trip-krainetrip-ukraine-dark
Autoga Egiptusse

Hetkel Sharmis olles tekkis mõte, et võiks siia uue aasta algul Eestist oma autoga tagasi tulla. Peamiselt just seetõttu, et saaks lõpuks rahulikult ka Aleksandria, Kairo, Giza, Sakkara, Luxori, Assuani, Abu Simbeli, Siinai lääneranniku jms üle vaadata. Et ei peaks tavaturisti kombel pea seljas ringi tormama. Et oleks sõltumatus minna millal, kuhu ja mis teed pidi tahes. Võtaks kohapeal olekuks vähemalt kuu aega, võibolla isegi kaks. Autoks mahtuniversaal või väikebuss. Ööbimine vastavalt olukorrale/tujule/tahtmisele/viitsimisele telgis, autos, hotellis. Esteet ei ole, saaks ka üsna kesistes tingimustes hakkama. Benss on siin odav (2£E/L), kohalik liiklus ei hirmuta - olen siin kuurortites juba nii rendiauto kui ka -tsikliga ringi kimanud. Pole ma ka Eestis ausalt öelda eriline piirangute järgi sõitev musterjuht. . On kellelgi kogemusi, kas ja kuidas siia Euroopast oma autoga tulnuna saab? Huvitab just piiriületus ja mujal registreeritud autoga riigis ringi liikumine. Pole siin eriti ühtki välismaise numbriga autot silmanud. Kas põhjuseks on see, et nii ei saa või lihtsalt see, et normaalne inimene tuleb siia ikkagi lennukiga? :) Või antakse mingi ajutine kohalik number? Täna jäi hotelli ees mingi selline topeltnumbriga Volvo silma: http://www.hot.ee/maury/sharm.volvo.jpg Nagu ma olen aru saanud, siis konvoi saatel liiklemist enam väga ei nõuta, saab ilma ka. . Eestist alates läbiks marsruut Läti, Leedu, Poola, Ungari, Rumeenia, Bulgaaria, Türgi, Süüria, Liibanoni ja Iisraeli (või Jordaania). Veidi üle 3000 km ots. Nädalaga vast sõidab rahulikus tempos ära. Aeg väga takka ei sunni.

Edu! On Sul Hummer? Jama. Võta Gaz 69 ja keevita hulgaliselt kängururaudu kõlge - äkki jäädki ellu .Kairos Ntx. Irw.

Absoluutselt poolt, parim millest unistada oskaksin. Ainult kohalikud oskaksid sellist liikumisviisist unistada:)

peaks küll sutsu pikem tulema aga see selleks. Minu küsimus on pigem see (kuna mul ei ole Teie plaanist ju palju aimu), et kas ikka on mõtet kihutada läbi kõikide loetletud riikide, et siis saaks ainult Egiptuses tiksuda?

Lennake lennukiga Egiptusesse, rentige auto ja sõitke need kohad kõik autoga läbi, ma arvan, et hind tuleb umbes sama või isegi odavam:)

Hummerit mul ei ole, GAZ 69A-ga on omal ajal põlde ja metsi mööda sõidetud küll. :) Kairos sõitu ei oska hetkel karta. Hurghadas ja Sharmis sõitmise kogemuse järgi ei ole seal küll Hummerit vaja. Ja no kui tõesti hirm naha vahele poeb, võin ju auto linnaserva (mõne hotelli juurde) parkida ja kohaliku transpordiga seal edasi liikuda. Kui auto ka mõne pisema kõksu siiski saama peaks, siis silmi peast ei nutaks. Nii et ei maksa seda liiklust seal üle ka dramatiseerida. Ma olen seal isegi naisi tihti roolis näinud. Miks siis mina ei peaks sõidetud saama? :P

Tegelikult ei olekski enne maikuud Eestisse tagasi asja. Tahaks siit sitase ilma käest mõneks ajaks ära. Lihtne alternatiiv oleks tõesti minna lennukiga kuskile kuurorti ja siis mitu kuud seal üürikorteris vedeleda. Aga miks siis mitte juba ka veidi ringi sõita ja enda jaoks uusi kohti avastada? Giidiga bussiekskurssioonid pole kunagi minu maitse olnud. Meenutab mulle liialt sinna-tänna aetavat lambakarja. Mulle meeldib rohkem oma peaga mõelda ja oma tahtmise järgi marsruut valida. Teoreetilist Egiptuse ajalugu tunnen ma ilmselt paremini, kui nii mõnigi giid.

Kui nüüd laiendame kohapeal olemise aja 3-4 kuu peale, siis ma pakun, et ei tule isegi miski odavaima Hyundai Accident'i rent kokkuvõttes kuigi odav. Ja no mis auto see on... Taksod ja rendikad on ikkagi selline poolkõva variant. Ma olen vägagi "autoinimene", nii et minu jaoks on suur vahe oma ja rendiautol. Pealegi omas autos oma kola sees, ei pea kohvritega mööda ilma lippama. Ei ole liisinguautot pidav siidikäpp - kui teel vaja autot remontida, pole probleem näppe õliseks teha. Loomulikult saaks autole enne minekut täishooldus tehtud ja vähegi kahtlased asjad vahetatud/korrastatud. Uued rihmad-vedelikud-piduriklotsid loomulikult jne.

Orienteerumine pole probleem - korralik Euroopa ja Egiptuse teedekaart ja kompass on olemas, samuti läheks kasutusse läpakas M$ AutoRoute'iga (teed kuni Türgi piirini) ning sisemise GPS-iga Nokia N95 + Nokia Maps, kus, nagu ma just vaatan, on isegi Sharm'i tänavad täitsa ilusti peal, Kairost rääkimata. TomTom kah sellele olemas. Samas, kui kaardid ja muud abivahendid peaksid hävima, toimiks vast piisavalt hästi ka oma nägemismälu + aegajalt tee küsimine.

"Pisut üle 3000 km"-ga olin tõesti natuke optimistlik, Autoroute oli pärast värsket installi default miilide peale jäänud ja näitas Türgi piirini numbrit 1693. See muundus nüüd ilusti 2725 km-ks. :P Linnulennul näitab GPS Sharmis Hadaba'lt hotelli eest Mustamäel oleva koduni 3586 km. Maanteed muidugi nii sirgeks ei õgvenda. Aga ei ole hullu tegelikult. Kohapeal ringi sõitmine on juba häbematult odav. Ja seda, et enne kõikidest nendest huvitavatest maadest läbi uhada, et siis Egiptuse kõrbesse jõuda, ei saa ju ka ometi pahaks panna. Kui sihtkohaks on valitud Pärnu, siis ei minda ju ka enamasti läbi sõites Märjamaad lähemalt uurima, kuna seal võib ka lahe ja tore olla. Ja eks mõned peatused tulevad nii või teisiti plaani. Surnumeres tahaks näiteks varbad välja sirutada. :)

Inimkoosseis on hetkel mina + 1 üsna kindel + 1 kahtlev kaaslane. Samas ka mõlema äralangemine ei oleks minu jaoks suur takistus. Seltsis oleks muidugi segasem.

Aja- ja raharessursse on hetkel selliseks reisuks piisavalt. Palgatööori ei ole. Samas tahaks muidugi mõistlikkuse piires säästvalt läbi ajada. Pigem sama raha eest rohkem liikuda ja näha kui 5* hotellides lebotada.

Nii et reaalsete kogemusteta skeptikute vastused mind siin väga edasi ei aita. Ega samas ka pidurda. Aga on keegi ise või siis kellegi tuttav või tuttava tuttav seal oma autoga ringi sõitnud? Muljed sellest kogemusest oleks kasuks. Ja ega tegelikult ka seal rendiautoga omal käel ringi rännanute soovitused mööda külge maha ei jookse. :) Nii et tuleme palun tagasi "kas saab" ja "kuidas saab", mitte "miks nii" ja "kas nii ikka tasub ja julgeb" juurde.

PS. Vanust on mul pisut üle 30, nii et iseendaga hakkama saamise kogemust on juba omajagu. Ei ole mingi sinisilmne ullike. :) Egiptuses olen hetkel kolmas kord, mujalgi piisavalt seigeldud.

0 "Et ei peaks tavaturisti kombel pea seljas ringi tormama."

  • Vahet pole. Ega sa neist tavaturistidest kusagil ei pääse. See ongi Egiptuse meeldejäävaim vaatamisväärsus.

1 "Pole siin eriti ühtki välismaise numbriga autot silmanud. Kas põhjuseks on see, et nii ei saa või lihtsalt see, et normaalne inimene tuleb siia ikkagi lennukiga? :) Või antakse mingi ajutine kohalik number?"

  • Põhjus 1 on see, et oled Sharmis 2 antakse mingi ajutine kohalik number küll (araabia kirjas ja kollane). Lääne poolses kõrbes on neid küll. Konvoid on vaja ainult erijuhul.

2 "Kairos sõitu ei oska hetkel karta. "

  • Anna kogu aeg vilet ja ei juhtu midagi hullu. Liiklus on segane, aga seetõttu aeglane.

3 "Teoreetilist Egiptuse ajalugu tunnen ma ilmselt paremini, kui nii mõnigi giid."

  • Egiptuse muuseumis juhuslikult kohatud eestikeelsele rühmale räägiti jah 4. klassi ajaloo õpikust, aga kohalike jutt oli päris huvitav. Piisab kui keeli oskad. Neid giide jõlgub igal pool.

4 "Kui nüüd laiendame kohapeal olemise aja 3–4 kuu peale"

  • Mul sai 3e nädalaga siiber. Mida seal nii kaua teha?

5 "Orienteerumine pole probleem"

  • Tõsi. Kui delta välja jätta, siis üks tee läheb Punase mere randa pidi, teine Niilust pidi, Kolmas Vahemere randa pidi ja siis on veel üks kõrbe oaaside ring. Ei pea Sussanin olemagi.

6 Kui sa neid musti ei salli, miks sa sinna mustade maale juba neljas kord trügid?

Paketituristi kohtamise vastu pole mul midagi. Lihtsalt ise tahaks vaiksemas tempos võtta ja igal pool kauem olla.

Kus see ajutine number antakse? Piiril või Kairos? Kas üle piiri saab ilma selleta? Milline on selle taotlemise ja kättesaamise kord? Kaua see kehtib? Palju maksab? See ongi tegelikult antud teema üks põhilisi eesmärke.

Giidide all tegelikult mõtlesingi jah välismaiseid, kes ise ka oma teadmised standartsest ajalooõpikust saanud. Kohalike jutt on kindlasti oluliselt huvitavam ja nüansirikkam.

Ma olen seal käinud mulle sobiva kliima pärast. Tervis ei kannata Eestimaist polaarsügist ja hakkab streikima. 1-2 nädalat on mulle taastumiseks vähe. Nii et nüüd läheks pikemalt. Just seetõttu, et ühe koha peal olles igavaks ei läheks, võtaks ka ringreisi ette. Tead küll ütlust "minu auto või minu maja on minu kindlus". Ehk siis oma auto annaks mulle kindlusetunde olla omaenda aja ja soovide peremees. Kui kuskil rohkem meeldima hakkab, võin kuu aega ka seal paigas olla. See aeg rendiauto eest seda reaalselt eriti kasutamata maksta poleks otstarbekas. Selle tagastamise ja uue hankimise logistika oleks mõttetu peavalu. Buss/takso ei anna piisavalt liikumisvabadust. Ehk siis minu puhul on pigem "näha, et olla kohapeal", mitte vastupidine variant. Pole võimatu segi, et see auto jääbki sinna ja saab ehk endale kunagi alalised araabia kirjas numbrid...

Nahavärvuse osas olen ma tegelikult üsnagi tolerantne. Kui sulle on mujalt teemadest minu küünilisus kohalike meeste naistejahtimise viisidest silma jäänud, siis selle võtan omaks. Samas võibolla seal pikemalt olles harjuks ja võtaks isegi need kombed üle. :P Kes teab. Kindlasti on minu eelarvamusi kujundanud kuurort-kohalikud. Ma ei soovi sugugi väita, et kõik 80 miljonit kohalikku ühe vitsaga löödud on. Usun täiesti, et nende seas on palju-palju siiralt lahkeid, toredaid ja abivalmeid inimesi.

Kui keegi soovib privaatsemalt kogemusi jagada, siis võib seda teha ka maury[ät]hot.ee aadressil.

  • Ilmselt piiril. Mul on mõned sõbrad parajasti sealpool reisimas, aga nad ei vasta praegu kirjadele. Eks pead võrgust otsima.

http://www.dreamers1.com/africa/Africa-12.htm " In General we found the Sudanese people to be the nicest people we met on our entire trip through Africa.

The Egyptian side was another story. From the moment we landed, they tried to extract money from us. Firstly, if your engine size is more than 2000cc they want double the charge. With our 4000cc engine the harbour customs officials started on $450 for the car to be in Egypt for 30 days. through negotiation it reduced to $300 (LE1000), and then through further negotiation we got a 10 day transit permit for $36. They then offered us 15 days for $36 (LE 122)so we took it. Our boat had arrived after lunch time so they kept our Carnet des passage until the next day when we had to register with the traffic police department in Aswan. Here there were 13 pieces of paper to be filled in, each one signed by various officials. This includes driving off to an office near the Corniche (Nile river) to pay for compulsory insurance. We had to re-register our car with arabic number plates - they provided old plates for us. All oof this took us 7 hours until the Officer in Charge by the name of Sobhy, helped us. Find him and get him to help you, he was very helpful. I can't remember all of the fees we paid (in egyptian pounds - LE), but here are those that I can remember: Road tax- LE 8.75; Inspect engine and chassis numbers- Tip of LE 5 (They wanted LE20)- I think LE 10 would have made the proceedings faster; Photocopy of passport, car licence and carnet- LE 2; Folder to hold papers- LE 0.50; Revenue stamps and more papers- LE 20; Insurance- LE 21.80.

Of all the countries we travelled through, Egypt was the most difficult. They even tried to charge us when we left Egypt. Egypt is one of the most expensive and difficult countries in Africa to get your own car into and out of. The paperwork is a nightmare and can take a couple of days. For a vehicle expect to pay around US$300 for a one-month permit. "

http://www.google.ee/search?hl=et&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&hs=R2Z&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=trip+%22own+car%22+Egypt+government&spell=1

Minu üks sugulane käis Kairos autoga. Nüüd tuleb suur AGA et araabia maadesse sisenedes peavad sul olema väga täpsed dokumendid + igast kulud. Näiteks Süüriasse sisenemisel tuli neil suur lõiv auto pealt maksta ligemale 20 000 EEK (araabiamaadesse sisenemise maks) ja pead väga täpselt uurima mis riikide kaudu kulged.