Kas on õigus saada kompensatsiooni, kui lennufirma süül jään jätkulennust maha?

Eile jäeti Novatoursi grupp 40 inimest Helsingi-Goa otselennust maha, kuna Tallinnast väljunud lend hilines. Pandi meid siis Doha kaudu samal ööl teele, veetsime öö lennukis ootasime terve päeva lennujaamas ja järgmine öö siis lend Doha-Goa.  Terve ööpäev puhkusest on läinud. Finnair väidab, et nemad on kõik võimaliku teinud ja kohale toimetanud, aga kas on lootust, et keegi kompenseerib kasutamata jäänud puhkusepäeva pluss kalli hinnaklassiga lennujaamas tehtud kulutused?

Kuhu pöörduda, kas Tarbijakaitsesse?
Kas aega on võimalik üldse kompenseerida? Ja kuidas Novatours planeeris reisi nii, et Helsingis jättis ümberistumiseks ainult 35 min, sellisesse planeerimisse on ju sisse kirjutatud suur risk, jærelikult nad teavad,  et inimesed kompensatsiooni nii lihtsalt ei pruugi saada?

Võiks ju  saada hüvitist lennufirma käest(Tallinn-Helsinki) kelle süül jõudsid sihtpunkti üle 3 tunnise hilinemisega
Kas lennud olid ühel piletil ikka
Finnair maksab üsna lihtsalt vaja vaid avaldus teha
35 minutit on Vantaal lubatud ümberistumisaeg.

Kui eilne TLL-HEL lend hilines ilma tõttu, siis lennufirmalt kompensatsiooni loota ei ole.. Kellel kindlustus katab, siis ehk tehtud kulutused kompenseeritakse.

Edit: Selles artiklis  http://reisile.postimees.ee/4539112/euroopa-kohtus-selgus-kes-peab-lennuki-hilinemise-eest-vastutama oleva info järgi maksab kompi siiski lennufirma, mitte reisikorraldaja/paketireisi müüja.

Kui konkreetne lend hilines ilma tõttu, siis tõesti kompensatsiooni ei saa, kuid lennufirmal lasub siiski duty of care. Ehk siis tuleb tagada söök ja vajadusel majutus.

Kui aga lend hilines, sest eelnevad lennud olid hilinenud (knock on effect), siis võib olla võimalus kompensatsiooni saada. Samas 100% ma seda väita ei julge, ei ole spetsialist.
Mäletamist mööda oli tripis teema sellest, kas pakettreisi korral peaks kompenseerima opereerinud lennufirma või reisi organiseerinud büroo, kuid kahjuks pole hetkel aega seda otsida.
Edit: AY on suht tagapool tabelis, mis võrdleb kui lihtne on erinevatelt lennufirmadelt kompensatsiooni kätte saada.

Pakett reiside puhul vastutab samamoodi nagu tava lennupiletite puhul, ettevõte kes opereerib lendu ehk lennuettevõte (reisibüroo ei puutu asjasse, tema müü lennupiletid mitte ei lenda ise) ehk antud juhul tuleb koostada kaebus lennuettevõtjale kes lendas Tallinn-Helsinki liinil. Selleks et lihtsam oleks seda koostada küsige reisifirmalt tõend miks lend hilines (tavaliselt reisibürood küsivad või on neil juba olemas ka lennuettevõtja poolt ametilk paber hilinemise põhjuste kohta)

Kas on keegi selle reisi osalistest juba Finnairilt kompensatsiooni kätte saanud? Reklamatsiooni esitamise järgselt tuli e-kiri, et käsitlevad kaebust 7 päeva jooksul, see on möödunud, aga vaikus kestab ....