Olen planeerimas suvist reisi Lõuna-Prantsusmaale ja olen leidnud ka mõningaid maju soovitud kohtades. Läbi portaali päringutele maja saavaduse kohta olen saanud vastuseid. Aga kui olen kasutanud sealseid kirjavahetamise kohti, et omanikult uurida pisut lisateavet, siis on vastuseks üldjuhul tühjus. Kas keegi oskab öelda, et kas see ongi niiöelda prantslaste komme, vastata võimalikult aeglaselt, või on tarvis enne booking ära teha kui nad hakkavad su küsimustele vastama või kuidas? Samas tahaks enne raha maksmist ikka teada, kas ja mis on hinna sees ehk olemasolevale infole täpsustusi paluda. Või tehakse neid päringuid nii palju, et host'id ei viitsi enne vastata kui oled maja ära bookinud. Ühesõnaga, kes on kasutanud housetrip.com kaudu majade rentimist, kas keegi jagaks kogemusi. Tänud.
Seda veebilehte ei ole kasutanud, aga http://www.homelidays.com/ küll. Kui kirjutad prantslasele inglise keeles ja satud juhtumisi vanema inimese otsa, siis ta ei pruugi jah niipea vastata. Ootab mõnd nooremat sugulast külla näiteks ja siis tema abiga tõlgib kirja ära ja saadab vastuse (on kogetud). Aga nad suhtlevad väga sõbralikult ja abivalmilt telefoni teel. Nii et kui sul on telefoni number ka sealt veebilehelt kättesaadav, siis helista. Kusjuures suuliselt saadakse ka hädapärase inglise keelega hakkama väidetavalt. Seda ma pole tegelikult jälle ise proovinud, sest saan ka prantsuse keelega hakkama.
Ma just seepärast, mida sa kirjutad, tegin selle eeltöö ise ära ja lasin tõlkida korralikku prantsuse keelde, et ta võiks mulle kohe vastata.
Aga siis kas helista ise või palu helistada. Mina lasin oma õel helistada ja kõik sai kohe korda. ca 2 nädalat hiljem sain meilile ka vastuse ...
Housetrip on selline firma, mis ei anna enne maksmist üldjuhul telefoninumbrit ega vahetut e-aadressi, et üürile andja ja võtja ei saaks sahker-mahker teha. Raha käib läbi firma, st üürnik maksab Housetripile ja Housetrip maksab majaomanikule, kui üürnik on probleemideta saanud sisse kolida. Housetrip võtab majaomanikuga arveldades vahendustasu. Aga Homelidays annab kohe majaomaniku andmed, seal on kuulutuse avaldamise eest majaomanik juba firmale maksnud ja teda ei huvita, mis üüripooled omavahel kokku lepivad. Antud juhul kirjuta Housetrip firmale, allservas leiad "Contact us" ja pane täpselt asjaolud, sealhulgas oma suhtluskeeled, firma on tehingutest huvitatud ja aitab kindlasti klaarida.
Ma lisaks, et HouseTrip on saanud TripAdvisoris väga tublisti sarjata (link: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g187147-i14-k4162202-Housetrip_com-Paris_Ile_de_France.html). Mina kasutasin Pariisis tuleva aasta pika nädalavahetuse broneerimiseks AirBNB-d (link https://www.airbnb.com/). Sama omaniku rendihind seal oli omajagu odavam (HouseTripis on päris kopsakas vahendustasu, mis tõstab ka rendihinda), raha kinnipidamine samamoodi esimese ööni ning omanikult sai tunni-paari jooksul jah-vastuse. Eks näeb, kuidas asi praktikas laheneb, aga ma väga ei muretse. :)
Tore oli teada saada portaalist AirBNB. Kõigil kolmel koos Homelidays ja Housetripiga on iga korteri juures tore asi, tagasiside. Sinna peakski kirjutama, et näiteks omanik ei vaevu lisaküsimustele vastama. Tagasisidet saab küll kirjutada tavaliselt alles siis, kui tehing registreeritud. Kui tagasisides on negatiivset, leiab sageli ka omaniku vastuse, et ta parandas asja, näiteks pani lampe juurde, aga muidugi ei saa vähendada tänavamüra. Enamasti on vastukaja väga hea, omanik annab ju endast parima. Uurisin Tripadvisori tagasisidet Housetripi osas, mis oli hoopis valdavalt negatiivne. Tuli meelde hoiatus Tripadvisori hotelliarvustuste kohta, et sinna kirjutavad massiliselt konkurendid. Housetrip on jõulist reklaami teinud ja võimalik, et see on konkurendid kihama ajanud.