Ettevaatust - Travelstart

Alljärgnevaga üks hoiatav stoori, võib olla et oli lihtsalt juhus, aga kes teab. Aga võib olla peabki nii olema ?? Igatahes minuarust mitte !
Leidsin, et on just õige aeg hakata järjekordseks süsiseseks Tai tripiks valmistuma, sattusingi põdrakeste Thaiklupi foorumis viitele mingile nö reisikaubamajale/otsingumootorile, ....asub ilmselt kusagil svenssonite serveris, aadressiga Malmös aga on olemas ka soomekeelne koduleht. Arvustused ja soovitused tundusid olema suht korralikult ning arvestades seda, et suomalaised alati kõike võõrast pelgavad kui vanatühja, oli sisetunne selle saidi suhtes üsna rahulik. Surffasin seal siis tiba ringi ning leidsingi suht hea pakkumise TLL-AMS-BKK-HKT ja tagasi kokku 740 euriku eest. Täitsa asjalik hind ju, ..mõeldud/tehtud, bookisin ära, kohe tuli ka vastus, maksin krediitkaardiga ära ning ka seekord vastus kiirelt kotis - teie bronn on makstud ja kinnitatud.
Hommikul mailboxi vaadates avastasin aga meili, et mingite turvaprobleemide vältimiseks/ennetamiseks pean nüüd kohe kiirelt, hiljemalt kl 13 ks saatma neile veel scannitud koopiad või fotod oma krediitkaardi mõlemast poolest ning lisaks veel passi või ID kaardi koopia.
Voi prkele, kas ma nüüd siis nii blond olen või ?? Hea veel, et ei palutud pangakontode PIN koode saata. Huvitav muidugi, et raha oli ju kontolt kohe maha võetud, millised siis veel nende turvalisusprobleemid oleksid võinud seoses minu kreditkaga olla?
Saatsin siis täiendavad küsimused, mis põhjustel nad minu eelpoolnimetetaud andmeid vajavad jne. Õhtuks oli vastus, et kuna ei täitnud koheselt nende nõudmisi, siis on minu bronn tühistatud. Lahe onju, olin just päeval saatnud kõikidele semudele oma täpsemate sõiduplaanide kohta info laiali, sättinud oma kalendri paika jne.
Igatahes sain rahad kõik korrektselt oma arvele tagasi, peale seda muidugi kui oli paar väga kurja meili teele saatnud. Erilised tänu ja kiiduavaldused läksid teele ka eeskujuliku ja kliendisõbraliku teeninduse eest. Ka ei unustanud ma mainida, et teavitan kõiki reisufanne sellest toredast suhtumisest, mida siin nüd parasjagu teengi....

Lennupileteid ostes ei ole ma kunagi selle nõude otsa sattunud, samas EU internetikaubamajades on see täiesti tavaline, et sult, kui mitte veel päris valgelt inimeselt, nõutakse krediitkaardist koopiaid. Eeldatavasti on see selleks, et teha kindlaks, et sa ei ole seda krediitkaardi numbrit kusagilt pihta pannud. Olen ise erinevatele kaupmeestele oma krediitkaardtis pilte saatnud küll cvc2 numbri olen muidugi kinni katnud.

Jah, olen nõus et igatsugu asjade ja võib olla et muude teenuste osas oleks see nõue loogiline, ....oled suutnud kusagilt hankida/leida võõra kreditka ja siis hakkad netis kulpima. Aga lennupiletid on rangelt nimelised, sama nimega on ka minu pangakonto, kus enne nende nõudmiste esitamist on juba arvelt raha maha õngitsetud. Seega, teenustasu oli neil juba käes, lennupiletite eest oli KLM ka juba oma kätte saanud, minu piletitega saab sõita ainult minuga täpselt samanimeline isik, kellel juhtumisi on ka minuga samas pangas konto...huvitav kus siis see nii karm turvalisusprobleem selle diili juures oli, et kohe bronn tühistada ja asiakas puu taha saata ?
Aga õnneks on see juba minevik ja Finnairi uued lentolipud lebavad juba rõõmsalt minu arvuti sees ja ootavad, kuni Thailandias vihmaperiood otsa saab.

hiinlaste ctrip(Hiina suurim internetireisikaubamaja) nõuab kõigilt mitte-hiinlastelt lendude eest tasumisel krediitkaardiga esmakordsel tasumisel kas selle koopiat faksile või pilti meilile.
probleeme ma ei tekitanud ja lendude eest sai tasutud.

TLL-BKG lennuhind peaks ikkagi natuke odavam olema. Alla 600 euro. AY pakkumised muidugi soodasaimad, aga FRA-st saab Bangkoki pea alati nii 450 euro kanti.

Ja tõepoolest - mõned kohad soovivad, et saadaksid krediitkaardi koopiad. See peaks tänaseks olema minevik, aga ju siis mitte. Ohutunne on õigustatud, aga selline harjumatu poliitika ei pruugigi petukaup olla.

Msander, mis ajast Ctrip seda nõuab, 1,5 aastat tagasi polnud küll mingeid probleeme isegi Magnetiga tasumisel.

Nõudis seda minult 2009 aprillis. Enne seda olin lasknud kohalikul hiinlasel oma piletid broneerida, nii et see nõue tuli üllatuse, pealegi broneerisin pileti hea hiina tava kohaselt suhteliselt viimasel minutil, nii et läks korralikuks võimlemiseks. Ah jaa, ja passi koopia pidi ka faksile saatma. Kuna selle pidin kätte saama vahetult enne Tallinnast ära-lendamist, siis leppisid hiinlased ka ID-kaardiga.