kes hüvitab siis 1300 ning 200 hüvitab maakler. Kas selline poliis maakleri kaudu sõlmides ära tasub, eks seda saab igaüks ise otsustada. Ma ei ole selle teenuse hinda kokku vaadanud, sest see sõltub riskiasjaoludest ja on iga isiku puhul erinev.