Jalgratastega Ahvenamaale

Plaan siis minna kahekesi jalgratastega Ahvenamaale. Olen uurinud erinevaid võimalusi (Otse Tallinki laevaga) Vikinguga läbi Helsinki, kuid küsiks, et kes on käinud, siis mida soovitate?
Vikingu eelis on see, et siis saaks päeva ka Helsinkis veeta. Ja kallid Ahvenamaal üldse kämpingud/ööbimine on? Või oleks mõistlik telk kaasa võtta?
Igasugused ideed/juhtnöörid on oodatud :)

Kohapeal on võimalik saada erineva hinna (ja tasemega) ööbimisi. Kämpingutes oli hinnatase 30 - 50 EURi tuba - sõltuvalt kämpingu asukohast ning olukorrast. Kui ööbid pealinnas - Marienhamnis, siis on olemas ka hotellid ja hostelid - need on nats kallimad, kuid sõltub ilmselt hooajast ning täituvusest.
Jalgratastega tundus põnevam ja kaljusem Värdo saare kant- loodus oli vaheldusrikkam. Eckero pool oli paksult täis Rootsi turiste ning hinnatase oli ka kõrgem.

Sai ka mõned aastad tagasi seal kahekesi käidud (augusti teisel poolel). Läksime Tln-Stock laevaga ja väljusime öösel Marienhamnis.
Arvestada tuleb, et kusagil 20.kp paiku lõpetavad sõidu mitmed saartevahelised praamid.
Ise ööbisime telgis (korraliku magamiskotiga igati OK). Telgis ööbimine annab tunduvalt rohkem vabadust pidama jääda seal kus päeva parasjagu lõpetad.
3 päevaga sai peasaar ja selle lähim ümbrus piisavalt läbi sõidetud ja kuna seda tundus vähe, siis läksime laevaga Turusse ja sõitsime mööda Kuningateed (ca 160 km) Helsingisse (saad lisaks Ahvenamaale ka Turu ja Helsinki päeva).

Uurin kas saartevahelised praamid sõidavad ka turismihooaja väliselt?
nt sept ja okt?

Praamid sõidavad aastaringselt, sügis-talvisel hooajal lihtsalt mõnevõrra harvemini. Praamide sõiduplaani saab uurida Alandstrafikeni kodulehelt - http://www.alandstrafiken.ax/pdf/skargardsguiden_2012.pdf

Olin sept lõpus Ahvenamaal jalgrattamatkal. Väga mõnus, vihmane :)
Telgi haarasin kaasa ja saarel saab vabalt teha nn. wild campingut. Vett saab kirikute juurest. Praamid jalgratturitele hooajavälisel ajal tasuta kuid hooajasisesel ajal küsivad ca. 5-10 eur sõidu eest, inimesed tasuta.