Autoreis Rumeenia-Bulgaaria-Kreeka

Sel aastal plaanis meil (pere kahe lapsega, 8 ja 3a)juuni keskel autoreis ööbimistega Kaunas, Rzeszow, Cluj-Napoca, Brasov, Sveti Vlas, Rila, Kassandra poolsaar, Szeged, Lomza. Pikemad peatused plaanis Sveti Vlasis ja Kassandra poolsaarel. Reisi pikkus 16 päeva. On ehk keegi viimastel aastatel umbes seda trajektoori pidi liikunud ja oskab mingeid asjakohaseid soovitusi anda? Autoga olen ennegi reisil käinud ja üldjoontes asi tuttav, huvitab pigem mingid huvitavad vaatamisväärsused teepeal ja pikemate ööbimiste ümbruses. Kahju oleks hiljem teada saada, et sõitsin mingist põnevast kohast või atraktsioonist mööda ja ise ei tulnud selle peale, et seda vaadata. Samuti oleks huvi ka teepeal olevate supluskohtade vastu kus saaks tunniseid peatusi teha. Kas on keegi käinud ka Athose vaatamise laevatuuril ja kas see on oma hinda väärt? On meil mõistlik Sveti Vlasi randu kasutada või peaks ikka Sunny Beachile randa minema? Mõnetunnised päevased peatused plaanitud Sighisoaras, Brani kindluses, Plovdivis. On veel mingeid soovitusi? Olen tänulik soovituste ja kommentaaride eest.

Peaaegu samasuguse tiiru ja ka sama pidi tegin eelmisel aastal ainult lapsed olid 9 aastat vanemad ja Kreekasse ei läinud. Mõned märksõnad Rumeenias: tee 7C, Brani loss ja Bukarest. Bulgaaria kui põhisihtkoha POI-d torkisin kaardile, link siin lehel http://trip.ee/content/bulgaaria-sunny-beach-raha-vahetus-hinnad-kuhu-minna.html , punktide juures ka lingid otsustamise lihtsustamiseks, minu TOP: Kaljukirik (mingist kellast sisse ei pääse), kivimets (mida saab vaadata nii raha eest kui ilma), Balchiki aed, Nessebar, Buzludzha (udu ja vihma tõttu meie palju küll ei näinud), Rila mäed (!)

Kuna peagi minek, siis tõstaks teema korra veel "üles",ehk oskab keegi anda häid soovitusi. Tänud maunule.

Meie perega käisime eelmisel suvel autoga Kreekas. Reisi pikkus oli 18 päeva ja pikemad peatused Kreekas ja Horvaatias.Kreekas olles oli meie laagripaik 6 päevaks Kassandra naaberpoolsaarel olev Thalatta Kalamitsi Village Camp. Väga mõnus liivase rannaga sooja veega lahesopp, eraldi bassein lastele ja piisavalt ruumi telkimiseks. Personal hakkas kohe meiega vene keeles rääkima, kui Est numbrit autol nägid. Põhiliselt olid puhkajad peredega Serbiast ja Makedooniast. Meeldis väga, eriti lastele. Sealt tegime väljasõite loodusesse ja Tessaloonikasse. Mind huvitas ajalugu, seetõttu külastasime arheoloogiamuuseume. Näiteks antiik- Pella, kus sündis Aleksander Suur, huvi korral on vaatamist terveks päevaks. Kreekas oli elu- olu kallim, kui naabermaades, eriti Albaanias. Head reisi ja Kreeka avastamist!

Nii. Meie reis tehtud ja nädalake ka juba Eestis seda asja seeditud. Mõtlesin, et panen ka siia lühikokkuvõtte - teinekord olen saanud ise end huvitavatele teemadele siit vastuseid ja ei taha "võlgu" jääda ;) Reisiseltskond ema-isa, poiss 3a ja tüdruk 8a. Liikumisvahendiks Opel Insignia. Ööbimised enne booking.com kaudu pandud ja ka trajektoor enne juba suhtpaigas. 10. juuni, reede, u kell 14 start Tallinnast. Kuna tööasjad oli vaja korda ajada, siis selline stardi kellaaeg. Teel sõime õhtust meie lemmikkohas "Stasine", mis asub E67 peal ca 30 km enne Kaunast Kedainiai risti lähedal. See on üks koht, mida julgen kõigile julgelt soovitada! Ööseks Kaunasesse, ilm kehva ja ei läinudki linnapeale, vaatasime hotellis jalgpalli. Ööbimine Centre Hotel Kaunas, 55 euri. Ei soovita. 11. juuni, laupäev. Kaunasest esimene peatus Warssavis, oli soov outlet keskusest läbi käia. Sealt edasi Rzeszowi. Õhtul u 8 ajal kohal. Ilm terve päeva ilus, 21-27 kraadi, teel paar sahmakat vihma. Kaunis vanalinn, maitsev söök, hinnad odavad, hotell "Hotel Forum", hind 62 euri, soovitan kõigile. 12. juuni, pühapäev, sõit Rzeszow-Slovakkia-Ungari-Rumeeniasse Cluj-Napoca linna. Kuulasime Tom-tomi ja läksime tema juhatatud teid pidi... Oli ka kruusa...Terve päeva mingid kõrvalteed ja külatagused piiripunktid. Et vähegi ajagraafikus püsida sai vast veidi just mitte vastavalt teeoludele (teed meenutasid enamjaolt lapitekki) gaasi vajutatud ja ca 10 min enne hotelli jõudmist kadus autol jõud ja auto lülitus nn safemodele. Hotell oli korralik (Grand Hotel Napoca, hind 68,80 eur), ilm 20 kraadi ja alates lõunast lausvihm. Tegime autoga (ta ju sõitis siiski, ainult nõrgukesena) linnapeal väikse tiiru ja vaatasime jälle jalgpalli hotellis. 13. juuni, esmaspäev. Plaan oli vaadata Sighisoara vanalinna, Brani (Dracula) kindlust ja Brasovi vanalinna, ning Brasovis ka ööbida. Antud hetkel esimene mure siiski auto korda saada. Tomtom näitas, et lähim Boschi teenindus meie sõidu suunas oli 3 tunni tee kaugusel.Sõitsime safemodega sinna. Seal oli väga abivalmis rumeenia noormees kes kandis peas kammi ja rääkis inglise keelt. Pani kompuutri autole taha ja arvas, et peaksin õlivahetuse tegema... Ei kõlanud just nii nagu ootasin (olin enne reisi teinud autole kõik vajaliku) ja palusin neil helistada lähimasse Opeli esindusse. See asus Brasovis ja oli valmis meid täna vastu võtma. Sõitsime u 3 tunniga sinna ja andsime auto meistrimeestele üle. Selgus, et purunenud oli õhuvoolik mis ühendas turbot millegiga ja auto kompuuter ei lasknud autol täit jõudu enam kasutada. Hea uudis oli, et u tunniga said nad jupi ja teine tund läks paigaldamisele ja meie auto sõitis jälle nagu uus. Selle 3 tundi kasutasime ise Brasovi vanalinnaga tutvumiseks ja lõunatamiseks. Nüüd kui auto oli käes, ei näinud me enam mõtet Brasovisse jääda ja otsustasime sõita juba täna Musta mere rannikule Constantasse. Teel läbisime ka Bukaresti, kuid kuna oli korralik paduvihm, siis seal just liiga palju ei näinud. Igatahes Bukaresti ja Constanata vahel koralik kiirtee ja see oli vahelduseks päris mõnus. Kohale jõudsime 01.00 öösel. Hotelliks "Bicaz-pirates resort", hind 54 euri, kommentaariks OK. 14. juuni, teisipäev. Ärgates oli ilm veel pilves kuid sooja juba 30 ja meri kohises akna all. Lootust oli, et nüüd on jamadel lõpp ja puhkus läheb ainult paremaks. Sõime, käisime hotelli rannas ja sõitsime Bulgaariasse, Sveti Vlasi, mis on kohe Sunny Beachi jätk, mõeldud rohkem peredele. Hotelliks "Premiere Beach Fort Hotel", hind 4 ööd 334 euri. Hotellile 10 punkti, soovitan! Teisipäevast laupäevani olime tüüpilised turistid ja nautisime hotelli poolt pakutavat privaatranda, basseine jms. Käisime ka Nessebaris, lõbustusparkides ja Sunny Beachi keskuse melu nautimas. Ilm 30-35 sooja ja päike, vesi meres ca 23-25 kraadi. Hinnatase jättis väga hea mulje, Nessebari restoranis õlu 1 eur, kala 5 euri... 18.juuni, laupäev. Sõitsime vahepeatusega Plovdivis (Roomaaegne amfiteater, kuid 37 kraadi ja lauspäike pole just hea mõte "kivide" vaatamiseks) õhtuks Rila kloostrist 3 km kaugusele ööbima. Hotel Pchelina 47 euri. Koht ok, köök lihtsalt suurepärane. Rila klooster täitsa äge. 19. juunil esimene pool päeva sõitu Kreekasse Nea Potidaeasse. Lõunaaeg kohal. Ilm 38 kraadi ja lauspäike. Kohe randa, rand 50 m. Vesi 27-28 kraadi. Ööbimine Haus Niko, 5 ööd 325 euri, läbi kahe korruse 2e magamistoaga apartment. Pühapäevast reedeni olime jälle tavaturistid. Hommikul randa, päeval uinak, õhtul randa, vahepeale veidi kultuuri ka. Meeldis paadiga 5 tunnine sõit mööda Athose rannikut. Athos on teadupärast Kreeka usukeskus, kuhu maale ei lasta iialgi ühtegi naisterahvast, mehed peavad eriluba taotlema. Vaadatud sai ka koopaid ja nauditud head Kreeka sööki erinevates restoranides. Kreeka mulle ja meile meeldib. Kui vaid veidi jahedam oleks... Kõik päevad lauspäike ja 36-39 kraadi. 24.juuni, reede, algab tagasi suunas liikumine. Suund põhja poole ja õhtuks läbi Makedoonia, Serbia, Ungari Szegedis. Piiridel mingeid pagulasi polnud, pikim piiriületus võttis 1,5 tundi. Szegedis kohal ilusasti ca 8 õhtul ja jõudsime ka tiiru vanalinnas ja õhtusöögi teha. Hotel Korona, 73 euri. Sai valitud asukoha (vanalinna servas ja kinnine autoparkla) järgi, muid eeliseid ja soovitusi just liiga palju anda ei oska. 25. juuni, laupäev sõit peatusega Lodz linna lähedal Ptak outlet keskuses Lomzasse. Päris pikk päev. Hotellis kohal ca 12 öösel. Seal kohalikud pulmad, möllu küllaga. Hotell ise "Hotel Via Baltica", hind 50 euri. Julgen soovitada, uus ja puhas ja suured toad. 26.juuni. Poola, Leedu, (seal kindlasti söök jälle meie lemmikus "Stasines"), Läti, Eesti. Kokkuvõtvalt ütlen, et reis kujunes päris huvitavaks, 7150 km pikkuseks, kuid järgmine kord läheme kas Horvaatiasse või Itaaliasse. Neis juba ca 5 korda käidud ja mõtlesime, et otsime midagi huvitavat, kuid... Kui kellelgi on küsimusi, vastan hea meelega.

terekas Makedoonia,Serbia ja Rumeenia piiril jamasi polnud.viisadega

Rumeenia veel proovimata. Makedoonia-Bulgaaria piiril lapati kogu pagas läbi ja kurdeti, et miks eestlased enam vene keelt ei räägi. Ise hetkel Bulgaarias, Pomories.

Kogemus paari aasta tagune. Viisasi vaja pole.Piiridel probleeme ei meenu.