Kogemused Star Alliance`i lennufirmadega

Lisan omalt poolt mõned kommentaarid Star Alliance`i lennufirmade kohta praegustes tingimustes, kusjuures kogu järgnevat pingerida kroonib vaieldamatult suure edumaaga Turkish Airlines. Viimaste kogemuste põhjal on nii lühemate kui pikemate lendude puhul kõik taastunud oma endises headuses. Väljalennud ja saabumised oluliste kõrvalekalleteta, soe toit ja joogid (kaasa arvatud õlled/veinid) pardal tagasi. Pileti hinnas on ka äraantav pagas, lounge Istanbulis igati tasemel.

LOT ja Aegean peaaegu ühel tasemel. Pardal on võimalik midagi näksida, üldjuhul on vesi, mahlad, kohv ja tee siiski olemas. Lennuajad peaaegu täpsed, kuldkaardi omanikele üks äraantav pagasiühik tasuta. Lounge`i  menüü  üsna vaheldusrikas nii Varssavis kui Ateenas.

SAS ja Lufthansa kipuvad praegusel ajal odavlennufirmadele vaid üsna väikest konkurentsi pakkuma: pudel vett nii lühemate kui ka pikemate lendude puhul (nt Frankfurt-Gran Canaria) , äraantav pagas Star Alliance`i kuldklientidele lisatasu eest, lounge Frankfurtis üsna kesine või paljudes kohtades sootuks puudub. Tõsi küll, kaugemate lendude (Aasia, Ameerika) puhul pardateenindus teatud tasemel siiski eksisteerib. Küll aga tasub siinkohal äramainimist küllaltki oluline tõik selle kohta, et Lufthansa lendude puhul ei suuda ma viimasel ajal  meenutada ühtegi õigeaegset väljumist või saabumist ning kõrvalekalded 1-2,5 tunni piires on muutunud juba täiesti tavaliseks nähtuseks.

Mina vähemalt Lufthansa osas nii kriitiline ei oleks. Kui vaadata Tallinn-Frankfurdi lendude ajalugu Flightradaris (LH883/LH885), siis viimase 7 päeva jooksul on 14 lennu peale vaid 1x olnud hilinemine 45 min, ülejäänud kas enne aega või max 20 minutit hiljem. Kuna ees üle ookeani lend Frankfurdist Mexico Citysse, siis vaatasin ka selle liini statistikat (LH498), viimasest 7 lennust üks hilines 20 min, ülejäänud kas enneaegselt kohal võib paar minutit siia-sinna. Igal juhul regulaarsetest kahetunnistest hilinemistest on asi kaugel.

Jah, teeninduse tase võib firmadel erinev olla, ent suurfirmadel nagu Turkish, SAS või Lufthansa sõltub see pigem ilmast ja lennupiirangutest kui konkreetse firma eripärast.

Rääkides lennukipargist, lendan iga kell Tallinnast Lufthansa A320 tüüpi lennukiga, kui Turkishi 738-ga. Samuti julgen arvata, et Lufthansa lennukite hooldusajalugu on oluliselt parem, kui Turkishil. Kes vaatab lennul jagatava toidu kogust, kes seda, et turvaliselt kohale saab.

Väga erinevate lennufirmade pideva kasutajana pole mul olnud tõepoolest mahti ega ka erilist vajadust süveneda lennukite hooldusajaloosse ja vaatamata sellele olen õnneks seniajani igale poole üsna turvaliselt kohale jõudnud. Pardateenindusega kaasnevate võrdlusmomentide konstanteerimine pole siinkohal mõeldud  lendudel jagatavate toidu- või joogikoguste üle arutelu pidamiseks, ehkki mõne reisija jaoks võib see asjaolu pikemate lendude puhul kujuneda võimalike eelistuste tegemisel üsnagi oluliseks teguriks. (Olgu lisatud, et kuigi isiklikult pole pardal veel erilist nälga tunda saanud ning kangemat kraami seejuures üleüldse ei tarbi, siis üle 16-17 tunni kestvatel lendudel tahaks justkui ikka midagi ka hamba alla saada.) Ainuüksi pudel vett hea figuuri saavutamise eesmärgil võib ju mingil määral koguni kasuks tulla, mistõttu pardateeninduse kvaliteedi võimaliku kahtluse alla seadmisel henry777 poolt on ehk isegi tõepõhi all.

Juba eespool mainitud põhjustel pole mingit Lufthansa fänni minust viimastel aastatel enam saanud, kuigi paljuski sõltub pigem sellest, milline on konkreetne reisi eesmärk. Seetõttu võin tuua kõige värskema näite 28. juunil toimunud lennu kohta Frankfurdist Mexico Citysse, kui lend sihtkohta hilines väidetavalt ilmastikuolude tõttu üle kahe tunni. Mainitud asjaoludest tingituna hilinemine jätkulendudele või olulistele konverentsidele toob mõistagi endaga kaasa väga erinevaid sekeldusi, kui pole just tegemist mingi tavalise lõbureisiga. Taolisi näiteid on olnud Lufthansaga seoses ridamisi veel teisigi (nt Frankfurt-Gran Canaria väljumisega 6. juunil jne). Ja ei lohuta kohe kuidagi see eelnevalt mainitud statistika Frankfurdi lendude ajaloo näol Flightradaris (LH883/LH885), kui ikkagi vajadus konkreetsel ajal kusagile võimalikult täpselt kohale jõuda. 

Samas on aga ilu vaataja silmades ning ega maitse üle pole ju mõtet vaielda!

Miks nii kaugele ajas tagasi minna? Võtkem siis juba nädalataguse THY181 Mexico City - Cancun -Istanbul lennu, 19. juuli, mis hilines 2 tundi ja 20 minutit. Sama päeva samasuunaline Mexico City - Frankfurt lend LH499 saabus muide 2 minutit enne õiget aega, seega ilmastikuolude kaela eriti nagu ajada ei saa. Veelkord, pardateeninduse osas võib LHd ju kritiseerida, aga teha paari negatiivse kogemuse põhjal üldistusi ja võrdlusi teiste firmadega pole eriti pädev.

Buldooza tunneb end miskipärast minu subjektiivsest arvamusavaldusest kuidagi isiklikult väga puudutatuna, üritades seejuures osava möödarääkimisega mulle mingid olematud sõnad lausa vägisi suhu panna. Loomulikult ei huvita mind siinkohal isegi mitte vähimalgi määral nädalatagune Turkishi, KLM-i, Finnairi või mõne muu lennufirma lennud x-ajal  x-sihtpunkti. Lufthansa puhul pole kusagil juttu vaid kahest Buldoosa poolt väidetavast negatiivsest kogemusest, vaid pigem ikka aastatepikkustest kogemustest. Pealegi ei lenda ma Mexico Citysse just iga nädal, mistõttu puudub praegusel juhul küll igasugune vajadus süveneda igapäevaselt täiesti tarbetusse statistikasse.

Mulle on jäänud mulje, et tulise võitlejana Lufthansa hea renomee säiltamise nimel võib kodanik Buldoosa koguni kõnealuse lennufirmaga olla kuidagi otseselt või kaudselt seotud, sest samastada talle mitte just kõige meelepärasemate faktide olemasolu ebapädeva kriitikaga ei tundu olevat just eriti korrektne.

Antud teema lõpetuseks olgu lisatud, et au ja kiitus kõigile neile, kes eelistavad Lufthansat, Turkishit või mõnda muud enda jaoks sobivat lennufirmat. Seejuures muid võimalikke seisukohti halvustamata jäägu otsustuspädevus pigem igaühele vastavalt oma parimale äranägemisele!

@ reisispets

Mis lendudega sa lendad, et need üle 16-17 kestavad ja ainult vett pakutakse?

Erinevus Trukish ja Lufthansa/SAS võib tulla sellest, et esimene otsustab lennata "hoiatustulega", seevastu teised lennufirmad otsustavad kohapeal probleemi kõrvaldada ja riski mitte võtta. 

Kui neil on kohapeal oma hooldusmeeskond olemas, on remont odavam, kui tuleb teenusena osta, tunduvalt kallim.

Lendude hilinemine maksab lennufirmale ja kas väljuda või mitte, see on kapteni otsus. 

Lennundusajaloos on neid õnnetusi küll, kus otsustati lennata vigase instrumendiga, kuna see on dubleeritud ja teine töötas. 

Sellest võiks järeldused teha, millisel lennufirmal on kõrgem ohutusstandard ja millisel madalam.

Vastus Hapnikule: ei lenda selliste lendudega ning pole midagi taolist ka kunagi varem väitnud. Küll aga soovitan omalt poolt asjakohasemate küsimuste esitamiseks ning teemas püsimuseks kogu tekst ikka eelnevalt pisut põhjalikumalt läbi lugeda. Mis aga veekuuridesse puutub, siis küllap needki protseduurid tuleksid isegi pikkadel lendudel nii mõnelegi vaid kasuks, kuid see juba hoopiski teine jutt.

Lähtudes siinkohal edastatud kogemustele järgnenud teemaga paiguti mitte haakuvatest mõtteavaldustest võib kahjuks järeldada , et üks räägib aiast, teine aiaaugust. Seega võiks meelevaldse tõlgitsemise või oma "ainuõige" arvamuse peale surumise asemel säilitada hoopis igat laadi viisakust ja korrektsust.

Turistiga 100% nõus. Seetõttu on igaühel võimalik isegi taksot tellides kogu autopark n-ö eelnevalt läbi kombata, et mitte kogemata valesse masinasse sattuda.

Samas on alati võimalik püsivate riskide vähendamiseks või vältimiseks igasugusest transpordivahendist sootuks loobuda!

Suur tänu lugupeetud reisiteadlasele tema väärtusliku ja ainulaadse reisikogemuse jagamise eest! Edaspidi võtan teadmiseks, et iga Turkishi hilinenud minut on pelk illusioon ning isegi kui selline türgivastane silmipimestav laim peaks tõele vastama, siis selle taga on Lufthansa ning konkreetsemalt minu karvane käsi )))

Kõik tänusõnad on veelgi suurema tänu saatel vastu võetud! Minu sügav kummardus hr Buldoozale väga mõistliku ja konsensusliku tagasiside eest, kuigi usun siiski, et tema karvane käsi pole vaatamata eelnevalt mainitud  "hilinenud minutites ja silmipimestavas laimus" veel kuidagi mängus.

Kindlasti hoian trip-is ilmuvatel reisikogemustel jätkuvalt suure huviga ning ilma liigsete emotsioonideta silma peal, olgu siis tegemistTurkishi või Lufthansa-meelsete kirjutistega. Ja lennaku igaüks edaspidi soovi korral kasvõi deltaplaani või purilennukiga, halvustamata samas ka alternatiivsete lennumasinate eelistajaid.