Kas vajan rahvusvahelist autojuhiluba LA-s

Tere, ei oska siin eestis keegi öelda, kas vajan rahvusvahelist juhiluba või mitte. Isegi konsulaadist ei osatud seda öelda... mis siis teha. Kas igaks juhuks ARK-ist tellida vajaminev paber või tunnistab Los Angelesis California osariik meie tavalist juhiluba? Kellel on kogemusi?

Minu arvates meil antaksegi välja rahvusvahelisi juhilube. No konsulaat vaevalt, et seda täpselt teab, küsi ikka ARK-ist. Igatahes euroopas, ka venemaal meie juhiluba toimib.

Ark ei tea sellest midagi, sest USA-s pidavat see osariikides erinema...ka minu reisibüroo ei tea sellest midagi..

ARK ei tea midagi. Olen ise USAs kenasti meie lubadega hakkama saanud. Seda erinevates osariikides. Viimane kord kevadel pakkusin Floridas ka rahvusvahelisi lubasid autorendis ja need ulatati naeratades tagasi väitega, et see neid ei huvita.
Samas on ARKis rahvusvaheliste lubade tegemine ülilihtne - võtad kaasa oma Eesti juhiload, tasud riigilõivu, täidad kohapeal taotluslehe, võtad kaasa ühe foto ka endast ja saad load 5 minuti pärast kätte.

Seaduse järgi peab välisriigi juhiloa endale USA-s autoga sõiduks vormistama, Euroopa Liidu omad seal teoreetiliselt ei kehti ja siis on asi kindel, et probleeme ei teki. Samas ei teinud ma seda ise ja ei ole ka ühtegi tuttavat, kel oleks Eesti ehk siis Euroliidu juhilube kasutades probleeme tekkinud. Ei autot rentides ega mujal.

Nii et soovitada välisriigi juhiluba jätta vormistamata ei saa aga probleemide tekkimine on väga vähetõenäoline kui ise millegiga hakkama ei saa ja liikluspolitseid just enda vastu ei meelesta.

Minu teada on nii, et turistina võid sa lühiajaliselt siiski EL juhilubasid kasutada. Floridas üritati seadustada rahvusvah lubasid ja see ei läinud neil läbi.

Mannike ütlesid ise enne täpselt, et see erineb osariigiti. CA-s kehtis (vähemalt 10 aastat tagasi) kord, et kümme päeva saabumisest võid sõita oma vanade eesti lubadega, kui jääd kohale kauemaks siis pead paralleelselt CA omad tegema. Aga see reegel ei rakendata ajutistele turistidele ja ka muidu selle täitmist rangelt ei nõuta. Seal kehtib üldse mõistlikkuse põhimõte, rohkem kui meil. Mõistlikkuse põhimõte ei kehti aga parkimisel, mille rikkumisel väänatakse alati mingi summa.

Täpsemalt, vaata CA DMV (Department of Motor Vehicles):

If you are a visitor in California over 18 and have a valid driver license from your home state or country, you may drive in this state without getting a California driver license as long as your home state license remains valid.

If you become a California resident, you must get a California driver license within 10 days. Residency is established by voting in a California election, paying resident tuition, filing for a homeowner’s property tax exemption, or any other privilege or benefit not ordinarily extended to nonresidents.

Aitäh kõigile vastajaile. Kuna viibin seal lühiajaliselt, ainult nädal, siis ehk ei hakka jah, selleks ajaks ARKist rahvusvah.juhilube taotlema. Aga mõtlen veel igaks juhuks üle, sest kui juhtub mingi avarii (ma pole ju nii suures liikluses ise autojuht olnud)siis on ehk parem kui on tõend olemas....

ARKi poolt väljastatav rahvusvaheline juhiluba on tegelikult kehtestatud 1968.a Viini teeliikluse konventsiooniga ja eelkõige kehtib see konventsiooni osalisriikides. USA ei ole selle konventsiooniga ühinenud (http://www.unece.org/trans/conventn/legalinst_08_RTRSS_RT1968.html) ja seega ei tohiks USA seda nõuet üldiselt kehtestada. Konventsiooniga ie ole ühinenud mitmed riigid ja seega oleks võimatu nõuda seda rahvusvahelist juhilba selle riigi kodanikult, mis pole konventsiooniga ühinenud - sellel isikul polegi võimalik luba saada ju. Samuti vähemalt teoorias puudub USA-l õiguslik alus taolist luba nõuda, kuigi hiljuti siin foorumis räägiti, et Florida vist püüdis seda nõuet kehtestada, kuid loobus sellest.

Konkreetselt California kohta rääkides. 3,5 nädalat tagasi rentisime Californias auto kolmeks nädalaks ja keegi ei soovinud näha mingit muud luba kui meie tavaline juhiluba.