Eestis on vist vähe sedavõrd kindlaid asju, kui see, et tšarterlendude operaatori SmartLynx lennud järjepanu hilinevad. Tuues välja ainult viimase paari kuu jooksul toimunud hilinemised, pole pilt just ilus:
Probleemid jätkuvad
SmartLynx jätkas oma juba liigagi tuttavaks saanud hilinemiste traditsiooni ka 3. veebruaril, kui Tallinn – Tenerife lend väljus Flightradar24 andmetel plaanijärgse 08:10 asemel 10:04 ehk 1 h 54 minutit hiljem, jõudes Tenerifele 1 h 29 minutit hiljem.
Sellest tulenevalt hilines ka tagasilend Tenerifelt. Väljakuulutatud 21:45 asemel maandus lennuk kell 23:37 ehk ligi 2 tundi hiljem. Lendu teenindanud Boeing 737 Max 8 (9H-TAU) omanikuks on SmartLynx Malta. Planespotter.net andmetel on algselt Indoneesia LionAirile kuulunud lennuk kuni 2022. aasta 7. septembrini erinevatel lennuväljadel põhiliselt seisnud. Sisuliselt peaks tegemist olema uue lennukiga.
Seda, et 4. veebruaril väljus Tallinn – Hurghada lend plaanipärase 08:00 asemel 08:36, ei saa SmartLynxi puhul hilinemiseks vist nimetadagi. Pigem on see suisa progress võrreldes 28. jaanuriga, kui Hurghada lennu väljumine hilines 56 minutit.
Puhkusereisi ostes tasub uurida, mis lennufirma seda teenindab
Kui 22. jaanuril sai kirjutatud, et järmiste probleemide tekkimine nendega näib olema ainult aja küsimus, siis 3. veebruari Tenerife lennu hilinemise näitel see täpselt nii ka läks. Tänaseks tundub küll, et SmartLynxi puhul on tegemist lootusetu juhtumiga. Kui paljude aastate jooksul tekivad ühe lennufirmaga jälle ja jälle probleemid, siis kuskilt lastakse nurki otseks.
Vaatamata arvukatele probleemidele SmartLynxi lennukitega peab reisikorraldaja Novatours SmartLynxi jätkuvalt usaldusväärseks koostööpartneriks. Loomulikult on see iga reisija enda otsus, kas minna loteriile ja osta reis, kus probleemide ja närvikulu tekke tõenäosus on juba ette teada suurem. TTJA tarbijavaidluste komisjoni andmetel pole SmartLynx Euroopa Liidus lennureisijatele hilinemiste puhul ette nähtud hüvitisi just liiga lahke välja maksma.
Need kütusepeatused vist on mingi muu teema, kui ootamatult otsa saamine ja tuul jne. Pakun , et äriline samm....optimeerivad midagi vōi kedagi
Eks see paljuski sõltub asenduslennuki võimalusest ja väikefirmal seda pole. Tallinnas baseeruvat pole vist kellelgi.
SmartLynxi puhul toimub mingi skeemitamine Malta tütarfirmaga ja ega aru ei saa, mis tütre mis lennuk kus lendab.
Samas 2-3 hilinemist kuus (eeldatavasti iga viimne kui üks saab põhjaliku meediakajastuse ja reaalajas otseblogi lennujaamast) pole ju väga palju? Mitu lendu neil Tallinnast võib olla kuus? 30-40? Ilmselt pikemad hilinemised on siiski ca 5-10% juures (või vähem), seega 90-95% reisijatest siiski ei koge kompensatsiooninõude võimalust.