Viimased kommentaarid

https://mytroodos.com/how-to-reach-troodos/

Bussipiletid on Küprosel tõeliselt soodsad. Selle reisi lubavad nad ära teha vaid 3€ eest.
Kui tahad natuke ka ise matkata, siis on võimalik ilmselt ka variant, et lähed maha Troodos Squarel ja jalutad mööda Kaledoonia Traili Patresesse, kus hüppad peale tagasitulevale bussile. Või siis käid vahepeal paari tunniga Troodose kõrval asuvas Küprose kõrgeimas tipus.

Sai ise eelmine aasta Samaaria naaberkanjonit mööda laskutud (idapoolne). Vaatasin gepsu-jälge ja see näitab, et 1400 meetrilt alla rannikule tuli ca 10 km. Seega ilmselt on too Samaaria 18km ikka väheke üle pakutud. Boonuseks oli, et peale meie grupi polnud tolles kanjonis ühtegi hingelist.

Aradena kanjonis käisime ka. Edasi-tagasi käik on ca 13km ja +/- 600m ning 3,5 tunniga hakkama saamine eeldab keskmisest paremat füüsilit vormi. Kui tahad vahepeal ka hinge tõmmata ja veidi ringi vaadata, siis võiks arvestada pigem 4,5-5 tunniga.

Alati on võimalik kasutada oma jope ja pükste (suuri) taskuid. Kui mina TUIga Kanaaridele läksin, siis kaalus kott ilusti 4,9kg, aga taskutes oli veel ca 3kg, mis kohe peala kaalumist ja piletite kättesaamist kotti tagasi rändasid.

Reisikindlustusest ei pruugi kasu olla, sest enamasti on seal kompenseerimise eeltingimuseks, et kahe reisi vahe on vähemalt 2 tundi.

Mul on olnud mitmeid erinevate tootjanimedega pankasid, mis lubavad kuni 10'000, aga enamasti ei saa telefoni ka 1x täis laetud.

Parim ost on Pening, kelle 10 tuh pank annab reaalselt välja ca 6 tuh.
Kui mõni küsib, et milleks mitu panka, siis mina olen aeg-ajalt matkal vooluvõrgust eemal 3-4 päeva, aga samas kulub teekonna salvestamisele ja õige raja uurimisele + pildistamine ühe päevaga 80-90% akust.

Alusta otsingut siitsamast tripist - üleval real näed luupi, trüki sinna Barcelona ja hakka saadud lehti läbi kammima. 

Alles eelmine aasta oli samal teemal veidi pikem arutelu: https://trip.ee/foorum/uldfoorum/barcelona-9-paeevase-reisikava-soovitused-parandused

Kui tahad vaadata rohkem kui paari-kolme vaatamisväärsust, siis on mõtet osta komplekspilet 30€ eest (suvine soovitus, sest talvisel ajal on hinnad all). Sisaldab 7 kohta, mis ükshaaval maksaks ca 50€, kusjuures Akropol üksi maksab 20€ (talvel 10€). Ainsana kuulsamatest kohtadest ei sisaldanud see Olympia staadionit, aga selle näeb ka kõrvalt suht ilusti ära kui lisa 5-6€ välja ei taha käia. Rahulikult kulgedes paras 1,5 päeva jalutamist. Kui nii suurelt ette ei plaani võtta, siis soovitan peale Akropolise kindlasti Ancient Agora´d.

https://archaeology-travel.com/travel-tips/buying-tickets-for-the-acropolis-and-other-ancient-sites-in-athens/
Presidendi palee (või parlamendi) ees on iga tund vahtkonnavahetus, aga kõige suurema pidulikkusega (40-50 meest) toimub see 11 ajal (ei mäleta kas iga päev, või oli see vaid nädalavahetustel).

Siin kah veidi infot Jordaania transpordi võimalustest/valikutest:

Aga kui kellegi rohkem infot, siis huvitaks see mindki. Hetkel tundub, et Jordaania alumise otsa külastamiseks on lihtsam variant lennata läbi Eilati.

Ametlikult nad vist töesti ei soosi Korsikal väljaspool telkimisalasid ööbimist. Tegelikkuses aga ei suuda keegi väga kontrollida, kui sa end kusagil keset rada ööbima sätid. Hea oleks end paigutada kusagile 2-3 tunni kaugusele refugest, sest kui sa ise piisavalt vara liikvele ei lähe, siis hakkavad mingil hetkel varasemad majade juurest startijad läbi sinu laagripaiga jalutama (parimad laagripaigad kipuvad ikka olema mönel vaatega kaljunukil otse keset rada).

Paar head soovitust Euroopast oleks veel GR10 ja GR11, ehk siis Prantsuse ja Hispaania Pyreneed Vahemerest Atlandini; kumbki ca 800 km.

Mulle turism ei meeldi, seega elamine endal rattaga kaasas (või siis kotiga seljas). Pargases olin ühe öö kämpas, aga ülejäänud ööbimised olid seal, kus õhtu saabudes koht leida õnnestus. Soomes (k.a. Ahvenamaa) on veidi jama sellega, et pea kõik mere- ja järvede äärsed kohad on kellegi eraomanduses. Samas on päris mitu korda õnnestunud ööbida avalikes ujumiskohades.

Mulle ei meeldi ööbimiste pikk ettebronnimine, kuna see paneb sind liigselt graafikusse. Kusagil kaugemal seigeldes on tavaliselt vaid 2 tähtaega - lennuki saabumine ja lahkumine ning kui jõuab mingisse suuremasse linna, kus oleks vaja majutust, siis eelmisel õhtul või jooksval päeval midagi bookingu kaudu ikka leiab.

Saarestikus on võimalik teha suur ja väike ring. Pluss veel kombineerida mõningaid 'surnud otsi'. 

Ise tegin väikese ringi, sest seal oli vaid 1 graafiku järgi (3x päevas) käiv laev. Pikemal ringil tuleb neid 3-4 tk ja lisaks ähvardas ilma ära keerata (mis ka juhtus). Lühemate otste laevad (5-10 min) veavad üle tasuta, lihtsalt sõida peale ja mõni minut hiljem maha. Samas peab mainima, et kuna seal on vaid 1 põhitee, siis on liiklus suht tihe, aga õnneks on enamiku ajast põhitrassi kõrval rattateed. Ning loomulikult saab teha väikseid radiaale.

Võid järgida Kuningateed, kuigi ametlikult on see projekt juba mõned aastad suletud ja ka märgid on enamuses maha võetud: http://alk.tiehallinto.fi/tiehist/rantatie.htm

Ise liikusin Turust Helsingisse 15a tagasi ja paar aastat tagasi tegin ära Helsinki - vene piir otsa (siis selguski, et projekt on lõpetatud).
Kuu tagasi käisin tripil Helsinki - Hanko - Turu saarestik - Helsinki ja tulin tagasi Turu-Helsinki kiirteest 40-50 km põhja pool. Olid kah suht mõnusad ja mitte eriti hullu liiklusega teed (suur osa teest kulges Paimionjokiga paralleelselt).

A on 2-osaline ja B on 3-osalina. Aga ka need ei anna eluaegset, vaid tuleb 20 a pärast uuendada (vähemalt nii on arst kirjutanud minu kollasesse raamatusse).

Reisikindlustuse osas jätavad suht vähesed selle tegemata, miks ma peaks siis oma 'tervisekindlustusega' riskima.

Koiva ääres on tehtud päris mitmeid tasuta laagriplatse. Samas pole olnud probleeme ka kusagil suvalises kohas telkides (korra sai Kuldiga linna sees jõe ääres ööbitud).

Kuramaal sõites ööbisin mitmel korral ka kämpingutes, raha küsiti kõigest mõni €; vaid Ventspilsis taheti veidi rohkem saada. Aluksne lähedal sai ükskord telgikoht ostetud, aga kui õhtul hakkas korralikult sadama, tõstis omanik meid 'sundkorras' ilma lisaraha küsimata kämpingumajakesse.

3 nädalat kogu rajale on suht optimistlik lähenemine (see pole RMK matkatee). Ise matkasin seal 2015.a kevadel 14 päeva ja jõudsin selle ajaga Kemerist Kas'i, ehk umbes-täpselt pool rajast. August on üsnagi palav periood ja kohati (mägisemad osad) ei pruugi sa terve päeva jooksul vett leida (enamus jõgesid olid juba kevadel kuivad; kui õnne komistad mõnele seisva veega kaevule) - seega arvesta mingitel etappidel 2-3 ltr vee kaasavedamisega.

PS! Ära 'Lycian Way' raamatu vahel olevat kaarti väga usalda, Too kunstniku käega joonistatud tee on õigest kohati km kauguses, mis mägede vahel on vägagi palju. Ning ka tee märgistusi (puna-valge värv) ei pruugi igas pöördekohas olemas olla (kui pole seda 5 min märganud, mine tagasi sinna, kus neid viimati nägid).

Lennujaama buss võrreldes ülejäänud bussitranspordiga on paras röövimine (aga nii on enam-vähem igal pool). Alcudia-Palma buss maksis veidi alla 6€ ja ega muud pikemad otsad ka eriti palju rohkem maksa.
https://www.tib.org/en/web/ctm/inici
http://www.mallorca-now.com/resort-buses-from-palma-airport.html

Minu nägemus on, et vahendaja kaudu ostmine on soovituslik siis, kui kohale jõudmiseks mitu lendu eri firmadega ja sul on äraantav pagas - sel juhul saad lõppjaamas rahulikult välja astuda ja ei pea lendude vahepeal ülearu tormlema kotti võttes-andes.
Ning kui kott ei jõua vahejaama, aga sina peaks juba järgmisele lennule minema, siis võibolla kellelgi on kogemusi jagada, mida kõige targem teha. Kui ise ikkagi edasi lendad, siis kuidas kott lõppjaama järele saada ? Kelle probleem see on (sinu või 1. vedaja, kes pidi selle üksnes vahejaama toimetama) ?

Mulle meeldis Vinalese piirkond tolle omapärase maastiku tõttu rohkem kui Trinidad; lisaks on Vinales ka veidi vähem turistikas. Aga arvestades, et suuri teid mööda sõites liigub suht kiiresti, võiks mõlemad sisse plaanida ning kindlasti ei tasu vahele jätta Cienfuegost. Samas kui sattud kõrvalteedele, millest mõnda remonditi viimati ilmselt enne revolutsiooni, siis võib kohati liikumiskiiruseks olla küll 10-15 km/h.
Kui on plaan siin-seal mõned päevad kohal olla ja siis edasi reisida, sel juhul on parim ja soodsaim variant kasutada taksosid. Kusjuures kõige soodsamad taksod lähevad bussijaamadest ja väljuvad bussidega umbes samadel aegadel (bussid ise on enamasti välja müüdud kui pileteid mitu päeva ette ära pole ostnud).
Majutuse suhtes on probleeme vaid Havannas, kus pidime paar tundi vaba tuba otsima; mujal leidsime selle 5-10 minutiga. Minnes olime õnneks bronninud Airbnb kaudu, aga ringiga tagasi jõudes kappasime kesklinnas tükk aega majast majja enne kui näkkas.

Annaks ka omapoolse positiivse tagasisised ERGO'le. Mul samuti aastane kindlustus, kuna teen 2-3 reisi aastas - kindlustuse summa jääb alla 100€.
Paar kuud tagasi oli Ryaniga probleem, et esimene lend hilines ning teisele (kodu otsale) ei jõudnud. Kuna see sai selgeks juba esimest lendu oodates, võtsin ERGO'ga kohe ühendust ja uurisin nendepoolset arvamust. Soovitati ikkagi too esimene lennusegment ära teha, mitte kohe kohapeal uusi variante valima hakata ning juba enne lennukile astumist tuli moblale teada, et on algatatud kindlustusjuhtum. Tänu viimase hetke hindadele sai ostetud üle 400€ eest uued piletid (tuli teha veel üks lisalend, et pääseda Ryani põllul asuvast lennujaamast Münchenisse).
Koju jõudnud, saatsin ERGO'le hunniku faile tõestamaks, et piletid, lennud ja mahajäämine on reaalne ning ca nädal hiljem olid kulutatud eurod tagasi minu kontol.

Ise soovitaks '89.a Maailm ja Mõnda sarjas ilmunud 'Draakonite Maal'.
Kui jätad tähelepanuta ideoloogilise osa, siis on seal kordades rohkem kasulikku infot kui 'Minu Vietnamis'.

Enamik saabujaid (ka meie) teeb selle vea, et leiab rahavahetuse lennujaama ukse ees ja seal tuleb tõesti seista ligi tunnike, sest sama lennuga tuleb ju veel hulk inimesi, kes tahavad raha vahetada.
Hoopis parem variant on minna teisele korrusele, kus on lahkujate territoorium. Seal on 2 rahavahetuspunkti, kus hoopis lühemad järjekorrad ning lisaks võimalus samas järjekorras mõne lahkujaga kaubale saada, kes tahab CUC'dest lahti saada. Ka meie jaoks saabus see selgusehetk alles lahkumisel.
Havannas on pankade uste taga tõesti suured järjekorrad, aga hoopis lühem saba on vanalinna kagunurgas asetsevas sadamatäikal (suur angaar).

Ostsin eelmine suvi piletid Tripairi kaudu ja nad ka vahetasid nimed ära. Sain sellest teada alles Tln Lennujaama letis, kus seda mainiti, aga probleemiks see polnud. Vedajateks olid SAS ja Lufthansa.

Kui rohkem infi tahad, siis logi parem end sisse http://matkafoorum.net/
Tõnu võib seal Lapimaast üsna palju jahvatada.