Barcelona-Milaano

Plaan sügisel rattaga Barcelonast Milanosse(Malpensa) sõita. Kui miskit ekstreemset ei juhtu..
On keegi midagi taolist ette võtnud?
Malpensasse jõuan oktoobri keskel. Kes käinud, milline ilm seal kandis sel ajal on? Hispaanias veel normaalne suvi, kuid Põhja-Itaalias vist kisub märjaks ja külmaks.

Mul täpselt sama plaan, aga veidi varem - juuli-august. Eks siis ole palav küll, kuid elukorraldus muul ajal ei luba. Parim ag on vist september.

Tere, Mul käib mõttes läbi küll, et võiks kuhugi minna jalgrattaga. Miks just Bargelonast reis võiks alata? Samas võiks oma kodumaalt või Poolast. Olete mõelnud palju võiks raha kuluda? Samas odavam oleks kuhugi telk püstivisata või koputada ustele, kus oleks ka turvalisem, et mitte hotellidele raha kulutada. Rahaga on mul sellised lood, et raha kulub rohkem mul fotograafia sisse. Kui mul selline kindel plaan tulla, siis ma teaks palju säästa :)

Brutusele. Sattusin ühes Vene rattafoorumis lugema reisikirjeldust sellel marsruudil. Isa koos tudengist pojaga sõitsid juulis-augustis piki Vahemerd, kurtsid küll kohutava kuumuse ja vedelikukaotuse üle. Nende eelarve oli üsna piiratud, ööbisid pea kõik korrad telgis, mini üksik öö kämpas. Päris huvitav lugemine oli.

No tegelikult ma hoiaks põhja poole: Barcelona-Aigüestores RP-Andorra-Carcassonne-Albi-Millau-Pr.Keskmassiiv-St.Etienne-Grenoble-Albertville-Chamonix-Martigny-Aosta-Milano.
Selline plaan siis. Mägedes on vast jahedam. Aega planeerin 6-7-8 nädalat. Tahaks jalgsi mägedes mõned päevased tiirud teha. Veega ei tohi koonerdada, siinsamas Eestimaal need vitsad juba kätte saadud. Ööbimised plaanin ikka kämpingutes teha. Eks ta kalliks kisub, aga loodan, et finants välja veab. Eelistan sõita üksi või koos oma poisiga, siis olen ise oma aja ja huvide peremees.

No siis on su ajavalik reisiks kindlasti õige. Üleval pool ju jahedam. Saab olema tubli sooritus, kas aga 6-7 nädalat ei nürista eelkõige vaimselt? Ise üle paari nädala küll ei jaksa vändata. Olen ise ka üksi sõitja, ei pea kellegagi arvestama ning improviseerimisvõimalus alati olemas. Igal juhul-edu ja nael kummi!

Olles viimastel aastatel sõitnud rattaga nii Barcelonast Valenciasse , Horvaatias, Kreekas, Sitsiilias ... oman sellisit kogemust , et väga hea aeg on septembri algus, sest on oluliselt vähem turiste ja kämpidega pole probleeme. Suvine soojus püsib kuid üllatav-üllatav juba septembri teisest poolest muutub lõunamaa suvi ilusaks kodu- suveks ; ka vihmasemad päevad pole välistatud . Palavust , matkates mere ääres , ei tasu karta . Eriti rattal sõites . Isegi 40 pügalat pole tappev ja kui harjud sellega ära, siis juba nt 25 C tundub veidi vilu ilmana . Kardan, et ilm oktoobris ei ole nautimist vääriv ja ka meri kaotab oma vannivee soojuse.

Esimese päeva plaan on ööbida kämingus "Estrella.." kohe lennujaama lähedal. Google järgi 6,4 km. On keegi käind.
Teine küsimus..palukas..ilmselt ka lennukiga jõudsid sinna(barc). Esimene asi, mida kohe vaja oleks, on gaas priimusele. Kui kerge/raske taolisi poode seal leida on?
Itaalia alpi tuuril leidsime alles teise päeva õhtul ühe väikse pudupoe como ääres.

Oleme planeerinud omi matkasid nii, et kogu grupi rattad võtame lennukisse kodunt kaasa pakitune koormapressu sisse ja seda juba aastaid.
Barcelona reisil ööbisime Gavamaris / Valencia poole väljasõidul /, sest paremat varianti / lähim lennuväljalt ja mere ääres / lihtsalt ei leidnud. Aga sinna kesklinnast on oma 10-15 km
oluline: Barcelonast välja viivad teed on vaid kiirteed !!!, seda vaatamata kaardil olevale tee värvile . Seega soovitan kindlasti helkurveste kasutada
meil oli päris tükk tegu priimusegaasi leidmisega. Vaid väljasõidul linnast ( suht lennuvälja lähedal ) suures kaubanduskeskuses leidsimegi.

Läksime ka eelmine September lennukiga Barcelonase ja olime esimene öö Estrella kämpingus.
Google Earthis sisesta otsingusse: N41 16.339 E2 02.581
Lennujaam on ligidal = kui üks lennuk on sinu pea kohale jõudnud tõusta, siis kuuled kuidas järgmine juba stardib lennuväljalt. Öösel ei lennanud õnneks.

Lennujaamast Estrella kämpingusse marsuut on mööda kiirteed kus tegelikult jalgrattaga sõita ei tohi.

Me aga sõitsime helkurvestidega ja polnud hullu.

Enne Eestisse tagasilendu ööbisime aga mitu ööd Masnou kämpingus.

Google Earthis sisesta otsingusse: 41°28'30.83"N 2°18'14.43"E

Kui sa Prantsusmaa poole lähed on see parem ehk.

Muidugi kui jõuad sinna samal päeval.

See oli ka üks kallimaid ja logumaid(WC ja dushi-osa) kämpinguid Hispaanias.

Sellepärast loguja kallis, et see on üks väheseid linna lähedal olevaid kämpinguid ja omanik ei viitsi sinna investeerida.

Sinna peaks pääsema otse lennujaamast rongiga.
Võibolla peab ümber istuma vahepeal.

No minu reis on tehtud. 43 päeva ja 3000 km. Palav oli ikka, mis siis , et põhja pool. Kui tööasjad korda saan, siis panen ka pildid üles ja juttu blogisse.

Mis iganes, aga super reis tundus olevat. Ilmaga vist ka vedas, enamus ajast päikseline ja vist mitte liiga palav. Kuigi ega temperatuuri pildi pealt näha ole.
Osa pilte oli varem ka juba üleval...
Ons lühikommentaar ka kogu retkele?
Ise alustan järgmine nädal, marsruut kavandatud veidi teistsugune ja veidi lühem.

Minu jaoks oli ikka liiga palav. Enamasti 30 kraadi ringis.
Blogi tuleb veidi hiljem.

Tore on nüüd tagantjärgi teada saada, et keegi umbes samal ajal ja samal viisil Hispaanias oli. Ise sõitsin koos sõbraga juuni lõpust juuli lõpuni läbi Hispaania. Alguses oli endalgi plaan põhjapoolt alustada aga soodsad lennupiletid määrasid teekonna alguse ja lõpu. Nii sai alustatud 28.06 Malagast ja lõpetatud 25.07 Barcelonas. Mööda Hispaaniat tuli jalgrattaga siksakitades kokku umbes 3000 kilomeetrit. Iga päev sai läbitud pisut enam kui 100 km, mis tegi sadulas olekut 5-6 tundi. Ööbisime telgis, mis on minu arust parim, sest oled iseenese peremees ja maksma ka ei pea. Kõige enam kuuma saime Sevilla lähistel, kus ühel hetkel näitas ratta termomeeter 52 kraadi aga ka kuumaga harjub, peamine, et unustad põhjamaise rabelemise ja lihtsalt kulged. Kokkuvõttes suurepärane reis ja alla kolme nädala ei kujutaks sellist matka ettegi, sest alles kolmandal nädalal see õige kulgemine algabki, siis kannab teekond ise.

Kas sellest Hispaania reisist mingit online marsruuti ei ole kuskilt näha? Teine küsimus oleks Hispaanias telkimise kohta. On telkimiskohti kerge leida ja kas kedagi häirib ka, ära ajama ei tulda? Muidu tundub väga vinge reis. Eelnevalt pidi vist päris tugev väntamise ja sadulas istumise põhi all olema?

Kahjuks ei ole selle teekonna kohta internetis midagi märkimisväärset, vaid mõned üksikud pildid. Olen küll plaaninud asjaga tegeleda aga ilmselt läheb veel aega. Võin siin loetleda läbimise järjekorras teele jäänud linnu, mille järgi saab aimu teekonna kulgemise suundadest: Malaga, Marbella, Gibraltar, Tarifa, Gadiz, Chipiona, Sevilla, Cordoba, Granada, Ubeda, Valdepenas, Ciudad Real, Toledo, Avila, Salamanca, Zamora, Valladolid, Soria, Tarazona, Zaragoza, Lerida, Manresa, Monserrat klooster, Granollers, Gerona, Escala, Palamos, Mataro, Barcelona. Kui nüüd näpuga kaardil järge ajada peaks mingi pildi saama.
Telkimisega mingit probleemi ei olnud. Ühel korral nägi põllu omanik, et end sisse seadsime ja tuli ütlema, et me võime tema põllul ööbida küll. Kord tuli oliiviistanduse omanik hommikul traktoriga puude vahesid puhastama ja ootas naeratades kuni me oma telgi kokku korjasime ja siis alles sõitis traktoriga üle. Rohkem keegi meie ööbimist ei märganud. Ööbisime enamasti maanteedele üsna ligidal ja telgi püstitasime alles hämaras. Ööbimispaiga valikul ei lähtunud mugavusest vaid meie mõistes turvalisusest aga mugavalt tundsime end siiski enamikes valitud paikades. Arvan, et selline loteriimajutus on parim. Vaja on vaid pisut leidlikus ja koht on olemas. Ühel korral leidsime näiteks oma telgile paiga ehitataval kiirteel liivakuhja varjus, mis eraldas meid käigus olevast maanteest. Liivapadi oli ka telgi all ja tegi küljealuse väga mugavaks. Sageli panime oma telgi värskelt koristatud viljapõllule, kuhu niipea kellelgi asja pole jne.
Mis füüsilisse ettevalmistusse puutub, siis midagi erilist selleks ei ole teinud aga püüan jõudumööda end aastaringselt aktiivsemalt liigutada olgu siis joostes, ratast sõites, uisutades või suusatades. Kuna olin esimest korda rattaga nii mägises piirkonnas, siis eelnevalt pisut pelgasin, et sõit osutub väga raskeks. Nüüd tagant järgi võib tõdeda, et polnudki midagi hullu. Tuleb lihtsalt valida sobiv tempo ja siis veab alati välja. Muide vahel võib tunduda 30 km mägedes raskem kui 100 km, sest 30 sõidad ainult mäest ülesse aga saja sisse jääb ikka mõni laskumine (nt. 70 ja rohkem km/h), mis oma adrenaliinilaksuga kõik raskused varjutab.

Brutus, kus te priimusele gaasi saite. Kas spordipood või vajalik kaubamaja oli kergesti leitav?

Alustasin blogiga: http://brutusa.blogspot.com/
Tasapisi täiendan.
Mul oli kaasas Campingazi põleti. Kuna Barcelonas liikusin pühapäeval, siis poed kõik kinni, seega ei oska kommenteerida saadavust Barcelonas. Gaasi sain alles neljandal päeval Solsonas mingist imelikust poest. Spordipoodides just seda sorti balloone polnud. Prantsusmaal probleemi polnud, ostsin juba enne ballooni tühjakssaamist uue ja üldse nägin neid üsna sageli spordipoodides ja vahel ka bensiinijaamades.

Mul sai ka nädalavahetusel reis otsa, õigemini juba 9ndal, reedel.
Nüüd hea Brutuse reisiga võrrelda :)
Mul tuli ajaliselt veidi lühem..28 päeva, esimene ja viimane päev maha arvata siis 26 täispäeva.
Samas veidi sportlikum, sest kokku sõitsin 2499,5 km. Üks km enne ljaama läks kumm katki ja lohistasin ratta kuidagi kohale.
Annaksin ka kõrge hinde kogu üritusele, kuigi lõpus, eriti viimastel päevadel tekkis juba reisiväsimus.
Nüüd palju tegemata asju vaja ära teha. Pildimaterjal nõuab ka veidi kohendamist ning muljed selginemist, siis ehk pikemalt.