Šoti kapitalil odavbussifirma Bus Transport Holding OÜ on informeerinud plaanidest Eesti turule siseneda uue rahvusvahelise kaubamärgiga SuperBus.com. Trip.ee teeb ülevaate, mida uus odavbussifirma endast kujutab ja mida on reisijal oodata.
SuperBus.com avab Tallinnast kolm liini:
Foto: Priit Simson, Delfi
Kuna SuperBus.com on teadaolevalt siiski kasumit taotlev ettevõte, siis sellise hinnaga pileteid jagub vaid neile, kes ostavad pileti pikemalt ette või on valmis reisima ebamugavamal kellaajal. Selleks, et jõuda kasumisse, kasutavad odavlennufirmad ja ka SuperBus.com-i omanikule kuuluv OnniBus Soomes tulude juhtimise süsteemi (inglise keeles yield management). Tulude juhtimise süsteem on ajas muutuva hinnastamisega strateegia, kus identset teenust pakutakse klientidele erineval ajal erineva hinnaga, prognoosides ja mõjutades inimeste ostukäitumist. Sissetöötamiskuudel võib enamik pileteid tõesti maksta 2 eurot, hiljem hakkab pileti hind sõltuma nädalapäevast ja nõudlusest. Kuid kindlasti hakkame nägema müügikampaaniaid, kus pileti saab soetada 2 euroga.
SuperBus.com-is on nahkistmed. Kindlasti on neid lihtne puhastada, kuid ei ütleks, et need just liiga mugavad oleks. Samas pole neile otseselt ka midagi ette heita.
Istmealused pistikupesad bussi ülemisel korrusel
Arvestades, et paljude mobiiltelefonide laadimisjuhe on suhteliselt lühike, jääb telefon paratamatult õhku rippuma. Nii on telefoni ühtlaselt ebamugav nii laadida kui kasutada. Ka sülearvuti laadimisjuhtme adapter võib õhku jääda.
Pistikupesade asetus bussi alumisel korrusel
SuperBus.com busside kõige nõrgemaks kohaks on väga kitsad istmevahed. Kui jalad on esiistme vastu surutud ka lühematel inimestel, siis võib arvata, et üle 180 cm pikkustele võib bussisõit parajalt piinarikkaks kujuneda. Samas tuleb aru anda, et odavad piletihinnad peavad millegi arvelt tulema ja SuperBus.com puhul on selleks tehtud kompromiss sõidumugavuse arvelt.
Busside kitsast istmevahet võiksid arvesse võtta kõik need reisijad, kel on plaan bussis sülearvutit kasutada. Sülearvuti kasutamine võib tasuta WiFiga bussides olla võimalik, kuid kindlasti pole see mugav. Kui eesistuja peaks istme seljatoe alla laskma, tuleb sülearvuti kasutamise siiski ära unustada.
SuperBus.com-i bussides leiab siiski ka sellised istekohad, kus ruumi on natuke rohkem. Alumisel korrusel on nendeks 8 kohta, kus reisijad istuvad näoga vastakuti laudade ääres ja ülemisel korrusel tagumised 10 kohta, kus istmevahed on natuke suuremad.
Kes võtavad salongi mõne väiksema koti, peaks arvestama, et see ei pruugi pagasiriiulile mahtuda, sest silma järgi vaadates oli selle kõrgus nii 15 cm.
See on ikka hea superämber neil, et selline turundus käib ja veeb ei tööta. Isegi kui pileteid müüa ei tohi veel, siis mingi uudiskirja võiksid ikka pakkuda. Aga samas, Simpel müüb ka Tartusse üliodavaid pileteid. Näiteks juuli alguseks on praegu 1-3 eurot ots.
Tegelikult on konkurendi tulek reisija seisukohast hea. Ideaalis peaks nüüd välja kujunema seis, et õhema rahakotiga saab valida odavama pileti. Kes tahab jalgu sirutada ja rahulikult arvutit kasutada, maksab näiteks praeguse tavahinna. Sadamast alustamine on ka hea idee. Hetkel paljud sõeluvad sadamast taksoga bussijaama. Ja võõral on seal oht teadmatusest kirvehinnaga takso saada. Nahkistmeid on tõesti hea puhastada aga istuda on siiski kehvem, kui riidega kaetul.