Lufthansast sai esimene 5* lennufirma Euroopas

2017 aastal Euroopa parimaks lennufirmaks valitud Lufthansa sai endale ka kauaoodatud viienda tärni Skytraxi poolt. Lufthansa andis taotluse saamaks viietärni lennufirmaks Skytraxile sisse juba aastal 2014 ning alates detsembri algusest on Lufthansa Euroopas esimene 5* lennufirma.

Skytrax (ehk siis airlinequality.com ) on briti päritolu konsultatsioonifirma, mis korraldab hinnangute korjamist lennufirmade ning lennujaamade kohta.

Lufthansa lendab Tallinnast Frankfurti talvisel perioodil 2x päevas ning suvisel 3x päevas.

Uus nimekiri 5* lennufirmadest on järgnev:

  • ANA All Nippon Airways (Jaapan)
  • Asiana Airlines (Lõuna-Korea)
  • Cathay Pacific Airways (Hongkong)
  • Etihad Airways (AÜE)
  • EVA Air (Taiwan)
  • Garuda Indonesia (Indoneesia)
  • Hainan Airlines (Hiina)
  • Qatar Airways (Qatar)
  • Singapore Airlines (Singapur)
  • Lufthansa (Saksamaa)

Vaata ka Tripi uudist: Maailma parimad lennufirmad aastal 2017

Lufthansa on viimastel aastatel märgatavalt investeerinud uutesse lennukitesse. Lufthansa oli short-haul lendudeks mõeldud Airbus A320neo esimene klient (2016 jaanuar) ja neil on tellimused sisse antud veel 51 uue A320neo lennukile ning samuti ka 40-le veidi suuremale A321neo mudelile.

Long-haul lendudeks on Lufthansa tellinud uued A350 lennukid ning koos tulemata lennukitega saab neid olema 25tk. Lisaks on Lufthansa tellinud ka endale veel 20 uut Boeing 777 lennukit.

Aga vaatame nüüd lähemalt, mis on muutunud Lufthansa reitingutes kuulumaks 5 tärni lennufirmade hulka:

vasakulpool on 4 tärni reitingud ning paremalpool 5 tärni omad

Ülevaloleval pildil on näha et võrdluses 4 tärni staatusega on paremaks läinud pikamaa lendudel Premium economy klass ning lühematel lendudel (enamjaolt siis Euroopas) on muutunud Äriklassi reiting.

Muutused hinnangutes, mis on toimunud Premium economy klassis:

Short-haul lendude äriklassis toimunud muutused:

Tallinna ning Franfkfurdi vahelistel lendudel muutusi ehk väga märgata ei olegi. Aga muutused on toimunud rohkem Long-haul lendude segmendis.

Tripi soodukate meeskond hoiab Lufthansa pakkumistel kindlasti silma peal ka edaspidi ning mõned praegu saadaval olevad pakkumised Lufthansaga:

Niisiis, Lufthansast sai esmaspäeval esimene Euroopa lennufirma, mida lennunduse kvaliteeti hindav Skytrax tunnustas 5* lennufirma vääriliseks. Tegu on esimese korraga, kus nii kõrgelt hinnatakse mitte-Aasia lennufirmat. Tunnustus on järg sellele, kui selle aasta Euroopa parimate lennufirmade edetabelis napsas Lufthansa esikoha pikaaegse liidri Turkish Airlinesi käest. Kokkuvõttes hinnati Lufthansat 2017. a. maailma paremuselt 7 lennufirmaks.

Briti taustaga Skytrax hindab lennufirmade kvaliteeti kokku rohkem kui 800 erinevas kategoorias. Nende hulka kuuuvad sellised tegurid nagu teenindus nii maa peal kui lennuki pardal, toitlustamine, istmete mugavus, meelelahutussüsteemi kvaliteet, turvalisus jpm. Lufthansa puhul märgiti ära viimaste aastate järjepidev töö kvaliteedi parandamiseks nii lennukite kui teeninduse puhul. Lufthansa on teinud märkimisväärseid investeeringuid kõikide teenindusklasside uuendamiseks, avanud uusi äriklassi ootesaale ja parandanud pardateenindust.

Natuke nõutuks võtab aga Skytraxi pressiteates ära toodud põhjendus, mis sai Lufthansale 5* andmisel määravaks:

A key factor behind Lufthansa gaining 5-Star Airline Certification is the recently announced new business class cabin and seat that will be delivered when the airline receives their first Boeing 777X aircraft. Short haul business class meets the European standard, based on economy style seating with middle seats left vacant.

See kõlab kangesti sarnaselt sellega, kui Barack Obamale anti presidendiaja sissejuhatuseks Nobeli rahupreemia. Lufthansa uusi äriklassi istmeid pole loota enne 2020 aastat ja sedagi vaid valitud liinidel. Jagada avanssi kunagi kolme aasta pärast saabuvate piiratud mõjuga uuenduste eest on pehmelt öeldes lahkevõitu. Või ka mitte, arvestades, et Skytraxi auditid makstakse lennufirmade poolt kinni.

Lufthansa äriklassi istmed, kelle arvates vähem, kelle arvates rohkem mugavad, on tänaseks üldist konteksti arvestades ajast siiski selgelt maas. Lufthansa pakub äriklassis kauglendudel istmekonfiguratsiooni 2-2-2, mis tähendab, et aknaalustel kohtadel puudub otsene ligipääs vahekäiku. Näiteks magamise või einete ajal võib see päris häiriv olla.


Lufthansa äriklassi istmed kauglendudel

Otsest pääsu vahekäiku pole alati ka teiste lennufirmade äriklassis, kuid sel juhul on pigem tegemist ühe vahekäiguga lennukitega, mis lendavad lühemaid liine. Pikematel kauglendudel on ligipääs vahekäiku paremate lennufirmade puhul tänane de facto standard ja see võiks kehtida ka Lufthansa puhul.

Lisame siia Euroopa äriklassi. Kõik teavad, et Euroopa sisestel lendudel on Lufthansa äriklassi iste täpselt sama, mis turistiklassis. Ainus vahe turistiklassiga seisneb selles, et äriklassis on keskmine iste blokeeritud. Lisaks oleme jõudnud absurdsesse olukorda, kus värske 5* lennufirma Lufthansa pakub väiksemat istmevahe, kui odavlennufirma Ryanair.

Kokkuvõtteks

Lufthansa jõudmine 5-tärni lennufirmade valitud seltskonda on kahtlemata äramärkimist vääriv saavutus. Lufthansa on viimastel aastatel kvaliteedi nimel selgelt pingutanud ja enamasti on nad stabiilselt head. Kui välja arvata esimene klass, mis on neil tõesti suurepärane, siis turisti- ja äriklassi puhul jääb tõelisest 5* elamusest paraku veel vajaka. Skytraxi hinnang devalveerib paratamatult nende niigi veidi õhukesevõitu usaldusväärsust ja samuti kerkib küsimus, kui palju see Lufthansale juurde annab?

Pole kahtlust, et Lufthansa on Skytraxi kõrgeima hinnangu näol enda käsutusse saanud võimsa turundusrelva, kuid aeg näitab, kas nad suudavad seda seda kasutada nii, et ei muutu lendajate silmis naeruväärseks. Lisaks toob see kaasa senisest kõrgemad ootused reisijate poolt. Piisab ühest möödalaskmisest, kui näeme meedias küsimust, "Kas see on 5* lennufirma tase"?

90% inimestele (st turistiklassis lendajaile) on need tärnid absoluutselt tähtsusetud :) Kõik täisteenusega lennufirmad on enamvähem samad. Viimase paari nädala jooksul olen lennanud (ikka turistiklassis) 2 kauglendu Cathayga ja 3 kauglendu Qatariga - kogemus on täpselt samasugune: lennuk jõudis kohale, toit oli kehv, istmed olid ebamugavad, teenindasid robotid :) St ei erine mitte millegi poolest Qantasest, Finnairist, BA'st, Emirates'ist etc.
Isiklikult eelistan võimalusel Qantast või Finnairi, mis mõlemad on keskmikud Skytraxi arvates. Qantas on enamvähem ainuke lennufirma, kus pardateenindajad saavad olla inimesed ja nendega on võimalik lihtsalt rääkida.
Finnairi hallid lennukid ja vaoshoitud teenindus (isegi nende HK meeskondade poolt) tundub lihtsalt kuidagi kodune.
Vahe võib tõesti tekkida äriklassis/esimeses klassis - Qatari A380 teise korruse turistiklassi esimesest reast avanes tõustes/laskudes tore vaade nende pardabaari, tõesti oleks tahtnud seal jalgu sirutamas käia :D

Nagu oodata võis:


Sellegipoolest, lennukite ülevärvimine ei tee korralikust ☆ ☆ ☆ ☆ lennufirmast ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ lennufirmat.

Lennundusega kursis olevad inimesed Lufthansa vaimustust millegipärast suurt ei jaga.