Viimased kommentaarid

Finnairil on tekkinud lähiminevikus üks väga arvestatav punktikogumiskanal - booking.com. Mõnekümne euro eest võetud tuba kasvõi kodulinnas lükkab 18 kuu võrra edasi punktide aegumise.  Punkte iseenesest eriti ei kogune, aga see polegi antud teemas ju oluline, peaasi on käive.

Minu meelest on alaealistel üksi reisides kõige suurem probleem see, et reeglina ei luba hotellid alla 18 a üksi sisse registreerida.

jaanusm kirjutas,
Kui mul vahendajana mingeid kohustusi ei oleks, paneks ma hommepäev postaali püsti ja hakkaks raha koguma.

Mul nüüd küsimus: aga Cherry täpselt nii ju tegigi?

sebin, mis vahet seal on, kas eraldi ostetud või krediitkaardiga kaasa tulnud kindlustus?


Kui mul kindlustust ei oleks, siis ma ei broneeriks ka hotelli, mida ei saa tühistada.  Kui on kindlustus, võib ka hotelli ette ära maksta.

Norwegianil on minu meelest Tallinnast erakordselt kõrged hinnad, vahet pole, kas osta pikalt ette või vahetult enne.


Lisaks oli kuu-paar tagasi Kanaaridele pileteid otsides Norwegianiga see probleem, et azair.comis olid N hinnad alati reaalajas kontrollimata ja klikates muutusid ca 3x kallimaks kui esialgselt. Seda mustrit nähes kadus igasugune soov nendega üldse arvestada.

smallisland mainis, et Ryanairi lennugraafkutes õhku (ja tegelikult mu isiklik, kuigi mitte eriti suur, kogemus näitab sama), aga ise lennupileteid otsides vaatasin, et nt TLL-EDI lennud jõuavad regulaarselt ca 20-minutilise hilinemisega kohale. Ehk siis võib olla nii ja naa, tasub konkreetse liini statistikat vaadata.

Natuke off-topic, aga Raul_R, kuskohast sa neid lennujaamade min ümberistumisaegu vaatad? Kas see on enam-vähem avalik info või peab selleks nt reisibüroos töötama? Mõne lennujaama kodukal on see leitav, kuid alati mitte.

Mõnikord on selline piiripealne case, et ümberistumine nt 1:55 ja kindlustustingimustes ei ole alati selgelt öeldud, et peab kaks tundi olema, siis oleks hea teada, mis ametlikult on.

Aurinko hiljuti reklaamis, et lendavad Finnairiga, aga lähemal uurimisel selgus, et ikkagi väga piiratud ajal ja ülejäänud reisid Smartlynxiga.

Sandero kirjutas:


kui selle põhjuseks on:

• regulaarliinil sõitva või muu kindlaksmääratud väljumisajaga transpordivahendi:
- kõrvalekaldumine sõidugraafikust;

Ma ei tea, kas ma saan asjadest valesti aru või mis, aga minu meelest kirjeldatud juhtum küll siia alla ei käi. See ei ole ju kõrvalekaldumine, vaid lennuplaani muudatus. Kõrvalekaldumine sõidugraafikust oleks siis, kui lend ei toimu graafikupäraselt, kuid see ei ole ette teada.

Lennuplaani muudatus ei ole päris standardne reisitõrke punkt. Kasutasin Nordea kuldkaardiga kaasa tulevat AIG kindlustust ja hävisin ise sarnase asjaga kevadel. Kui teemaalgatajal on lennuplaani muudatus reisitõrkega kaetud, siis on tal vedanud.

vatse kommentaarile kommentaariks: Finnair sildistab juba mitu aastat agaralt käsipagasit.

norsu, teoreetiliselt on muidugi võimalik oma kott pileti registreerimise ajaks kuskile nurga taha jätta, aga ma ei usu, et kugi paljud inimesed seda võimalust kasutada tahaksid. Meil ootasid lapsed veidi eemal, kuid kohe paluti kõigil leti juurde tulla ja kaalule läksid ka laste väiksed seljakotid.

Charterlendude puhul on 5-6 kg täiesti tavaline käsipagasi kaalupiir. Ja käsipagasi kaalumist harrastavad ka just charterid. Isiklik kogemus nii Tui kui Thomas Cookiga.  Kui ikka letis check-in, siis pole mingit varianti kaalumist vältida.

Käsipagas läheb ka seetõttu juba kaalule, et minu nimetatud firmadel on käsipagasi ja registreeritud pagasi kaalulimiit ühine.

Tegin oma postkastis otsingu paari viimase aasta Finnairi uudiskirjades ja selle aja jooksul ei ole olnud mitte ühtegi Krabi piletite pakkumist. Bangkok, Phuket - olge lahked, pidevalt, aga mitte Krabi. Krabi otselende on nii lühikese aja jooksul, et küllap pole vaja mingeid soodukaid teha, müüakse niigi täis. Kui ikka kaks vahemaandumist on palju, siis tulebki rohkem maksta.

Tõsi, ma ise eelistan just kahe vahemaandumisega Aasiasse sõita, sest 6+6 tundi lend läbi Doha on palju mõnusam kui 12 tundi lennukis istuda. Aga eks see olegi eelistuste küsimus.

Muide, minul pakub Finnairi leht Krabi otselende jaanuariks ikka märksa odavamalt kui 1000 eurot nägu. Alla 800.- oli täitsa suur valik.

Reisikindlustuse ostmisel ei peaks olema mingilgi moel määravaks see, kas tegemist on Eesti firmaga. Enamus neist ei ole Eestis tegutsevad.  Suur rahvusvaheline firma on minu jaoks palju kindlam valik.

@ E.T.
Jah, ma ka valisin selle vastusevariandi, aga tegelikult moonutab see pilti.

Mirjam, kuidas saab olla kohustuslikuks märgitud küsimus, millele ei saa vastata need, kes on eelmisele küsimusele vastanud eitavalt? Konkreetselt "Kui teil on reisiettevõte, kelle teenuseid te tavaliselt kasutate, kas
teile pakutakse ettevõtte poolt püsiklientidele mõeldud boonuseid" - vastasin eelmises küsimuses, et mul ei ole sellist reisiettevõtet, kelle teenuseid tavaliselt kasutaksin, aga ei saa edasi liikuda, sest ka eitavalt vastanutele on see küsimus kohustuslikuks tehtud.

Haigekassas kindlustatus ja reisikindlustus ei ole mingilgi moel seotud.
Max nö reisil viibimise aeg tavalise reisikindlustuse puhul ongi 3 kuud, mida sa ju ei ületa, nii et milles probleem?
Hispaanias on riikliku arstiabiga kehvasti, teatud piirkondades puudub see üldse, seega ei tasu ainult Euroopa ravikindlustuskaardi peale kindalsti loota.

TUI-lt ainult piletid ostes tuleb peale toidu maksta eraldi ka pagasi eest.

Seekerile: joudsime kohale millalgi  kl 5-6 vahel hommikul ehk siis sugugi mitte rahvarohkel ajal ja kulus ikkagi julgelt "ule 30 minuti, et passikontrollist l'abi saada.

HenryMark, müüakse siis üks pilet või? Mul tõenäoliselt vaja laps Palermosse saata mingil hetkel. Riiga võiks ta ju autoga ära visata, kui teaks, et edasi ilma probleemideta kohale jõuab. 

No seaduse järgi on tehniline tõrge broneerimissüsteemis ju selgelt reisikorraldaja risk. Selle meiliga oleks vist üsna kindel tunne asjale kohtulik käik anda. 

No kui Ninatarga toodud lepingupunkti lugeda, siis tekib küsimus, et millised garantiid ostja jaoks üldse olemas on? Reisikorraldaja ja teenusepakkuja omavaheliste lepingute/kokkulepete muut(u)mine peaks ikka nende risk olema, mitte kliendi oma. Sama loogika järgi võiks reisibüroo pikalt ette müüdud  lennupileti eest ka reisi lähenedes raha juurde küsida.

Ja omaette küsimus on, kas lepingutingimused saavad olla vastuolus seadusega? Ei saa ju.

Äkki hoopis "Fly Legs Up"? Võtab vähem ruumi ja on kauem kasutatav.