Ülevaade AirBalticu talvisest lennuplaanist

AirBaltic avaldas alates 27. oktoobrist kuni märtsi lõpuni kehtiv talvise lennuplaani. Järgnevalt sellest mõned huvitavamad nopped.

Lennukid

AirBalticul on kokku 39 lennukit – 19 Airbus A220-300, 8 Boeing 737-300/500 ja 12 Bombardier Q400Next Gen lennukit. Esialgu oli plaan kõik Boeingud Airbuside vastu välja vahetada 2020. aastal, kuid seda toodi aasta jagu ettepoole. Viimastel andmetel teeb B737-300 viimase lennu 13. novembril Riiast Münchenisse ja B737-500 30. novembril Riiast Kopenhaagenisse. Tallinnas näeb neid lennukeid viimast korda vastavalt 31. oktoobril ja 24. novembril.
Täiendus: Air Baltic on Boeinguid puudutavad plaanid ümber vaadanud ning 4 Boeingut jäävad lendama kuni järgmise aasta suveni.

Algusega Tallinnast

2019/2020 talvel saab Tallinnast AirBalticu otselendudega 13 sihtkohta: Amsterdam, Berliin, Brüssel, Kopenhaagen, London, Malaga, Oslo, Pariis, Riia, Salzburg, Stockholm, Viin ja Vilnius.

Juunis käivitunud Tallinn - Malaga liin jätkub kord nädalas laupäeviti kuni 14. detsembrini (TLL AGP 13:30 17:15, AGP TLL 18:00 23:40), hooajaline Salzburgi liin toimib 21. detsembrist 28. märtsini (TLL SZG 13:10 14:45, SZG TLL 15:45 19:15). Pariisi lennatakse 3x nädalas, perioodil 17. jaanuar kuni 1 märts jääb nädalas 2 lendu, reedel ja pühapäeval. 2. jaanuarist kuni 1. märtsini ei lennata Viini esmaspäeval, jäävad lennud N, L, P.

Algusega Riiast

Riiast jäävad talvel alles mitmed hooajalisena mõeldud liinid. Märtsis käivitatud liinidel Riiast Dublinisse ja Stuttgarti on nõudlus olnud prognoositust parem ja need liinid jätkavad ka talvel. Talvisest lennuplaanist leiab ka Ateena ja Reykjaviki, Ateenasse toimuvad lennud kord nädalas kuni 30. novembrini, et uuesti alustada 4. märtsil. Reykjavikki toimuvad lennud 2x nädalas, v.a. veebruaris, kui Islandile ei lennata. Tundub, et talvist nõudlust jagub ka Larnacale, kuhu lennatakse kord nädalas.

Alates 2. oktoobrist saab taas lennata Abu Dhabisse. Terve talv, v.a. veebruaris, toimuvad lennud Tel Avivi.

Üks eriti tiheda liiklusega sihtkoht Riiast on Billund, kuhu on lausa 9-10 lendu nädalas, v.a. perioodil 6. jaanuar kuni 1. märts, kui piirdutakse 4 lennuga nädalas.

Talvise sihtkohana on 14. detsembrist 7. märtsini kord nädalas laupäeviti taas plaanis Poprad/Tatrad (RIX TAT 14:45 15:15, TAT RIX 15:55 18:50). Suusatajatest sihtgruppi sihib ka 21. detsembril käivituv liin Veronasse, kuhu lennatakse kord nädalas laupäeviti (RIX VRN 16:00 17:40, VRN RIX 18:20 21:50).

AirBalticu täielik talvine lennuplaan (pdf).

Huvitava faktina kasutab Alpiexpress AirBalticu TLL-SZG lende oma selleaastastel suusareisidel. Nad on tavaliselt SmartLynxilt üksinda, või kellegiga kahasse, Salzburgi tšartereid tellinud. 

Enamus Alpiexpressi püsikundesid ilmselt rõõmustavad - endalgi on meeles korrad, kus normaalse saabumisaja asemel on kohale jõutud tublisti peale südaööd või on ootamatult tekkinud päev mõne linnaga tutvumiseks.

Salzburgi lennuajad on ühtlasi päris mõistlikud. Suusatajatele on A220 igal juhul viisakas variant SmartLynxi asemel.

Aga mida Veronast arvata? Alpid pole kaugel. Bormio?

Veronast napp 200 km on Val Gardena, veidi kaugemal tulevane taliolümpialinn Cortina d'Ampezzo ja tegelikult kogu Dolomiti Superski piirkond koos oma lugematute nõlvadega.  

Lisaks murdmaasuusatamise paradiis Val di Femme -- Eestilegi suurvõistlustelt kulda ja karda toonud kant ning Marcialonga suusamaratoni toimumise koht. 
See liin on ka kindlasti suusatajatele väga hea uudis. 

Verona hea koht jah suusareisi jaoks.  AB pagasi hinnastus pole kahjuks kõige sõbralikum suusatajale. Nagu näha ei vea AB ainult Riiga ette, siit valik laieneb. Huvitav, et Boeingutest nii naksti vabanetakse. Lende talvel vähem, välja antud lennukid ehk tagasi ja tehases ka veel valmimas sel aastal paar-kolm 220-te.