Viimased kommentaarid

Tundub, et arvestama peab ka kõigi teiste samale lennule sattunud inimestega. Piisab, et ühel neist avastatakse koroona ja istudki enamiku oma puhkusest garantiinis koos ülejäänud sama lennu seltskonnaga.

https://eestinen.fi/2020/05/hispaanias-pandi-karantiini-lennuk-140-reisijaga-pardal-kui-uhel-reisijal-tuvastati-koroonaviirus/

Enne eilset oli WHO poolt pandeemia viimati välja kuulutatud 2009.a Seagripi aegu. Siis jäi hinnanguliselt haigeks 700 milj - 1,4 miljardit inimest ja suri 150-575 tuhat (täpset numbrit ei tea keegi). Numbrid tunduvad väga suured, aga ei mäleta erilist paanikat siinkandis, ega üldse Euroopas. Põhjus on ilmselt selles, et suremuse protsent oli vaid 0,01-0,08%, ehk isegi vähem kui hooajalisel gripil (https://en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemic). Praegu on arvestuslik keskmine kusagil 6% kandis (75...600 x kõrgem); ellimineerides Hiina, siis isegi üle 15%.

Samas Hiina hetke olukorda vaadates võib juhtuda, et ka Euroopas saabub viiruse levikule ühel hetkel paari kuu pärast täiesti ootamatu lõpp (nagu 2003.a SARS-epideemia aegu; praegune tüvi pidi olema 0,86% sarnane tollega). Enne seda tuleb aga ilmselt suuremal osal Euroopa riikidest elada läbi karantiin, mis võib olla ka karmim kui hetkel Itaalias.

@ Jochen

Need ankeedid on ilmselt selleks, et kui tollelt lennult avastatakse hiljem koroonasse nakatunud, siis on suht kerge võtta ühendust ülejäänud sel lennul lennanutega.

Teoreetiliselt võiks anda mingit infot toimuva ja eesootava suhtes, kui vaadata, kuidas käitus eelmine sarnane juhtum (ehk siis 2003.a SARS):

https://en.wikipedia.org/wiki/2002%E2%80%9304_SARS_outbreak

Siit nähtub, et eelmine kord hoidis Hiina maailmale teatamisega infot kinni 3 kuud (seekord vaid ca 1,5 kuud).

Viiruse laia maailma viimiseks piisas tegelt vaid paarist-kolmest üksikust supernakatajast.

Kui muu maailma surmaprotsent oli 14-21%, siis kommunistlikes Hiinas ja Vietnamis vaid 6,6% ja 7,9% (seega, kas saame ka seekord uskuda, et Hiinas nii vähe inimesi nakatub/sureb; ning et Vietnamis, aga samuti (pool)sõjaväeliste reziimidega Tais, Kampucheas, Birmas pea-aegu polegi nakatunuid/surnuid). Või on reziimidele kasulikum neid mitte lugeda, et mitte tekitada turismist elatuvates riikides paanikat.

Lääne maailmast kannatas vaid Kanada ja mujal oli nii vähe nakatunuid, et eelmine kord ei jõudnudki siin kandis mingit paanikat tekkida.

Viirus kadus sama äkitselt kui tekkis ca pool aastat hiljem ning põhjust nagu ei oskakski välja tuua ! Paar hilisemat haigusjuhtu ei tekitanud enam doominoeffekti. (Meenutab veidi M.Crichtoni "Andromedat")

Söömise puhul on parim variant, mille puhul pole võimalik eksida - leia söögikoht, kus piisavalt palju kohalikke istub/sööb. 

Saad kaks ühes - nii soodsa hinna kui hea toidu.

Pole seal lennujaamas raha tagasivahetamisel mingit probleemi (vähemalt 3 aastat tagasi). Kusjuures pole mõtet seista sabas välisukse juures (saabujate probleem) vaid mine rahulikult 2.krs väljuvate lendude sektsiooni ja seal saad ilma mingi sabata oma rahad üht või teistpidi ära vahetada.

Mina võtsin enne minekut SEBst (Tornimäe peakontor) hunniku dollareid.

Kohapeal on taala ametlik kurss 1:4000, aga poes kohalikus rahas makstes tahetakse alati 100 kohalikku lisaks (ehk siis 0,5$=2100R ja 1,0$=4100R). Samas see 100R on vaid 2 eurosenti. Põhimõtteliselt nad käsitlevadki raha nii nagu dollar oleks paberraha ja kohalik riaal mündid (kuigi ka see on paber); mingi aeg oli rahakoti vahel ka 20000R (2,50$).

Kusagil (kõrval)tänaval süües/näksides on alati hea veidi kohalikku omada, sest hinnad võivadki olla 500-2000R.

Dollarikupüürid võiks jääda vahemikku 1...20$. Kõige levinum kohapeal on 1$ ja need olid kohati ikka vägagi kulunud välimusega aga kordagi ei tekitatud probleeme vastuvõtmisega.

Tai baathe võtsid piirilähedaste alade transamehed mul paar korda kursiga 3$=100B, ehk 6-10% kursikasumiga nende jaoks.

Kui vähemalt paar-kolm korda aastas reisida, siis on mõtet teha juba aastane kindlustus. Maksab midagi 70-100 vahel (v.a. USA) (oleneb mida ja kui kallilt kindlustad) ning ei pea iga kord enne minekut muretsema. Mõni aasta tagasi, kui ma veel seda varianti ei kasutanud läks mul üksnes Iraani 3 nädalane kindlustus rohkem maksma kui praegu aastane.

Paljudel on tegelt automaatsed kindlustused olemas juba pankade mõningate krediitkaartidega, aga nad ise ei tea seda - uurige järgi !

Võta seljast või kotist üks pusa/kampsun (T-särk jääb veidi väikeseks), keera see toruks ja pane üle õlgade kaela taha - ajab asja 100% ära.

Võib ka laevaga sõita (ühe otsa või mõlemad). Lähevad Pireusest (Ateena eeslinn, rongiga kesklinnast veidi üle 0,5h) nii Chaniasse kui Irakliosse. On nii päevaseid kui öiseid liine. Tekihind ca 25 €/ots.

Kas 10 h ootamist Tallinnast lennates või 3-4 h Riiast minnes sõltub ikkagi sellest, kus sa elad. Startides Põhja-Eestist (eriti veel Tallinn) on pikk lennujaamas jokutamine igatahes parem variant, kui 5-6 tundi maanteel loksuda. Eriti veel tagasi jõudes, kus peaaegu nagu oled juba kodus, ainult et veel oleks vaja mõned tunnid autos/bussis loksuda. 

Tln-Riia lennu variant ma ei arvestaks, sest ka seal peaksid mõlemat pidi vähemalt tund-paar Riias olema. Ühtlasi suureneb võimalus, et väike hilinemine võib kogu puhkuse peapeale pöörata, sest Riiga lend pole tõenäoliselt seotud ülejäänud lendudega.

Ryani puhul võiks pagasit ostes kaaluda ka letis äraantavat varianti - maksad vaid paar € rohkem ja mõõtmed pole küsimuseks (ainus piirang on 10 kg) + võid kodu poole tagasi tulles ka kohalikku alkot kaasa osta.

Kuna minek alles veebruaris, siis pole tagasitoomise korraldamine antud juhul teemaks. Ilmselt tuleb vaadata uusi pileteid. 

Või siis mõelda kindlustuse jaoks välja mingi piisavalt vettpidav põhjendus miks minna ei saa ning kogu reisiraha tagasi kasseerida (juhul kui pankroti asju ikka kaetakse). Ning loomulikult peab olema kindlustus praeguseks hetkeks juba sõlmitud.

https://mytroodos.com/how-to-reach-troodos/

Bussipiletid on Küprosel tõeliselt soodsad. Selle reisi lubavad nad ära teha vaid 3€ eest.
Kui tahad natuke ka ise matkata, siis on võimalik ilmselt ka variant, et lähed maha Troodos Squarel ja jalutad mööda Kaledoonia Traili Patresesse, kus hüppad peale tagasitulevale bussile. Või siis käid vahepeal paari tunniga Troodose kõrval asuvas Küprose kõrgeimas tipus.

Sai ise eelmine aasta Samaaria naaberkanjonit mööda laskutud (idapoolne). Vaatasin gepsu-jälge ja see näitab, et 1400 meetrilt alla rannikule tuli ca 10 km. Seega ilmselt on too Samaaria 18km ikka väheke üle pakutud. Boonuseks oli, et peale meie grupi polnud tolles kanjonis ühtegi hingelist.

Aradena kanjonis käisime ka. Edasi-tagasi käik on ca 13km ja +/- 600m ning 3,5 tunniga hakkama saamine eeldab keskmisest paremat füüsilit vormi. Kui tahad vahepeal ka hinge tõmmata ja veidi ringi vaadata, siis võiks arvestada pigem 4,5-5 tunniga.

Alati on võimalik kasutada oma jope ja pükste (suuri) taskuid. Kui mina TUIga Kanaaridele läksin, siis kaalus kott ilusti 4,9kg, aga taskutes oli veel ca 3kg, mis kohe peala kaalumist ja piletite kättesaamist kotti tagasi rändasid.

Reisikindlustusest ei pruugi kasu olla, sest enamasti on seal kompenseerimise eeltingimuseks, et kahe reisi vahe on vähemalt 2 tundi.

Mul on olnud mitmeid erinevate tootjanimedega pankasid, mis lubavad kuni 10'000, aga enamasti ei saa telefoni ka 1x täis laetud.

Parim ost on Pening, kelle 10 tuh pank annab reaalselt välja ca 6 tuh.
Kui mõni küsib, et milleks mitu panka, siis mina olen aeg-ajalt matkal vooluvõrgust eemal 3-4 päeva, aga samas kulub teekonna salvestamisele ja õige raja uurimisele + pildistamine ühe päevaga 80-90% akust.

Alusta otsingut siitsamast tripist - üleval real näed luupi, trüki sinna Barcelona ja hakka saadud lehti läbi kammima. 

Alles eelmine aasta oli samal teemal veidi pikem arutelu: https://trip.ee/foorum/uldfoorum/barcelona-9-paeevase-reisikava-soovitused-parandused

Kui tahad vaadata rohkem kui paari-kolme vaatamisväärsust, siis on mõtet osta komplekspilet 30€ eest (suvine soovitus, sest talvisel ajal on hinnad all). Sisaldab 7 kohta, mis ükshaaval maksaks ca 50€, kusjuures Akropol üksi maksab 20€ (talvel 10€). Ainsana kuulsamatest kohtadest ei sisaldanud see Olympia staadionit, aga selle näeb ka kõrvalt suht ilusti ära kui lisa 5-6€ välja ei taha käia. Rahulikult kulgedes paras 1,5 päeva jalutamist. Kui nii suurelt ette ei plaani võtta, siis soovitan peale Akropolise kindlasti Ancient Agora´d.

https://archaeology-travel.com/travel-tips/buying-tickets-for-the-acropolis-and-other-ancient-sites-in-athens/
Presidendi palee (või parlamendi) ees on iga tund vahtkonnavahetus, aga kõige suurema pidulikkusega (40-50 meest) toimub see 11 ajal (ei mäleta kas iga päev, või oli see vaid nädalavahetustel).

Siin kah veidi infot Jordaania transpordi võimalustest/valikutest:

Aga kui kellegi rohkem infot, siis huvitaks see mindki. Hetkel tundub, et Jordaania alumise otsa külastamiseks on lihtsam variant lennata läbi Eilati.

Ametlikult nad vist töesti ei soosi Korsikal väljaspool telkimisalasid ööbimist. Tegelikkuses aga ei suuda keegi väga kontrollida, kui sa end kusagil keset rada ööbima sätid. Hea oleks end paigutada kusagile 2-3 tunni kaugusele refugest, sest kui sa ise piisavalt vara liikvele ei lähe, siis hakkavad mingil hetkel varasemad majade juurest startijad läbi sinu laagripaiga jalutama (parimad laagripaigad kipuvad ikka olema mönel vaatega kaljunukil otse keset rada).

Paar head soovitust Euroopast oleks veel GR10 ja GR11, ehk siis Prantsuse ja Hispaania Pyreneed Vahemerest Atlandini; kumbki ca 800 km.

Mulle turism ei meeldi, seega elamine endal rattaga kaasas (või siis kotiga seljas). Pargases olin ühe öö kämpas, aga ülejäänud ööbimised olid seal, kus õhtu saabudes koht leida õnnestus. Soomes (k.a. Ahvenamaa) on veidi jama sellega, et pea kõik mere- ja järvede äärsed kohad on kellegi eraomanduses. Samas on päris mitu korda õnnestunud ööbida avalikes ujumiskohades.

Mulle ei meeldi ööbimiste pikk ettebronnimine, kuna see paneb sind liigselt graafikusse. Kusagil kaugemal seigeldes on tavaliselt vaid 2 tähtaega - lennuki saabumine ja lahkumine ning kui jõuab mingisse suuremasse linna, kus oleks vaja majutust, siis eelmisel õhtul või jooksval päeval midagi bookingu kaudu ikka leiab.

Saarestikus on võimalik teha suur ja väike ring. Pluss veel kombineerida mõningaid 'surnud otsi'. 

Ise tegin väikese ringi, sest seal oli vaid 1 graafiku järgi (3x päevas) käiv laev. Pikemal ringil tuleb neid 3-4 tk ja lisaks ähvardas ilma ära keerata (mis ka juhtus). Lühemate otste laevad (5-10 min) veavad üle tasuta, lihtsalt sõida peale ja mõni minut hiljem maha. Samas peab mainima, et kuna seal on vaid 1 põhitee, siis on liiklus suht tihe, aga õnneks on enamiku ajast põhitrassi kõrval rattateed. Ning loomulikult saab teha väikseid radiaale.