Wizz Air tõmbab hoogsale laienemisele pidurit
veigo
veigo
14. nov 07:32

Euroopa suurimate odavlennufirmade sekka kuuluva Wizz Airi selle kümnendi strateegiat on raske kokku võtta muu sõnaga, kui "kaootiline". Pidevat toimuvat liinide avamist ja sulgemist Euroopas pidi kompenseerima vallutusplaan Lähis-Idas, kus Abu-Dhabis 2021. aastal avatud filiaalis plaaniti 15 aastaga kasvada 100 lennukini ning avada suure potentsiaaliga liine Indiasse, Pakistani ja mujalegi.

Wizz Airi fookusesse kerkisid ka pikemad lennud ning Airbusile anti sisse tellimus 47 sellisteks lendudeks mõeldud Airbus A321XLR lennukile. Euroopas see-eest läks lennufirma tegevus laperdama, palju lende kas hilines või tühistati ja pole ime, et britid hindasid Wizz Airi Euroopa kõige halvema lennufirma tiitli vääriliseks.

Tänaseks on Wizz Airi juhid ringiga jälle tagasi maa peale jõudnud ja proovitakse taas keskenduda põhitegevusele Kesk- ja Ida-Euroopa regioonis. See tähendab muuhulgas järgmist:

  • Kahjumis olev Abu Dhabi tütarfirma ja 25 liini suleti 1. septembril 2025.
  • Märtsis 2026 suletakse lennubaas Viinis.
  • Airbusiga jõuti kokkuleppele, et 88 A321neo lennuki kättetoimetamise tähtaegu 2030ndate aastate alguses lükatakse edasi ning 36 A321XLR lennuki tellimus asendatakse A321neo lennukitega.
  • Liigsed lennukid müüakse maha. Hiljuti saadi Airbusilt kätte 3 uut A321neo lennukit, mis müüdi koheselt edasi liisingfirmale ja lähevad mõnele muule lennufirmale. Nõudlusest puudus pole.
  • Mootoriprobleemide tõttu maa peal seisvate lennukite arvu vähendamiseks luuakse reserv Pratt & Whitney varumootoritest, kuid lähiaastatel jääb osa lennukeid (25 - 30) mootorite puudumisel ikkagi maa peale.
  • 2027. aasta finantsaastast edasi laienetakse plaanitud 20% asemel 10-12% aastas.
  • Kui 2026. finantsaastal koosneb Wizz Airi lennukipark 256 lennukist, siis 2032. aastaks plaanitakse seda kasvatada 384 lennukini ja 2033. aastal võiks see olla isegi väiksem – 379 lennukit. Igal juhul on see märgatavalt tagasihoidlikum plaan, kui varem väljakuulutatud 500 lennukit aastaks 2030.

Wizz Airi fookuse naasmist Euroopasse saab märgata uute liinide väljakuulutamisest. Wizz on oluliselt laiendanud tegevust erinevates Rumeenia lennujaamades ning avas baasid Montenegro pealinnas Podgoricas, Bosnia ja Hertsegoviinas Tuzlas ja Armeenias Jerevanis. Hulk uusi liine lisandus Poolas Wroclawis ja Gdanskis ning Moldovas Chisinaus.

Wizzi muutunud plaanidest on juba osa saanud ka Eesti reisija. 26. oktoobril 2026 avati Tallinnast Krakowisse, detsembris lisanduvad liinid Vilniusesse, Veneetsiasse ja Budapesti, mais 2026 Gdanskisse.

Nüüd jääb üle loota, et Wizz Airi väljakuulutatud lennuplaanid ka toimima jäävad.

Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased