Taani parlament näitas rohelist tuld Saksamaa ja Taani Lollandi saare vahele plaanitud tunneli ehitamise alustamiseks. 18 km pikkune Fehmarnbelti tunnel lühendab reisimise aega kahe riigi vahel tunduvalt – kui praegu võtab väina ületus praamiga aega tunni, siis tunneli läbivad rongid 7 ja autod 10 minutiga. Rongireis Kopenhaagenist Hamburgi võtaks praeguse 4½ tunni asemel aega 2½ tundi.
Kui suuremat pilti vaadata, siis on Fehmarnbelti tunneli näol tegemist osaga Põhjamaade ühendusteest Vahemerega.
7 miljardit eurot maksvasse tunnelisse tuleb kaherööpmeline raudtee ja neljarealine autotee.
Lisaks sellele, et nii autodele kui rongidele mõeldud tunnel saab olema maailma pikim, teeb selle unikaalseks ka selle ehitusviis. Tunnel pannakse kokku 79 õõnsast betoonelemendist, millest igaüks on 217 meetrit pikk ja kaalub 73 000 tonni. Maa peal valmistatud tunneliosad viiakse pontoonidel õigesse kohta ning lastakse siis merepõhja kaevatud süvendisse. Ehitusprotsessi illustreeriv video on päris huvitav vaatamine.
Plaanide kohaselt algab Fehmarnbelti tunneli ehitus Taani poole peal järgmise aasta alguses ning Saksamaa poolel mitte varem, kui 2022. aasta keskel. Tunnel peaks valmis olema 2029. aasta keskel. Ehitust on juba edasi lükatud, esialgse plaani järgi pidi see valmima 2024. aastal. Pole välistatud, et ka uus tähtaeg jääb venima, sest sellele on esitatud 3100 keskkonnaalast vastuväidet ja seda valdavalt Saksa poolelt, sest Taanist laekus neid vaid 30.