Viimased kommentaarid

Tulge hääletades!


Kuis te üldse nii kaugele sattusite ilma soovitusi küsimata?

Kui vaatad siit leitute alt pilte, näed, mida otsima pead ja ühel lehel isegi kaart ja selgitus, kuhu minna:


Käisime Hayastanis 2015 oktoobris ja vahetasime otse lennujaamas € enne passikontrolli. Kurss 1:528 polnud sel ajal ka üldse paha lennujaama kohta. Palju sai ka kaardiga makstud, pealinna poodides polnud probleemi.

Eeltöö käigus leidsin tookord kaks firmat, Noyantour ja Hyurservice, kelle tuuride sisuga sai kodukal lähemalt tutvuda. Valisime lõpuks viimase ja sealt mõned 1-päevased tuurid ning üheks päevaks auto koos juhiga - hinnad olid väga mõistlikud, teenustega jäime ülirahule.
Otsisin oma lapsepõlveradu, kui sai Sevani ääres pioneerilaagris oldud ning sattusime ka "Vehkleja" Armeenia esilinastusele :)
Jerevan pidas parasjagu oma 2797. sünnipäeva - olid üpris suured pidustused. 20. okt. tuleb üritus nimega Yerevan 2800. Ei kujuta ette, mis nüüd veel toimuma hakkab :)

Ma saan aru, et Park Fontann'is toimub midagi põnevat reedeti ja laupäeviti... Mis seal siis toimus teisipäeval ka midagi?

Miskeid täpsemaid vihjeid tulepunktide asukohtadele või nimedele ka keski muljetab?

Subaru Forester + katuseboks. Senised sõidud - üks juht ja kolm navigeerijat.

Mitte ainult väljuvat lendu ei arvestata.

Kui Sinu lendude vahele jääb veel mõni Sinu algpunktist IST-i saabuv või IST-st Sinu lõpp-punkti väljuv lend, mis "connection time"-i kahandab alla 10h, siis ei kvalifitseeru Sa nende tasuta hotelliteenust kasutama.

Hani vist ei tule enam siia. Ma hiljem Rumeeniast läbi sõites nägin ühe mustlaslaagri platsi kõrval autoromu numbrimärgiga [ 444 HANI ] - oli see nüüd VAZ või ZAZ, ei saanudki aru aga mustlasjõmpsikad mängisid ilukilpidega lendavat taldrikut ning pagasiruumis peeti küülikuid. Kahtlustan, et Hanega on kehvad lood.

Aga teistele kena reisisuve!

Miks küll meenutab mulle siinne jutt kelkimist a' la kellel on pikem?
Trippidel reeglina üksi oma seltskonnast baranka taga olles plaanin ma puhkusereise ette nii, et päevane kilometraaž jääks kolmekohaliseks. Pole justkui mõttetu tempoga kulgenud v.a. juhul, kui ummikuid olen nautinud. Ei teinud ka eriti pikemaid peatusi aga kuna eesmärk ei olnud tonnkilomeetreid taga ajada, siis ivake söögi- ja puhkepause ning poekülastust ikke tuli ette. Samas piirkiiruste väärtustele üldjuhul alla ei jäänud, pigem vastupidi.
Korra tuli elu vingerpusside tahtel ka 1200 km päevas üksi sõita, millest enamus kilomeetreid mõõtsin Poolas ja selle kogemuse najal püüan nii pikka päevasõitu pigem vältida. Kordan, puhkusereisid siiski!
Kas ma ikke päden reisihuviliseks või olen pigem kohapealtatsuja nüüd?
Norsu standardi järgi ma vist normaalne inimene ei ole.
Kurb. Mis teha? Kuidas edasi elada?

Google'i tõlge, CoinCalc, TripAdvisor

asukoha logimiseks kunagi Google'i MyTracks, viimati Geo Tracker
Sygic nii jalgsi kui autoga orienteerumiseks

Kohaliku tähtsusega äppidest ilmselt siinkohal ei ole mõtet rääkidagi, igal maal omad.

Mul autu kasutusjuhendis suisa mainitud/soovitatud mootoriga pidurdamist langusel. Ise ta muidugi kaitseb liiga madala käigu lülitamise eest.

Tõusul bensuka sportrežiim hoidis kõrgemaid pöördeid ning käitus eeskujulikult.
Pigem pikal laugel tõusul kippus suurel kiirusel minu arust asjatult käiku alla vahetama, siis sekkusin ja lükkasin üles tagasi.
Loomulikult ühe vitsaga ei saa kõiki lüüa...

Mägedes kulub iga autoga pidureid rohkem, kui mootoriga ei pidurda. Või on kindel, et see auto ei suuda mootoriga pidurdada?

Pigem mäkke ronides võiks just automaat optimaalseima käigu valida, samas, kui manuaali kasutaja ei pruugi tajuda õigel ajal käiguvahetamise vajadust.
Ise mõlemaga mägedes sõitnud ja käiguga pidurdanud ning arvan, et automaat mugavam.

Marks66, sul tuleb lihtsalt võtta aknaga kajut. Kui oled ennast kenasti sisse seadnud, siis demonteerid kaasavõetud tööriistadega akna. Aknast saad sileda pinna triibu jaoks. Jointi imed sellesama tekitatud avause juures. NB! Ära unusta siiski suitsuandurit õhupallitaolise tootega varjestamast!

Kajutit ei soovita vett täis lasta aga, no ikka juhtub... ja kui kõik muud äravoolud on ummistunud, siis saad ju vooditekiga vee kokku koguda ning jällegi on abiks tekitatud avaus - sealt saad teki välja väänata. Kui sellised kogemused või kalduvused on olemas, siis tihenda kohe kajutisse sisse seades uksealune tekiga - see kindlustab sulle pikema muretu, segamatu õhkkonna võimaliku äparduse puhuks.
Esimest korda läheksid nigu...

Lisaks on mul jalaga segada soovitusi, kuidas publiku ees alkot tarbida. Nagu näiteks, et rahvas arvab, et jood Coca-Cola't a tegelikult on pudelis hoopis - ahhaaa! poole mahu jagu rummi.
Mahlapudelist saab juua täiesti tähelepanu äratamata veini.
Ja no mis me räägime läbipaistmatutest joogipakkidest, neist saab ju suvalist värvi kavalaid jooke kaanida!

Kui sa ikke vähegi hoolid, et su üritus korda läheks, siis valmistud kruiisiks korralikult ning vähemalt minnes on sul külmad joogid nii kindlustatud, et paned enne reisile minekut joogid piisavalt pikaks ajaks sügavkülma ning lisaks võid külmutada ka mõned väiksed veepudelid (ära unusta neid kõiki enne külmutamist veidi lössi litsuda - tead küll, jäätudes vedeliku ruumala suureneb). Reisikotti pakid salli või fliisi sisse siis külmutatud vahvad joogid ning külmaelementidena nii palju veepudeleid, kui mahub. Viimased saad ära visata, kui neil jahutav väärtus kaob. Poes jäätiselettide juures on müüa ka "külmakotte", mis veelgi aitab jahedat rüübet hüvas konditsioonis säilitada.

Ja Sina, alar, miks Sa tahad põrmustada kaunist tripi-plaani? Meil on siin siiski reisihuviliste foorum ja Sa soovitad hoopistükkis koju jääda?
Kui kodus on ikke piisavalt pudeleid juba kuivaks väänatud, kas tead, kuidas hing ihkab vahelduseks kaugustesse, kellel mägede, kellel merede taha!

Meeldejäävaid kruiisisid! Parasjagu ongi just soodukad ka kruiisidel.

Mina bronniks igaks juhuks teise majutuse ja saadaks Booking.com-ile esimese majutuse kirja edasi. Nendega kauplemise peale ilmselt ei loodaks...

Olgu veel lisatud, et nagu foorumites kirjutatakse, on MaiLinh ja Vinasun kaks usaldusväärset taksofirmat aga silmad tasub sellegipoolest lahti hoida. Valdavalt oli nende taksodega sõites kõik OK kuid ühe Vinasun taksoga tuttavat trajektoori läbides näitas tema taksomeeter teistest suuremat numbrit. Vahe oli kõigest umbes 1/3 kuid et taksojuhil kuldsed käed, tõestas ka see, et ajal, kui meie universaalkerega auto salongis istusime, tegi taksojuht meie selja taga pagasit sättides triki ning loetud sekunditega oli pagasi seest fotoaparaat kadunud, nagu poleks teda seal olnudki.

Aplodeerisime ning läksime lahku.
Vabandust, läksime lahku ja mõne minuti pärast avastades kirusime.

Kogu jutt õige. Ise otsisin ka erinevaid kohti, kallimaid leidsin küll aga alla 6$ pakkumisi mitte. Tegin siin http://vietnamvisapro.net/ , nad pakuvad tegelikult veel kahel aadressil sama teenust.

Ja kuna ma olen kehva käekirjaga, ning blankette oli vaja täita mitu, siis vuristasin NA1 vormi täidetavaks pdf-ks. Kuna mul endal see toimis, siis julgen nüüd ka teistele pakkuda:

Käisin just Qatar Airways'iga Vietnamis ja kohapeal lendasin ühe lennu Vietnam Airlinesiga. QA-ga lendaksin iga kell uuesti aga kuna VA-ga vaid siselennu kogemus, siis võib-olla teen liiga ja kauglendudel neil hoopis teine tase, kuid VA-d ma ei eelistaks.

No juba 10 aastat tagasi räägiti meile, et 1000-aastane draakonipuu. Kui siis õigust räägiti, peaks ta nüüd vähemalt 1010 aastat vana olema. Või räägitakse juba sadu aastaid, et ta on tuhande-aastane?

Ütleme siis, et esimesed 1000 aastat on teda presenteeritud Icod De Los Vinos'es:

Tulime tagasi eile. PQ-l ööbisime Prahas, nagu ülal kirjas. Hotelli tärne taga ei aja (ei aja ka viimast luksust, pigem ikka vaatan teiste arvustusi ja nende hindeid) aga sama tärnide arvuga teistest seekordsetest Vietnami hotellidest oli see parim. Inimesed olid kõigis hotellides toredad ja abivalmid.

Praha lähedal oli vabaõhurestoran Nemo, kus olid väga head toidud ja parimad Vietnamis ettejuhtunud smuutid (meie pere ühine arvamus, mis ei pruugi kokku langeda avalikkuse ega veel vähem tööandja omaga!).
PQ meeldis ka meile väga!
Kuna PQ-le eelnes Can Tho ja Mekongi trall, siis VCA lennujaamast PQC-sse palju valida ei olnud ja lendasime Vietnam Airlines'iga (43€/tk). See oli ka teistest siselennu firmadest viisakaim aga ega vahet suurt neil polnud.
PQC-SGN VietJetAir, 25€ Kuna VietJeti lehel minu maksevariandid ei sobinud, siis piletid Momondo kaudu AloTrip'ist. (AloTripi enda lehelt otsitavaid lende kas ei leidnud või olid kallimad).
SGN-DLI JetStar'ga 24€
Kõik lennud ostsin igaks juhuks kodust ette - oli kindlam hotellid ära bookida.

Mul ka mõlkusid pärast Georgia lennureisi mõtted sinna autoga tagasi minna. Venet tahaks vältida aga Türgi ka nagu väga ei ahvatle :)

Uurisin musta mere ületamist Rumeeniast ja Bulgaariast - väga pikk loksumine tundub et pigem mitte väga reisilaeval. Ja olen nii mugav, et telkimisest ka hoiduks :(
Mis teha? Kuidas edasi elada?

Punkel, ma arvan, et Sa Prahast vast välja tagurpidi ei jookse. Nüüd, kus esimene hommikusöök ka söödud, arvan, et väga OK koht!

Meie läksime lennukiga Batumi. Kui seal piisavalt oldud, siis juhiga autoga Tbilisi, mis andis võimaluse ka tee peale jäävaid huvipunkte kūlastada. Kui punkte rohkem, siis tasub mitmepäevane transfeer võtta. Asjal on muidugi jumet, kui ei ole üksildane rändaja!
Tagasi tulimegi Tbilisist, ei näinud iva teist korda kahe linna vahet sõita.

Jaanapr, kas Sina tõesti näed seal lehel infot tasuta tuuri kohta, mida ma juba mitu nädalat pole näinud ja ikka ei näe?
Juba vähem, kui 24 tunni pärast peaksin kohal olema ja ma üritan siis rõhuda sellele, et Jaanapr kaa nägi tasuta tuuri ja ma nõvvan!

Endal sama seis silme ees. Kui veel jaanuaris leidsin QatarAirways'i lehelt infot tasuta linnatuuri kohta, siis praeguseks võib seda ainult veebiarhiivist vaadata:
https://web.archive.org/web/20170709073358/https://www.qatarairways.com/en-fi/offers/doha-city-tour.html
Minu küsimuse peale, kas see pull on neil ära lõpetatud, vastati küsimust ignoreerides, et kohapeale tulles saab bronnida tuure hinnaga alates 40QAR, mis ka kodulehel väljas.
Kas kellelgi on reaalset kogemust, kas olid tasuta linnatuurid ja enam tõessti ei ole?