7 tundi lennukis sirgelt istuda saab olema kannatus, ütleb Wizz Airi juht
veigo
veigo
8. okt 06:52

Tänu lennukite tehnoloogilisele arengule hakkab tasapisi kätte jõudma uus ajastu, kus kitsa kerega lennukid hakkavad üle võtma, mis seni on olnud ainult suurte kahe vahekäiguga lennukite pärusmaa või võimaldavad avada uusi, suurte lennukite jaoks liiga väikese nõudlusega liine. Airbusi A320 perekonna uue pikamaalennuki A321XLR teoreetiline lennuulatus on 8700 km ehk 11 tundi järjest õhus. Nüüd hakkavad lennufirmad esimesi seda tüüpi lennukeid kätte saama, välja on kuulutatud esimesed liinid ja hakkab tekkima teatav pilt, mis sorti liinidel lennufirmad neist kasu loodavad.

Airbus A321XLR lennuk (Airbus)

Euroopas on A321XLR lennukitele korraliku tellimuse sisse andnud odavlennufirma Wizz Air, tellides Airbusilt 47 seda tüüpi lennukit. Hiljuti kuulutati välja ka esimesed liinid: märtsis alustatakse lende Londonist (LGW) Saudi Araabiasse Jeddahi ja juunis Milanost Abu Dhabisse. Mõlemad liinid on veidi üle 4700 km pikad.

Reisijale tähendab see seda, et lend kestab umbes 7 tundi. Wizz Air hakkab A321XLR lennukites pakkuma täpselt samasugust salongi nagu A321neo lennukites, mis tähendab, et istmete allalaskmise võimalus puudub ja istuda tuleb sirgelt.

Kui nüüd asjad veidi perspektiivi panna, siis need, kes on AirBalticuga Riiast Tenerifele, Gran Canariale või Dubaisse lennanud, on sarnase kogemuse juba kätte saanud, sest ka need lennud kestavad 7 tunni ümber. Kuidas ennast lennu teises pooles tundsite?

Ilmselgelt panustab Wizz Air hinnatundlikumale segmendile. Wizz Airi tegevjuht József Váradi möönab, et kes soodsatest hindadest soovib osa saada, peab olema nõus taluma teatavaid ebamugavusi. "See pole voodi", ütleb ta.

Samas ei karda ta, et perspektiiv pikalt istuda mitteallakäival istmel kedagi eemale hirmutaks. "15-20 aastat tagasi arvati, et 3 tunnine lend kitsa kerega lennukis ongi taluvuse piir".

Wizz Air reklaamib ühe suuna piletihindu London – Jedah marsruudil alates 135£ (161€), mis on umbes kolmandik British Airwaysi hindadest. Tõsi, BA piletihind sisaldab ka rohkem mugavusi. Milano – Abu Dhabi ühe suuna hinnad algavad 100€ ning on poole odavamad, kui samal liinil lendaval Etihadil. Kvaliteedivahe on jällegi sees.

Üle ookeani lende Wizz Air A321XLR lennukitega siiski ei plaani. Kuid täpselt seda hakkab tegema Iiri lennufirma Aer Lingus, mis äsja kuulutas välja aprillis 2025 algavad lennud Dublinist Nashville’i USA-s. Siin on lennu pikkuseks 6285 km. See on vaid mõnisada kilomeetrit lühem, kui näiteks Finnairi lend Helsingist New Yorki. Aer Linguse lennukitel on siiski 16 täishorisontaali käivat äriklassi istet ja 168 istet turistiklassis.

Kokkuvõtteks

Esimeste A321XLR liinide väljakuulutamise tundub kinnitavat, et mängima hakatakse 5000 – 6000 km pikkuste lendude peale, mis kestavad 7-9 tundi. Üle 9 tunniseid lende vast väga pakkuma ei hakatagi.

Ühest küljest on ju huvitav, kui hakatakse pakkuma lende uutel liinidel, kus suure lennuki jaoks ei jätku nõudlust. Teisalt - lennufirmal ja lennufirmal on vahe nii mugavuse kui usaldusväärsuse osas. Wizz Airi puhul on istmete mugavus vast isegi teisejärguline teema, kuni ei saa enam-vähem kindel olla, et nende väljakuulutatud lennud ka toimuvad.

Aga tulevikus, kui tegemist on uute Airbus A321XLR lennukite poolt opereeritava liiniga, tuleb vist hakata jälle suuremat huvi tundma, missuguseid istmeid lennufirma kasutab, s.h, kas pakutakse ka eraldi äriklassi või premium economy istmeid. 8 tundi sirge seljaga istuda pole vist igaühe maitsele. Vahe lennufirmade vahel tuleb sisse ka sellest, kas istmete seljatoel on meelelahutusekraanid või ei ning kas pakutakse USB laadimisvõimalusi või ei.

Järgmistel aastatel saab igatahes olema huvitav jälgida, mis liine üks või teine lennufirma A321XLR lennukit kasutades avab. Euroopas on seda tüüpi lennukeid lisaks Wizz Airile ja Aer Lingusele tellinud veel Iberia ja Icelandair.

8 tundi on keskmine tööpäev kontoris. Paar korda tõused püsti et wc külastada. Puhkuse alguses ei saa arugi, tagasi tulles võib raske kohanemine olla

8
1

SK lendab juba aastaid A321neo-ga 8-9h lende Copenhagesnist USA-sse. Mis selles Wizz Airi uudises midagi nii "uut" on?

1
3

Ärme unusta ka seda, et odavlennufirmadel ei ole hinna sees äraantavat pagasit. Erinevatel firmadel on see erinev, aga see on kindlasti mitmekümne-eurone lisakulu. Kui Milanost lendab Abu Dhabisse Wizz 100€ eest, aga Etihad(maailma üks parimaid ja mugavamaid lennuettevõtteid), kelle hinna sees on äraantav pagas, toitlustus ja korralik meelelahutussüsteem, rääkimata liigutatavatest seljatugedest, no andke mulle andeks, aga ma tahaks küll huviga näha, kes need inimesed on, kes Wizziga lendama hakkavad...

0
3

Odavlennufirmade (vähemalt Ryanairi) kasumeid vaadates jääb mulje, et nad oskavad klientide soove/vajadusi küllalt hästi lugeda, nii et ju leiab turgu ka neile 7h lendudele. Ja eks see istme mugavus sõltub täitsa sellel istujast (nagu üks kirglik vestlus siin mõni aeg tagasi ka tõestas). Pigem pikema (190cm) ja veidi suuremana (120kg) on mulle oluline jalaruum ja püstine kõva iste sobib hästi. Samas nt Finnairi a320 pehme ja väikese jalaruumiga iste on korralik piin veidi pikemal lennul (nt Kanaarid). Nii et vahva kui turule tuleb tooted juurde, kõiki neist ei peagi ju tarbima!

1
0

Wizz lendab juba aastaid sinnakanti. Lisaks sihtkoha huvilistele on lennukites tohutu hulk pakistanlasi ja indialasi, kes ostavad Kiwist jm odavlendude pileteid arvates, et Wizz + suvaline teine odavlennufirma on ilusti samal piletil ja nad saavad ilma viisadeta odavalt Indiasse või Pakistani. See on väga populaarne teema ja näiteks Saudi Araabia lendudelt jäetakse iga päev omajagu piletiomanikke maha, sest neil on tegelikult odavlennufirmasid vahetades vaja Saudi Araabia viisat ja seda nad kohal ei saa. EL-i kodanikud, kes odavalt Indiasse üritavad pääseda, saavad lennukile ja ostavad Jeddahs jm üle 100 eurose viisa, et järgmisele odavlennule minna. Et kuulduste järgi lendajaid jagub ja transiit suvaliste ühendustega ja erinevate piletitega on kuum teema.

0
0

Ei ole vaja Saudi Araabias 100€ viisat osta. Stopover visa maksab umbes 13€ ja võimaldab 96 tundi riigis viibida.

2
0

See on paari Saudi lennufirmaga tehtav diil samadel piletitel olevate lendudega. Odavlendudega seda ei pakuta. Ei ole olemas ka toimivat transiitviisa süsteemi. Olen aastaid Tripadvisori Saudi Araabia foorumis onud ja seal on ikka igasugu lugusid olnud. Ja neid ühe postitusega küsijaid või pärast kaebajaid käib foorumist pidevalt läbi. Ma ei tea, kas need pakistanlased ostavad ise neid variante Kiwist jms või pakuvad nende omad reisibürood selliseid ühendusi, aga see oli ikka pikalt tavaline teema, Nüüd on nagu vaiksemaks hakanud jääma. Ainult eurooplased käivad vahel kaebamas, et pidid saabudes viisa ostma ja Wizz on kõiges süüdi.

0
0

TAP A320 on ka praegu varustatud voodiks minevate istmetega (nn kalasaba paigutusega). Sellistega ning korraliku jalavahega Premium Economy'ga (nagu paljudel USA lennufirmadel siseliinidel) pole probleem pikki otsi lennata ka kitsa kerega lennukiga. Tavalisse economy reavahesse ei mahu ma nii kui nii. Isegi tund on jõhker piin. Aga eks on väiksemaid inimesi ja hinnatundlikumaid kes on paarikümne euro eest nõus terve päeva piinlema. Nii, et küllap on igaühele midagi.

0
3

@sen99

Kohe kindlasti pole see A320 vaid A321neo. Need on siiski väga erinevad lennukid.

2
2

henry086, puhka näppu vahel

5
2

TAP-i kitsa kere voodiks käivad istmed olid igati ok.

Kahjuks saime nautida neid môned aastad tagasi vaid umbes tunnisel lennul (tehti väravas upgrade businessi) Lissabonist Madriidi.

Selline veidi "positiivne atress", et jôuaks natuke meelelahutusekraanidega tutvuda (filmi ju ei jôua vaadata), siia kiirelt süüa-juua ja kui magustoit-juust portveiniga alla loputatud, siis ka see 5-10 min "magamist" horisontaalis, enne, kui maandumiseks taas iste üles.

2
0

Vot ma ei saa aru miks and ei suuda panna istmed mis saaks alla lasta.

Air asial taitsa norm sellised istmed. Miks euroopa omad need ei kasuta?

1
0

Sest need on odavamad ja neid mahub lennukisse rohkem. Miks osta kallimaid, kui piletimüügi üle kurta ei saa.

2
0

Nagu eelnevalt märgiti, kitsa kerega lennukis saab mugavusi tekitada küll, kui soovi on. Hiljuti lendasin Air Astana uue A321neo-ga Kashastani siseliinil. Oli olemas eraldi adekvaatne äriklass, turistiklassis olid meelelahutusekraanid. Iste käis ka nõksa alla.

0
1

Veigo täiesti nõus - just see istme väike nõks parandab olukorda meeletult nenedele kelle kas või nats pikkust on (endal 183).

Samallisland ma võrdlen Air asiaga - jalgade vahe on pisike sama mis Ryan või Wizz , ainuke vahe et käib iste alla , mitte palju aga teeb olemise paremaks.

Tee mis tahad ei usu et see vahe on meeletu - ok oletame et 1000 euri per iste - see teeb lennuki maksumuse ainult 150k suuremaks.

Arvestades veel seda kui palju Euroopas on pikki inimesi

0
2

Äriliselt tuleb alati mõelda, kas mingi kulutuse tegemine suurendab müüki. Antud hetkel nende veidi paremate istmete panek ma väga kahtlen suurendab Wizzi-l nõutavat teenust (antud juhul lende), võttes arvesse kontigenti, kellele need lennud suunatud on. Inimesed tahavad odavaid pileteid ja kas see iste käib alla või ei, kindlasti määravaks ei saa. Wizz ei üritagi endale saada kontigenti, kes lendab muidu Emiratese/Etihadi/Lufthansaga ja allakäivad istmed kindlasti see tegur pole, millepärast need inimesed Wizzi ei vali. Seega oleks see lennufirma vaatenurgast täiesti ebavajalik kulu, mille tegemisel ei oleks mingit saadavat kasu. Lennufirmad on siiski ärid, mille eesmärk on kasumit teenida.

3
0

Wizz air konkureerib kas või Ryanairiga , Air Baltik ja nii edasi .

Samuti see sama Lufthansa.

istevahed on kõikidel suhteliselt pisiked - Aga see et iste ei käi alla on suur miinus - seega kui piletihinnale tuleb 1 eur näiteks ja on paremad istmed on suur eelis.

Aga EU lowcosterid on mingi oma loogikaga - ja pigem on jõudnud aeg kus ei vali mingeid Wizze , Ryanaire - kuna nad on suutnud pileti hinda taevasse lasta aga mitte midagi vastu ei pakku .

0
0
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
Šiauliai Tourism
Sisuturundus
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
China Southern Airlines – teie värav Aasiasse ja kaugemale
China Southern Airlines
Sisuturundus
China Southern Airlines – teie värav Aasiasse ja kaugemale
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased