SmartLynx jätkab hilinemisteseeriat
veigo
veigo
4. veebr 2023 08:57

Eestis on vist vähe sedavõrd kindlaid asju, kui see, et tšarterlendude operaatori SmartLynx lennud järjepanu hilinevad. Tuues välja ainult viimase paari kuu jooksul toimunud hilinemised, pole pilt just ilus:

  • 2. detsembril 2022 tegi Tenerifelt Tallinnasse lennanud SmartLynxi lennuk plaanivälise peatuse Kopenhaagenis, sest lennukil oli kütus otsa saanud. Kuuldavasti tugeva vastutuule tõttu.
  • 27. detsembril pöördus Tallinnast kell 12 väljunud SmartLynxi lennuk Riia kohal olles Tallinnasse tagasi. Lõpuks väljuti Tallinnast Hurghada poole uuesti kella 17 paiku. Põhjuseks toodi tehnilised probleemid.
  • 31. detsembril pöördus lend Tallinnast Hurghadasse Läti kohal tehniliste probleemide tõttu tagasi Tallinnasse.
  • 1. jaanuaril 2023 Portugalist Portost Tallinna väljuma pidanud SmartLynxi lend lükati lennuki mehhaanilise rikke tõttu päeva võrra edasi.
  • 20. jaanuaril Tallinnast Tenerifele kell 08:10 väljuma pidanud lennuk väljus alles 13:39 ning jõudis Tenerifele lubatud 12:35 asemel 17:29 ehk ligi 5 tundi hiljem. Tenerifelt tagasilennuks pidi lennuk väljuma 13:25, kuid väljus alles 18:51 ehk 5 ja pool tundi hiljem. Seejuures ei lennatud mitte otse Tallinna, vaid maanduti hoopis Madriidis. Madriidist saadi liikuma pärast südaööd, Tallinna jõudis lennuk 21. jaanuaril kell 05:06 ehk rohkem kui 8 tundi plaanijärgsest hiljem. Kuigi SmartLynx Airlinesi tegevjuht Žygimantas Surintas väitis, et Eestis teenindab lende uuem Boeing 737 Max 8 lennuk, lennati seekord ikakgi vanema Airbus A320 lennukiga, sest Boeingut ei saadud (üllatus-üllatus!) tehnilistel põhjustel õigeks ajaks töökorda.

Probleemid jätkuvad

SmartLynx jätkas oma juba liigagi tuttavaks saanud hilinemiste traditsiooni ka 3. veebruaril, kui Tallinn – Tenerife lend väljus Flightradar24 andmetel plaanijärgse 08:10 asemel 10:04 ehk 1 h 54 minutit hiljem, jõudes Tenerifele 1 h 29 minutit hiljem.

Sellest tulenevalt hilines ka tagasilend Tenerifelt. Väljakuulutatud 21:45 asemel maandus lennuk kell 23:37 ehk ligi 2 tundi hiljem. Lendu teenindanud Boeing 737 Max 8 (9H-TAU) omanikuks on SmartLynx Malta. Planespotter.net andmetel on algselt Indoneesia LionAirile kuulunud lennuk kuni 2022. aasta 7. septembrini erinevatel lennuväljadel põhiliselt seisnud. Sisuliselt peaks tegemist olema uue lennukiga.

Seda, et 4. veebruaril väljus Tallinn – Hurghada lend plaanipärase 08:00 asemel 08:36, ei saa SmartLynxi puhul hilinemiseks vist nimetadagi. Pigem on see suisa progress võrreldes 28. jaanuriga, kui Hurghada lennu väljumine hilines 56 minutit.

Puhkusereisi ostes tasub uurida, mis lennufirma seda teenindab

Kui 22. jaanuril sai kirjutatud, et järmiste probleemide tekkimine nendega näib olema ainult aja küsimus, siis 3. veebruari Tenerife lennu hilinemise näitel see täpselt nii ka läks. Tänaseks tundub küll, et SmartLynxi puhul on tegemist lootusetu juhtumiga. Kui paljude aastate jooksul tekivad ühe lennufirmaga jälle ja jälle probleemid, siis kuskilt lastakse nurki otseks.

Vaatamata arvukatele probleemidele SmartLynxi lennukitega peab reisikorraldaja Novatours SmartLynxi jätkuvalt usaldusväärseks koostööpartneriks. Loomulikult on see iga reisija enda otsus, kas minna loteriile ja osta reis, kus probleemide ja närvikulu tekke tõenäosus on juba ette teada suurem. TTJA tarbijavaidluste komisjoni andmetel pole SmartLynx Euroopa Liidus lennureisijatele hilinemiste puhul ette nähtud hüvitisi just liiga lahke välja maksma.

Need kütusepeatused vist on mingi muu teema, kui ootamatult otsa saamine ja tuul jne. Pakun , et äriline samm....optimeerivad midagi vōi kedagi

0
0

Eks see paljuski sõltub asenduslennuki võimalusest ja väikefirmal seda pole. Tallinnas baseeruvat pole vist kellelgi.

0
0

SmartLynxi puhul toimub mingi skeemitamine Malta tütarfirmaga ja ega aru ei saa, mis tütre mis lennuk kus lendab.

0
1

Samas 2-3 hilinemist kuus (eeldatavasti iga viimne kui üks saab põhjaliku meediakajastuse ja reaalajas otseblogi lennujaamast) pole ju väga palju? Mitu lendu neil Tallinnast võib olla kuus? 30-40? Ilmselt pikemad hilinemised on siiski ca 5-10% juures (või vähem), seega 90-95% reisijatest siiski ei koge kompensatsiooninõude võimalust.

0
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased