Autorent ja omapäi ringisõit Egiptuses?

Põhimõtteliselt ei ole isu ekskursioonibussidega ühest punktist teise tuimalt loksuda ja oli siin plaan võtta kamba peale rendiauto ja Hurghadast välja kah piiluda. Et käiks äkki omapäi Luxori kandis ära jms. Vaatasin siin rendi hindu ka ja suhteliselt soodsad tundusid (50-70 daala päev, kui muidugi õieti aru sain asjast).

Samas lugesin siit foormist mingist politseieskortimisest( turmismibusside puhul) ja muidu halvast liiklusolust. Et kas tõesti siis seal teedel olukord nii halb? Ja mispuhul see eskortimine veel vajalik on( maanteeröövlid? :P)?

Et kes asjaga kursis ja teab mis, kuidas ja milleks. Siis mõned näpunäited ja vihjed ei teeks paha ;)

Ilmselt ei ole sa ka ennem Aafrika mandril käinud. Isegi lugesin ja imestasin siit foorumist, et miks ei soovitata autoga ise ringi sõita, aga sinnajõudes kadus mul see tahtmine seda teha. Liiklus on seal ühtlaselt kaootiline ja selles puudub igasugune korrapära. Liikluseeskirjad on küll olemas ja politsei ka midagi kontrollib, aga lubade saamiseks reisisaatja sõnade kohaselt ei pea tegema eksameid vaid piisab ka mõnest kaamlist. Kujutad vist isegi ette mis selest välja tuleb. Politsei eskortimist enam ei toimu, vaid Hurghadast lahkudes registreeritakse ja jälgitakse politsei poolt busse ning muud turistide transporte kontrollpunktides. Varasem eskort ja praegune jälgimine on vaid turistide huvides, et ei korduks mõne aasta tagune pantvangi draama. Kui ikkagi tahad oma käe peal liikuda siis otsi kohalike turismibüroode kaudu autot koos kohaliku juhiga.

Tere!

Ei ole mingit probleemi, muudkui rendi ja mine sõida. Vahepeal peatatakse Teid tõenäoliselt kinni ja kontrollitakse dokumente, kuid muud takistust ei tohiks selle kohapealt olla.

Tõsi, sealse liikluskultuuriga tuleb harjuda, ainus reegel on see, et ühtegi reeglit pole:) Enamus inimesi keeldub seal kategooriliselt sõitmast:)

Auto rendihind on enam-vähem, kuid pigem ikka see alumine pool, tõsi jälgi kindlasti et kas selle hinna sees on piiramatu kilometraaž. Kindlustuse maksad niikuinii paar taala päevas juurde.

Paak kindlasti täis ja kaasa piisavalt sularaha, sest teepeal pole seda kuskilt võtta. Kui ainult Luxori lähete, siis vast pole hullu, kuid kui veel kuskil ringi tahate käia, siis kindlasti.

Mis veel? Kui võimalik, siis võtke diisel, kuna soovituslikku bensiini (92) pole praktiliselt kuagilt saada vb Kairos ja Aleksandrias:)))

Milla muidu minek on? Küsin sellepärast, et ise ka lähme, kuigi tõsi, mitte sisemaale.

Päikest:)

Minek on 31. jaanuar muidu. Aga tänud info eest, eks me siis kohapeal vaatame ja uurime seda rendi asja.

Ja kui Luxori linnas ei leia õigeid paiku, siis palka enda ette takso ja sõida tema järel. Vbla tekib probleeme inglise keelt valdava taksojuhi kiire leidmisega, aga nad saavad üldiselt aru ka keelt oskamata. Liikluskultuur ei tohiks eestlasele küll midagi hullu olla. Lääneriikidest Eestisse tulleks on suurem shokk. Egiptuse liiklus on kaootiline nagu browni liikumine, aga palju sõbralikum.

Kas kellelgi isiklikku kogemust auro rentimisega Kairos? Kas on mõeldav rendiautoga ringi sõita ja mis päeva rent maksab? Kuidas turvalisus on ja kui juhtub mingi avariikene tekkima, kes maksab ja kuidas maksab? Tänud ette.

Konkreetset päeva rendihinda Kairos ei tea, kuid üldiselt on ametlike rendifirmade rendihinnad sellised, et kas poleks mõttekam lihtsalt teile meeldiva enam-vähem ingliskeelse taksojuhiga kokku leppida, et ta teid ringi veab. Pakun küll, et hind tuleb kas sama või isegi vähem... :-O 3-400LE peaks igasuguse pikkusega päeva välja kandma.

Kuna liiklus on üsna keeruline ja sellisena pakun et juhile lihtsalt liiga väsitav pluss et kas tagaistmelt poleks palju rahulikum Kairo tänavapilti nautida? Samas ekstreemspordi elamusena - miks mitte?! :)

Esiteks ametlike liikluseeskirjade ehk fikseeritud reeglite asemel toimub suhtlemine "otseülekandes" ehk siis peamiselt manöövrile vahetult eelneva signaalitamise abil. Kes tahab teisest mööda sõita, siis annab signaali ja möödub vastavalt paremalt või vasakult, kuidas talle sel hetkel just rohkem sobib. Satute kitsal tänaval (kitsal, sest igal pool pargitakse mitmekordselt ja vahel sibavad veel jalakäijad, kuna kõnniteel liikumine on tülikas - selle on vallutanud müügimehed ja siis veel tuleb kogu aeg üles alla astuda kuna perved on kõrged, ei . parem juba sõiduteel kõndida!) satute sellisel vastassuunast läheneva sõidukiga vastamisi, siis ärge arvake, et kumbki tõmbub automaatselt paremat kätt ja teine jääb takistuse taha ootama vms. Vastutulev juht hakkab tõenäoliselt sel hetkel kaaluma, et kummas suunas teist mööduda oleks otstarbekam ning võib juhtuda et möödub vasakult ehk siis risti teie nina eest läbi sõites. Kui veab, jõuab sellele otsusele jõudmine temalt siiski veidi aega, ehk et ta jääb enne peatuma (ja siis hakkate korraga jälle edasi liikuma, tema niisiis vasakule :)

On vaja eelolevast autost (nt suurest veokist) mööda sõita nt vastassuunavööndi kaudu või siis selle auto ja vastasuunavööndi vahele jääva betoonbarjääri vahelt?? Üks (1) kord olen näinud, et ees sõitva veoki juht tõmbus veidi paremale, et selleks ruumi teha. Seda siis Sharm-Kairo liinibussi puhul, võimalik et proffide vaheline viisakus. Kuid sagedamini esineb, et ta annab ise ka kiirust juurde, et möödasõit oleks teile võimalikult raske, või ka keerab veidi vasakule, barjäärile veel lähemale, sest talle käib sügavalt närvidele et tema seal teeb rasket tööd kopikate eest, aga mingi ülbe mutukas all, rikkur selline, kimab ringi eraautoga lihtsalt lõbu pärast ja suvatseb temast mööda sõita!

Vasakpööret tehakse sundimatu rahuga vastassuunavööndist, kui see on hetkel vaba, sest nii on ju otsem! Veelgi enam - kui ringliiklusega väljakuke on samuti hetkel tühi, siis ka seal "lõigatakse" vasakult otse.

Jalakäijad liiguvad kõikjal ja lähevad sundimatu rahuga igalt poolt teie nina eest üle tee. Õnneks Kairos sageli teie liigute edasi temast aeglasemalt.

Paljud suunaviidad on araabiakeelsed, ja neid pole ka liiga palju, kuigi peamised ja peatänavatel siiski ka ingliskeelsed.

Liikluskord on üpris keeruline, hargnemisi palju, ühesuunalisi tänavaid palju, isegi kohalikud taksojuhid peavad tihti teed küsima. Ning enamasti igaüks annab nõu, kuid kui küsida enamalt kui ühelt, siis igaüks täpselt isesorti nõu, kusjuures võib juhtuda et kellelgi pole õigus, kuna ega nad keegi ju täpselt tea, aga aidata tahaks ikkagi! Kui õigest harust mööda sõidate, siis tagasi pööramise koht või võimalus võib saabuda linnajao teises otsas. Kui viaduktilt (flyover) mahasõidu (ühegi tähistuseta) maha magate, siis saate järgmisest linnajaost teed tagasi otsida.

Positiivne on siiski, et alati ja igas olukorras võib tuuleklaasi alla kruvida ja kõrvalt sõitjalt teed pärida, kui ta teist aru saab. Kui te selles olukorras kumbki keset teed seisma jääte, et asja pikemalt arutada, siis pole hullu, eks need tagumised oota. Võib ka juhtuda et keegi hea hing lihtsalt võtab teid sappa ja viib kohale või järgmisse keerupunkti.

Pimedas, ok peatänavad on valgustatud ja nagunii autosid tulvil ehk et liigute lihtsalt vooga kaasa. Väiksematel tänavatel aga on hämaram ja mingit sõidukit kohates ei pruugi see valgustatud olla, eriti jalgrattad jms aga ka autod mitte. "Miks teil autodel pimedas tulesid pole?" "Sellepärast et meil Egiptuses on linnades tänavad valgustatud." Ise küsisin ja sain sellise vastuse.

Kui kuskilt on tänav üles kaevatud, või kan.kaevul kaas pealt, siis ei maksa loota, et see pimedas või ka valges tähistatud oleks. Kohalikud harilikult liiguvad edasi instinktiivselt, kobamisi. :P

Peateedel arendatavad kiirused koosolematute pikivahedega on selle kõige kõrval pisiasi. Pikivahet hoida ei õnnestu isegi kui tahaks, kuna kus on auto jagu ruumi, sinna kindlasti keegi litsub end vahele. Ja hoidku jumal et sõidate kellestki mööda, kelle ego see riivab! otsemaid algab tasuta välk pauk ja tagaajamine, kasvõi paremalt teepeenralt uuesti teie nina ette tagasi.

Mis kindlustusse puutub, siis sama oluline kui see, kas teil on kindlustus, on see, kas teisel osapoolel on kindlustus. Sest tõenäoliselt tal pole ja siinmail räägitakse sellises olukorras peamiselt kätega. Välismaalaste puhul ehk ka mitte, kuid üldiselt küll.

Elamus? Kahtlemata! Nauditav? Oleneb juhist... :)

Su info oli päris põhjalik. Olen nädalavahetusel Cairosse jõudmas ja mõte on Alex-is ja al-Fajumis autoga ära käia, aga eks kaeme kohapeal. Mu sealne sõber pakkus variandi välja, et rendime auto ja sõidame ringi. Tal ka load olemas, aga arvab vist, et minu pikaaegse staažiga euroopa load teevad minust väga ässa sõitja ja et tuleme kahekesi kenasti toime. Loodan, et mingisse jamasse ei satu ja et tore reis tuleb.

See on teine asi. Väljapoole Kairot muidugi autoga mugav liikuda ja kui kohalik juhib/kaasas. Isegi kui kehtib ka ikkagi, mida kirjutasin. Hinnad ka on siiski mumeelest krõbedad, või on muude siinsete hindade taustal krõbedad :), kuid ühistransport muidugi ei anna sama vabadust.

Lihtsalt Kairo linnas on takso suht odav ja mugav võimalus ükskõik kui pikkadeks ringsõitudeks, sh püramiide kaema jms harilikku.

Oletame , et võtate rendist auto. Pete kindlasti üle vaatama kriimud. Arvan , et hiljem võidakse hakata selle kallal norima. Olen kuulnud , iet isegi kogu auto tuleb üle kontrollida. Näiteks makk ei tööta, siis hiljem väidetakse vastupidist.

Võb-olla tekib mõnel egiptlasel soov teie auto alla jääda.

Minu arvamus on ei pruugi olla tõsi. Kõik põhineb oletustel.

Tõde on see, et seal tuleb kõik ülikorralikult üle vaadata! Veel parem kui 2 korda:)) Meie tegime nii. Ja enne ei tohi kuskile allkirja anda kui auto tõepoolest ülevaadatud. Juttu, et kuule sõber ma ju oma autot tean küll ja ega ma Sulle liiga ei tee, ei maksa tõsiselt võtta;) Kõige kindlam viis on see, et lisaks sellele, et paberil märgitakse kõik vigased kohad autol ära on ka kasulik tüübi nähes pildid teha, tänapäeval peaks enam-vähem igaühel juba korralik kaamera olema. Reeglina on rendifirmade peakontor ikka Kairos, ülikasulik on omada peakontori numbrit, sest aegajalt kohalikud aretavad seal mingit kahtlast firmavälist äri...

Jõudu:)

Austrias näiteks Kasko ei hõlma esi klaasi. Nii , et kui kivike lendab valmistuge jõhkraks arveks. Muidugi kui taipate seda eraldi kindlustada :)

Ah jaa Eestis üks tuttav võtis rendist auto. Toll kontrollis ja ohh imet paagis oli ahjukütus. Punane !

Ise mõtlesnin , et kui jääda auto alla, mis sõidab 20 km h ja roolis oleks mingi rikkur, siis saaks küll pappi välja pressida.

Kuna egiptlase palk on 1000 krooni, siis vist oleks mõistlik juhiga auto võtta.

...et kus Sa sõita tahad? Meie sõitsime küll ise ja ole rahulik, ega seal keegi Sulle auto ette ei hüppa:))) Seal on inimesed palju ettevaatlikumad kui siin.

Domenico sõitsid vist Hurghada kandis, see on ju sama hästi kui et läbi kõrbe! Kas ikka mõni auto tuli veel vastu päeva jooksul! :P (nii hull tegelikult pole)

Kuid Kairos ja Niiluse ääres, igal pool kus elu on, auto on autos kinni, 10 cm on pikivahe. Ja kõikidel on 200 peal. Liigu nii!

Ja üks tee läheb, sellelt mingid haruteed. Kuid katsu Kairost leida kasvõi õige väljasõit!

Me oleme sõitnud ka pikki niilust, ainult veel Kairos ja Aleksandrias pole ise sõitnud. Muud kohad on vist mandril enam-vähem:) Kairos mis siin salata on väga keeruline ilma kohalikuta sõita. Kõik on võimalik, kuid kodutöö peaks superhea olema. Teine võimalus on muidugi GPS, ma olen aru saanud, et Kairo kohta on vist täitsa ok kaardid olemas.

Saigi siis jälle Egiptuses ära käidud ja ka rendiautoga sõidetud. Cairos sees mina küll suuteline sõitma ei olnud, aga linnas sõitis mu kohalik sõber. Ise sõitsin Saharas kõrbemaanteel, kohati 120-ga ja väga lahe oli. Käisime kahepäevasel retkel al-Fajumis, mida soovitan kõigile, kes sinnakanti satuvad. Näha ära kibesoolase veega üüratu järv, mille teine kallas ei paistagi õieti ja samuti käia kõrbes koskede juures- see on elamus omaette. Tuuritada al-Fajumi linnas ja mõtiskleda sealse elu üle ning jõuda järeldusele, et kui kuradi hästi me ikka Eestis elame (ja ikka vingume, et pole hea) Mulle igatahes jagub mõtlemist selle reisi järel pikemaks ja võibolla nii mõnigi senine arusaam vajab korrektuuri. Kellel on Cairosse asja ja kes vajab kohalikku juhti autoga, kas lihtsalt lennujaamast hotelli sõiduks või samuti al-Fajumi või kuhugile mujale sõiduks, siis mees nimega Sayed Hossein, on valmis teid sõidutama. Tema telefoninumber on +20101883270. Samuti võib saata meili alexandria_1956@hotmail.com Sayed Hosseiniga saab ka kokku leppida special-paketi osas ja pakett sisaldab Püramiidide juurde sõitu, muuseumi, citadelli jms.

Mootorratta rent

Tere. Kas keegi teab kust kohast saab bike alates 600stest rentida? Googlest otsisin ei leidnud midagi.

Roller

Kas Sharmis saab kuskilt rollereid laenutada või jalgratast?

Jalgrattaid laenutavad välja reeglina hotellid. Teie hotellis - Dream Vacation Resordis (kodulehel) jalgrattalaenutust pole ära märgitud. Ilmselt seda polegi.

Ma nüüd ei kujuta ette, kuhu te Sharmis nende jalgratastega sõita kavatsete. Kõnnitee ääred on kõrged, liiklus on suht "kummaline" meie mõistes ning olen päris kindel, et jalgrattalaenutus on kallim kui taksosõit punktist A punkti B.

Ühe korra olen laenutanud jalgratast Luxoris ja see kujunes päris ekstreemseks sõiduks peale seda kui ma avastasin, et minu jalgrattal puuduvad pidurid. Kingatallad olid sõidu lõppedes poole õhemad igatahes :)

Erinevatel Sharmi hotellide kodulehtedel on jalgrattalaenutus täiesti olemas, aga hinnakirju lihtsalt pole. Kõige lihtsam on teil uurida jalgrattalaenutuse kohta infot oma hotellist. Mõni naaberhotell on kindlasti nõus teile laenutama. Ja arvatavasti on laenutuse hinnad ka sarnased: http://www.rentabikeluxor.com/en/