Suur ülevaade – mida kujutab endast uus odavbussifirma SuperBus.com?
veigo
veigo
18. juuni 2015 10:33

Šoti kapitalil odavbussifirma Bus Transport Holding OÜ on informeerinud plaanidest Eesti turule siseneda uue rahvusvahelise kaubamärgiga SuperBus.com. Trip.ee teeb ülevaate, mida uus odavbussifirma endast kujutab ja mida on reisijal oodata.

Kuhu SuperBus.com sõitma hakkab?

SuperBus.com avab Tallinnast kolm liini:

  • Tallinn-Tartu: 8 edasi-tagasi reisi päevas, reisi kestus: 2 tundi ja 40 minutit
  • Tallinn-Pärnu: 5 edasi-tagasi reisi päevas, reisi kestus: 2 tundi ja 10 minutit
  • Tallinn-Narva: 4 edasi-tagasi reisi päevas, reisi kestus: 3 tundi ja 20 minutit

Miks kestab sõit SuperBus.com bussidega kauem, kui teiste bussifirmadega samadel liinidel?

Kõik SuperBus.com bussid väljuvad Tallinna Reisisadamast, võttes seejärel peale reisijad Tallinna Autobussijaamast ning teevad eelpeatused ka enne Tartu, Narva või Pärnu autobussijaama jõudmist. Tartus näiteks Maarjamõisa ja Pauluse kiriku juures.

Kas SuperBus.com hakkab sõitma ka rahvusvahelistel liinidel?

Esimeses faasis mitte, kuid tulevikus seda kaalutakse (näiteks liinil Tallinn-Pärnu-Riia).

Kunas SuperBus.com alustab?

SuperBus.com alustab peale liinilubade saamist, kuid mitte varem, kui juuli lõpus.

Kust saab SuperBus.com pileteid osta?

Pileteid saab osta internetist SuperBus.com veebilehelt. Hetkel see leht veel ei tööta.

Missugune on sõiduplaan?

Sõiduplaan avalikustatakse peale liinilubade saamist, kuid Tallinnas Reisisadamast väljuvad bussid võtavad arvesse laevade sadamasse jõudmise aega.

Missugune on SuperBus.com ärimudel?

SuperBus.com kasutab bussiliikluses odavlennufirmadelt tuttavat ärimudelit, kus viiakse kulud ühe istekoha kohta minimaalseks. Bussiliikluses eeldab see tavapärasest suuremate busside kasutamist. Tänu kahekordsetele bussidele, mis mahutavad 89 reisijat, on SuperBus.com kulu ühe müüdud pileti (ehk istekoha) kohta väiksem kui konkurentidel. Foto: Priit Simson, Delfi

Kas SuperBus.com hakkab pakkuma tasulisi lisateenuseid?

SuperBus.com teatel on nende hinnad läbipaistvad ja tasulisi lisateenuseid nagu odavlennufirmadel tavaks (näiteks pagasi äraandmine tasu eest), oodata pole.

Kuidas on võimalik 2-euroste piletitega kasumit teenida?

Peab tunnustama, et SuperBus.com on Eesti meedia kaudu suutnud edastada täpselt sellise sõnumi, mida nad ilmselt soovisidki. Enamus, kui mitte kõik SuperBus.com alustamisest kirjutavate uudiste pealkirjad hõiskavad, et varsti saab bussiga sõita 2 euro eest (pilet 1 euro + 1 euro broneerimistasu). Enamasti märgitakse tekstis siiski ära, et SuperBus.com piletihinnad algavad kahest eurost, kuid näiteks Tarbija24 kirjutab eksitavalt, et iga bussipilet maksab kaks eurot. Seetõttu pole ime, et kommentaaride põhjal saab järeldada, et paljud inimesed ongi aru saanud, et kõik piletid hakkavad maksma 2 eurot.

Kuna SuperBus.com on teadaolevalt siiski kasumit taotlev ettevõte, siis sellise hinnaga pileteid jagub vaid neile, kes ostavad pileti pikemalt ette või on valmis reisima ebamugavamal kellaajal. Selleks, et jõuda kasumisse, kasutavad odavlennufirmad ja ka SuperBus.com-i omanikule kuuluv OnniBus Soomes tulude juhtimise süsteemi (inglise keeles yield management). Tulude juhtimise süsteem on ajas muutuva hinnastamisega strateegia, kus identset teenust pakutakse klientidele erineval ajal erineva hinnaga, prognoosides ja mõjutades inimeste ostukäitumist. Sissetöötamiskuudel võib enamik pileteid tõesti maksta 2 eurot, hiljem hakkab pileti hind sõltuma nädalapäevast ja nõudlusest. Kuid kindlasti hakkame nägema müügikampaaniaid, kus pileti saab soetada 2 euroga.

Kuidas on lood mugavusega?

SuperBus.com-is on nahkistmed. Kindlasti on neid lihtne puhastada, kuid ei ütleks, et need just liiga mugavad oleks. Samas pole neile otseselt ka midagi ette heita.

Pistikupesad

sülearvutite ja mobiilide laadimiseks on väga tervitatav. Aga siin on teatavad nüansid. Kui ülemisel korrusel asuvad pistikupesad istmete all (mitte kõige mugavamas kohas, aga jällegi, ei midagi hullu), siis alumisel korrusel on need istme kohal olevas paneelis kohtvalgusti kõrval. Istmealused pistikupesad bussi ülemisel korrusel

Arvestades, et paljude mobiiltelefonide laadimisjuhe on suhteliselt lühike, jääb telefon paratamatult õhku rippuma. Nii on telefoni ühtlaselt ebamugav nii laadida kui kasutada. Ka sülearvuti laadimisjuhtme adapter võib õhku jääda.

Pistikupesade asetus bussi alumisel korrusel

SuperBus.com busside kõige nõrgemaks kohaks on väga kitsad istmevahed. Kui jalad on esiistme vastu surutud ka lühematel inimestel, siis võib arvata, et üle 180 cm pikkustele võib bussisõit parajalt piinarikkaks kujuneda. Samas tuleb aru anda, et odavad piletihinnad peavad millegi arvelt tulema ja SuperBus.com puhul on selleks tehtud kompromiss sõidumugavuse arvelt.

Busside kitsast istmevahet võiksid arvesse võtta kõik need reisijad, kel on plaan bussis sülearvutit kasutada. Sülearvuti kasutamine võib tasuta WiFiga bussides olla võimalik, kuid kindlasti pole see mugav. Kui eesistuja peaks istme seljatoe alla laskma, tuleb sülearvuti kasutamise siiski ära unustada.

SuperBus.com-i bussides leiab siiski ka sellised istekohad, kus ruumi on natuke rohkem. Alumisel korrusel on nendeks 8 kohta, kus reisijad istuvad näoga vastakuti laudade ääres ja ülemisel korrusel tagumised 10 kohta, kus istmevahed on natuke suuremad.

Kes võtavad salongi mõne väiksema koti, peaks arvestama, et see ei pruugi pagasiriiulile mahtuda, sest silma järgi vaadates oli selle kõrgus nii 15 cm.

Kokkuvõte

Reisija seisukohast saab SuperBus.com saabumist Eesti turule tervitada. Igal juhul on Eestis praegu tegutsevatel bussifirmadel põhjust oma tegevus kriitilise pilguga üle vaadata ja mõned piletihinnad on juba langema hakanud. Samas peavad potentsiaalsed SuperBus.com-i kliendid arvestama, et mille eest makstakse, seda ka saadakse. SuperBus.com korraldatud pressikonverentsil toodud võrdlused, et SuperBus.com toob Rolls-Royce'i mugavused Lada hinnaga ja Singapore Airlinesi kvaliteedi Ryanairi hinnaga, ei pea antud juhul päris hästi paika. Ausam oleks öelda, et reisija saab Lada mugavused Lada hinnaga. See pole tingimata halb, kuid SuperBus.com piletit ostes tuleb teha informeeritud valik.

See on ikka hea superämber neil, et selline turundus käib ja veeb ei tööta. Isegi kui pileteid müüa ei tohi veel, siis mingi uudiskirja võiksid ikka pakkuda. Aga samas, Simpel müüb ka Tartusse üliodavaid pileteid. Näiteks juuli alguseks on praegu 1-3 eurot ots.

0
0

Tegelikult on konkurendi tulek reisija seisukohast hea. Ideaalis peaks nüüd välja kujunema seis, et õhema rahakotiga saab valida odavama pileti. Kes tahab jalgu sirutada ja rahulikult arvutit kasutada, maksab näiteks praeguse tavahinna. Sadamast alustamine on ka hea idee. Hetkel paljud sõeluvad sadamast taksoga bussijaama. Ja võõral on seal oht teadmatusest kirvehinnaga takso saada. Nahkistmeid on tõesti hea puhastada aga istuda on siiski kehvem, kui riidega kaetul.

0
0

Mina just kasutasin sama bussifirma teenust Soomes, sain soodsalt ja jäin ka nii bussi kui ka teenindusega rahule, iste oli mugav, reisisin ülemisel korrusel ja mobiililaadija juhe ulatus laadima samal ajal kui kasutasin telefoni, wifi töötas laitmatult ja kõik oli hästi.

0
0
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased