Eesti auto Saksamaal kasutamine

Kas keegi teab, kui kauaks tohib Eestis registreeritud autot Saksamaale jätta ning sellega seal sõita? Kuna mul on vaja eraasjus regulaarselt Saksas käia ning seal autot kasutada, läheb pidev autorent suht kulukaks. Mõte on osta Eestist auto ja sellega Saksa sõita, üürida lennujaama lähedal parkimiskoht, kus auto seisaks, kui mind ei ole Saksas. Eesti-Saksa vahet liiguksin peamiselt lennukiga. Samas on aastas kindlasti paar korda, kui on autoga mingeid asju Eestisse tuua vaja või siit viia. Seega liiguks see auto Eesti ja Saksa vahet, kuid suurema osa ajast seisaks Saksas. Kas on mingeid eeskirju, mis seda teemat reguleerivad? Kas tegelikkuses kontroll toimib? Tõenäoliselt on väga raske kindlaks teha, millal ma autoga riiki tulin ja kui kaua auto seal järjest viibinud on, sest piiridel kontrolli ju ei ole. Kaamerad ilmselt töötavad, kuid autosid on ju nii palju, kes seda jõuab kõike kontrollida. Pealegi liigun pidevalt kahe linna vahel. Saksas autot enda nimele osta ma ilmselt ei saa, sest mul pole aadressi ega elamisluba Saksas. Seetõttu oleks Eesti auto mu ainus reaalne võimalus.

EU piires on ainukeseks piiravaks teguriks, mis sunnib autoga vahepeal kodumaal käima - tehniline ülevaatus. Seda tuleb seoses sõiduki vanusega eri intervallide järel teostada ja ilma kehtiva ülevaatuseta sõitmine on kõikjal keelatud.

NB! Minu teada pole EU kodanikul EU piires elamisluba tarvis.

Ega Saksamaal muud olegi, kui toll võib autot kontrolliks kinni pidada. Ja seda teevad nad enamasti kiirteedel (mitte ainult piiri ääres). Saksa numbriga auto ostmisel ei tohiks mu teada ka piiranguid olla. Mul on tuttavad küll tulnud täiesti Saksa numbriga (mitte transiitnumbriga) rahulikult Eestisse ja siin auto ümber registreerinud mingi aja pärast. Mida see paberimajanduses tähendas, ei oska öelda. Usun, et kiireima info selle kohta saab Saksast autosid vahendavate firmade käest.

Tere!

Oli endal auto 3,5a Saksamaal ja selle aja jooksul küll mingeid probleeme ei tekkinud. Kui kinni peetakse on ju alati võimalik öelda, et oled turist. Samuti on võimalik teha Saksamaal tehnoülevaatust Eesti registreerimisnumbrimärgiga autole. Seda sai ka tehtud, hind oli küll natukene suurem kui Eestis kuid tasus ära.

Aga kas EU-liikmesriikides pole mitte ühesugune seadus selle kohta: 6 kuud turistina olles, 2 kuud, kui muutud residentsiks- omad kohalikku pangakontot, saadad lapsed kohalikku kooli,jne.). Vähemalt Hispaanias on see nii: kui registreerid ennast ära (saad NIE numbri- välismaalase identifitseerimise numbri- aluseks pangakontode, jm. korraldamiseks), siis pole enam turist. Iseasi on muidugi selle tõendamine, kaua auto riigis on olnud- käisid näiteks eile Poolas.

Tundub, et senini mu plaani keegi pihuks ja põrmuks teha ei oska. Ehk mingit jama siis ei tulegi. Saksamaale päris elama ei ole esialgu plaanis jääda, samuti ei viibi ma seal poole aasta jooksul üle 90 päeva, mis on Schengeniga lubatud. Tõenäoliselt nad piiril filmivad sisenevaid ja väljuvaid autosid (samuti filmitakse autobahnidel teatud kohtades kõiki autosid). Küsimus on pigem infotöötluse tasemes. Ilma miski asjamehe (toll vms.) konkreetse taotluseta ei usu, et hakatakse mingeid filme läbi kerima. Kuigi kes seda teab, võib-olla on Saksamaal väga võimsad skännerid ja arvutid ning numbrimärgi päringuga on politseil mingi auto liikumine hõlpsasti tuvastatav. Ometigi ei kavatse ma midagi ebaseaduslikku, lihtsalt asi jääb natuke halli tsooni.

Tänud vastajatele. Palle konkreetne kogemus ja info tehnoülevaatuse tehtavuse kohta on eriti kasulik.

See oli jah, hea info. Mina arvan, et mingeid jamasid ei tule. Mida aeg edasi, seda vähem meid EU liikmena umbusaldatakse ja ma arvan et saksa politseil on muudki teha, kui selliste teemadega peedistada. Nagu sõber marks66 ütles - Hispaanias on see palju tõenäolisem.