Viimased kommentaarid

Vastavat infot on nii mõnelgi, kes on seda otsinud ja leidnud. Sõltuvalt riigist võivad tingimusteks olla nii erinevad vanused, pikkused kui kaalud.

Eks ilm on ikke muutlik. Kui veidi pikemalt Zakopanes peatuda, siis saab ehk veidi ilma valida, millal mäe otsa minna. 03.07 oli näiteks väga mõnus ilm selleks.

@ tripp
Slovakkia pool...
Mõni aasta tagasi plaanisin Zakopane poolt üles mäkke sõita aga eelneva info järgi just sel päeval, kui mulle oleks sobinud, oli trammiliiklus suletud ja käisime hoopis Slovakkia poolt Lomnický štít-il aga Slovakkia poolt oli see ikka märgatavalt kallim lõbu, kui Poolast.

Samas Zakopanest on trammiga üles sõiduks kolm varianti - kas lähed elavasse järjekorda ja raiskad mõttetult aega, ostad veidi kallimalt netist pileti kellaajaliselt ette, või ostad pileti veel veidi kallimalt koha pealt, trammipeatuse vastast "Customer Service" putkast ja saad ka suht kiiresti trammi peale. Soovitan soojalt 2. varianti ja õigeks ajaks kohale ilmuda.

Zakopanest, kui seekordsest lõunapoolseimast sihtkohast, oli meil esialgu plaan hakata tagasi kodu poole liikuma aga kuskilt jäi silma veel selline koht Slovakkias, tunnisõidu kaugusel, nagu Walkway canopy Bachledka. Leidsime, et selle külastamine ei olnud ka mitte halb mõte. Seal on mäkke jalutamine trammisõidu asemel ilmselt lihtsam, kui Zakopanes, valdavalt metsaalune rada.

Vastupidiselt Alexzile kasutan ma ühe konto ja mitme kaardi taktikat. Limiidid erinevad vastavalt kasutusele ja valulävele. Ja ei pea sulgema, nagu VäikeLotti vaid võib sümboolseks muuta.

Pean ka ise juba mõnda aega plaani sinnakanti sattuda. Pane YouTube'i otsingusse nt. "vau i dejes koman" vmt. ja leiad mõnegi video, millest umbes aimu saab, mis ees ootab. Kui isegi bussid sinna sõidavad, siis väike eelharjutus Tallinna teedel ning minek!

Kui see on konksuga küsimus, siis lähim riik on San Marino, kuhu on hea autoga minna (ise järgi proovinud) ainuüksi selle pärast, et lennukid seal ametlikult ei peatu.

Mugavalt saab magamisaseme nii tekitada, et ütled kaasreisija(te)le, et Sina, kui autojuht, oled väsinud ja vajad nüüd und, rahu ja vaikust (soovi korral saad veel loetleda hüvesid, nagu unešnaps, hällilaul, lehvikutuuleke jne.) ning lased neil vastavalt oma lemmikmagamispoosile tekitada enda poolt määratud pehmusastmega toetuspinna.

Kui Sul on autofondiks kaasas vähemalt uue auto ostu raha, võiks (esialgu lähemasse riiki, nt. Lätti) reisi katsetada. Kõige üle, mis fondist järele peaks jääma, on hiljem ainult hää meel ja läheb järgmise reisi fondi.

Auto tõrgete puhul võib abiks olla KASKO.

Ilmselt Krapsiku viidatud infot saab paljudelt lehtedelt ka saksa tähtedega kirjapandult lugeda. Kasvõi kättemaksuks selle eest, et me antud lehe riikide nimekirjas viimaseks oleme jäetud ja selle jaoks isegi eraldi "E" täht on välja mõeldud. Otsing abiks.

GPS ei ole küll otseses seoses internetilahendusega aga seoses Starmani Elisale üleminekuga jäi Starmanil hulka nende vana logoga kaabelmodemeid üle, saad neilt poolmuidu, kui hästi maksad.

Väga huvitav lugemine, Lotti!

See tundus ainult imelik, et mitte vist päris algaja reisisellina Sul VND-des makstes ei olnud "õrna aimugi, kas see on palju või vähe".
Teades ette, kuhu riiki lähen, teen sellise asja ise küll muu eeltöö käigus endale alati selgeks :-|

Tulge hääletades!


Kuis te üldse nii kaugele sattusite ilma soovitusi küsimata?

Kui vaatad siit leitute alt pilte, näed, mida otsima pead ja ühel lehel isegi kaart ja selgitus, kuhu minna:


Käisime Hayastanis 2015 oktoobris ja vahetasime otse lennujaamas € enne passikontrolli. Kurss 1:528 polnud sel ajal ka üldse paha lennujaama kohta. Palju sai ka kaardiga makstud, pealinna poodides polnud probleemi.

Eeltöö käigus leidsin tookord kaks firmat, Noyantour ja Hyurservice, kelle tuuride sisuga sai kodukal lähemalt tutvuda. Valisime lõpuks viimase ja sealt mõned 1-päevased tuurid ning üheks päevaks auto koos juhiga - hinnad olid väga mõistlikud, teenustega jäime ülirahule.
Otsisin oma lapsepõlveradu, kui sai Sevani ääres pioneerilaagris oldud ning sattusime ka "Vehkleja" Armeenia esilinastusele :)
Jerevan pidas parasjagu oma 2797. sünnipäeva - olid üpris suured pidustused. 20. okt. tuleb üritus nimega Yerevan 2800. Ei kujuta ette, mis nüüd veel toimuma hakkab :)

Ma saan aru, et Park Fontann'is toimub midagi põnevat reedeti ja laupäeviti... Mis seal siis toimus teisipäeval ka midagi?

Miskeid täpsemaid vihjeid tulepunktide asukohtadele või nimedele ka keski muljetab?

Subaru Forester + katuseboks. Senised sõidud - üks juht ja kolm navigeerijat.

Mitte ainult väljuvat lendu ei arvestata.

Kui Sinu lendude vahele jääb veel mõni Sinu algpunktist IST-i saabuv või IST-st Sinu lõpp-punkti väljuv lend, mis "connection time"-i kahandab alla 10h, siis ei kvalifitseeru Sa nende tasuta hotelliteenust kasutama.

Hani vist ei tule enam siia. Ma hiljem Rumeeniast läbi sõites nägin ühe mustlaslaagri platsi kõrval autoromu numbrimärgiga [ 444 HANI ] - oli see nüüd VAZ või ZAZ, ei saanudki aru aga mustlasjõmpsikad mängisid ilukilpidega lendavat taldrikut ning pagasiruumis peeti küülikuid. Kahtlustan, et Hanega on kehvad lood.

Aga teistele kena reisisuve!

Miks küll meenutab mulle siinne jutt kelkimist a' la kellel on pikem?
Trippidel reeglina üksi oma seltskonnast baranka taga olles plaanin ma puhkusereise ette nii, et päevane kilometraaž jääks kolmekohaliseks. Pole justkui mõttetu tempoga kulgenud v.a. juhul, kui ummikuid olen nautinud. Ei teinud ka eriti pikemaid peatusi aga kuna eesmärk ei olnud tonnkilomeetreid taga ajada, siis ivake söögi- ja puhkepause ning poekülastust ikke tuli ette. Samas piirkiiruste väärtustele üldjuhul alla ei jäänud, pigem vastupidi.
Korra tuli elu vingerpusside tahtel ka 1200 km päevas üksi sõita, millest enamus kilomeetreid mõõtsin Poolas ja selle kogemuse najal püüan nii pikka päevasõitu pigem vältida. Kordan, puhkusereisid siiski!
Kas ma ikke päden reisihuviliseks või olen pigem kohapealtatsuja nüüd?
Norsu standardi järgi ma vist normaalne inimene ei ole.
Kurb. Mis teha? Kuidas edasi elada?

Google'i tõlge, CoinCalc, TripAdvisor

asukoha logimiseks kunagi Google'i MyTracks, viimati Geo Tracker
Sygic nii jalgsi kui autoga orienteerumiseks

Kohaliku tähtsusega äppidest ilmselt siinkohal ei ole mõtet rääkidagi, igal maal omad.

Mul autu kasutusjuhendis suisa mainitud/soovitatud mootoriga pidurdamist langusel. Ise ta muidugi kaitseb liiga madala käigu lülitamise eest.

Tõusul bensuka sportrežiim hoidis kõrgemaid pöördeid ning käitus eeskujulikult.
Pigem pikal laugel tõusul kippus suurel kiirusel minu arust asjatult käiku alla vahetama, siis sekkusin ja lükkasin üles tagasi.
Loomulikult ühe vitsaga ei saa kõiki lüüa...

Mägedes kulub iga autoga pidureid rohkem, kui mootoriga ei pidurda. Või on kindel, et see auto ei suuda mootoriga pidurdada?

Pigem mäkke ronides võiks just automaat optimaalseima käigu valida, samas, kui manuaali kasutaja ei pruugi tajuda õigel ajal käiguvahetamise vajadust.
Ise mõlemaga mägedes sõitnud ja käiguga pidurdanud ning arvan, et automaat mugavam.

Marks66, sul tuleb lihtsalt võtta aknaga kajut. Kui oled ennast kenasti sisse seadnud, siis demonteerid kaasavõetud tööriistadega akna. Aknast saad sileda pinna triibu jaoks. Jointi imed sellesama tekitatud avause juures. NB! Ära unusta siiski suitsuandurit õhupallitaolise tootega varjestamast!

Kajutit ei soovita vett täis lasta aga, no ikka juhtub... ja kui kõik muud äravoolud on ummistunud, siis saad ju vooditekiga vee kokku koguda ning jällegi on abiks tekitatud avaus - sealt saad teki välja väänata. Kui sellised kogemused või kalduvused on olemas, siis tihenda kohe kajutisse sisse seades uksealune tekiga - see kindlustab sulle pikema muretu, segamatu õhkkonna võimaliku äparduse puhuks.
Esimest korda läheksid nigu...

Lisaks on mul jalaga segada soovitusi, kuidas publiku ees alkot tarbida. Nagu näiteks, et rahvas arvab, et jood Coca-Cola't a tegelikult on pudelis hoopis - ahhaaa! poole mahu jagu rummi.
Mahlapudelist saab juua täiesti tähelepanu äratamata veini.
Ja no mis me räägime läbipaistmatutest joogipakkidest, neist saab ju suvalist värvi kavalaid jooke kaanida!

Kui sa ikke vähegi hoolid, et su üritus korda läheks, siis valmistud kruiisiks korralikult ning vähemalt minnes on sul külmad joogid nii kindlustatud, et paned enne reisile minekut joogid piisavalt pikaks ajaks sügavkülma ning lisaks võid külmutada ka mõned väiksed veepudelid (ära unusta neid kõiki enne külmutamist veidi lössi litsuda - tead küll, jäätudes vedeliku ruumala suureneb). Reisikotti pakid salli või fliisi sisse siis külmutatud vahvad joogid ning külmaelementidena nii palju veepudeleid, kui mahub. Viimased saad ära visata, kui neil jahutav väärtus kaob. Poes jäätiselettide juures on müüa ka "külmakotte", mis veelgi aitab jahedat rüübet hüvas konditsioonis säilitada.

Ja Sina, alar, miks Sa tahad põrmustada kaunist tripi-plaani? Meil on siin siiski reisihuviliste foorum ja Sa soovitad hoopistükkis koju jääda?
Kui kodus on ikke piisavalt pudeleid juba kuivaks väänatud, kas tead, kuidas hing ihkab vahelduseks kaugustesse, kellel mägede, kellel merede taha!

Meeldejäävaid kruiisisid! Parasjagu ongi just soodukad ka kruiisidel.

Mina bronniks igaks juhuks teise majutuse ja saadaks Booking.com-ile esimese majutuse kirja edasi. Nendega kauplemise peale ilmselt ei loodaks...

Olgu veel lisatud, et nagu foorumites kirjutatakse, on MaiLinh ja Vinasun kaks usaldusväärset taksofirmat aga silmad tasub sellegipoolest lahti hoida. Valdavalt oli nende taksodega sõites kõik OK kuid ühe Vinasun taksoga tuttavat trajektoori läbides näitas tema taksomeeter teistest suuremat numbrit. Vahe oli kõigest umbes 1/3 kuid et taksojuhil kuldsed käed, tõestas ka see, et ajal, kui meie universaalkerega auto salongis istusime, tegi taksojuht meie selja taga pagasit sättides triki ning loetud sekunditega oli pagasi seest fotoaparaat kadunud, nagu poleks teda seal olnudki.

Aplodeerisime ning läksime lahku.
Vabandust, läksime lahku ja mõne minuti pärast avastades kirusime.

Kogu jutt õige. Ise otsisin ka erinevaid kohti, kallimaid leidsin küll aga alla 6$ pakkumisi mitte. Tegin siin http://vietnamvisapro.net/ , nad pakuvad tegelikult veel kahel aadressil sama teenust.

Ja kuna ma olen kehva käekirjaga, ning blankette oli vaja täita mitu, siis vuristasin NA1 vormi täidetavaks pdf-ks. Kuna mul endal see toimis, siis julgen nüüd ka teistele pakkuda:

Käisin just Qatar Airways'iga Vietnamis ja kohapeal lendasin ühe lennu Vietnam Airlinesiga. QA-ga lendaksin iga kell uuesti aga kuna VA-ga vaid siselennu kogemus, siis võib-olla teen liiga ja kauglendudel neil hoopis teine tase, kuid VA-d ma ei eelistaks.