Turismisektori analüüsiga tegelev konsultatsioonifirma Mabrian analüüsis muudatusi lennufirmade Euroopa lennuplaanides, võrreldes, palju on väljakuulutatud lende plaanist maha võetud perioodil 1. kuni 15. juulini, võrrelduna perioodiga 14. kuni 28. juunini.
Selgus, et juuli kahe esimese nädalaga on lühikese etteteatamisega tühistatud üle 2000 lennu. On äärmiselt ebatavaline, et lennufirmad tühistavad lende suvisel kõrghooajal sedavõrd lühikese etteteatamisega. Õigupoolest polegi kunagi varem Euroopa lennunduses midagi sellist nähtud. Samas peegeldab see ilmekalt probleeme, mida tööjõunappus lennufirmadele ja lennujaamadele sel suvel tekitab. Seejuures pole siin arvesse võetud neid lende, mis tühistati või tühistatakse viimasel minutil nagu SAS-i, Ryanairi või easyJeti streikidest tingituna või siis Lufthansa viimase minuti tühistamised.
Tühistamiste rekordit hoiab enda käes easyJet, mis tühistas kahel nädalal 1394 lendu. Samas moodustab tühistatud lendude arv nende lendude kogumahust vaid 5,5% ehk tühistatamisele läks 1 igast 20 lennust. Veidi üllatuslikult on selles plaanis tipus hoopis Turkish Airlines, mille Euroopa lendudest võeti maha ligi 7%.
Selles mõttes on kogutud andmed julgustavad, et üldisest lennumahust läks ka kõige tühistamisaltimate lennufirmade puhul tühistamisele vaid mõni protsent, tihti alla protsendi, lende. Näiteks Wizz Airi puhul tähendab see, et 99 lendu 100 toimuvad. Samas tähendab muidugi iga tühistatud lend kellelegi untsu läinud reisiplaane.
Kus on Lufthansa? Kus on British Airways oma 1500 juulikuise lennu tühistamisega?
British Airways tühistused algavas augustist, Lufthansal kunagi juulist. Ju siis ei jõudnud veel statistikasse.
Lufthansa tühistas personalipuuduse tõttu perioodil 8-14 juulini 19% lendudest ehk 57-76 lendu päevas, seda küll viimasel hetkel. Aga koht Top 10 seas oleks kuhjaga õigustatud.
BA peaks ka millalgi tipu lähedale lendama, oktoobrini läheb tühistamisele üle 10000 lennu.
Noh, kui Wizzi puhul võtta ka ette praeguse hetke oktoobri graafik, kuhu pileteid müüakse, ja lugeda kokku, kui paljud neist lendudest (ja lausa liinidest) 15. septembriks tühistada jõutakse, siis tuleb ka oma 50% kokku :)
Tühistamise põhimõtted ja liinide täituvuse mõõtmise süsteemid on ikka väga erinevad lennufirmadel.