Horvaatia trip ja küsimus soodsate shopingukohtade pihta?

Tere seiklejad,

Plaan startida pühapäeva varahommikul Horvaatia poole. Olen tutvunud hoolega Trip.ee postitustega ja sättinud vastavalt sellele ka oma reisiplaane. Ülitublid olete koik, kes votate vaevaks pikemalt kirjutada ja ka pohjendada. Kuna ise stardime selles suunas esimest korda on olnud lugemisest väga palju kasu reisiplaani koostamisel. Samas jääb kindlasti ka teepeale palju üllatusi. Plaan selline: 4-kesi läheme (nendest 2 last,5a.ja10a.). Juhte-1. Reisi pikkus- u. 14 päeva, Jaanipäevaks tahaks tagasi olla ja lokke ääres istuda.

Marsruut alates Poola piirist: Augustow,Bialystok, Lublin (sealkandis sebiks ka esimese ööbimise), Rzeszow, UNGARI Košice, Miskolc,Budapest,Siofok (Balatoni ääres, kus ka 2. ööbimine), HORVAATIA Zagreb,Plitvicka Jezera (2 ööd telgis), Brela (5 ööd a38 Eur.bronnitud koos kööginurga, rodu ja merevaatega tuba). Sealt edasi, mööda ranniku äärt (vist) po`hjapoole. Igatahes plaan Itaalias Veneziasse välja joùda ja siis, läbi AUSTRIA Graz, Wien,TŠEHHI Brno,POOLA Katowice, Warsaw,jne. ,kodu poole liikuda.

Palun soovitusi voi laitke plaani,kes näeb kogemusest monda voimalikku valearvestust voi teab monda marsruudil olevat takistust, mis voiks rikkuda reisimonu. Ühtlasi paluksin ka häid soovitusi voimalike, kas n.ö. "outlet" voi eriti soodsate, kaubamajade asukohtade, kohta. Ja veel, millistes riikides on kohustuslik teemaks (olenemata teetüübist) ja kuidas tuleks "pilet" lunastada, milliste riikide kiirteedel "vinjett" ja kuda seda ostma peab? See osa natu segaseks jäänud.

Tänud juba ette vastuste eest. Tagasi joùdes, kannan ette, kuidas seisud on ja millega hakkama saime. Monusat suve koigile!

Tundub suht loogiline, kuid startima peaksite laupäeval, sest vastasel korral saate esmaspäeva hommikul Lublinist teele asudes ebameeldiva üllatuse, nimelt Lublin Kosice tee on omapärane, kuid kitsas ja esmaspäeval liigute suht rekkatempos, sest möödasõit on raskendatud ja ka suht mõttetu, sest kohe on uus rekka ees venimas. Suht pikalt enne Kosicet on tee käänuline ja tõusudega, kus ei ole eriti rekkate aeglustusrida. Remonte ei tohiks eriti olla viimaste andmete järgi, kuid Poolas on nad kiiresti tekkivad ja kahjuks aeglaselt kaduvad. Plitvicka järvedele sisenege varahommikul, soovitavalt 2. värava kaudu. Kohe rongiga lõppu ( tegelikult võib ka eelviimasesse, vist oli nr 3. ) ei kaota midagi, kuid võidate aega. Jalgsi laevale- pärast laeva jalgsi 1. värava juurde ja sealt rongiga ( bussrongiga )oma auto juurde 2. väravas. 2. värav on selle poolest parem, et tulete jalgsi rohkem allamäge ja kogu tee läheb aina ilusamaks. Tegelikult ei kujuta ette, kus te sealkandis telgis ööbida kavatsete ja kaks päeva ei ole seal midagi teha. Kui varahommikul 8-9 järvedele sisenete, siis olete 14-15 vabad ja õhtuks kuskil Zadari kandis mere ääres. Mina kujutaks seda asja niimodi ette, et kui te hommikul Balatoni äärest stardite, siis olete 14-18 Zagrebis kolamas ja sealt on 2.5 tundi Plitvickani. Enne silda on küla , kus peaksite öömaja leidma, kas majutus või räägite üheks ööks mõne õunaaia ära. Järgmine õhtu liigute Zadarist mööda mereäärt Brela suunas ja külades on tädid sobe siltidega ees, juunis kannatab hinna üle kaubelda, sest pole veel hooaeg. Kui enne Brelat peaks veel üks päev üle olemas, siis soovitaks kohta nimega Lokva Rogoznica, mis on Omisist 9 km Brela suunas. 100m peale tunnelit saate tasuta auto parkida paremat kätt ja tee alt salakäigu kaudu leiate ilusa rahuliku rannakese, kus me olime peaaegu 3 nädalat paigal ( seni kogetuist puhtaim Vahemeri. ) Kui midagi veel huvitab , küsige julgelt.

0
0

Slovakkia, Ungari ja pärast Sloveenia, Austria, Tsehhi vinjettidega on nii, et riiki sisenedes esimesse bensukasse sisse ja kõige lühema tähtajaga vinjett autoklaasile õigesse kohta. Horvaatias maksate kiirteelt mahasõidul kunades, kaardiga või ka eurodes, kuid see ümardatakse teie kahjuks. Taks on ca 1 EEK /km. Teie puhul paistab praegu Ungari piirilt Zagrebi, Zagrebist Karlovaci, Peale Plitvickat võite kiirteele tulla alles enne Zadarit jupikeseks. Peale Zadarit sõitke tasuta mööda mereäärt. Kui pärast Brelast hakkate Veneetsia poole liikuma, siis kiirem oleks Zadarist Senjini sõita mööda kiirteed. Kui aega ja soovi, siis võite lasta ka mööda mereäärt ( peaaegu inimtühi, kuid ilus mägirahvuspark, üks kord elus tasub ära näha ) Kui Horvaatiat on juba piisavalt saanud, siis julgeks soovitada Rijekast suunduda otse Sloveenia Postonja koobastesse ja sealt saate isegi mitte kiirteid pidi Triestesse. Sellisel juhul Sloveenia vinjetti teil vaja ei lähegi. Kui soovi ja olete Tallinnast, siis võin anda ka kaartide juures kiirkursuse.

0
0

Teemaalgatajale Balkanil elades sõidan ka tavaliselt sinuga sama marsuuti selle vahega, et ise keeran peale Budapesti Beogradi peale ja siis oma suunas edasi. mõned tähelepanekud- Slovakkias sa vinjetti ostma ei pea kuna sa ei kasuta sel marsuudil kiirteed. See lühike tee Sloviakkias on muidugi täiega karauul-hullem veel kui 10a tagasi Albaanias, Teedel on aastaid tagasi freesitud asfalti, aga täita nad seda vist kunagi ei plaani, eriti Kosicest läbisõidul. Poola suht sama nutune-pannakse rõhku tuleviku kiirteede ehitusele, aga käesolevad lagunevad silmnähtavalt. Seevastu Ungaris sõita on ikka täiega lust- teed on ülikorras ja ümbrus maaliline ja hoolitsetud. Mul on kujunenud rutiiniks ilma kiirteedeta sõiduks 800-900km päevas ja enne sõitu vaatan mitu võimalikku ööbimist valmis, edasi juba suht jooksva graafikuga, sõidan kaua viitsin. Põhja horvaatias praegu võib meri veel suht jahe olla, aga eks sa ise netist jälgi.Samas praegu väga õige aeg minna, pole turistide horde ja saate nautida oma tegemisi, päikest ja loodust niipalju, et võib lausa mürgituse saada, Igal juhul edu ja meeldivaid elamusi.

0
0

Sellel teel, kui tahta shopata, siis julgeks soovitada Budapestis sellist kohta nagu Budaörs. See jääb kodunt minnes teisele poole Budapesti, täpselt M7 (Balatoni kiirtee) äärde. Kui lähed mööda M0-i (Budapesti ringi), siis pead tulema M7-ga linna poole tagasi ca 2 km-i. Plitvica's ööbimisel arvesta sellega, see asub mägede otsas ja öösel on seal külm (sooja ainult paar kraadi). Plitvica's endas telkida ei saa (ei tohi), sest seal on metsikud mõmmikud (väljas ka vastavad liiklusmärgid) ja Politsei käib kontrollimas ja ära ajamas, sest mõmmikud on seal telkijaid rünnanaud (telke lõhkunud). Kämping asub Karlovac'i poolt tulles vahetult enne rahvusparki vasakul tee ääres. Samas külas leiad ilmselt ka kodumajutusi ca 70 kuna't inimene öö kohta. Ungaris kiirtee vinjetti ostes (see on elektrooniline) jälgi, et märgitaks õige riik. Nende jaoks on Estonia ja Espana äravahetamiseni sarnased! Vinjetti kontrollivad kaamerad kiirtee kohal numbri tuvastusega ja kui on vale riik märgitud, siis tuleb Politseiga seletada.

0
0

Ka Tsehi tundus (Brno ) shoppamiseks täitsa ok. Eriti jalatsid, lastekaup ja ka muu riidevalik oli hästi esindatud, kohati norm hinnaga. Liigume suht palju Euroopas ringi ja tegelikult ei mäletagi, et Eestist mingit riidevärki oleks viimasel ajal ostnud. Kui siis võibolla mingit pakaseriietust, mida lõunapool eriti pole. Ungari forint oli aasta tagasi hea kursiga meie jaoks, pole värsket infot, kas importkaubad on Ungaris sellele kursiga mängimise tagajärjel ka kallinenud. Poolas OBI poest saime valgusteid oma 3-4 korda odavamalt kui Lastekodu tänavalt. Lähemalt silmitsedes oli muidugi Poola mekk asjal juures, aga kõrgel lae all ei saa asjast arugi.

0
0

Ahoi,

Milline meeldiv üllatus, kohe hakkas head noù tulema. Loomulikult teen sellest infost ka prindi ja siis kuskil tee ääres ajan näpuga järge ja üritan GPS-i nimesid sisestada. Hea meelega stardiks laup. aga kaasa peab tööl olema ja seega ei jää muud üle kui pühapäeval ise tubli olla. Kardan, et üle 1000 km ei kannata soita. Eks peab siis ära kannatama, onneks ei oska karta kuna esimene selline reis. Plivicka asjus,arvasin, et see on kogu päeva teema. kui ohtul kohale joùda, tuleks vormistada (kuskil legaalses kämpingus voi O´unaaias loomulikult) 1. öö ja peale pargi külastust 2. Juhul kui 2. jääb ära, kasutan kindlasti järjekordset Uva head soovitust ja kimame Lokva Rogoznica peale ja "varbad vette". Tänud ka Raiksile heade soovituste eest. Kavatsen endale hankida nii päikese, ilusa looduse ja ka koige muu meeldiva, mis hea reisi juurde voiks kuuluda, mürgituse.Külma veetemperatuuri ei karda, ei peagi olema 25¤C. Ońneks varustus on meil üsna korralik, nii tehnika kui ka autonoomse äramajandamise osas. Kahju ainult, et teistes riikides ei ole sellist supergeniaalset lüket tehtud, nagu meie RMK teinud on. Teisalt on see ka moistetav,riigil vaja teenida ju raha (Horvaatia). Poola trasside ääres elavad inimesed, saavad koristada aga "kallite transiitkülaliste" jälgi. Tänud RL, väga hea info. Loodan, et teema elab foorumis nüüd oma elu edasi. Kindlasti jälgin reisil olles teemat ja kui midagi olulist teel näen, annan teada. Läpakasse tehtud ka eraldi dokument, heade noùannetega ja igaks juhuks prinditud variant kah olemas. Kui lugejal tuleb moni huvitav koht veel meelde, kuhu tasuks shoppama minna, andke kindlasti teada. Teema on tähtis, kuna tahaks so´ita ige poe ette, anda kaasale auto teine voti (et saaks oste autosse tassida) ja kokku leppida aeg, millal reisi jätkame. Hirmsasti tahaks vältida olukorda, kus 3 tundi hiljem avastatakse, et see keskus on ikka jama ja läheks otsiks nüüd ka mońe asjalikuma.

Trip.ee on tänu Teile, kes oma panuse annate, SUPER!!!

0
0

Kardan, et peale Plitvickat jääb Lokva Rogoznitsa veidi kaugeks, sest jõuate mere äärde Zadari kandis, kust tasub vaikselt lõunapoole liikuma hakata, aga eks kohapeal jõuate otsustada. Veel väike soovitus- Startige Lublini kandist hästi vara homikul ( reisi alguses peaks ju jõuvarusid piisavalt olema ), sest Lublini Presovi vahelisel lõigul hakkavad lisaks rekkatele (need stardivad jujba kell 6.00 )teele ilmuma ka hobuveokid ja umbes 1950 aastal kuskil taluhoovil kokku pandud traktorid. Igal juhul saab olema lõbus, liigute ju praktiliselt Ukraina piiri ääres Poola kõige vaesemas osas. Väike palve ka, andke teada, kas Augustovi ja Kosice vahel lisaks Bialystoki ümbersõidule veel remonte oli ja mis seisus see Bialystoki värk on- kuna omal varsti minek ja kui väga jube pole läheks ühel pühapäeval ise sealt kaudu. Ka teised tripikat, kes sealmail hiljuti liikunud, andke teada. PS 700 km Poolat = 1200 km Ungari Horvaatia kiirteid. EDU

0
0

Eraldi veel Plitvicka kohta, et info ei kaoks suurde summa. Sisenege võimalikult vara 2. väravast, Autorongiga mitte lõpuni, vaid eelviimasesse ( ei kaota midagi ) Valige ikka õige autorong - mitte see, mis läheb 1. värava juurde, vaid see mis viib ülemise järve juurde. Jalutage alla laeva peale. Pärast laeva jugade vahelt 1. värava poole, kust autrong toob teid alguspunkti. 4-5 tundi lastega rahulikus tempos- peale laeva on restoran ja lauad, kus võib ka omatoodud toitu pruukida. Head mugavad jalanõud kaasa kindlasti.

0
0

Kannan ette, hetkel oleme Lublinis. Hotel Focus, Al. Krašnicka 80, 3 voodiga tuba 170.-zl.(u.43 eur)ilma hommikusöögita. Väga ok koht ja ka öösel voib tulla. Kohe Rzeszowisse mineva tee ääres. Ainuke jama ongi see tee, kuna müra kostub aknast sisse. Hommikul startisime Tallinnast täpselt 7.00, hotelli ette joùdsime 22.30. Läbitud maa 1040 km.Poola piiri ületasime, umbes täpselt 16.00. Koik sujus üldiselt suurepäraselt. Autosid suht vähe, tihedam sebimine algas Leedu-Poola piiri ümbruses. Ka rekkasid oli suht palju. Augustowi- Bialystoki teel oli autosid suht palju ja paras "andmine" käis. Toènäoliselt mängis oma osa ka kellaaeg, rekkasid olid aga moned üksikud. Teed suht kitsad ja ka pikiroopad. Teeremonte praktiliselt ei kohanud, paar üksikut foori(väiksemat sorti kaevetööd). Oli näha ka moningaid uute teede-viaduktide ehitusi, need aga liiklust ei häiri. Uvale,Bialystokist soitsime läbi ja seega jäi ümbersoit nägemata. Meie väike GPS arvas, et voks meid Lublinisse saata, läbi Valgevene. Ońneks märkasime, et miskit jama ja votsin kasutusele ka auto enda Gps-i. Siis aga olime sunnitud juba läbi linna so`itma.

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased