Kas keegi oleks valmis mingeid nippe jagama, kuidas neid soodsaks osutuvaid multi-city lende otsida? Ise olen siiamaani lihtsalt katsetanud, aga millegi väärtusliku otsa pole kahjuks sattunud. Viimase Aasia-reisi jaoks mängisin nii- ja naapidi läbi erinevaid kombinatsioone, aga ainult kallimaks läks.
Lugesin täna lehest, et kuigi teatatud oli 10.03 toimuvast streigist, siis Hamburgis reaalselt hakati streikima juba poolest pühapäevast - vat see on küll midagi, milleks ei saa valmistuda. Olukord, kus oled juba pagasi ära andnud ja siis algab etteteatamata streik, on ikka päris ootamatu ja suuri ebamugavusi tekitav.
Õnneks ei lubata Semper Vigili kirjeldatud juhul juba Tallinnas lennukisse, nii et immigratsiooniametnikuga diskussiooni astuda isegi ei õnnestu.
Ja mulle tundub, et riskantsemad on hoopis need juhud, kus lennatakse läbi UK just EL/Schengeni riikidesse - kuna sihtkohta minekuks passi vaja ei ole, kaob valvsus ja võib juhtuda, et UK transiidiga pileti ostab ka inimene, kellel passi polegi, ETAst rääkimata. Mul statistika puudub, aga tundub küll, et kes odavlennufirmasid eelistada, siis viib tee nt Kanaaridele suuresti läbi UK.
Mul hilines Air France'i lend 12 tundi ja kuna nende oma lehel on hüvitise ja kulude kompenseerimise taotluse esitamisel permanentne tehniline viga juba mitmendat aastat, siis alustasin lisandunud hotellikulu kohta kindlustuse alt taotlemist ning samamoodi soovis kindlustus (Luminori krediitkaardiga reisikindlustus) lennufirma tõendit, kus sisalduks hilinemise põhjus. Googeldades sain teada, et Air France väljastab tõendi hilinemise kohta automaatselt oma kodulehelt, kuid minu lennu kohta tulid sellele tõendile kõik muud andmed, aga mitte põhjust. Kui hilinemisest teatati, siis oli nende kodulehel kirjas "due to operational reasons", kuid lolli peaga ma sellest screeni ei teinud. Hilinemisest teavitavas SMSis põhjust polnud. Selgitasin seda kõike kindlustusele ja teatasid peatselt, et on ise kontrollinud hilinemise põhjust ja võin taotluse esitada. Reisikaaslasel küsis LHV kindlustus samuti hilinemise põhjust, kuid samamoodi jäid rahule, kui selgitati, et lennufirma tõendil seda ei ole. Ehk siis see põhjuse küsimine paistab neil olevat standardne, kuid siiski mitte möödapääsmatult vajalik - äkki tasub neile selgitada, et pole võtta sealt, kust võtta pole?