Kiirteed Itaalias

Kuidas on lihtsam liigelda kiirteedel Itaalias, mida peab teadma ja milliseid teenuseid tasub kasutada... Telepassist mida peab teadma, kust saab ..on üldse vaja jne

0
0

Tervist!                                                                                                                                Tulin just Itaaliast, kasutasin nii kohalikke, kui ka kiirteid, sestap mõned mõtted. Kogetu põhjal väidan, et Itaalia on üks kallima kütuse ja kallima kiirteede süsteemiga riik. Kiirteel nähtud kallim kütus oli 1.89,99, kõige odavam on kütet tankida linnades, kiirteedelt maas. 1.40,99 oli odavaim, mida paaki lasin. Pitaatsia pulgajäätis, mis poes maksis 1raha, maksis kiirteel 4.50. Vähemalt wc-d on kiirteede ääres tanklates tasuta, võrreldes saksa keskkonnaga. Kunagi krooni ajal arvestati kiirteede maksuks 1kroon kilomeeter, nüüdseks on see sujuvalt muutunud pea euroks. 321 km. läbimise eest kiirteel taheti saada 27.50. Natuke kiirtee maks oleneb piirkonnast, ranniku äärsed on kallimad, sisemaa omad väheke odavamad. Kiirteedel tasub jälgida kiiruse märke, võivad mõõta, maanteedel on keskmise kiiruse kaamerad, kaamera putkad on kaabu ja vuntsidega härrasmehe kujutisega. Pilte tehakse nii eest, kui tagant, et ohjeldada motomehi. Kunagi uurisin Telepassi kasumlikkust, pead sõitma u.40000 km. aastas, et oleks rentaabel. See oli 6a tagasi. Ega kiirteel midagi muud ei näe, kui müratõkkeid ja tunneli seinu, maanteedel vaated oluliselt edevamad, ent ajakadu väga suur, linnad-külad, ringteed. Kasutasime linnades parkimismaju, sellise kuumaga auto varjus ja ka ei pea kiirustama, et kviitungil märgitud ajaks tagasi oleks. Hinnad, pea võrdsed. Tahaks natike kirjutada ööbimisest. Kui Te võtate öömaja lugege kogu jutt hoolega läbi, et ei oleks lisatasusid. Et oleks"free parking ". Veel ZTList, ehk Zona Traffico Limitatost. Tsoon mis on loodud kohalikele, et ohjeldada turiste. Õnneks on tsoonid tähiststud, nii märkide, kui fooridega, lisaks kaamerad võõraste tuvastamiseks. Niisama pole vaja sisse sõita, saate 40e. trahvi. Kui tõesti on ööbimine ZTL tsoonis, olgu siis korteris või butiik hotellis, peate omanikule tuletama meelde, et Teie juuresolekul saadaks ära avalduse auto numbriga. Mõttetegevuse kiirendamiseks sobib autost võetud purk eesti õlut või pakk eesti küpsist. Itaallastel on unustamise komme ja pärast tuleb trahv koos viivistega. Ööseks ei ole mõtet autot tsooni jätta, kui just omanik oma majaalust parklat ei paku. Kiirteede maksuputkad on suurlinnade juures osliselt mehitatud, mujal on automatiseeritud. Asetad kviitungi pilusse, ekraanile kuvatakse summa, saad maksta kaardiga, saad ka sulas.  Kopsikusse paned mündid, kupüürid pilusse. Tagastus raha tuleb ka sama teed pidi. Ahjaa, et parkimismajade kõrgused on 1.90 ja 2.00m. vahel nii, et kõrgema auto ja suusaboksiga on keeruline. Edu Itaalias!

6
0

Ka Itaalias on osadel kiirteedel ainult telepassi või internetis tasumise võimalus(üks lõik oli Malpensast Como järve suunas). Jäta meelde või kirjuta üles neti aadress, kus tasuda saab. Kodus olles logid sisse, märgid ära oma auto numbri või rendiauto numbri ning tasud selle ajavahemiku eest, millal sa teed kasutasid. Teistel lõikudel tasud pangakaardiga. Kahjuks vanad seadmed ei aktsepteeri viipemakset.

0
0

Olen kunagi euro alguses koonerdanud, vaja oli ainult 1 "peatus" kiirteel sõita, aga otsustasin kõrvalteed minna. 60 sendi asemel veidi üle tunni aja mägedes keerutamist! Nüüd sõidan pikemad otsad alati kiirteedel, aga muidu tiirutan ringi maksuta teedel.

0
0

Lühidalt - Telepass on jah pigem kohalikele. Sõida alati kiirteele sisse ja välja nende teede kaudu, mis EI OLE märgitud telepass (vastavalt siis kas sularaha joonisega või pangakaardi joonisega pääslate kaudu). Peale sõites, kui sinu ees on mootorratas, siis ära tal liiga pepus istu; meie ees olev auto viimati tegi seda ja süsteem ei saanud aru, et pileti võtnud motikas on läinud ja tuleks uus pilet väljastada. Muidu mingit müstikat ei ole, süsteem toimib hästi. 

Waze näitab väga hästi nii marsruudi hinda kui ka alternatiivseid marsruute. Päris mitu korda sai võetud tee, mis nt 4 minutit pikem aga 4 eurot soodsam vms.

0
0

Itaalias on ainult elektroonilise tasumisega mõned kiirteed Milanost põhjas, mis kuuluvad Pedemontana Lombardale. https://www.pedemontana.com/index.php?id_lingua=2

Samal lehel on ka link tasumiseks. Sealt tuleb teha oma meiliga konto ja siis pääseb autonumbriga ligi maksmata tasudele ja saab need sealt kohe kaardiga ära maksta. Tasumiseks on aega 15 päeva peale tee kasutamist.

Kui seal Como ja Varese ümbruses liigelda, siis tasub märke vaadata. Elektroonilise tasumisega lõigud on tegelikult üsna selgelt märgistatud ja kui sa mõttega roolis oled, siis peaks ikka aru saama, et nüüd on midagi vist veidi teisiti kui teistel Itaalia kiirteedel.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased