Tere,
Otsin saatusekaaslasi kelle reis aprill 2022 Tenerifele tühistati, flytocanarias läks pankrotti ja hetkel nõus hüvitama 2300 eurosest reisist 1000 eurot. Reis osteti läbi GOTraveli ja nemad justkui mingit vastutust selles osas ei näe.
Alles hiljuti oli uudistes, et nende kindlustuse tagatis ei olnud piisav ja sellepärast saavad inimesed ainult osaliselt tagasi. Mis need saatusekaaslased muudavad?
Kas GoTravel ei vastuta siis mitte millegi eest? Kindlustus?
Mõtteid? Sest vabandage, aga kui ma maksan raha gotravelile, siis mina soovin seda raha gotravelilt tagasi saada, mitte nii, et nemad pühivad käed puhtaks.
Kindlustuse jaoks loe oma poliisi, kuid 99,99% see ei kehti firma pankroti või maksejõuetuse korral. Seda on küll võimalik osta lisariskina, kuid nt Salva puhul välistab isegi see reisikorraldaja pankroti.
Gotravel on sinu raha reisikorraldajale ju tasunud. See, et sa ostsid vahendaja kaudu on sinu valik ja risk paraku.
Pead selle vahe lihtsalt korstnasse kirjutama kahjuks.
Ma tean, et see ei lohuta, kuid mõned aastad tagasi kui mingi reisikorraldaja põhja läks said inimesed ainult 10% tagasi.
Itsourdls, kas tellimuses/lepingus pole sõnagi kirjas vastutuse kohta? Kui pole, siis võiks GoT kompenseerida küll saamata jäänud teenuse eest
Alustuseks võib lugeda turismiseadust: https://www.riigiteataja.ee/akt/TurS. See jagab reisiettevõtjad kolmeks: reisikorraldajad, -vahendajad ning lepingute sõlmimise hõlbustajad (par 5).
Ilmselt oli antud näite puhul FlyToCanarias reisikorraldaja ning GoTravel reisivahendaja. Kui nüüd vaadata tagatist käsitlevat paragrahvi 15, siis see laieneb üksnes reisikorraldajale (FTC), mitte aga vahendajale. Seega mingit seaduslikku kohustust GoTravelil kui vahendajal korraldaja pankrotist tulenevaid nõudeid kinni maksta ei ole nig väheusutav, et nad oma teenuslepingusse selle iseennast siduva kohustuse sisse oleks kirjutanud. Aga see on seaduse põhjal antav hinnang, täpsem vastus eeldaks GoTraveli lepingu põhjalikumat analüüsi