Wizz Air, mis on kurikuulus oma lennuplaanide muutmise poolest, on järjekordselt teinud korrektuure ka lendudel Tallinna ja Itaalia vahel. Talvise lennuplaani jõustudes ei leia Wizz Airi lennuplaanis enam lende Tallinnast Rooma ja Napolisse. Tallinn oli üks sihtkohtadest, mille Wizz Air avas, kui laiendas 2021. aasta suvel turuosa haaramiseks oluliselt oma Rooma ja Napoli lennubaase.
Ülevaade lendudest Tallinnast Itaaliasse:
Tallinn – Rooma (Fiumicino)
Lennud toimuvad kuni oktoobri lõpuni kaks korda nädalas, augustis teisipäeval ja neljapäeval, sealt edasi teisipäeval ja laupäeval. Viimane lend Rooma toimub 29. oktoobril.
Tallinn – Napoli
Kuni oktoobri lõpuni jätkatakse lendudega kaks korda nädalas – esmaspäeval ja reedel. Viimane lend Napolisse väljub 28. oktoobril.
Tallinn – Milano (Malpensa)
Lennud jätkuvad ka talvel kaks korda nädalas, kuni novembri lõpuni kolmapäeval ja pühapäeval, detsembris ja jaanuari alguses neljapäeval ja pühapäeval, edasi jälle kolmapäeval ja pühapäeval.
Tallinn – Veneetsia
Praeguse seisuga jätkatakse lende kaks korda nädalas ka talvehooajal, kuni oktoobri lõpuni neljapäeval ja pühapäeval, alates novembrist teisipäeval ja laupäeval.
Vaata ka: Wizz Air taasavab lennuliini Tallinna ja Londoni vahel
Kokkuvõtteks
Wizz Airi puhul pole lennugraafikute ja sihtkohtade pidev muutus mingi ime. Kas Rooma ja Napoli puhul on tegemist lendude lõpetamise või ainult ajutise peatamisega, näitab aeg.
NB! Wizz Airi lehele on ilmunud Tallinnast uus sihtkoht – Tbilisi, kuhu lennud juba toimuvad. Broneerimisel näitab siiski väikses kirjas hoiatust, et lend maandub/lahkub Kutaisi lennuväljal. Selliseid virtuaalsete sihtkohtade pakkumist Wizz Air varem harrastanud pole.
Milline üldse on talvisel ajal eelpool nimetatud sihtkohtadesse lendamise populaarus e kas puht majanduslikus mõttes tasub neid liine käigus hoida? Vaadates, et ka juba sügiskuudel saab pileteid väga soodsalt, siis minu loogika (omamata praktilist kogemust või faktilist teavet) ütleb, et talvel on lennukite täituvus suht madal. Milanot toidavad mõneti vast suusahuvilised. Ega need teised kohad väga hubid ka pole? Ehk mõneti nagu arusaadav, et talveks osad liinid kinni pannakse või mis.
Rooma peaks siiski olema sellise kaliibriga linn, kuhu liiklust võiks ka talvel olla. Napoli - vast mitte nii väga. Sama ütleks ka Veneetsia kohta, aga praeguse seisuga jätkatakse ka talvel. Üldiselt Wizzi taktika ongi olnud, et avame ja katsetame, kui ei tööta, mats kinni. Aga mulle tundub, et neil hakkavad linnadekombinatsioonid, kus nad juba on katsetanud, vaikselt otsa lõppema.
Milline on/oli nende liinide osakaal Eesti ja Itaalia turul? Kuulduste järgi oli mingi aeg lennuk täis pigem itaallasi, kes tulid Tallinnat kui uut otselennuga ja täiesti külastamist väärt sihtkohta vaatama. Lumine Tallinn on kindlasti ägedam kui vihmane Napoli või Rooma talvel. Ja nüüd on neid itaallasi äkki piisavalt lennanud ja targem on neile uus sihtkoht leida. Meie kasine turg on minu arvates nii väike, et ükski normaalne lennufirma ei hakka ehku peale meie turule näiteks Napoli odavlennu liini üles ehitama. Pigem ikka vastupidi. Erandiks siis need odavlennu liinid, mis on mõeldud välismaal tööl käimiseks või puhkamiseks (nagu Küpros). Bergamo ja veel mõned on suuresti ka odavtransiidi jaoks arvestatud. Suurlinnade sidumine Tallinnaga eeldaks minu arvates odavlennufirmal ideaalis ikkagi seda, et põhiline liiklus käib Tallinna suunas ja siis mingi rahvas tilgub Tallinnast suurlinna vaatama ka.
Kui mälu ei peta, avas Wizz Napolist 2021. a. suvel suht korraga 18 uut liini. Seda on suht palju, et ainult itaallaste põhimassi peale loota. 2021. suvi oli muidugi erandlik ka, kus Wizz kompis enda ja teiste piire.
TLL-TBS-TLL on ajutiselt perioodil 10. - 24. oktoober seoses Kutaisi lennujaama rajahooldustöödega.
Eks mingi tähtsus on ka mahul. Teisisõnu on kindlasti erinevaid kokkuleppeid lennujaamade ja ehk isegi turismiametitega, et saavutada suurem allahindlus või toetus mahu pealt. See pooltühi Tallinna lend võib teha kõik lennud Wizzairi jaoks odama tasuga.