trip-krainetrip-ukraine-dark
Viimased kommentaarid

@reisimemm, mina kavandasin esimese autoreisi Itaaliasse ja olin küll selle valikuga rahul. Seega miks Horvaatiagi peaks halvem valik olema...

Puhtalt füüsikaseaduste järgi saab ka ühe ööpäevaga sinna autoga sõita (kuni pole täpsustatud algus- ja lõpppunktid) aga mina ainsana roolides sõidan sinnakanti alati kolme ööpäeva jooksul.

Kui ennem pole autoreisil üldse käinud, siis vähemasti saad Sa teada järgmise korra tarvis, mis on teie ekipaaži läbimisvõime aga see 10 päeva on ikke ivake vähe küll nautimiseks vist... Te ei jõua selle jooksul autos korralikku riidugi üles kiskuda :)

Saan aru, et grammatikaga olid koolis õige kehvad lood. Kui inglise keelega millegipärast paremini läks, siis tolls.eu lehel on pädev informatsioon, kuidas Euroopas teemaksudega ellu jääda ja iga riigi kohta ka link, et selle võimalikkuse puhul maks ka sohval lebades ette ära tasuda.

Meeldivaks üllatuseks näen, et Sloveenia, kus teemaks vinjeti-riikides vist kõige suurem transiidikilomeetri kohta, on ka lõpuks nii kaugele saanud, et ei peagi enam kleepekat putkast ostma. See oli ainus, mis mu sügisesel euroopa-turneel klaasi reostas.

NB! Käibemaksukohustuslase registreerimisnumbrit laseb veebis ära registreerida tööpäeviti 9.oo-18.oo.

Põhimõtteliselt, punkel, Su jutt sulatõsi aga minu liikluse jälgimine hõlmab nii tee, teeäärte kui peeglitest paistvaga jooksvalt kursis olemist. Jaa, ma tean, Sa pidasid silmas neid, kes kala näoga vaid otse ette suudavad vaadata ega tea vaatenurgast väljaspool toimuvast midagi. See ei olnud mina, punkel ;) Vahest on kõrvalt imestatud, et kust sa teadsid, mis taga või külje peal toimub. Veidi tähelepanu ja analüüsivõimet... Olen avastanud ennast ka kaassõitja kuulamisest välja lülitumas, kui liikluses situatsioon vähe keerulisemaks kipub minema, et pigem sellele keskenduda. 

Ja kaasliiklejad eksivad ka täiesti teada-tuntud teel, tundmatu tee ei olegi siin nii määrav. Seal lihtsalt olen veel tähelepanelikum. Sa ju panid tähele, et kirjutasin _kui näen piisavalt ette_, ehk siis sedagi on juhtunud.

Teepeenral sõitmine on ohtlik, kui Sa ei ole piisavalt sellega ette arvestanud. Ise tõmban teepeenrale, kui näen piisavalt ette seda ohutu olema. Kui ma ette ei näe või näen "takistust", siis ma võtan lihtsalt joonele lähemale ja siis on möödasõitja otsustada, mis ta antud situatsioonis teeb. Vajadusel pikendan ka eessõitjaga pikivahet.

Takistused, nagu sillad, bussipeatused, ristmikud on üldiselt ikka ette näha, mälu järgi ka tee äärejooned enne neid muutuvad? Peatunud sõidukeid, rattureid ja ratsureid peab muidugi ise märkama.

Ma kasutasin 5 a tagasi Real Georgia Tours teenuseid - transfeer Batumi-Tbilisi koos kõige tee äärde jääva atraktsiooni külastamisega ning ka Tbilisist day-trippe. Teenustega jäime väga rahule. Tundub, et neil on ka suuremat sõidukit, kui meil tookord vaja läks. Küsi ise, mis pakuvad, saate ehk ka pikema tiiruga jutule...

7:15 ARN-TLL pagasisaba + turvakontroll kokku võttis täna hommikul tõesti üksjagu aega. Olin kohal 2,5 tundi enne lendu ja ehk 0,5 tundi jäi aega üle.

mrky, pakun huupi, et 834arr plaan oli ka teisi riike külastada, mitte noolena Thessalonikisse ümber pöörama minna ;)

Me tegime näiteks septembris tiiru ümber Serbia ja tulin (mitte päris sama targalt, targemana ikke) koju tagasi. Ainus asi, mida ma kommenteerida ei oskaks, et miks ma tegin tiiru just vastupäeva, mitte päripäeva. Oleksin täpselt samades riikides saanud aega veeta.

No ehk Transfăgărășan oli niipidi sõites maalilisem...

improved ütleb, et tuleb võtta kohalik SIM. Sarnaseid soovitusi on ka teiste riikide kohta. Seni olen seda soovitust eiranud aga alati olen ringi jälle kodus lõpetanud - sõltub inimesest ja vajadusest aga ei tasu välistada võimalust, et saab ka ilma hakkama.

VäikeLotti ütleb, et tuleb rentida võrr. Vietnamis kasutasin busse ja taksosid maapealseks kulgemiseks. Sai hakkama. Kui on soov, julgus ja võimalus, ehk siis tasub proovida. Annab kindasti mingi vabaduse. Meil puudus julgus aga hea oli pugeda ka võimaluse puudumise taha - kolmekesi, kellest üks sõidukõlbulik.

Transfeeri soovitused on sageli rõhuga taksondusel. Loomulikult sõitsime meiegi taksoga aga nagu juba ette asja uurisin, sai HCMC lennujaamast ühe bussiga päris esimese hotelli lähedale. Maksumus ilmselt väiksem, kui taksoga.

Enne minekut olid kõik ööbimispunktid (booking.com) ja siselennud (erinevad lennufirmad) bronnitud. Ei ole kohustuslik, saab ka kohapeal, minu stiil erinevatel nii lennu- kui autoreisidel on lihtsalt selline (meeldib kindel teadmine ette ja rahulik bronnide valimine kodus arvuti taga - valdavalt ei ole seni pidanud pettuma). Eks kõik sõltub oludest ja soovidest.

Linnadevahelised bussipiletid ja transfeerid bussi- ja lennujaamadesse sain hotellidest. Jaamast edasi järgmisse hotelli mõnikord siis taksoga või ka mõne hotelli puhul tasuta transfeeriga.

Đà Lạt-i hotelli jõudmine meenutas effekti kirjeldatud Nha Trang'i oma. Mõned linnadevahelised sõidud sai tehtud Sleeper bussidega, mille piletid sai samuti hotellidest.

Hotellis pakutavate bussipiletite, ekskursioonide ja transfeeride info on sageli booking.com-is kirjas, selle järgi ka hea hotellivalikut teha ning jällegi minu jaoks mugavam kodus arvuti taga (nõunikud loomulikult üle õla kooskõlastamas).

Vietnamis sääski ei kohanud (veebr-märts) Đà Lạt'ist Phú Quốc-ini, maal ja linnas. Võimalik, et vedas lihtsalt. Päikse poolt ära ei kõrvetunud (järelikult on välditav, päike tegelikult paistis).

Raha ümberarvutamised tegin soravalt peast enda poolt koostatud rusikareegliga stiilis VND viis komakohta number väiksemaks ja korda neli võrdub ligikaudu Evro.

Plaanime ka uuesti minna, seekord põhjapoolsesse osasse.

Nunii, just siin kõrvalteemas oli jutt, et õppige guugeldama...

Ma annan siis õnge, mille otsas on juba kala ka ;)

Hakkasin oma elu tagasi kerima ja Ryanairil oleks minu mälu järgi nagu päris paindlik pagasi lisamine olnud.

Kontrollisin oma mälu pidavust ja tegin testiks uue bronni kahele inimesele sinna-tänna (return trip siis). Pagasi lisamisel vaikimisi, kui teed ainsa mummu täis, saadki 2x2 pagasit aga kui vaevud avama "Add for all passengers" tagant drop-down'ist reisijad, saad valida, kelle kaela pambu jätad ja kui pampude listi all lülitad sisse toggle-buttoni "Different for return flight?" (ja seal all ka reisijate listi lahti), siis avaneb kena maatriks ja sättid kõik vajalikud pambud täpselt sellele ja sinna suunda, kuhu soovid.

Enne maksmist oleks võinud ju punase tulukese põlema lüüa, et pakutud hind ületab minu pambuveo valuläve...

Ja kas hiljem juurde ostmine mitte kallim ei olnud? Või-polla oli ainult 20 kg mega-pambul nii...

Ilmselt läheme sama lennuga...

Ise küll üle poole elust rooli keeranud, ka mõnes kümnes välisriigis, aga peegelpildis roolimine tekitas endalgi kõhklusi (üldse esimene peegelpildimaale minek, loodaks esialgu terve nahaga üle teegi saada ;).

Tallinja card kõlab kuidagi usaldusväärsemalt :D

Nädal aega veel kõhelda...

Ülehomne uudis:

Kui hiljuti kolis Venemaa tsiviillennunduse korraldus tänu häkkerite rühmituse Anonymous rünnakule paberkandjatele, siis nüüdseks on olukord oluliselt paranenud. Korraldusele lisaks kolis ka lennundus ise paberkandjale. Töötajaid palgatakse juurde ning avatud on kirjade edastamise liinid Moskva ja Minski ning Moskva ja olulisemate Venemaa linnade vahel. Töö toimub ööpäev läbi vahetustega rotatsioonis - üks kolmandik puhkab, üks kolmandik voldib paberkirjad paberlennukiteks ja üks kolmandik on jaotatud linnadevahelistesse ahelatesse, et kirju üksteisele lennutades need õnnelikult sihtkohta toimetada.

Mul kadusid ka hiljemalt laupäeval arvutis sisse logides kõik bookingud kontolt aga hetkel on tagasi ilmunud :D

Reservation numbri järgi leidis tookord küll üles ja ütles ka, et lisatud minu kontole aga see oli puhas pettus, ei lisatud seal midagi.

Check-ini oleks muidugi saand ära teha ilmselt.

Kusjuures ühte telefoni olin eelnevalt tõmmanud äpi ja seal olid alles, tõmbasin värskelt teise telefoni ka äpi ja sinna ei tekkinud. Äpi versioonid samad.

Mitte üldse halvustades Su valikut aga eks vahe tuleb ka siit sisse, et Sa, meelis, sõidad bussiga, nagu ma aru saan. Kui võrrelda nüüd süstikutega, millega ehk mõned teised reisivad, siis siit võib oluline päeva läbisõidu vahe tulla.

Ilmselt kes esimest korda autoga reisile läheb, see avastab ise, kuidas just temale sobiv sõita on ja siis aja jooksul loksub paika, kui kaugel mis ajaga ära jõuab käia nii, et ise ka rahule jääks. See viimane ongi primaarne! Loodetavasti saab siit vähemalt mingi info, et ise järeldusi teha ning hulgaliselt innustust ettevõtmisteks.

Ise käisin enne autoga reisimist üldse paaril bussireisil ja kui veendusin, et väljamaal on tõesti täitsa sõidetavad asfaltteed ning nägin, et ka bussi kiirusega saab reis tehtud, siis see andis julgust autoreise proovida.

Et õli mitte tulle visata, ma ei ütle, kus ma olen kahe nädalaga ära käinud ;)

Ja on ka juhtunud, et Tallinn-Tartu on mind kurnanud aga pikal tripil vaatad kergendusega, et oeh, ainult 150 kilti on veel jäänud sihtpunktini :)

Võtan reisi samuti nii, et kogu reis koosneb kohtadest, millest tuiskad ükskord kiiremini läbi ja teinekord vaatad ivake rohkem ringi. Tagasiteel Poolas alati hoogu maha võtnud ;) Ja olen ka kahe-nädalaseid reise Evroopasse nõnda teinud. Loomulikult on alati tunne, et võiks pikemalt trippida...

Hetkel arvan, et Saksast ja Itaaliast kaugemale ei sooviks vist autoga sõita ja viimane kord hakkasin ka natuke enne Kreekat auto nina tagasi kodu poole hoidma. Eriti ehmatab Portugali kaugus aga samas reisi alguses on põnevus alati üleval ja tegelikult alles tagasi kodus olles gloobust vaadates mõtled jälle, et kussa ull nüüd jälle ära kruiisisid. Ja läheb uue plaani joonistamiseks :)

Ma ei teagi, meelis, kas moodsam oleks öelda ehk, et "kellele ema, kellele poeg"?

Tegin septembris väikse vastupäeva tiiru ümber Serbia ja juhtus nii, et läbisin selle käigus kõik riigid, mis jäid ühelt poolt Saksa ja Itaalia ning teiselt poolt EU piiri vahele v.a. siis Serbia ja ka Kreeka (kokku 16 riiki).

Lõik, mis Anne huviorbiidis, kattub osaliselt minu trassiga. Tulin Tara kanjoni poolt, läbi Kula piiripunkti ning esialgne plaan oli ka Prizrenit külastada. Paraku paistis, et Valbone orgu jõudmine võib hilise asemel väga hiliseks nihkuda ning peatusime vaid Pejë-s. Edasi ilmselt sedasama Googli rada pidi Ponoshec-ist läbi Qafë Morinë piirpunkti Valbonesse. Kumbki piiripunkt ei olnud väike. Kula tundus eriti värske rajatis. Ma ka esialgu kahtlesin olemasoleva info põhjal, kas Kula on nii suur üldse, et kindlustuse müüja seal on aga küsides kindlustusfirmast üle (sealtsamast vatse viidatud BKS-sist) sain kinnituse müügipunkti kohta.

Paraku pärast paberite vormistamist ja poliisi ulatamist viipas ametnik käega ja minu käest raha vastu ei võtnud :) Kula piiripunkt oli meie reisi kauneim tänu oma ümbruskonnale, kohe esimene mulje Kosovosse sisenemisel oli positiivne ja selleks ta ka jäi ning oleks soovinud seal kauemgi viibida. Eks järgmine kord siis vaja paremini planeerida... Aga minu trassile jäänud teed sealkandis olid head või väga head, Karoq-iga varuga läbitavad.

Kuna auto jäi meil orgu, siis Valbona-Theth rajal ronisime Valbona Passini (Qafa e Valbonës) ja siis tulime tagurpidi tagasi.

Enda tagala kindlustamiseks võtsin kaasa ka papist load ja rohelise kaardi rohelisele paberile prinditult aga reaalses elus sain hakkama ilma papplubadeta ja valge "rohelise kaardi" esitamisega :)

Google Map ilmselt hoidub põhimõtteliselt Serbia poolt Kosovosse sisenemisest?

Kui 2020 jäi täiesti vahele, siis 2021 sai teostatud ammu mõtteis mõlkunud Albaania trip. Selle käigus sai läbitud 16 erinevat riiki ja mõnes ka veidi hoogu maha võetud aga aega ei olnud väga laialt käes.

Eredamalt jäid meelde Kotor, Valbonë Pass, Fierzë-Koman praamisõit, eelmisel katsel ajapuuduse tõttu ära jäänud Transfăgărășan.

Järgmiseks aastaks konkreetseid plaane ei julge veel teha.

Soodsaid lendusid ootaks Gruusiasse ja L-Korea, Jaapani, Vietnami kanti.

Me ei osand luike voltida, jätsime sellisel kujul ühte hotelli tipi. Oleks tahtnud küll seda nägu näha, kes hämarasse tuppa astus :D

Minu plaan ei lükkunud enam edasi. Vatse jutt peab endiselt paika. Qafë Qelë - Koman teel ehitustegevust veel septembris polnud näha.

Hanke kirjelduses "Tee on amortiseerunud seisukorras, kus teatud kohtades esineb konarusi, löökauke asfaldis..." oleks võinud ka kirjutada "... esineb märke kunagisest asfaldist..." :) Kui Komani-Fierze suunal praamitada, siis tea, et pärast Komanisse jõudmist saab ainult paremaks minna :)

Selle hotelliga ei ole kogemusi aga bookingu lehe hinnangute õnge läinuna ei ole üldjuhul oma väljavalitud kohtades (palju hindajaid ja kõrge hinnang) pidanud pettuma .

Eks ootused on erinevad ja juhtuda võib alati aga vaesel ajal riskiks ise sääl ivakeseks pikali visata küll.

Ehk mõeldi "eritõendi" all riiki sisenemise registreerimist

Kuu aega tagasi ei olnud küll võimalust seda kellelegi presenteerida, põlnd huvilisi.

Ilmselt neid "kõige õigemaid" on rohkem, kui mitu, Sutt seda teab...

Mina võtsin digiloost *.pdf-i lahti, tegin QR-koodile copy, Irfanisse tegin paste, salvestasin pildiks ja tõstsin telefoni muude oluliste salvestiste folderisse, mis reisil ja ka mittereisil vaja võib minna (pildid dokumentidest, poliisidest jne). sellest pildist tegin avaekraanile shortcuti.

Näpujälg + 1 klõps ja ekraan on maatrikskoodiga kaetud.

No võib ka screensaveriks panna või pädevas asutuses sootuks maika peale sublimeerida...

Mina loen Angela jutust välja, et ta on nende asjaoludega isegi mõnevõrra kursis ;)

Kui plaan veel edasi lükkub, saab loodetavasti varsti ka Komani tee sõitmine lausa lust olema:

Qafë Qelë - Koman